-
Εαν ανέβεις πάνω στη μία ακρη του σταυρού και χοροπηδας,σχεδόν δεν καταφέρνεις τίποτα.Δεν ξεκολλάει το μπουλώνι
Θέλει με τα χερια,ΑΠΟΤΟΜΕΣ και ταυτόχρονες κινήσεις,με όσο περισσότερο κεντραρισμένο το σταυρο στο μπουλώνιΟλα αυτα,σε περίπτωση δυνατού σφιξίματος αλλά μεσα σε κάποια λογικά πλαίσια.Πέραν αυτων των πλαισίων,θα χρειαστει να υπάρχει μια προέκταση.Οταν πάω στην πίστα,πάντα κουβαλάω ενα μεγαλο σωλήνα για αυτη τη δουλεια
Για σταυρούς που σπάνε δεν είχα ακούσει ποτέ μου.
Να ήτανε τίποτα Κινέζικοι;
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Εμένα τα βιδώνουν πάντα με αερόκλειδο και αποτέλεσμα αυτού ήταν να βρεθώ με δύο μπουλόνια σπασμένα κατά την τελευταία αλλαγή των ελαστικών πριν 3 μήνες περίπου.
Σ' αυτό να προστεθεί το ότι στην προσπάθειά μου προ ημερών να βάλω τη ρεζέρβα μου βγήκε το λάδι για να ξεβιδώσω τα μπουλόνια. Είχα ανέβει πάνω στο σταυρό και χοροπηδούσα μήπως και τα 84 κιλά μου σώσουν την κατάσταση. **Τελικά μετά από πολύ προσπάθεια τα κατάφερα **:yahoo:[Σπαστικός-εκνευριστικός mode ON]
Όχι φίλε μου...ΕΓΩ τα κατάφερα...
Αν δεν ήμουν εγώ ο απόλυτος θεός (:lol:) και τα +6-7 κιλά μου, ακόμα με τα 2 μπουλώνια βιδωμένα θα ήσουν.
Επίσης...Σταυρό?Εγώ θυμάμαι μόνο ένα μπουλονόκλειδο και όχι σταυρό
[Σπαστικός-εκνευριστικός mode OFF]Επιτέλους μετά από καιρό, στην είπα κι εγώ.
Αααα...και το είχα άχτι, γιατί όλο εσύ μου τη λες τελευταία.Πάντως μία φορά που χρειάστηκε να βγάλω τη ρόδα, μετά όταν το έσφιξα (με το χέρι προφανώς) έβαλα όλη μου τη δύναμη για να τα σφίξω όσο πιο πολύ μπορώ...(δεν έχω σταυρό αλλά ένα ανάπηρο κλειδί που υπάρχει στη ρεζέρβα) Μη μου φύγει καμιά ρόδα στο δρόμο και ειδικά όταν πιέζω το αμάξι στις στροφές...
Πληροφοριακά, όταν χρειάστηκε να το λύσουν στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο (με το χέρι-σταυρο και όχι αερόκλειδο) ο τύπος δεν κουράστηκε ιδιαίτερα (περιπου όσο κι εγώ δηλαδή) να τα ξεβιδώσει τα μπουλόνια.Όταν τα έσφιξε, τις πρώτες βόλτες τις πήρε με σταυρό (για να μην τα βιδώσει στραβά, όπως μου σωστά μου είπε), μετά αερόκλειδο και στο τέλος με το σταυρό για να ξέρει (όπως μου είπε) πόσο τις έσφιξε.Επίσης το αερόκλειδο το είχε ρυθμίσει (όπως ισχυρίστηκε) ώστε να μην βάζει πολύ δύναμη και να πρέπει να τα σφίγγει στο τέλος με το σταυρο.Γίνεται κάτι τέτοιο?ΥΓ:Αξίζει να αγοράσω σταυρό?Ή και το μπουλονόκλειδο που έχει το αμάξι στη ρεζέρβα μια χαρά είναι?Εγώ πιστεύω ότι ένας σταυρός είναι περιττός μιας και δε λύνω κάθε μέρα το αμάξι ούτε είναι η δουλειά μου να λύνω τροχούς...Πιστεύω ότι είναι κάπως εξειδικευμένο εργαλείο και ότι και με το απλό κλειδί κάνεις τη δουλειά σου χωρίς να δημιουργείς πρόβλημα στο αμάξι.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
ΥΓ:Αξίζει να αγοράσω σταυρό?Ή και το μπουλονόκλειδο που έχει το αμάξι στη ρεζέρβα μια χαρά είναι?Εγώ πιστεύω ότι ένας σταυρός είναι περιττός μιας και δε λύνω κάθε μέρα το αμάξι ούτε είναι η δουλειά μου να λύνω τροχούς...Πιστεύω ότι είναι κάπως εξειδικευμένο εργαλείο και ότι και με το απλό κλειδί κάνεις τη δουλειά σου χωρίς να δημιουργείς πρόβλημα στο αμάξι.
