-
Σε πολλά αυτοκίνητα υπάρχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς, όπως λένε, για λόγους οικονομίας. Όμως πόσο μικρότερο είναι το κόστος των ταμπούρων σε σχέση με τα δισκόφρενα στην πραγματικότητα? Το ταμπούρο είναι απίστευτα πιό πολύπλοκο σε σχέση με ενα δισκόφρενο. Άσε το μαμήσι που πέφτει κάθε φορά που θέλεις να αλλάξεις σιαγόνες.
Τελικά γιατί υπάρχουν ακόμα ταμπούρα?
-
Σε πολλά αυτοκίνητα υπάρχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς, όπως λένε, για λόγους οικονομίας. Όμως πόσο μικρότερο είναι το κόστος των ταμπούρων σε σχέση με τα δισκόφρενα στην πραγματικότητα? Το ταμπούρο είναι απίστευτα πιό πολύπλοκο σε σχέση με ενα δισκόφρενο. Άσε το μαμήσι που πέφτει κάθε φορά που θέλεις να αλλάξεις σιαγόνες.
Τελικά γιατί υπάρχουν ακόμα ταμπούρα?
-
Σε πολλά αυτοκίνητα υπάρχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς, όπως λένε, για λόγους οικονομίας. Όμως πόσο μικρότερο είναι το κόστος των ταμπούρων σε σχέση με τα δισκόφρενα στην πραγματικότητα? Το ταμπούρο είναι απίστευτα πιό πολύπλοκο σε σχέση με ενα δισκόφρενο. Άσε το μαμήσι που πέφτει κάθε φορά που θέλεις να αλλάξεις σιαγόνες.
Τελικά γιατί υπάρχουν ακόμα ταμπούρα?
-
Ξέχασες να αναφέρεις ότι στα ταμπούρα θέλουν αλλαγή οι σιαγόνες (τα αντίστοιχα τακάκια στα δισκόφρενα) μετα από κάποια χιλιόμετρα αν κάποιος οδηγεί κάπως σβέλτα.
Σε Clio πάντως αφού αλλάξαμε τις πίσω σιαγόνες, μετά από μετά από 3 μήνες δεν χαράσονταν ούτε με καρφί!
Δισκόφρενα και πάλι δισκόφρενα!ΥΓ:Νομίζω ότι με ταμπούρα ένα αμάξι μπορεί να φρενάρει καλύτερα όμως με δισκόφρενα θα έχει μεγαλύτερη αντοχή στο φρενάρισμά.Σωστά;Τώρα οι εταιρείες προσπαθούν να παντρέψουν το καλό φρενάρισμά.τα αποτελέσματα κυκλοφορούν ανάμεσά μας
-
Ειναι θεμα κοστους.
Παντως τη χειροφρενια που εχει το ταμπουρο δε τη βλεπει ο δισκος ουτε στο ονειρο του -
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4
-
Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4κλεμενη πατεντα απ τα mercedes
oπως συνηθως -
Τα ταμπουρα ειναι πολυ πιο δυνατα ως φρενο, και για αυτο σε χειροφρενιες κοκκαλωνουν τους δισκους με τροπο που ενα δισκοφρενο (χωρις εσωτερικο ταμπουρο) δεν θα μπορουσε να κανει ουτε στα ονειρα του. Το θεμα ειναι οτι τα ταμπουρα δεν εχουν καμμια αντοχη σε συνεχομενα απανωτα φρεναρισματα/διαρκη εντονη χρηση, για αυτο οτιδηποτε εστω και λιιιγο γρηγορο τωρα πια εχει δισκοφρενα και πισω.
-
Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4Τι ακριβώς ειναι αυτό? Υπάρχει καμια λεπτομέρεια?
-
dzfxcvb
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4
κλεμενη πατεντα απ τα mercedes
oπως συνηθωςΕίχα το ίδιο σε '72 Volvo 164.
-
Σε αυτοκίνητα που δεν έχεις μεγάλες απαιτήσεις από τα φρένα τα πίσω ταμπούρα είναι καλή λύση γιατί τα πίσω δισκόφρενα λόγω θέσης έχουν πολύ περισσότερες ζημιές από σκουριές (σε σχέση με τα μπροστινά).
Επίσης για κίνηση εκτός δρόμου τα ταμπούρα υπερέχουν σε λάσπες, πέτρες κλπ. γιατί είναι προστατευμένα.
Τα ταμπούρα δεν συνεργάζονται καλά με ABS γιατί φρενάρουν πολύ εύκολα και δεν αφήνουν γρήγορα. Φυσικά κάνεις ωραία χειρόφρενα.
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4
κλεμενη πατεντα απ τα mercedes
oπως συνηθωςlol
αρχίσαμε πάλι...
