Τα αμορτισέρ μπορούν να καλύψουν ένα εύρος σκληρότητας ελατηρίων πριν θεωρηθεί το σύστημα 'undedamped'.
Τοποθετώντας στο ίδιο αμορτισέρ λίγο σκληρότερα ελατήρια δεν σημαίνει ότι δεν θα πηγαίνει καλά το αυτοκίνητο. Όπως δεν σημαίνει ότι θα πηγαίνει καλά αν βάλεις ένα σκληρότερο αμορτισέρ.
Για χρήση δρομου που έχει πολύ μεγάλη ποικιλία συνθηκών αυτά ορίζοτναι κάπως στο 'περίπου'.
Γιαυτό και τα αμορτισέρ είναι 'ανεκτά' απο το κτέο σε ένα εύρος αποσβέσεων και όχι μόνο καινούρια.
Το σκληρότερο ελατήριο θα κουράσει παραπάνω το αμορτισερ και το μαλακό αμορτισέρ θα βγει συντομότερα εκτός 'ανεκτής' κλίμακας.
Latest posts made by yianniswalker
-
RE: Περί Αναρτήσεων
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Θα ήθελα κάτι ποιοτικό (μπας και βελτιωθεί λίγο η αίσθηση του κιβωτίου) με έμφαση στην οικονομία καυσίμου.
Tι εχει η αισθηση?
Είναι σα ναχει γράσσο μέσα το κιβώτιο και μπαίνουν λίγο σκαλωτά οι σχέσεις.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Ελπίζω ναναι σωστό το θέμα...
Ψάχνω για βαλβολίνες για Punto 1.25 8v.
Το βιβλιαράκι του προτείνει SAE 75W-80 EP που να καλύπτει την προδιαγραφή API GL-5, MIL-L-2105 D LEVΗ χρήση είναι χαραρή σε εθνικές και λίγο πόλη.
Θα ήθελα κάτι ποιοτικό (μπας και βελτιωθεί λίγο η αίσθηση του κιβωτίου) με έμφαση στην οικονομία καυσίμου.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Μετά την αλλαγή λαδιών στο punto στα motul x-cess 5w-40 παρατήρησα μείωση της κατανάλωσης.
Μέχρι τώρα έβλεπα 18.2km/l και τώρα είμαι στο 20.9km/l σε 95%+ ανοιχτού δρόμου με 80-90 που κάνει το αμαξι.
Ας πούμε ότι ήταν πιο μικτή η χρήση, ότι προσέχω πιο πολύ κτλ όπως και να το κάνουμε αφού ποτέ πριν δεν είχα δει τέτοια κατανάλωση στις στανταρ διαδρομές που κάνω άρα κάτι έχει πετύχει το λάδι.
Θα δω και την κατανάλωση λαδιού (αν και μάλλον πρόκειται για απώλεια απο τσιμουχάκια κτλ)
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Για να μην λέτε ότι βάζετε εσείς όλη τη δουλειά βρήκα 3 που μου κάνουν
AMSOIL 5W30 Series 3000 (HDD) (API SL/CI-4+, ACEA A3/B3/E5) = 6.71cSt - 11.7cSt - 67.8cSt - 429.47cSt
HTHS 3.5cP / PP -50C / FP 226C / VI 169BP Visco 5000 5W40 (API SL/CF, A3/B4) = 8.10cSt - 14.3cSt - 85.0cSt - 539.41cSt
HTHS XXcP / PP -36C / FP 215C / VI 178
(κάπου το είδα και σε 5w30 αυτό)Mobil 1 High Mileage 10W30 (API SL/CF, ACEA A3/B4) = 6.56cSt - 11.79cSt - 78.2cSt - 600.81cSt
HTHS 3.66cP / PP -54C / FP 231C / VI 145Ποιο λετε;
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Από τη mobil είδα ότι τα κέρδη είναι της τάξης του 2%. Μικρή διαφορά σε σχέση με την τεράστια που μπορεί να κάνει η οδήγηση.
Απο τα παραπάνω πιστεύω ότι το thegobetween είναι να πηγαινα σε ένα 5w30 απο 10w40 αν υπάρχει κάποιο τέτοιο που να πληρεί και τις προδιαγραφές και να είναι συνθετικό.
Οπότε δεν περιμένουμε κάτι σαν οικονομία, απλά βοηθάμε την λειτουργία και έχουμε καλύτερο λάδι (με περισσότερα καθαριστικά και πρόσθετα) και λίγο καλύτερες κρύες εκκινήσεις.
