-
Κάνω έρευνα για αγορά μεταχειρισμένου τζιπ και θα ήθελα τα φώτα σας!
Γνωρίζω κάποια ελάχιστα πράγματα για τις τεχνολογίες π.χ σασί τύπου σκάλας η αυτοφερόμενο και μόνιμη ή επιλεκτική τετρακίνηση. Οι χρονολογίες των μοντέλων που κοιτάω βέβαια ποικίλουν και άρα κάποια έκδοση μπορεί να έχει την μία τεχνολογία ενώ η νεότερη μια άλλη.
Το budget είναι 8.000-10.000 και οι χρονιές που μέχρι στιγμής έχω βρει είναι 2002 -2010.
Αυτό που ψάχνω είναι 4x4 και όχι SUV (νομίζω) καθότι με ενδιαφέρει η χρήση όχι απλώς σε χώμα αλλά και σε κακοτράχαλους νησιώτικούς δρόμους για camping όπως και φαγωμένους δρόμους που οδηγούν σε ορειβατικά καταφύγια. Όχι extreme καταστάσεις, αλλά να μπορεί να κάνει άνετα τα παραπάνω. Χρειάζομαι επίσης αρκετό χώρο αποσκευών για μια οικογένεια. Η χρήση θα είναι 80 άσφαλτο 20 χώμα, ελπίζοντας ότι θα καθιερώσω πιο τακτικές εξορμήσεις στο βουνό και να πάει στο 70/30. Από άποψη ταχύτητας δεν πηγαίνω πάνω από 100-120 max αλλά η επιτάχυνση με ενδιαφέρει για καμιά προσπέραση. Φυσικά με ενδιαφέρει και η αξιοπιστία.
Άρα: 1. Αξιοπιστία, 2. Δυνατότητα off road, 3. Χώροι
Επιτρέψτε μου να πω πρώτα ότι έχω πάθει πλάκα με το πόσο φτηνά βρίσκει κανείς μεγάλου κυβισμού τζιπ 2.500-3000cc (edit: όπως το pajero/sport) και τα ζαχαρώνω λόγω χαμηλού κόστους αγοράς. Υπάρχει κάποια διαφορά σε βενζίνες και τέλη και γενικά συντήρηση, αλλά είναι πολύ δελεαστικά. Μέσα στην πόλη δεν το πολυχρησιμοποιώ.
Η λογική μου λέει όμως να βάλω όριο τα 2000cc. Σε αυτή τη κατηγορία κοιτάω τα εξής:
Rav4
Grand Vitara
CRV
Pajero Pinin
και
Terios (1400cc)Αυτά για αρχή!
Ευχαριστώ -
Grand Vitara θα έλεγα εγώ (το Rav είναι SUV και light) αλλά περιμένω τον γάτο να απαντήσει ως ο πιο ειδικός εδώ μέσα!!
-
απο οσα εγραψες τα μονα που παιζουν ειναι τα grand vitara και τα pajero pinin
το rav ειναι ανεκδοτο με τον τοτο, το σιαρβι σαυρα αχρηστη, το τεριος σπιρτοκουτο και χωρις κοντα
και απο τα 2 θα ελεγα να μεινεις σε grand vitara γιατι υπαρχουν αφθονα και σχετικα οικονομικα φτιαξιματα-ψηλωματα και καλα συνεργεια. σημειωσε οτι για pinin μιλαμε αποκλειστικα για διλιτρο, οχι για τον 1.8, γιατι στον μικρο αλλαζει ακομη και το συστημα τετρακινησης και ειναι γενικα γτπ.
απο γκραντ βιταρα 1998-2005 αποφευγεις γενικα το 1.6 γιατι ειναι μεν ικανοτατο καθως ειναι μικροσωμο-τριπορτο αλλα δεν παει καθολου και απο χωρους ανεπαρκεστατο.
προτιμας το 2λιτρο πενταπορτο που ειναι παρα πολυ ικανο ήδη απο μαμα. γενικα ασπαστος κινητηρας και χωριστο σασι που εξασφαλιζουν παρα πολλη μεγαλη αντοχη σε καθε ειδους κακουχια. στον 2λιτρο μπορεις να βαλεις ή να το παρεις με lpg, ειναι απο τα μοτερ που δεν καταλαβαινουν τπτ, σκεψου οτι γερνανε μετα τις 400-500k. κοντα εχουν απο μαμα. τα 'φτιαξιματα' περιλαμβανουν μπλοκε διαφορικα, ψηλωματα σε εως 18 εκατοστα επιπλεον, ανυψωση καμπινας που οκ, εμφανισιακο ειναι μονο, και οπωσδηποτε τοποθετηση εργατη. φυσικα με αναλογα ελαστικα. μετριες βελτιωσεις καπου στα 3-5k, οι καλες στα 8-10k. οποτε βλεπεις αν μπορεις να παρεις κατι ηδη ετοιμο. μεγαλη διαφορα εχουν τα πολυ βελτιωμενα φέις λιφτ απο τα προηγουμενα, τα γνωριζεις ευκολα πο το ταμπλο, σκεψου οτι εχουν μπροστα απο το λεβιε ταχυτητων ποτηροθηκες και ντουλαπακι.