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Σε αυτοκίνητα που δεν έχεις μεγάλες απαιτήσεις από τα φρένα τα πίσω ταμπούρα είναι καλή λύση γιατί τα πίσω δισκόφρενα λόγω θέσης έχουν πολύ περισσότερες ζημιές από σκουριές (σε σχέση με τα μπροστινά).Επίσης για κίνηση εκτός δρόμου τα ταμπούρα υπερέχουν σε λάσπες, πέτρες κλπ. γιατί είναι προστατευμένα.
Τα ταμπούρα δεν συνεργάζονται καλά με ABS γιατί φρενάρουν πολύ εύκολα και δεν αφήνουν γρήγορα. Φυσικά κάνεις ωραία χειρόφρενα.
το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους.
-
Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4βλέπε yaris ts,
και δισκόφρενα (πιο μεγάλα από τα εμπρός-μπορεί κάποιος μήπως να πας πει γιατί?)
και ταμπούρα -
Εγώ πάλι πιστεύω οτι ένα ταμπούρο που θα πάρει νερό αργεί πιο πολύ να στεγνώσει απο έναν δίσκο. Τουλάχιστο η εμπειρία μου αυτό μου λέει.
Ενα πλεονέκτημα των δίσκων πίσω, δεν είναι και η καλύτερη κατανομή πέδησης σε σχέση με το ταμπούρο, που είναι δύσκολη η ίση ρύθμιση δεξιά με αριστερά.???
Ο χρήστης Argyrismm έγραψε:
Δεν έχω δει αυτοκίνητο (με εξαίρεση την 360 modena) να έχει πίσω δισκόφρενα χωρίς να έχει εσωτερικό ταμπούρο για το χειρόφρενο..
Και το ΜR2 έχει μόνο δίσκο πίσω. Ισως γιατί είναι στην ίδια κατηγορία με την modena
-
Ο χρήστης Argyrismm έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4
κλεμενη πατεντα απ τα mercedes
oπως συνηθωςΤο όπως συνήθως είναι περιττό. Δεν έχω δει αυτοκίνητο (με εξαίρεση την 360 modena) να έχει πίσω δισκόφρενα χωρίς να έχει εσωτερικό ταμπούρο για το χειρόφρενο.
Παντως σε καταβαση με πισω ταμπουρα στο αυτοκινητο, στο τελος της διαδρομης ειχα αρχισει να τα 'χανω'...
Δηλαδη τα περισσοτερα εχουν ταμπουρο μεσα στο χειροφρενο; Νομιζα οτι λιγα ηταν αυτα που ειχαν... Αρα με ταυτοχρονο πατημα φρενου και τραβηγμα χειροφρενου μπορει να μειωθει εστω και ελαχιστα η αποσταση πεδησης;
Ξερεις αν εχουν εσωτερικο ταμπουρο συγκεκριμενα για c4, corolla, yaris; -
Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
Δεν έχω δει αυτοκίνητο (με εξαίρεση την 360 modena) να έχει πίσω δισκόφρενα χωρίς να έχει εσωτερικό ταμπούρο για το χειρόφρενο..
Και το ΜR2 έχει μόνο δίσκο πίσω. Ισως γιατί είναι στην ίδια κατηγορία με την modena
Και το rover 416! Αυτό σίγουρα ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα παραπάνω!
-
Το corolla 02+ έχει και ταμπούρο πίσω...
Παρατήρηση στο corolla... Μετά από φρενάρισμα από 200 σε σταμάτημα δεν πιάνει καλά το ταμπουρο-χειρόφρενο... Ζεσταίνεται τόσο πολύ ο δίσκος που ζεσταίνει και το ταμπούρο?Πίσω έχουμε (corolla-yaris) μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκους γιατί δεν είναι αεριζόμενοι σα τους μπροστά και μάλλον επειδή είναι και το ταμπούρο, μεγαλύτερη διάμετρος από τον μπροστά δε σημαίνει και μεγαλύτερη επιφάνεια...
-
Ο χρήστης billlllll έγραψε:
Το corolla 02+ έχει και ταμπούρο πίσω...
Παρατήρηση στο corolla... Μετά από φρενάρισμα από 200 σε σταμάτημα δεν πιάνει καλά το ταμπουρο-χειρόφρενο... Ζεσταίνεται τόσο πολύ ο δίσκος που ζεσταίνει και το ταμπούρο?Πίσω έχουμε (corolla-yaris) μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκους γιατί δεν είναι αεριζόμενοι σα τους μπροστά και μάλλον επειδή είναι και το ταμπούρο, μεγαλύτερη διάμετρος από τον μπροστά δε σημαίνει και μεγαλύτερη επιφάνεια...
Πω ρε συ τωρα το προσεξα οτι στο corolla μου ειναι μεγαλυτερης διαμετρου τα πισω. Οντως ομως η επιφανεια ειναι μαλλον μικροτερη... Δεν το ειχα δει αλλου αυτο...
Δισκόφρενα vs. Ταμπούρα