-
Επειδή έχω βαρεθεί τις κόντρες κάθε είδους, πολιτική, διεθνή και εσωτερική, οικονομικές και άλλες αναλύσεις του Λαπ, μηχανολογικές κόντρες του τέρατος με όλους, τα τριξίματα του παγωμένου και βέβαια το πόσο καίνε τα υβριδικά, το αν χαλάνε τα τογιότα και αν δεν χαλάνε τα γαλλικά και πόσο μακριά μπορείς να πας με το ηλεκτρικό, θέλω να πάμε σε μία άλλη κατηγορία.
Αφορμή για το θέμα είναι ένα ιονικ 5 που βλέπω παρκαρισμένο στην γειτονιά, που είναι όμορφο αυτοκίνητο και έτσι θέλω να συζητήσουμε κάτι διαφορετικό.
Αρχικά αδειάστε το μυαλό σας από ότι κολλήματα έχετε και μπείτε στην παρακάτω διαδικασία.
Σας καλούν να σχεδιάσετε ένα ή και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δεν έχετε καμία δέσμευση από το μάρκετινγκ, καμία δέσμευση αισθητικής, η μόνη δέσμευση είναι η εξής.
Σχεδιάστε ένα ηλεκτρικό αμάξι. Ξέρουμε ότι η μπαταρία θα πάει χαμηλά, άρα δεν έχουμε πρόβλημα σχεδιασμού.
Επίσης ξέρουμε ότι έχουμε όρια ταχύτητας παντού, άρα τεράστιες ιπποδυνάμεις και μεγάλες ταχύτητες πάνω από τα 150 χαω, δεν υπάρχουν. Αυτό έχει σημασία και για την αεροδυναμική που δεν θα παίζει και πολύ σημαντικό ρόλο, παρά μόνο στην αυτονομία.
Επίσης να χωράνε μέσα 4-5 άτομα από ανεκτά, έως άνετα, να υπάρχει χώρος αποσκευών κάπου 300-500 λίτρα.
Μπορείτε να επιλέξετε το σχήμα, τις διαστάσεις, τον τρόπο τοποθέτησης των καθισμάτων και όλα τα υπόλοιπα.
Ετσι για παράδειγμα θα σας βάλω τρία πλοία.
Το πρώτο είναι συμβατικό το Φοίβος με πλώρη μπροστά και πίσω πόρτα γκαράζ και τους επιβάτες πάνω από το γκαράζ, σε όλο το μήκος του πλοίου.
Το δεύτερο είναι το Αχαιός αμφίπλωρο με τους επιβάτες πάνω από το γκαράζ στην μέση.
Και το τρίτο είναι το Νήσος Αίγινα που έγινε πολύς ντόρος όταν ήλθε που μας ήλθε έτσι
και το κάναμε έτσι
όπου έχει τους επιβάτες κάτω από το ανοικτό γκαράζ και έχει γίνει χαμός με τις συζητήσεις για αυτό.
Μιλάμε για κοντινή γραμμή σε κλειστή θάλασσα, οπότε έχουμε επιλογές.
Σας τα έβαλα για να σκεφτείτε όσο πιο ανοιχτά μπορείτε.
-
-
Τα κάνει όλα σε εξαιρετικό βαθμό και δεν είναι πολύ μεγάλο!
-
Ηξερα ότι θα σου αρέσει το θέμα Λαπ...
-
Γενικα η ηλεκτροκίνηση απελευθερώνει τα σχέδια και τη αρχιτεκτονική των οχημάτων!
Ναι ένα sedan είναι εξαιρετικό αλλά καλο είναι να δούμε και αλλά αχεδια
-
Άμα σας λέω, έχει λαλήσει ο κόσμος στο λεκανοπέδιο, στραβώνετε...
Δεν ξέρω τι σχέση έχουν τα σχέδια από παλιά φερυ-μποτ, με τα μπαταριοκινητα αυτοκίνητα...
πάντως μέχρι τώρα, τα πιο πετυχημένα από αυτά, βλέπε Τέσλα (αλλά και τα κορυφαία κινέζικα) έχουν "τρελούς" αεροδυναμικους συντελεστές, που εκτός από αυτονομία, μάλλον προσφέρουν έτσι και χαμηλότερο θόρυβο, σημαντικό πράγμα όταν μόνο ο αέρας και τα ελαστικά παράγουν θόρυβο.
Ακόμη και τα τελευταία υβριδικά, εν μέρει μπαταριοκινητα, ακολουθούν αυτόν τον σχεδιασμό, από ελάχιστο ground clearance μέχρι αεροδυναμικά καπάκια στις ζάντες.
Το ιονικ 5 είναι κάτι ξεχωριστό, ένα πολύ έξυπνο τέχνασμα, για να κρυψουν τον όγκο και να κάνουν ένα SUV να μοιάζει με "ψηφιακό" αμαξάκι από computer game, σαν αυτά που παίζουν σήμερα οι πιτσιρικάδπουπου χτίζουν κόσμους με ψηφιακά τουβλάκια.
Πάντως έχω την αίσθηση ότι παρά την αεράτη εντύπωση που δημιουργεί στους επιβάτες, και η καμπίνα του και το πορτμπαγκάζ υστερούν των Τέσλα, ακόμη και του 3αριου. -
-
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Eliica2.jpg/1200px-Eliica2.jpg
Σκεφτείτε πρόσφυση!!!!