απο τα υστερα grand vitara, 2005-2014 επισης αποφευγεις τελειως το 1.6 καθως δεν εχει κοντα καθολου! βεβαια μπαινουν απο τον σταθη, ενα γνωστο ηλεκτρολογο των gv με 1000-1500. και αποφευγεις και τα διλιτρα και τα 1.6 που δεν εχουν esp, παραεισαγωγες και ανεπαρκεστατα εκτος. τα γνωριζεις ευκολα απο το ταμπλο, δεξια απο το περιστροφικο της τετρακινησης θα πρεπει να υπαρχει οχι ταπα αλλα ενα μεγαλο στρογγυλο κουμπι του esp. το esp εκτος εχει αλλη χρηση απο εντος δρομου, το χρειαζεσαι καθε φορα που θα γλυστρισει ολος ο αξονας να 'εξομοιωσει' το μπλοκε διαφορικο. βεβαια τα χωρις esp ειναι φθηνοτερα αλλα τι να το κανεις....
αναμεσα στα 1998-2005 και 2005-2015, τα παλιοτερα ειναι πολυ ανθεκτικοτερα και φτιαχνωνται καλυτερα για εκτος. υστερουν ομως στην ασφαλτο, μην σκεφτεις τραγικα πραγματα βεβαια. τα νεωτερα δεν εχουν κανονικο σασι, ειναι λιγοτερο ικανα εκτος αλλα καλυτερα στην ασφαλτο.
επισης τα νεωτερα δεν τα πανε και τοσο καλα με αεριο.
αν θελεις και καποια γκαζια, παιρνεις το 2.5 gv που ειναι επισης ασπαστο, αποφευγεις τα 2005+ 2.4 γιατι δεν ειναι σουζ ο κινητηρας και βγαζει προβληματα και τον 3.2 που ειναι απιστευτος αλλα εχει μεση στα 20lt.
στα pajero βλεπεις φθηνες τιμες γιατι ειτε ειναι χωρις σασι, λαιτ εκδοσεις δηλαδη οπως ειναι το sport που δεν ειναι και τοσο οσο νομιζει καποιος για εκτος, ειτε γιατι τα gdi δεν παιρνουν αεριο ουτε για αστειο.
γενικα σκεψου οτι τετοια οχηματα εχουν παρα πολυ ψηλη καταναλωση, στα εκτος υπολογιζε 20-30 λιτρα στα 100 και στα 110km/h 15-20. οποτε η αεριοκινηση ειναι μονοδρομος γενικα και χωρις προβληματα στα 2.0 gv 1998-2005 καθως μιλαμε για αργοστροφα εξαιρετικα σκληροτραχηλα μοτερ.
α, τα τζιμνυ ναι ειναι ικανοτατα, οικογενεια δεν χωρανε, σκεψου οτι ειναι διθεσια. τα τεριος επισης, ανατροπονται και ευκολα, εντος και εκτος, δεν εχουν φτιαξιματα και κυριως δεν εχουν κοντα!
τα νιβα τωρα... οκ, κατω απο βασικη μετακινηση. θεωρητικα παιζουν πολυ εκτος. αλλα επειδη βρισκεις και παρατημενα στο βουνο καμποσα ειναι προφανης ο λογος, ειναι τσαμπα, το σπας και το παρατας. αν και τις περισσοτερες φορες σε αφηνει αυτο. απειρα προβληματ που μπορει να σου βγουν σε οποιαδηποτε ραχουλα ή στην ασφαλτο, ηλεκτρικα, κομματια που φευγουν κτλ. μακρυα..... -
gatos σε ευχαριστώ πολύ.
-
@george789 said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
gatos σε ευχαριστώ πολύ.
...και σαν tip,
μην ψαχνεις απο car.gr, παρε τηλ στο 4wheelershouse τον νικο, ειναι ο βασικος 'φτιαχτης' των gv, παλαιοτερα ηταν και ο κυριακος, και ζητα να σου πει οταν βρεθει κατι. θα εβαζα ενα στοχο στα 7-10 χιλιαρικα για κατι ετοιμο, δηλαδη ολα μαμα, αεριο και ψηλωμα, εργατης, ζαντολαστιχα χωματινα, προβολεις, σχαρα. πλην μπλοκε που αμα τα εχει γινεται τελειο. αρκει και μονο το πισω. αεριο μπορεις να αλλαξεις μπουκαλα να μην πιανει χωρο με κουλουρα. -
gatoz σε ευχαριστώ πολύ. είσαι βιβλιοθήκη. τώρα όμως έχω πιο πολλές ερωτήσεις !
@gatoz said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
απο οσα εγραψες τα μονα που παιζουν ειναι τα grand vitara και τα pajero pinin
το rav ειναι ανεκδοτο με τον τοτο, το σιαρβι σαυρα αχρηστη, το τεριος σπιρτοκουτο και χωρίς κονταχάχα. αρα ούτε rav, ούτε crv, ούτε terios. το pajero όμως είναι παιδικό όνειρο ρε γμτ. (Παρίσι - Nτακάρ κτλ!) Ίσως το 2λιτρο pinin.
και απο τα 2 θα ελεγα να μεινεις σε grand vitara γιατι υπαρχουν αφθονα και σχετικα οικονομικα φτιαξιματα-ψηλωματα και καλα συνεργεια. σημειωσε οτι για pinin μιλαμε αποκλειστικα για διλιτρο, οχι για τον 1.8, γιατι στον μικρο αλλαζει ακομη και το συστημα τετρακινησης και ειναι γενικα γτπ.
