-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Τα ίδια λέγαμε για τα υδραυλικά. Υπάρχει κόσμος που επειδή οδηγεί αυτοκίνητο χωρίς υποβοήθηση, όταν του δώσεις υδραυλικό (ναι, ακόμα και Alfa Romeo) σου λέει ότι δεν έχει αίσθηση, ότι είναι σαν ξεβιδωμένο και ότι δεν ξέρει πού κοιτάνε οι ρόδες του.Υποθέτω οτι πολλοί μπερδεύουν την 'αίσθηση' με το βάρος του τιμονιού. Και βεβαίως και το NVH !!!!!!
-
παρεπιπτοντως το active steering της BMW χρησιμοποιει τον ηλεκτροκινητηρα για να μεταβει απο την μια κατασταση στην αλλη, μεταβαλλοντας το βημα της υδραυλικα υποβοηθουμενης κρεμαγιερας
πρεπει να μοιαζει με CVT κρεμαγιερα...
οι 147 και 156 εχουν οντως εκπληκτικο τιμονι!!!
οπως επισης και το Focus I το οποιο χαιρομαι να οδηγω σε καθε ευκαιριαη αισθηση και η αποτελεσματικοτητα του συστηματος διευθυνσης (οπως και των φρενων βεβαιως) ειναι κατα την ταπεινη μου γνωμη οι πιο σημαντικοι παραγοντες οδηγικης ασφαλειας.
-
Ο χρήστης streetKa2 έγραψε:
παρεπιπτοντως το active steering της BMW χρησιμοποιει τον ηλεκτροκινητηρα για να μεταβει απο την μια κατασταση στην αλλη, μεταβαλλοντας το βημα της υδραυλικα υποβοηθουμενης κρεμαγιεραςπρεπει να μοιαζει με CVT κρεμαγιερα...
Μπα, μάλλον με variator κρεμαγιέρα, ή πιο σωστά με valvetronic κρεμαγιέρα.
η αισθηση και η αποτελεσματικοτητα του συστηματος διευθυνσης (οπως και των φρενων βεβαιως) ειναι κατα την ταπεινη μου γνωμη οι πιο σημαντικοι παραγοντες οδηγικης ασφαλειας.
Πάντως ακόμα δεν έχουμε αποσαφηνίσει τι σημαίνει 'αίσθηση'. Σχετίζεται με:
- 'Βάρος';
- Δύναμη επαναφοράς;
- Ανάδραση (feedback);
- Μεταβολή αυτών ανάλογα με τη γωνία στροφής του τιμονιού;
Μάλλον το ερώτημα αξίζει ένα δικό του θέμα. Τι λέτε;
-
π.χ. To Puntaκι Mk2b έχει πιο βαρύ τιμόνι από το 146 μου αλλά πολυ λιγότερη αίσθηση.
Δεν νομίζω οτι το βάρος έχει σχέση με την αίσθηση.Την κρεμαγιέρα της BMW με μεταβλήτη υποβοήθηση την θεωρώ τουλάχιστον επικίνδυνη.
Το Montecarlo δεν έχει ούτε υδραυλικό τιμόνι , ούτε υδραυλικά υποβοήθηση (servo) στα φρένα. Κάτι σαν την Elise δηλαδή.
Μου φαίνετε λίγο περιέργο να μιλάνε όλοι για την αίσθηση σε τιμόνι και να ξεχνάνε το servo στα φρένα και πόσες πληροφορίες μπορείς να πάρεις απο το πεντάλ του φρένου....
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Την κρεμαγιέρα της BMW με μεταβλήτη υποβοήθηση την θεωρώ τουλάχιστον επικίνδυνη.Όσοι πάντως την έχουν οδηγήσει λένε τα καλύτερα λογια... Το συνηθίζεις αμέσως!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Πάντως ακόμα δεν έχουμε αποσαφηνίσει τι σημαίνει 'αίσθηση'. Σχετίζεται με:- 'Βάρος';
- Δύναμη επαναφοράς;
- Ανάδραση (feedback);
- Μεταβολή αυτών ανάλογα με τη γωνία στροφής του τιμονιού;
Μάλλον το ερώτημα αξίζει ένα δικό του θέμα. Τι λέτε;
Λέμε ναι! Άντε, ακόμα να το ξεκινήσεις; Όλο κάθεσαι, μου φαίνεται!
Υ.Γ. Αλήθεια, γιατί όχι CVT κρεμαγιέρα; Νομίζω ότι ο μηχανισμός είναι 'σχεδόν ατέρμονος' και η υποβοήθηση μεταβλητή με απειροελάχιστα διαστήματα.
-
Το σύστημα της BMW επεμβαίνει στο 'βάρος' ή στο πόσο 'γρήγορη' είναι η κρεμαγέρα; Γιατί ν΄μιζα το 2ο;
-
K εγώ το 2ο νόμιζα....