Καλύτερα να έχεις προέκταση παρά σταυρό. Πήγαινε σε ένα σιδερά, και πάρε δυο ΧΟΝΤΡΟΥΣ σωλήνες που να μπαίνει ο ένας μέσα στον άλλο για να μην σου πιάνει χώρο το όλο πράγμα. Απλά στον πιο χοντρό να μπαίνει μέσα και το κλειδί σου. Οι σωληνες υπολόγισε να έχουν μήκος 30 εκατοστά ο καθένας. Λογικα θα είσαι ΟΚ!
-
Με 6-7 περίπου ευρώ βρίσκεις αυτό:
Το συγκεκριμένο έχει δύο καρυδάκια αλλά όσα έχω δεί στην αγορά έρχονται μόνο με ένα. Απο τη μία είναι 17 και απο την άλλη 19. Αν το αυτοκίνητο έχει μπουλόνια 21 ή κανένα άλλο παράξενο νούμερο πρέπει να πάρεις και το αντίστοιχο καρυδάκι.
Για να καταλάβετε πόσο αποτελεσματικό είναι, το χρησιμοποιώ στο βουλκανιζατέρ για μπουλόνια που δέν ξεβιδώνουν με το αερόκλειδο. Φυσικά έχω απο ένα τέτοιο σε κάθε αυτοκίνητο.
-
Αν χρησιμοποιησετε καρυδακια βεβαιωθητε οτι χωρανε να μπουν αναμεσα στην τρυπα της ζαντας και το μπουλονι και εχουν αρκετο μηκος για να πιανουν ολο το πλαινο του μπουλονιου.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Με 6-7 περίπου ευρώ βρίσκεις αυτό:Το συγκεκριμένο έχει δύο καρυδάκια αλλά όσα έχω δεί στην αγορά έρχονται μόνο με ένα. Απο τη μία είναι 17 και απο την άλλη 19. Αν το αυτοκίνητο έχει μπουλόνια 21 ή κανένα άλλο παράξενο νούμερο πρέπει να πάρεις και το αντίστοιχο καρυδάκι.
Για να καταλάβετε πόσο αποτελεσματικό είναι, το χρησιμοποιώ στο βουλκανιζατέρ για μπουλόνια που δέν ξεβιδώνουν με το αερόκλειδο. Φυσικά έχω απο ένα τέτοιο σε κάθε αυτοκίνητο.
Και πού το αγοράζεις αυτό;
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
ΥΓ:Αξίζει να αγοράσω σταυρό?Ή και το μπουλονόκλειδο που έχει το αμάξι στη ρεζέρβα μια χαρά είναι?Εγώ πιστεύω ότι ένας σταυρός είναι περιττός μιας και δε λύνω κάθε μέρα το αμάξι ούτε είναι η δουλειά μου να λύνω τροχούς...Πιστεύω ότι είναι κάπως εξειδικευμένο εργαλείο και ότι και με το απλό κλειδί κάνεις τη δουλειά σου χωρίς να δημιουργείς πρόβλημα στο αμάξι.
Καλύτερα να έχεις προέκταση παρά σταυρό. Πήγαινε σε ένα σιδερά, και πάρε δυο ΧΟΝΤΡΟΥΣ σωλήνες που να μπαίνει ο ένας μέσα στον άλλο για να μην σου πιάνει χώρο το όλο πράγμα. Απλά στον πιο χοντρό να μπαίνει μέσα και το κλειδί σου. Οι σωληνες υπολόγισε να έχουν μήκος 30 εκατοστά ο καθένας. Λογικα θα είσαι ΟΚ!
Αυτό έχω κάνει (συγκεκριμένα μου έφερε ο πατέρας μου κάτι ατσάλινους σωλήνες.), απλά ακούγοντας ότι ο σταυρός βιδώνει καλύτερα και πιο σωστά τα μπουλόνια, σκέφτηκα μήπως είναι ακόμα ένας μύθος...