-
Εχουν τεράστια σχέση ο σχεδιασμός των πλοίων, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Γιατί στα πλοία τα συμβατικά όπως αυτά με ταχύτητες 10-18 μίλια η αεροδυναμική δεν παίζει ρόλο, αλλά παίζει ρόλο το πως συμπεριφέρεται το πλοίο στον αέρα στις μανούβρες.
Αν δηλαδή έχει ψηλά έξαλλα...
Η στην συμπεριφορά τους στον καιρό. Εχει όμως και σημασία ότι ενώ πρόκειται για μικρά πλοία 80-100 μέτρα μήκους, θα πρέπει να έχουν μεγάλες χωρητικότητες αυτοκινήτων και επιβατών.
Στο θέμα των αυτοκινήτων, θεωρώ τα σεντάν ξεπερασμένα, εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον.
Εκτός αν ήταν κάποια ιδιαίτερα αμερικάνικα σεντάν, του 50 και του 60, που όταν οδηγείς χωρίς επιβάτες, αισθάνεσαι μοναξιά...
Γιατί λοιπόν το Τέσλα και όχι ένα μικροβαν σαν το πρώτο που έβαλε ο Λαπ ?
Γιατί πρέπει να έχουμε χώρο μηχανής μπροστά, όταν δεν έχουμε μηχανή.
Γιατί να μην είμαστε σαν το αμφίπλωρο που έβαλα που δεν έχει 1 ή 2 μηχανές, αλλά 4 και δεν έχει μία ή δύο προπέλες και ένα τιμόνι αλλά 4 ελικοπηδάλια που στρίβουν 360 μοίρες και το πλοίο μπορεί να πηγαίνει και με το πλάι.
Γιατί να μην έχουμε λοιπόν 4 ηλεκτροκινητήρες στις ρόδες, οι οποίες να στρίβουν 180 μοίρες και το παρκάρισμα να είναι παιχνίδι, όπως και οι στροφές στους δρόμους.
Αν δεχτούμε ότι η ταχύτητα κίνησης θα πάει από τα 120 χαω και κάτω, αλλάζουν πολλά πράγματα και στην αεροδυναμική και στον τρόπο κίνησης.
Επίσης γιατί να έχουμε 2 + 3 θέσεις και όχι πιο στενά αμάξια με 2+2+2 θέσεις και πόρτες περίεργες. Η αντίθετα φαρδιά αμάξια με 3+3 θέσεις.
Γιατί οι χώροι αποσκευών να μην είναι συρταρωτοί μπροστά και πίσω κάτω από τα καθίσματα.
Η ότι άλλο σκεφτείτε.
-
@lap said in ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Eliica2.jpg/1200px-Eliica2.jpg
Σκέφτεται πρόσφυση!!!!
Εχεις κατακαυ....λώσει βλέπω και θα μας βρεις όλα τα περίεργα του διαδικτύου...
Πάντως αν αυτό το αμάξι είχε μάρκα θα ήταν Σιτροέν...
-
Αυτό πιο πάνω είναι πράγματι εξαιρετικό! 4.42μ μηκος ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι drive by wire!
Οι χώροι του είναι άπειροι, έχει κύκλο στροφής μικρού αυτοκινήτου πολης, ο τρόπος σχεδίασης του φτιάχνει μια κάψουλα ως την καμπίνα επιβατών που όπως λένε προσφέρει παθητική ασφάλεια που κανένα αλλο δεν μπορεί ενώ μπορεί να μεταφέρει έως και 7 άτομα ή λιγότερα με ανέσεις λιμουζίνας.
Τέλος λόγω του τεράστιου μετσξονιου, του χαμηλότερου κέντρο βάρους και την τετρακίνηση στρίβει πολύ καλά ενώ λόγω του drive by wire έχει συνεχως μεταβαλλόμενο λόγο τιμονιού κάτι που σημαίνει πως με μισή στροφή του τιμονιού τερματίζουν οι τροχοί! -
Με αφορμή το 3+3 που ανέφερες...honda frv
Μου άρεσε πολύ από τότε και απορούσα γιατί δεν πούλησε πολύ.... -
Το έχει γνωστός μου! Πολύ καλο!
-
Ο οδηγός έπρεπε να κάθεται στην μέση. Ισως και ένα κλικ πιο πίσω από τους άλλους δύο.
-
-
@criuser said in ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
Ο οδηγός έπρεπε να κάθεται στην μέση. Ισως και ένα κλικ πιο πίσω από τους άλλους δύο.
Όχι καθόταν κανονικά αλλά πιο κοντά στην πόρτα!
-
O lap πρέπει να την έχει βγάλει έξω και να την κοπανάει στο νιπτήρα. Ταμάμ το θέμα για αυτόν. Θα δούμε να ποστάρει ότι πιο κουφό υπάρχει από το βαθύ Ίντερνετ!
Τα λέω με αγάπη αυτά -
This post is deleted! -
@lap said in ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
Α παπαπαπα….αυτό είναι σαν τα ρομπότ από το Dr Who.
-
@kkostask said in ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
@lap said in ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
Α παπαπαπα….αυτό είναι σαν τα ρομπότ από το Dr Who.
ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ!!! Exxxxxterminate!!!
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