-
Eρώτηση προς μηχανικάντζες ΕΜΠ και όπου Γης, από τέως μαθητή 'κλασικού' λυκειακού τμήματος (μη βαράτε):
Όπως συγκρίνουμε τα 'κιλά ανά ίππο' μεταξύ αυτοκινήτων, θα είχε νόημα να συγκρίνουμε και τα 'Kpm ροπής ανά Kp βάρους' (το οποίον μέγεθος, απαλειφομένων των Kp, θα μετριέται άραγε σε... μέτρα;; ) ή αυτό θα ήταν αδόκιμο διότι παίζουν καταλυτικό ρόλο οι σχέσεις μετάδοσης, κιβωτίου και διαφορικού.Ρωτάω γιατί χαλβαδιάζω (για το μέλλον) καλό ατμοσφαιρικό πολλών κυβικών και μεγαλύτερης ισχύος από το νυν τουρμπάτο αυτοκίνητό μου, που όμως θα είναι 150 κιλά βαρύτερο, έχοντας την ίδια ακριβώς ροπή με το νυν τουρμπάτο. Θα έχει βέβαια 6άρι κιβώτιο αντί του 5αριού στο υπάρχον κάρο.
Μήπως ξενερώσω, έχοντας δώσει και ένα σκασμό λεφτά; Μήπως κλάψω για την τουρμπινίτσα μου; -
Aποχαιρέτα την την τουρμπίνα που χάνεται...
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Απλα το αυτοκινητο απο τα δυο με την μεγαλυτερη ροπη σε χαμηλοτερες στροφες θα εχει μεγαλυτερο φασμα αποδοσης (χονδρικα μεταξυ της μεγιστης τιμης ροπης κι αυτης της ιπποδυναμης) αρα και καλυτερες ενδιαμεσες επιταχυνσεις ακομη και στην περιπτωση που το αλλο αλλαζει συνεχως ταχυτητες γιατι κι αυτες απαιτουν καποιο χρονο.
Αραγε γιατι τα WRC εχουν τρελες ροπες-κοντα σαζμαν κι 'αδιαφορουν' (και λογω κανονισμων) για τις πολυ μεγαλες ιπποδυναμεις ενω οι F1 που εχουν τρελλες ιπποδυναμεις προσπαθουν να κανουν τα μοτερ να στροφαρουν οσο δυνατον ψηλοτερα, μηπως ακριβως για μεγαλυτερο φασμα αποδοσης και φυσικα γιατι τα WRC οδηγουνται συνεχως σε απαιτητικες διαδρομες παρομοιες με τις καθημερινες ενω οι φορμουλες αποκλειστικα στην πιστα;Σωστά αυτά που γράφεις. Αφού όμως τους δεσμεύουν σε ιπποδύναμη είναι λογικό να προσπαθούν να βγάλουν κατά κάποιο τρόπο παντού τη μέγιστη επιτρεπόμενη ιπποδύναμη...
Αν τους άφηναν να είχαν παραπάνω άλογα δεν γνωρίζουμε το trade off που θα επέλεγαν (δύναμη vs drivability).
Από την άλλη τις προάλλες που έβλεπα μαζί με τον Σπύρο(S3) κάτι βιντεάκια από την κατηγορία S2000 μου φάνηκαν περισσότερο ενδιαφέροντα και challenging οδηγικά. Τα WRC έχουν γίνει τρακτέρ και αυτά... Σαν ταξί οδηγούνται...
Έχουμε ξεφύγει από το θέμα μας όμως.
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Ρωτάω γιατί χαλβαδιάζω (για το μέλλον) καλό ατμοσφαιρικό πολλών κυβικών και μεγαλύτερης ισχύος από το νυν τουρμπάτο αυτοκίνητό μου, που όμως θα είναι 150 κιλά βαρύτερο, έχοντας την ίδια ακριβώς ροπή με το νυν τουρμπάτο. Θα έχει βέβαια 6άρι κιβώτιο αντί του 5αριού στο υπάρχον κάρο.
Μήπως ξενερώσω, έχοντας δώσει και ένα σκασμό λεφτά; Μήπως κλάψω για την τουρμπινίτσα μου;Σίγουρα διαφορετικό στυλ οδήγησης, προφανώς και θα είναι πιο γρήγορο. Πρέπει εσύ να το οδηγήσεις να δεις αν σου αρέσει.
-
Προσωπικά εμένα μου αρέσει το αμάξι να έχει ροπή. Οδηγώντας τον Ιταλό μου σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, μου άρεσε περισσότερο από τα 16βου γαλλάκια που έχω οδηγήσει κατα καιρούς. Κρατώντας το μοτέρ μεταξύ 2500-5000 (εχω ακόμα τη νορμάλ τουρμπίνα) οι προσπεράσεις ήταν απλά παιχνίδι. Παράδειγμα... με 4η και 3000, έδωσα περίπου 3/5 γκάζι και το Audi 80 που είχα μπροστά μου, έγινε αντικείμενο στον καθρέπτη μου σε λιγότερο από 5 δευτερα.