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Με 6-7 περίπου ευρώ βρίσκεις αυτό:
http://www.rd.com/images/tfhimport/2004/20040201_FAST_FIXES_page002img003_size2.jpg
Το συγκεκριμένο έχει δύο καρυδάκια αλλά όσα έχω δεί στην αγορά έρχονται μόνο με ένα. Απο τη μία είναι 17 και απο την άλλη 19. Αν το αυτοκίνητο έχει μπουλόνια 21 ή κανένα άλλο παράξενο νούμερο πρέπει να πάρεις και το αντίστοιχο καρυδάκι.
Για να καταλάβετε πόσο αποτελεσματικό είναι, το χρησιμοποιώ στο βουλκανιζατέρ για μπουλόνια που δέν ξεβιδώνουν με το αερόκλειδο. Φυσικά έχω απο ένα τέτοιο σε κάθε αυτοκίνητο.
Και πού το αγοράζεις αυτό;
Όπου έχει είδη αυτοκινήτου: Βενζινάδικα, Praktiker, Autoplus κτλ.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Εαν ανέβεις πάνω στη μία ακρη του σταυρού και χοροπηδας,σχεδόν δεν καταφέρνεις τίποτα.Δεν ξεκολλάει το μπουλώνι
Θέλει με τα χερια,ΑΠΟΤΟΜΕΣ και ταυτόχρονες κινήσεις,με όσο περισσότερο κεντραρισμένο το σταυρο στο μπουλώνιΟλα αυτα,σε περίπτωση δυνατού σφιξίματος αλλά μεσα σε κάποια λογικά πλαίσια.Πέραν αυτων των πλαισίων,θα χρειαστει να υπάρχει μια προέκταση.Οταν πάω στην πίστα,πάντα κουβαλάω ενα μεγαλο σωλήνα για αυτη τη δουλεια
Για σταυρούς που σπάνε δεν είχα ακούσει ποτέ μου.
Να ήτανε τίποτα Κινέζικοι;
Eιχα δοκιμάσει τα πάντα δεν γινότανε τπτ...τι απότομες κινήσεις....τι καντήλια....τπτ σου λέω!
Οντως για σπάσιμο σταυρού δεν έχω ξανακουσει ούτε και εγώ....τι διάολο ο Πύρρος δήμας τους χρησιμοποίησε?
-
Οι σταυροί ανοίγουν στα καρυδάκια. Είναι λεπτό το μέταλλο σε αυτό το σημείο και ανοίγει όταν ζοριστεί. Πιό σπάνιο είναι να σπάσει η κόλληση στο κέντρο.
-
Τα τελευταία 10 χρόνια με περίπου 200.000 χλμ, και τις τρεις φορές που 'με έπιασε' λάστιχο με αυτοκίνητο, δεν άγγιξα γρύλο, μπουλονόκλειδο και ρεζέρβα. Συμπλήρωσα αέρα με το κομπρεσεράκι που έχω στο χώρο αποσκευών, έλεγξα με το πιεσόμετρο χειρός, και πήγα για επισκευή στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. (Το κομπρεσεράκι φουσκώνει επίσης ποδήλατα, μπάλλες, στρώματα και άλλα... )
Εξαιρείται μια τέταρτη περίπτωση με το 106 που έπεσα σε εγκάρσια τάφρο της 'λεωφόρου' Ασπροπύργου όπου έγινε η ζάντα αιδοίο.
Με τα παραπάνω θέλω να πω ότι ίσως δεν χρειάζεται να κουβαλάμε επιπλέον βάρος όπως σταυρούς, σωλήνες και άλλα σιδερικά. Πόσο συχνά έχουμε λάστιχο;
Και αν έχετε συχνά, μήπως πατάτε πολύ στην άκρη του δρόμου που μαζεύει πολλή σαβούρα;Όταν κυκλοφορούσα με παπιά, είχα κατά μέσο όρο 2 σκασίματα τη βδομάδα. Σταματώντας το πέρασμα ανάμεσα αυτοκίνητα-κράσπεδο πεζοδρομίου, τα σκασμένα ελαστικά μειώθηκαν εντυπωσιακά για να μην πω δραματικά.
-
Μια φορά έμεινα από λάστιχο, και τα μπουλόνια
δεν ξεβίδωναν ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ.Έσπασα το σταυρό στο κέντρο (ναι, εκεί που είπατε δεν σπάει).
Είχα και ένα σταυρό κάτι σαν μανιβέλα - στράβωσε.