απο γκραντ βιταρα 1998-2005 αποφευγεις γενικα το 1.6 γιατι ειναι μεν ικανοτατο καθως ειναι μικροσωμο-τριπορτο αλλα δεν παει καθολου και απο χωρους ανεπαρκεστατο.
προτιμας το 2λιτρο πενταπορτο που ειναι παρα πολυ ικανο ήδη απο μαμα. γενικα ασπαστος κινητηρας και χωριστο σασι που εξασφαλιζουν παρα πολλη μεγαλη αντοχη σε καθε ειδους κακουχια. στον 2λιτρο μπορεις να βαλεις ή να το παρεις με lpg, ειναι απο τα μοτερ που δεν καταλαβαινουν τπτ, σκεψου οτι γερνανε μετα τις 400-500k. κοντα εχουν απο μαμα. τα 'φτιαξιματα' περιλαμβανουν μπλοκε διαφορικα, ψηλωματα σε εως 18 εκατοστα επιπλεον, ανυψωση καμπινας που οκ, εμφανισιακο ειναι μονο, και οπωσδηποτε τοποθετηση εργατη. φυσικα με αναλογα ελαστικα. μετριες βελτιωσεις καπου στα 3-5k, οι καλες στα 8-10k. οποτε βλεπεις αν μπορεις να παρεις κατι ηδη ετοιμο. μεγαλη διαφορα εχουν τα πολυ βελτιωμενα φέις λιφτ απο τα προηγουμενα, τα γνωριζεις ευκολα πο το ταμπλο, σκεψου οτι εχουν μπροστα απο το λεβιε ταχυτητων ποτηροθηκες και ντουλαπάκι.Για Grand Vitara κάπου διάβασα ότι καλύτερα να ψάξω μέχρι 2004. Δεν θυμάμαι γιατί. Ναι, για 2λιτρο πεντάπορτο κοιτάω.
Νόμιζα ότι τα κοντά και το μπλόκε διαφορικό είναι το ίδιο. Μπέρδεμα. Φαντάζομαι ότι χρειάζονται και τα δύο για εκτός δρόμου. Και να κοιτάω και για ESP για άσφαλτο αλλά υποθέτω υπάρχει μόνο στο 2005-2014.
απο τα υστερα grand vitara, 2005-2014 επισης αποφευγεις τελειως το 1.6 καθως δεν εχει κοντα καθολου! βεβαια μπαινουν απο τον σταθη, ενα γνωστο ηλεκτρολογο των gv με 1000-1500. και αποφευγεις και τα διλιτρα και τα 1.6 που δεν εχουν esp, παραεισαγωγες και ανεπαρκεστατα εκτος. τα γνωριζεις ευκολα απο το ταμπλο, δεξια απο το περιστροφικο της τετρακινησης θα πρεπει να υπαρχει οχι ταπα αλλα ενα μεγαλο στρογγυλο κουμπι του esp. το esp εκτος εχει αλλη χρηση απο εντος δρομου, το χρειαζεσαι καθε φορα που θα γλυστρισει ολος ο αξονας να 'εξομοιωσει' το μπλοκε διαφορικο. βεβαια τα χωρις esp ειναι φθηνοτερα αλλα τι να το κανεις....
αναμεσα στα 1998-2005 και 2005-2015, τα παλιοτερα ειναι πολυ ανθεκτικοτερα και φτιαχνωνται καλυτερα για εκτος. υστερουν ομως στην ασφαλτο, μην σκεφτεις τραγικα πραγματα βεβαια. τα νεωτερα δεν εχουν κανονικο σασι, ειναι λιγοτερο ικανα εκτος αλλα καλυτερα στην ασφαλτο.
επισης τα νεωτερα δεν τα πανε και τοσο καλα με αεριο.
αν θελεις και καποια γκαζια, παιρνεις το 2.5 gv που ειναι επισης ασπαστο, αποφευγεις τα 2005+ 2.4 γιατι δεν ειναι σουζ ο κινητηρας και βγαζει προβληματα και τον 3.2 που ειναι απιστευτος αλλα εχει μεση στα 20lt.για το 2.5 gv ποιας χρονιάς εννοείς? Αν τα παλαιότερα είναι πολύ ανθεκτικότερα ίσως αξίζει. Άσφαλτό δεν τρέχω και δεν το ζορίζω.
στα pajero βλεπεις φθηνες τιμες γιατι ειτε ειναι χωρις σασι, λαιτ εκδοσεις δηλαδη οπως ειναι το sport που δεν ειναι και τοσο οσο νομιζει καποιος για εκτος, ειτε γιατι τα gdi δεν παιρνουν αεριο ουτε για αστειο.
Το αέριο δεν το κοιτάω. Το φοβάμαι και λίγο. Νόμιζα ότι το Pajero Sport είναι στην αφρόκρεμα...
Όταν λες "χωρίς σασί" εννοείς χωρίς σασί σκάλας? Να κοιτάω τέτοιο σασί αποκλειστικά ή και το αυτοφερόμενο?