Συγνώμη αλλα αν δεν είναι αυτό ενεργητική ασφάλεια στο ταξίδι τότε τι είναι?
-
Αν δεν εχεις ροπη δεν μπορεις να στριψεις σωστα και με περιθωρια ρυθμισης σε μια στροφη ειδικα αν ειναι καλοστημενο το καρο σου, αν δεν ειναι οτι κι αν κανεις απλα δεν στριβει!
Αν πχ με καλοστημενο μπροστοκινητο (πες Saxo-Rallye) στριβοντας με πολλα βγαλει μουρες κι ενστικτωδως αφησεις γκαζι εχεις πολλες πιθανοτητες να γυρισει αποτομα μαλιστα ο κολος, χωρις ροπη αν δεν εισαι μεσα στο 'ενεργο' φασμα αποδοσης τι μπορεις να κανεις οσο κι αν πατησεις γκαζι για να επαναφερεις (το αναποδο δεδομενο αλλα δεν φτανει, οσοι εχουν σαξοραλλα και τα 'πανε' ξερουν);
Για πισωκινητα-τετρακινητα ειναι φυσικα χειροτερα τα πραγματα και ισχυει οσο περισσοτερη τοσο καλυτερα, αλλα και παλι ξεφυγαμε απο το θεμα μας που ειναι τι αλλο...η προσπεραση!
Τελος παντων περι ορεξεως κολοκυθοπιτα, αφηστε εμενα να αγαπω την ροπη και οδηγησιμοτητα σας χαριζω το τρελλο στροφαρισμα και τα κατεβασματα πριν την προσπεραση, αλλα αμφιβαλω κατα ποσο ειναι πρακτικα και ουσιαστικα χρησιμα σε καθημερινη συμβιωση! -
+1. Ροπή Uber alles κι από μένα..
-
και ροπή και κατεβάσματα
άλλο τα 80-140 με 3η στον κόφτη κι άλλο τα 80-140 με 4η
-
80-140
Μα καλά, τι θα προσπεράσεις; Συστοιχία από νταλίκες;Υ.Γ. Το δικό μου αμάξι δεν πιάνει 140 με 3η, μόλις 120...
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
80-140
Μα καλά, τι θα προσπεράσεις; Συστοιχία από νταλίκες;NAI.
Οταν έχεις μπροστά σου ας πούμε 100 χιλιόμετρα δρόμου διεθνούς σημασίας και κίνησης, αλλά επαρχιακής ποιότητας, στη σπάνια ευθεία με ορατότητα, πρέπει να μπορείς να το κάνεις. Ειδικά αν ΠΡΕΠΕΙ να καλύψεις 1100+ χιλιόμετρα σε μια μέρα. -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
80-140
Μα καλά, τι θα προσπεράσεις; Συστοιχία από νταλίκες;Υ.Γ. Το δικό μου αμάξι δεν πιάνει 140 με 3η, μόλις 120...
εκεί μπαίνει ο κόφτης περίπου
σε προσπεράσματα σε επαρχιακούς δρόμους δεν το σκέφτεσαι, the sooner the better
Αφού πάει μέχρι εκεί, στον κόφτη θ'αλλάξω 4η
-
lkar, ελπίζω το κιβώτιό σου, να συμπεριφέρεται καλά στις αλλαγές στον κόφτη. Το δικό μου (opel γαρ..) δεν πολυγουστάρει , άσχετα αν το ξεπατώνω κάθε τρεις και λίγο... . Έχω πρόβλημα ενεργητικής ασφάλειας;
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
80-140
Μα καλά, τι θα προσπεράσεις; Συστοιχία από νταλίκες;Υ.Γ. Το δικό μου αμάξι δεν πιάνει 140 με 3η, μόλις 120...
Εξαρτάται απο το πόσο γρήγορο είναι το αυτοκίνητο. Με το μηχανάκι για παράδειγμα, αν ξεκινήσω προσπέραση νταλίκας με περίπου 90, τη στιγμή που ξαναμπαίνω στην λωρίδα μου έχω γύρω στα 180.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
80-140
Μα καλά, τι θα προσπεράσεις; Συστοιχία από νταλίκες;Υ.Γ. Το δικό μου αμάξι δεν πιάνει 140 με 3η, μόλις 120...
Εξαρτάται απο το πόσο γρήγορο είναι το αυτοκίνητο. Με το μηχανάκι για παράδειγμα, αν ξεκινήσω προσπέραση νταλίκας με περίπου 90, τη στιγμή που ξαναμπαίνω στην λωρίδα μου έχω γύρω στα 180.
(Γιάννη, με τη μηχανή, όχι με εσένα, έτσι; )
-
Βέβαια πρέπει να κάνω και μια αλλαγή ταχύτητας γιατί η δευτέρα τερματίζει κάπου στα 160. Η τρίτη τερματίζει στα 200.
Νάσο, πότε παίρνεις το CBR?
Συζήτηση περί ασφαλούς προσπέρασης και ίππων...