Εννοείται πως το αυτοκίνητο αυτό δεν πιέζεται ποτέ πρακτικά. Οι χειρότερες χρήσεις που μπορεί να κάνει είναι φορτωμένο ταξίδι με έως 110km/h, κάποια βιαστική μετακίνηση με έως 140km/h αλλά για λίγη ώρα και κανα διάστημα πίεσης της τάξης των 5-10km διαδρομής αμα πάω λίγο πιο ζωηρα αλλά και πάλι όχι τέρμα στροφες. Περισσότερο πληρες φορτίο.
Απλά το αυτοκίνητο αυτό σε κάποιες περιπτώσεις πιέζεται για να κινηθεί και κανονικά. χαχαχα
Μία άλλη παράμετρος που θα ήθελα να λάβουμε υποψη είναι οι αλλαγές κάθε 10000km.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Ο χρήστης tallyho έγραψε:
5,5lt και θες να κατέβεις κι αλλο???!!!! Και πόσο να κατεβείς ποια?Θεωρώ πως υπερβάλεις τα μάλλα...
Απλά αναρωτήθηκα αν το λάδι που μπαίνει στα καινούρια 500 προσφέρει κάποια μικρή οικονομία την οποία μπορώ σχετικά ανέξοδα να πετύχω μαζί με καλύτερης ποιότητας λάδι.
Κάποια απλή βελτίωση δλδ που επέφερε η νέα μανία με το co2 να γίνεται εύκολα εκμεταλεύσιμη και απο το παλαιότερο μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
@mousatos
Ευχαριστω για την απάντησή σου.
Υποχρεώσεις, τρεξίματα...δεν είναι δύσκολο να χαθεί κανείς...Οπότε χρειάζεται περισσότερο λεπτόρευστο λάδι.
Η προδιαγραφή ACEA A1 ή C1 προβλέπεται για το Punto?
Το αυτοκίνητο κάνει διαδρομές των 80-150km τη μέρα σπασμενες σε 40άρια km με ταχύτητες 80-100km/h.
Βγάζει μία μέση κατανάλωση περί τα 5.5lt/100km.
Αν υπάρχει κάτι ουσιαστικό που μπορεί να γίνει και να βοηθήσει ή να μην επηρεάσει την μακροζωία του κινητήρα καλώς. Διαφορετικα το αφήνουμε
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
έχω ένα punto 60hp του 2001. Κινείται κατά 95% σε εθνικές με 80-100km/h.
Μέχρι τώρα φοράει τα selenia gold που καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή:
Synthetic-based oils, grade SAE 10W-40, ACEA A3, API SL;FIAT 9.55535-G2 qualification.Θα είχατε να προτείνετε κάποιο λάδι που ίσως βελτίωνει την κατανάλωση του κινητήρα? Διάβασα ότι κάποια πλήρως συνθετικά λιπαντικά έχουν αντιτριβικά πρόσθετα που μπορούν να επιφέρουν μία βελτίωση στην κατανάλωση.
Σκέφτομαι μήπως έβαζα τα λάδια που φοράει το 500 με τον ίδιο κινητήρα:
Selenia K.P.E. που πληρούν τις παρακάτω προδιαγραφές για το Fiat 500
SAE 5W-40 ACEA C3 grade synthetic baselubricants. FIAT Classification 9.55535-S2.Πιστεύετε ότι είναι σωστό; Έχετε να προτείνετε κάτι άλλο;
Κάτι αντίστοιχο για τη βαλβολίνη? Οι προδιαγραφές του κατασκευαστή είναι οι παρακάτω και είναι όμοιες και στο fiat 500
Fully synthetic oil, grade SAE 75W-85 that passes API GL-4
PLUS, FIAT 9.55550 MIL-L- 2105 D LEV. Specifications
Qualification FIAT 9.55550-MX3 -
RE: ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ SOS!!!!!!!!!!!1
Πιστεύω ότι με βαση την περιγραφή θέλει εξαέρωση το κυκλωμα ψύξης.
Μου το παρουσίασε το punto που έχουμε μετά απο αλλαγή θερμοστάτη. Αφού η θερμοκρασία ανεβαίνει δεν πέφτει κάτω απο τους 90 ή δεν τερματίζει απο τη χρήση τότε πιστεύω ότι κάτι τέτοιο είναι.
Ο αέρας εμποδίζει το σωστό έλεγχο της θερμοκρασίας.
Στο πίσω μέρος του κινητήρα στο punto υπάρχει μία μικρή στρόφιγγα για την εξαέρωση. Είναι σαν τα καλοριφέρ. Την ανοίγεις μέχρι να τρέξει το υγρό του ψυγείου.