γενικα σκεψου οτι τετοια οχηματα εχουν παρα πολυ ψηλη καταναλωση, στα εκτος υπολογιζε 20-30 λιτρα στα 100 και στα 110km/h 15-20. οποτε η αεριοκινηση ειναι μονοδρομος γενικα και χωρις προβληματα στα 2.0 gv 1998-2005 καθως μιλαμε για αργοστροφα εξαιρετικα σκληροτραχηλα μοτέρ.
στο car.gr την κατανάλωση για ένα 3λιτρο pajero την έδειχνε γύρω στα 12 max... ή κάτι κατάλαβα λάθος.
α, τα τζιμνυ ναι ειναι ικανοτατα, οικογενεια δεν χωρανε, σκεψου οτι ειναι διθεσια. τα τεριος επισης, ανατροπονται και ευκολα, εντος και εκτος, δεν εχουν φτιαξιματα και κυριως δεν εχουν κοντα!
τα νιβα τωρα... οκ, κατω απο βασικη μετακινηση. θεωρητικα παιζουν πολυ εκτος. αλλα επειδη βρισκεις και παρατημενα στο βουνο καμποσα ειναι προφανης ο λογος, ειναι τσαμπα, το σπας και το παρατας. αν και τις περισσοτερες φορες σε αφηνει αυτο. απειρα προβληματ που μπορει να σου βγουν σε οποιαδηποτε ραχουλα ή στην ασφαλτο, ηλεκτρικα, κομματια που φευγουν κτλ. μακρυα.....Ναι σκεφτόμουν το νέο jimny family αλλά αργεί πολύ να έρθει, ΑΝ έρθει.
Άρα καταλήγω μάλλον σε Grand Vitara 2λιτρο. Επίσης είναι επιλεκτική τετρακίνηση αρα το 2wd είναι πισωκίνητο?
Pajero δηλαδή εκτος από to pinin θα δυσκολευτώ πολύ με ανταλλακτικά?
Επίσης κάπου διάβαζα ότι το απλό Vitara είναι πιο ικανό από το Grand Vitara. Ισχύει?
Γενικά δεν σχεδιάζω να κάνω βελτιώσεις, θα προτιμούσα ότι πάρω να είναι σωστό από το εργοστάσιο.
-
τα πινιν τα 1.8 που κυκλοφορουν πολυ και εχουν ανταλλακτικα, δεν εχουν ουτε καν κοντα. τα υπολοιπα σαρακακης. αρκει αυτο. καιγονται. βλεπεις τα σπορ και σου αρεσουν, για ρωτα αν ψηλωνουν ομως... εκτος αν μιλας για τα πολυ παλια, 90s που ειναι καλα αλλα και εκει δεν υπαρχει ουτε καθρεπτης.
τα gv 2.5 ειναι του 1998-2005. το 2004 ειναι λαθος, και εγω το κανω, η γενια εβγαινε μεχρι τα μεσα του 2005.
μην φοβασαι το αεριο.
το esp εχει αλλη χρηση εκτος δρομου, εξομοιωνει ΄μπλοκε'
ενα τουλαχιστον μπλοκε ειναι γενικα απαραιτητο και ασχετο με τις κοντες σχεσεις, αυτο που κανει ειναι οτι κομπλαρει και τις 2 ροδες του αξονα να γυριζουν ταυτοχρονα, σκεψου να εχεις πεσει καπου και να εισαι με τη μια ροδα στον αερα, θα παει ολη η δυναμη σε αυτη καθως θα ΄διαφοριζει' το αμαξι, θα γυρναει τρελα η κρεμασμενη ροδα και αυτη με την προσφυση, καθολου.
η τετρακινηση η επιλεκτικη ειναι πρακτικα αχρηστη εντος δρομου αλλα και προφανως καλυτερη εκτος. τα νεωτερα gv εχουν φουλ ενω τα παλαιοτερα επιλεκτικη.
τα παλια βιταρα εχουν καλυτερο κρεμασμα μπροστα καθως εχουν αξονα αλλα πιστεψε με δεν το θελεις αυτο μεχρι να μπεις στο χωμα...
βελτιωσεις για εκτος δρομου ειναι απαραιτητες και μην τις φοβασαι καθολου, ειναι σχεδον ολες δοκιμασμενες και επωνυμες. χωρις βελτιωσεις δεν υπαρχει οχημα αξιολογο πλην απιστευτα ακριβων.
παντως αν ψαχνεις τιμες, θα εχεις ηδη καταλαβει ποσο παραλογα ψηλη τιμη κρατανε τα παλια τζιβι, τα συνοδευει αυτη η απιστευτη αξιοπιστια.
τωρα περι καταναλωσης, οχι τα πραγματικα νουμερα δεν θα τα βρεις στο καρ. ειναι πολλαπλασια, αλλη ταξη τιμης απο οτι περιγραφεται εκει.... -
@george789 said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
gatos σε ευχαριστώ πολύ.