Και... ένας περαστικός τύπος μου με είδε να παιδεύομαι ...
ΕΦΕΡΕ ΚΑΙ ΕΡΙΞΕ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΑΝΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ,
(κρρρρρκκρρρ η συστολή του μετάλου), και ξεβίδωσαν μετά εύκολα.Όσο ζείς μαθαίνεις.
-
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
Μια φορά έμεινα από λάστιχο, και τα μπουλόνια
δεν ξεβίδωναν ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ.Έσπασα το σταυρό στο κέντρο (ναι, εκεί που είπατε δεν σπάει).
Είχα και ένα σταυρό κάτι σαν μανιβέλα - στράβωσε.
Και... ένας περαστικός τύπος μου με είδε να παιδεύομαι ...
ΕΦΕΡΕ ΚΑΙ ΕΡΙΞΕ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΑΝΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ,
(κρρρρρκκρρρ η συστολή του μετάλου), και ξεβίδωσαν μετά εύκολα.Όσο ζείς μαθαίνεις.
Στην κούτα που έχω στο πορτ-μπαγκάζ έχω ένα λιπαντικό σπρέυ, οπότε εφόσον δε έβλεπα προοπτικές ξεβιδώματος των μπουλονιών θα αναλάμβανε αυτό δράση. Αποδεδειγμένα κάνει πολύ καλή δουλειά σε κολλημένες βίδες, λογικά θα έκανε και στα κολλημένα μπουλόνια.
-
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
Μια φορά έμεινα από λάστιχο, και τα μπουλόνια
δεν ξεβίδωναν ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ.Έσπασα το σταυρό στο κέντρο (ναι, εκεί που είπατε δεν σπάει).
Είχα και ένα σταυρό κάτι σαν μανιβέλα - στράβωσε.
Και... ένας περαστικός τύπος μου με είδε να παιδεύομαι ...
ΕΦΕΡΕ ΚΑΙ ΕΡΙΞΕ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΑΝΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ,
(κρρρρρκκρρρ η συστολή του μετάλου), και ξεβίδωσαν μετά εύκολα.Όσο ζείς μαθαίνεις.
Χμμμ χωρίς να είμαι απόλυτος μάλλον υπάρχει ένα θέμα με το υλικό μπουζονίων και μπουλονιών. Από όσο ξέρω είναι από ίδιο ή παρόμοιο υλικό ώστε και ίδιες διαστολές συστολές να χει και να μην χαλάνε οι 'βόλτες' από βαρβαρότητες ή στραβοβιδώματα (εύκολα τουλάχιστον). Μήπως είχε γίνει τπτ τέτοιο?
Τέλος σχετικά με το σπρει θεωρώ πως είναι λίγο δύσκολο να διεισδύσει στο μπουλόνι (εκτός αν είναι διαμπερές) οπότε δεν ξέρω αν θα δούλευε πραγματικά. -
Ο χρήστης potge2 έγραψε:
Τέλος σχετικά με το σπρει θεωρώ πως είναι λίγο δύσκολο να διεισδύσει στο μπουλόνι (εκτός αν είναι διαμπερές) οπότε δεν ξέρω αν θα δούλευε πραγματικά.Όταν προ τριών μηνών περίπου έσπασαν δύο μπουλόνια κατά την αλλαγή του μπροστά δεξιού ελαστικού, ο μάστορας που ανέλαβε την αφαίρεσή τους βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο λιπαντικό σπρέυ. Λίγο η μέγγενη, λίγο το σπρέυ, τα μπουλόνια ξεκόλλησαν και αφαιρέθηκαν χωρίς περαιτέρω συνέπειες. Όσο περίεργο και αν ακούγεται το λάδι ψιλοδιεισδύει, τόσο τουλάχιστον ώστε να επιτρέψει την περιστροφή του μπουλονιού.
-
Ο χρήστης TakisB έγραψε:
Αλήθεια, πόσο μπορεί να κοστίζει ένα ροπόκλειδο, με το οποίο υποθέτω πως θα χρησιμοποιήσω τα καρυδάκια που ήδη έχω;Τελικά με λίγο ψάξιμο είδα ότι λιγότερο από 10 κιλά ροπόκλειδο κοστίζει περισσότερο από αυτό των 10!
Παράξενο αλλά μου εξήγησε ότι τα πιο μικρά εργαλεία δεν ειναι απαραίτητα πιο φτηνά.Καμια ιδέα για φτηνό ροπόκλειδο περίπου στα 5 κιλά?