-
Το ποσοστό υποβοήθησης είναι το εύκολο να ρυθμίζεται, και πλέον γίνεται σχεδόν σε όλα τα μικρομεσαία, στην μπέμπα δεν θα γίνεται;;
Το σύστημα της BMW επεμβαίνει στο 'στρίψιμο' του τιμονιού, το 'μακραίνει' όσο πιο γρήγορα πας, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες το κρατάει 'κοντό' για να κόβει. Φυσικά, μεταβάλει και το ποσοστό υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Πάντως ακόμα δεν έχουμε αποσαφηνίσει τι σημαίνει 'αίσθηση'. Σχετίζεται με:
- 'Βάρος';
- Δύναμη επαναφοράς;
- Ανάδραση (feedback);
- Μεταβολή αυτών ανάλογα με τη γωνία στροφής του τιμονιού;
Μάλλον το ερώτημα αξίζει ένα δικό του θέμα. Τι λέτε;
Λέμε ναι! Άντε, ακόμα να το ξεκινήσεις; Όλο κάθεσαι, μου φαίνεται!
Από Δευτέρα που θα έχω γρήγορη γραμμή θα διαχωρίσω αυτό. Πού να φορτώσω θέμα 170+ σελίδων με 40άρα γραμμή.
Εκτός κι αν το κάνει Kruάποιος άλλος.
-
Ο χρήστης Spidey_TS έγραψε:
Η ηλεκτρική υποβοήθηση αποκόπτει τελείως την αίσθηση γιατί οι αμφίδρομες πιέσεις στο σύστημα ενεργούν πάνω σε διακόπτες που ενεργοποιούν ηλεκτρικά μοτεράκια.
Αντίθετα στην υδραυλική το σύστημα δεν αποκόπτει την αίσθηση...απλά την μεγενθύνει ...ενώ και οι πιέσεις π.χ. στο τιμόνι επιδρούν στην γωνία του στριψίματος των τροχών αναλογικά!Eπιπλεον στην υδραυλικη κρεμαγιερα το λιπαντικο υπο υψηλη πιεση που δημιουργει η αντλια (η οποια συνδεεται μεσω ιμαντα με τον στροφαλο του κινητηρα απο τον οποιο και παιρνει κινηση) αποστελεται στην κρεμαγιερα και υποβοηθα το εργο της.Στην ηλεκτρουδραυλικη τον ρολο της μηχανικης αντλιας τον αναλαμβανει μια ηλεκτρικη αντλια της οποιας η λειτουργια δεν εχει σε τιποτα να κανει με τον κινητηρα.Τελος στην ηλεκτρικη κρεμαγιερα τον ρολο της υποβοηθησης τον αναλαμβανουν ηλεκτροκινητηρες που τιθενται σε λειτουργια οταν το τιμονι ''εγκαταλειψει'' την θεση της ευθειας.Βλεπουμε οτι το εργο της υδραυλικης κρεμαγιερας ειναι πιο αμεσο αφου δεν εξεταζει τα δεδομενα απο τους αισθητηρες και μετα επενεργει.
-
Μεχρι να γινει το ξεχωριστο θεμα, να κανω μια ερωτηση?
Εστω ενα μικρομεσαιο π.χ. Α147 με 2,2 στροφες τιμονιου απο ακρη σε ακρη και μεταξονιο 2,6 μετρα, μετατροχια εμπρος-πισω 1,5 μετρο, εχει διαμετρο στροφης 13 μετρα.
Εστω, επισης, αλλο μικρομεσαιο Χ με 2,8 στροφες τιμονιου απο ακρη σε ακρη, με ιδιες τις παραπανω διαστασεις (μεταξονιο-μετατροχια), εχει διαμετρο στροφης 10 μετρα.
Ποιο εχει τελικα πιο ''γρηγορο'' τιμονι??? -
Ο χρήστης nkaragou έγραψε:
Μεχρι να γινει το ξεχωριστο θεμα, να κανω μια ερωτηση?
Εστω ενα μικρομεσαιο π.χ. Α147 με 2,2 στροφες τιμονιου απο ακρη σε ακρη και μεταξονιο 2,6 μετρα, μετατροχια εμπρος-πισω 1,5 μετρο, εχει διαμετρο στροφης 13 μετρα.
Εστω, επισης, αλλο μικρομεσαιο Χ με 2,8 στροφες τιμονιου απο ακρη σε ακρη, με ιδιες τις παραπανω διαστασεις (μεταξονιο-μετατροχια), εχει διαμετρο στροφης 10 μετρα.
Ποιο εχει τελικα πιο ''γρηγορο'' τιμονι???Πιστεύω πως η ακτίνα κύκλου στροφής σχετίζεται μονάχα εν μέρει με την 'ταχύτητα' του τιμονιού. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, όπως π.χ. η γεωμετρία (και ειδικά το κάμπερ) του μπροστινού συστήματος. Ενδέχεται π.χ. ένα τιμόνι να είναι πολύ γρήγορο σε στροφές γωνίας τιμονιού 90-120 μοίρες εκατέρωθεν της ευθείας αλλά να είναι αργό μετά, όπως συμβαίνει στην Alfasud με τις κοντά 2.5 μοίρες κάμπερ, που ενώ έχει 3.25 στροφές από άκρη σε άκρη το τιμόνι της είναι αρκετά γρήγορο σε αυτές τις γωνίες.
Άρα η απάντηση μάλλον είναι πως πρέπει να οδηγήσεις και τα δύο αυτοκίνητα για να αποφανθείς.
Περί τιμονιών