επισης ξαναδιαβαζοντας το αρχικο σου ποστ, μαλλον δεν εισαι απο νησι
οποτε τα βιταρα γενικα πρεπει να βαλεις στα υπερ το καλυτερο ελληνικο κλαμπ-φορουμ με παμπολλες εκδρομες στη φυση, οκογενειακες, μετριες, σκληρες και γενικα πολυ εξερευνηση. αλλα και βοηθεια σε οτι τυχει.
www.vitaraclub.gr -
Hyundai Touscon 2.0
KIA Sportage 2.0
Δίλιτρα και τα δύο, τεράστιοι χώροι και σε τιμές χώμα. Θα βρεις πολλά και με λίγα χιλιόμετρα. Τα περισσότερα δεν έχουν κάνει καθόλου offroad. Ποιο πολύ ήταν αυτοκίνητα απλής οικογενειακής χρήσης. Πολλοί τα πουλάνε λόγω μη χρήσης. -
@storm said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
Hyundai Touscon 2.0
KIA Sportage 2.0
Δίλιτρα και τα δύο, τεράστιοι χώροι και σε τιμές χώμα. Θα βρεις πολλά και με λίγα χιλιόμετρα. Τα περισσότερα δεν έχουν κάνει καθόλου offroad. Ποιο πολύ ήταν αυτοκίνητα απλής οικογενειακής χρήσης. Πολλοί τα πουλάνε λόγω μη χρήσης.εχουν σκορπισει πλεον, απο την αρχη δεν ηταν για πολλα-πολλα
https://www.4troxoi.gr/4tlibrary/article.php?year=2004&month=9&issue=344&cat=Offroad&number=10093
που να δεσεις εργατη που αμα τον χρησιμοποιησεις θα στραβωσει ολο?
...τζατζ ξερεις οτι στο χωματαθλημα ειμαι καλουλης -
Να ξεκινησω και να αναφέρω ότι μάλλον το βιτάρα είναι η καλύτερη επιλογή σου, όπως σωστά αναφέρει ο γάτος, εγώ δεν έχει τύχει να το γνωρίζω. Απλά επειδή έχει περισσότερο από 5ετία που τα παρακάτω οχήματα, από τη στιγμή που δεν έχουν νόημα να πουληθούν, η παρέα , η οποία τυγχάνει με τον ένα ή άλλο τρόπο να τους έμεινε στο χέρι καθενός και ένας τέτοιος δεινόσαυρος, αποφάσισε να φτιάξει ένα γκρουπάκι και να τα αξιοποιεί όσο πιο συχνά μπορεί σε διαδρομές σε δασικούς και λοιπά οπότε και δοκιμάζονται σχεδόν στα όρια συχνά Ευτυχώς στην παρέα έχουμε και οχήματα με κοντά και μεγαλύτερες δυνατότητες, με τον καιρό γίναμε και ειδικοί στους ιμάντες. Όμως δεν είμαστε extreme, δεν κυνηγάμε να περάσουμε με κάθε κόστος και τα οχήματα, εκτός ελάχιστα πιο χωμάτινων ελαστικών δεν έχουν καμία μετατροπή. Πάντως και το λιγότερο ικανό HRV δε μπορεί να φανταστεί ο μέσος οδηγός που μπορεί να φτάσει , και οχι δε σκορπάνε τόσο εύκολα. Άρα από προσωπική ενασχόληση:
To pinin , πραγματικά καλή τετρακίνηση έχει στα δύο λίτρα , εκεί προσφέρει και κοντά . Το πρόβλημα είναι στα εντός που , να το πω κομψά, είναι πολύ μέτριο.Στα 1800 είναι πολύ μέτριο όχημα.
Το ραβ II , είναι καλό αυτοκίνητο , μέχρι το facelift , είχε μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό μηχανικό διαφορικό , (μετά το χάλασαν με το κλασσικό σύστημα που έβαζαν όλοι οι ανταγωνιστές), όταν του έβαλαν και michelin latitude , πήγε πολύ μακριά. Είναι μακράν καλύτερο του pinin εντός δρόμου. Αλλά δυστυχώς, δεν έχει κοντά, έχει γνωστές βλάβες και φθηνά ανταλλακτικά.
Το φορεστερ , που απορώ πως και δεν προτάθηκε, αν δεν πάρεις τον ψόφιο , γεροντίστικο κινητήρα με τα 125 άλογα, τότε είναι καλή πρόταση. Τώρα τα ¨κοντά" είναι λίγο καλύτερα από τα δυο προαναφερθέντα αλλά δεν είναι πραγματικά κοντά. Αλλά εκτός πολύ δύσκολων περιπτώσεων θα σε καλύψει. Δυστυχώς εξέχουν αρκετά οι πρόβολοί του αλλά πιο πολύ ψυχολογικό είναι.
Τα Honda HRV , είναι καλά στο δρόμο , όμως καίει απίστευτα πολύ για 1600αρι, και αργούν πολύ να εμπλέξουν τον πίσω άξονα και κολλάς για πλάκα. Επίσης κοπανάει αδικαιολόγητα πολύ εκτός.
Το Cherokee , σε πετρέλαιο το "έχουμε" , είναι πολύ καλό εκτός , αξιοπρεπές εντός , αλλά στα μάτια μου είναι αμερικανιά ( βγάζει χαζοβλάβες, έχει γεράσει άσχημα εσωτερικά, μέτρια φρένα και πολύ μέτριο τιμόνι) και έχει ακριβά ανταλλακτικά, είναι και άνω των 2. λίτρων που έβαλες όριο.
Στα σοβαρά πάντως εκτός επαναλαμβάνω του βιτάρα, για εμένα καλός συμβιβασμός είναι το φορεστερ , επιμένω όμως ότι τα κοντά του δεν είναι και τόσο κοντά και ούτε είναι το τέρας της ιαπωνικής αξιοπιστίας.