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Όσο περίεργο και αν ακούγεται το λάδι ψιλοδιεισδύει, τόσο τουλάχιστον ώστε να επιτρέψει την περιστροφή του μπουλονιού.Ναι, μάλιστα μπορείς να το ψεκάζεις 1-2 ΜΕΡΕΣ ώστε να μπει σε μέρη που έχουν σκουριάσει και δεν μπαίνει εύκολα.
-
Ξεθαβω ενα τοσο παλιο θεμα μην ανοιγω αλλο. Εχω δυναμοκλειδο που σφιγγω τα μπουλονια μου στο ανω οριο του κατασκευαστη. Δινει 90-110 nm και επιλεγω τα 110nm. Απο τοτε που σφιγγω με δυναμοκλειδο σωστα εχουν εξαφανιστει καθε λογης κραδασμοι απο το τιμονι κατα το φρεναρισμα .
Προσφατα που πηγα σε ενα συνεργειο να αλλαξω μπαρακια ζανφορ και ελυσε με το αεροκλειδο τους τροχους , μου ειπε τα μπουλονια σου ειναι χαλαρα θα σου φυγει κανενας τροχος. Εχουν συνηθησει να ακουν να βαραει πολυ ωρα το αεροκλειδο μεχρι να λυσει κατι, μονο ετσι πειθονται οτι κατι ειναι καλα σφιγμενο.
Κατοπιν μου εσφιξε με το αεροκλειδο τα μπουλονια χωρις να του πω κατι γιατι ηθελα να τσεκαρω με το δυναμοκλειδο μου σε ποια Nm θα παρει το παξιμαδι στροφη.
Μεχρι τα 210Nm που εχει οριο δεν καταφερε να παρει ουτε χιλοστο με το δυναμοκλειδο να κτυπαει.
Το αμαξι πλεον ειχε και ενα μικρο τρεμουλο στο φρεναρισμα, ξεκαθαρα οτι στρεβλωνουν οι δισκοπλακες με το υπερβολικο σφιξιμο. Τα ελυσα λοιπον ενα ενα με μακρυ λοστο και τα εσφιξα οπως πρεπει. Εξαφανιστηκε αμεσως το τρεμουλο στο φρεναρισμα.
Επισης πολλα συνεργεια και βουλκανιζατερ που και καλα κανουν χρηση δυναμοκλειδου μετα τη συσφιξη με το αεροκλειδο, ειναι παντελως λαθος. Δεν ξερω αν το κανουν απο πληρη αγνοια ή για χαρην εντυπωσιασμου ωστε να βλεπει ο πελατης οτι κανει χρηση δυναμοκλειδου. Τι εννοω.Οταν το αεροκλειδο σφιξει το μπουλονι παραπανω απο οσο πρεπει και μετα μου κανεις με το δυναμοκλειδο στα 100Νm τσεκαρισμα και απλα σκαει εκει, δεν μου εχεις σφιξει τα μπουλονια με τη σωστη δυναμη του κατασκευαστη αλλα με παραπανω αγνωστης τιμης. Το σωστο σφιξιμο ειναι να παιρνει στροφες το παξιμαδι και να σκαει εκει που πρεπει. Μονο τοτε ειναι σωστο.
Φυσικα ενα σωστα σφιγμενο παξιμαδι μπουλονιου λυνει αρκετα ευκολα με ενα σταυρο που εχει μεσα το αυτοκινητο σε περιπτωση αναγκης.
-
@cson μιλάμε για ηλίθιους,τις προάλλες στραβωσα το μπουλονοκλειδο της μερκ που 30 χρόνια δεν είχε πάθει ...... Απλά άχρηστοι τους τρώμε στη μούρη καθημερινά......
Με το δυναμοκλειδο εγώ δεν θα ήθελα να μου σφίξουν γιατί λογικά δεν θα μετράει σωστά. Θα μου αρκούσε με το χέρι από αυτά που βλέπω.
Το μέγιστο ζώο που έχω τύχει είναι με το αεροκλειδο να προσπαθεί να βρει βόλτα το μπουλόνι........
Απελπισία και μόνο.....
Υ.γ. έχω τύχει και σε σωστό τύπο..... παραδόξως. -
Πάντως το παλμικό κατσαβίδι parkside υποτίθεται δίνει 180nm αλλά μου φαίνεται ότι θέλει λίγες μοίρες με το χέρι ακόμη για να είναι οκ σφιχτά.
βίδωμα μπουλονιών