Όλα τα παραπάνω για το επίπεδο ενός δασικού , και με επίγνωση ότι πιθανόν θα κάνεις αναστροφή αν βρείς τα σκούρα ( πολύ παχιά λάσπη π.χ.), αλλιώς όπως σου λέει και ο γάτος , βιτάρα με μετατροπές, σε φυσιολογικά κυβικά και χρήματα. -
ρε συ σιβιλ, πραγματι το φορεστερ το εβγαλα απο το μυαλο μου...
αλλα αυτο εγινε αφου επεγκλωβισα μερικα τα τελευταια χρονια!
δεν ειναι για βουνα, δεν ψηλωνουν τουλαχιστον φθηνα, δυσκολα για μπλοκε, ζημιες στυλ νιβα που σε αφηνουν στον δασικο χωρις βοηθεια... αλλα εχουν αρκετα απο αυτα κοντα, τα ντηζελ σιγουρα οχι. τι να το κανεις ομως, το κεντρικο διαφορικο σε μη καλοπληρωμενες λυσεις, βλεπε ντισκασβερι κλπ, ειναι προβλημα, χρειαζεσαι 2 μπλοκε και το συνηθες ειναι να κλαις καποιο γκρουπ μετα
τα αμερικανικα, ναι, ειναι θεικα αρκετα απο αυτα. ομως πανακριβα ακομη και 20ετιας να τα εχεις, τρομακτικες καταναλωσεις, ενα ντανα 44 εχει οσο μισο βιταρα κλπ. τα αγγλικα και τα ακριβα τζαπαν, εκτος παιχνιδιου, τα πρωτα θελουν χαδι και προδερμ, τα 2α ειναι πανακριβα. το ιδιο και το τζερμαν, οχι τα, το.
στο βουνο παντως για να βγει καποιος χρειαζεται- 2ο και καλυτερα 3ο οχημα παρεα
- εργατη και ιμαντες πολλων μετρων, ωμεγα κλειδια, τροχαλιες και γενικα εξοπλισμο απεγκλωβισμου
- εργαλεια επισκευης και ρεζερβα(ες)
- αλυσιοπριονο
- επικοινωνια. σι μπι ή παρομοιο, δεν πιανουν τα κινητα ψηλα καρδια μου...
- τοποναβιγκειτορ και τυπωμενους χαρτες
- εξοπλισμο βασικης επιβιωσης, φακους, μαχαιρια κλπ
- φαγητο-τσιπουρο
-
Και εγώ θεωρώ ότι το GV 2000 είναι μια χαρά πρόταση. Κρατώ όμως επιφυλάξεις γιατί τα περισσότερα είναι σκισμένα και πολύ πιθανό να έχουν περάσει από πολλούς ιδιοκτήτες.
Για αυτό το λόγο θα κοιτούσα και για μοντέλα που δεν έχουν την στάμπα του off-road κατσικιού.
α! το 5θυρο Pinin οριακά θεωρείται οικογενειακό. Το 3θυρο μόνο για δύο άτομα.
-
Γάτος το ντίζελ 1.9 G.V. δεν παίζει;
-
Είναι πολύ κατατοπιστικές και διαφωτιστικές οι απαντήσεις σας. Ευχαριστώ. Μαθαίνω πολλά καινούργια πράγματα.
Εστιάζω λοιπόν στο 2λιτρο Grand Vitara και πρέπει να αποφασίσω αν θα δώσω έμφαση στο on road (νέο GV) ή off road (παλαιό GV).
Αυτό που επίσης κατάλαβα είναι ότι και στα 2 μοντέλα υπάρχουν οι κοντές σχέσεις. Αυτό που δεν κατάλαβα είναι αν υπάρχει μπλοκέ σε κάποια από αυτές ή και στις δύο και αν είναι κάτι απαραίτητο. (υπάρχουν 4x4 σε αυτήν την κατηγορία που έχουν μπλόκε?)
Επίσης κοιτάω τον διακόπτη επιλογής σχέσεων του νέου Grand Vitara και αναρωτιέμαι δεν είναι μπλόκε αυτό που λέει "lock"? Και γιατί υπάρχει διακόπτης για 4x4 αφού είναι διαρκής η τετρακίνηση?
Σύμφωνα με αυτό http://www.suzuguide.com/suzuki-445.html υπάρχει και γρήγορο μπλοκέ και αργό μπλοκέ.
-
και άλλη μια απορία:
Αν αποφασίσω να προβώ σε φτιαξίματα, μπορώ να τα κάνω και στο νέο GV και στο παλιό?
-
@george789 said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
Είναι πολύ κατατοπιστικές και διαφωτιστικές οι απαντήσεις σας. Ευχαριστώ. Μαθαίνω πολλά καινούργια πράγματα.
Εστιάζω λοιπόν στο 2λιτρο Grand Vitara και πρέπει να αποφασίσω αν θα δώσω έμφαση στο on road (νέο GV) ή off road (παλαιό GV).
Αυτό που επίσης κατάλαβα είναι ότι και στα 2 μοντέλα υπάρχουν οι κοντές σχέσεις. Αυτό που δεν κατάλαβα είναι αν υπάρχει μπλοκέ σε κάποια από αυτές ή και στις δύο και αν είναι κάτι απαραίτητο. (υπάρχουν 4x4 σε αυτήν την κατηγορία που έχουν μπλόκε?)
Επίσης κοιτάω τον διακόπτη επιλογής σχέσεων του νέου Grand Vitara και αναρωτιέμαι δεν είναι μπλόκε αυτό που λέει "lock"? Και γιατί υπάρχει διακόπτης για 4x4 αφού είναι διαρκής η τετρακίνηση?
Σύμφωνα με αυτό http://www.suzuguide.com/suzuki-445.html υπάρχει και γρήγορο μπλοκέ και αργό μπλοκέ.
παμε λοιπον. οπως γραφει ο πιλιος ναι, υπαρχει ngv πετρελαιο 1.9 euro 5. αλλα δεν το βρισκεις στην αγορα παρα μονο στις παλιες παραλλαγες του.
στο gv επισης εστιαζεις στο να ειναι facelift, δες τι σου γραφω για το ταμπλο.
κοντες σχεσεις δεν υπαρχουν σε ολα, τα ngv 1.6 δεν εχουν αν και μπαινουν με καποιο μεγαλο κοστος.
κοντες σχεσεις και μπλοκε δεν εχουν σχεση. θελεις κοντες ομως γιατι οταν κινεισαι σε δυσκολα τερεν θα λιωσει ο συμπλεκτης χωρις να καταφερεις να κανεις τπτ.
τα Lock που βλεπεις στα κιβωτια ειναι πρακτικα ασχετο, βασικα στο ngv ειναι για να κλειδωσει η μεταφορα μπρος-πισω ισχυος σε σταθερο ποσοστο.
στο gv δεν χρειαζεται
το μπλοκε πραγματι υπαρχει σε δυο τυπους. τι κανει ενα μπλοκε, βασικα υποθετω ξερεις τι κανει το διαφορικο: οταν μπεις σε μια στροφη, η ροδα στο εσωτερικο διανυει μικροτερη ακτινα και πρεπει μεσω του μηχανισμου αυτο να συμβει γιατι αλλιως θα υπαρξει ροπη προς το εξωτερικο της στροφης και καταστροφη του αξονα. επισης σε περιπτωση που μια ροδα δεν εχει προσφυση, σε αυτη μετατιθεται ολη η ισχυς, σπινιαρει ασυστολα. αυτη η συμπεριφορα αλλαζει με το μπλοκε διαφορικο. στα αγωνιστικα και σε καποια σπορ οπως το fiesta st3 υπαρχει μπλοκε που λειτουργει ως εξης, δεν αφηνει τη ροδα στο εσωτερικο της στροφης να γυρισει με μικροτερη ταχυτητα κατα ενα ποσοστο απο τη ροδα στο εξωτερικο πετυχαινωντας καλυτερη συμπεριφορα για τους γνωστες της γρηγορης οδηγησης. ομως κινουνται και οι δυο ροδες και μαλιστα με διαφορετικη ταχυτητα, απλα δεν διαφερει πανω απο ενα ποσοστο, στα εκτος δρομου ομως ειναι αλλη η λειτουργια. υπαρχουν τα μπλοκε με πεπιεσμενο αερα. οταν βρεθεις σε δυσκολια, ας πουμε οτι η μια ροδα ειναι στον αερα ή σε λασπη και η αλλη εχει προσφυση, τοτε ολη η δυναμη του αυτοκινητου λογω του διαφορικου παει σε αυτη που δεν εχει προσφυση. οποτε σπινιαρει ασυστολα. τα μπλοκε των εκτος δρομου μπλοκαρουν τα γραναζια του διαφορικου και αναγκαζουν τις ροδες να κινηθουν με τον ιδιο ακριβως ρυθμο. οποτε αρκει να παταει μια μονο ροδα σε στερεο εδαφος για να προχωρησεις. μπλοκε τετοιου ειδους εχουν απο μαμα μονο τα παρα πολυ ακριβα. μπαινει ομως η δυνατοτητα σαν aftermarket στα gv. στα ngv ειναι πολυ δυκολοτερο να μπει και ακριβοτερο. εχουν ομως τα ngv, δες παραπανω να μην την πατησεις και παρεις καποιο που δεν εχει, esp. μολις λοιπον γυρισει η ροδα και σπινιαρει, επεμβαινει το esp και εξαιτιας του μεταφερεται η δυναμη και στην αλλη ροδα. γενικα πιανει το κολπο, αλλα κανονικο μπλοκε δεν το φτανει. το μπλοκε ειναι απο τα πλεον χρησιμα πραγματα για εκτος δρομου. να γνωριζεις οτι η πλεον συνηθισμενη ακινητοποιηση ειναι χωρις μπλοκε να κρεμασει το αυτοκινητο διαγωνια με μια μπρος και μια πισω ροδα στον αερα. το επομενο χρησιμο ειναι αυτο που λεμε εργατης. αυτο θα σε βγαλει απο το προβλημα που σιγουρα θα εχεις καποια στιγμη. ειναι ενα ηλεκτρικο βιτσι που τοποθετειται συνηθως μπροστα και πιανει με ειδικη βαση πανω στο σασι. οταν καπου ακινητοποιηθεις, ευκολα συμβαινει αυτο οταν ας πουμε 'τακαρεις' δηλαδη βρεθουν ή σκαψουν και οι 4 ροδες και ακουμπησει η κοιλια, το χρησιμοποιεις με τηλεχειριστηριο να βγαλεις το σχοινι του, να το δεσεις σε καποιο δεντρο και αυτο εχει μετα τη δυναμη να διπλωνει το σχοινι και να τραβαει το αυτοκινητο προς το δεντρο.
το προβλημα με αυτο ειναι οτι προφανως πρεπει να εχει και σασι αλλα και πιασιματα το αυτοκινητο. το gv εχει, στο ngv μπαινει με πατεντα και δεν πρεπει να το πολυζοριζεις.
εκτος δρομου να μην ξεγελιεσαι, ειναι καλυτερο να μην εχει κεντρικο διαφορικα αλλα κατα επιλογη τετρακινηση, καταλαβαινεις οτι περιοριζεις ενα διαφορικο που σημαινει μπελαδες στα δυσκολα.
οπως και το λεβιεδακι για τα κοντα να το εμπιστευεσαι περισσοτερο απο τα ηλεκτρονικα.
στα gv υπαρχει και αλλο ενα tip.
οι μπροστινες ροδες ειναι συνδεδεμενες στα ημιαξονια. ακομη και οταν εχεις κινηση μονο πισω. οποτε παρασυρουν μαζι τους ολο το γκρουπ χωρις κανενα λογο και μαλιστα αυξανωντας την καταναλωση. εκει λοιπον αλλαζουν οι αυτοματες πλυμνες, η συνδεση δηλαση των ημιαξονιων με τις ροδες, και μπαινουν χειροκινητες. οταν εισαι σε ασφαλτι τις εχεις ελευθερες ωστε να μην περιστρεφονται τα ημιαξονια και οταν πας να μπεις σε χωμα κατεβαινεις και τις κλειδωνεις. κυριολεκτικα 1 δευτερολεπτο την καθεμια, περιστρεφεις αν πραγμα σαν διακοπτη. -
@george789 said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
και άλλη μια απορία:
Αν αποφασίσω να προβώ σε φτιαξίματα, μπορώ να τα κάνω και στο νέο GV και στο παλιό?
και στα δυο
ψηλωματα
ποδιες προστασιας
ελαστικα mud ή ακομη καλυτερα malatesta kobra nt
κοτσαδορος
σι μπι
σχαρα οροφηςστο ngv
(δυσκολα εργατης)
rcd για χαρτες
παρα πολυ δυσκολα και οχι παντα με επιτυχια, μπλοκε πισωστο gv
ψαλιδια
εργατης
μπλοκε πισω
μπλοκε μπρος
επιπλεον κοντεμα των κοντων
χυτοσιδηρενια καβουκια
πλυμνες avm
σνορκελ
λεντομπαρες
rcs για χαρτες
κοψιμο προφυλακτηρες (και ομως ειναι ευτυχημα οτι γινεται!)
αεριο για extra αυτονομιακαι σε καθε πριπτωση, χρειαζεσαι εξοπλισμο recovery, (για αυτο λεω συνεχεια για σχαρα), απο ιμαντες και ναυτικα κλειδια, πεδιλα μεχρι επιπλεον ρεζερβα.
βεβαια να σου πω οτι πυαρχουν και πολλα περισσοτερα, αλλα με αυτα εισαι καλα. και τα ngv μπορουν να παρουν πολλα, οπως του φιλου μου του δημητρη, αλλα πολυ χρημα φευγει και πολυ ρισκο.
-
@megane98hp said in Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό:
Να πω κι εγώ μια μαρτυρία. Ο κουνιάδος μου είχε μέχρι προσφατα ένα Terios 1300 του 2001 το είχε πάρει δεύτερο χέρι. Η συμβίωση με αυτό το τζιπάκι ήταν εκπληκτική. Ήταν σκυλί με όλη τη σημασία της λέξης. Το πήγαινε στις ελιές και μάλιστα είχε βάλει και κοτσαδόρο και τραβούσε και καρότσα με τα πανιά. Γενικά η χρήση ήταν σκληρή. Πήγαμε μαζί πολλές εκδρομές σε χιόνια και πήγε στα ίδια μέρη που πήγαινα κι εγώ με το L200.
Το πούλησε πριν 4 χρόνια επειδή τα παιδιά του (2) μεγάλωσαν και δεν τους χορούσε, καλά για τρίτο άτομο πίσω ούτε για πλάκα), το πούλησε επειδή ήθελε να αποφύγει την δεύτερη ή τρίτη αλλαγή δίσκο πλατώ προφανώς εξαιτίας μόνιμης τετρακίνησης και χρήσης και τέλος εξαιτίας της αυξημένης κατανάλωσης για τους ίδιους πιο πάνω λόγους. -
Τα πλαίσια τύπου σκάλας μπορεί κάποιος να ανακεφαλαιωσει σε ποια αμάξια είναι ως επί των πλείστων? Αν δεν κάνω λαθος είναι σε vitara,g.vitara σίγουρα.
Το niva π.χ είναι αυτοαναφερομενο?(κάπως έτσι λέγεται)
Αγορά μεταχειρισμένου 4x4 για οικογένεια και βουνό