Ο χρήστης dstou έγραψε:
Oδηγέ Κλιό δεν μπορώ να παρακολουθήσω την επιχειρηματολογία σου η οποία συνδέει τον όγκο και το ύψος ενός οχήματος με την διάμετρο της ζάντας.
Θα μπορέσεις πολύ άνετα να την παρακολουθήσεις την επόμενη φορά που θα θελήσεις να αγοράσεις καινούριο αυτοκίνητο και θα ξεφυλλίζεις τα προσπέκτους..
Να σου θέσω δυο απλά ερωτήματα? Το Φερράρι 328 τη δεκαετία του '70 είχε 13άρες ζάντες ενώ το 458 σήμερα έχει 20άρες, το Άλφασουντ ειχε επίσης 13άρες, το ιδίων διαστάσεων/όγκου/ύψους Μίτο ξεκινάει από 15'' και φτάνει μέχρι 18''. Γιατί?
Κατ αρχήν, για τα Φερράρι μάλλον τα έμπλεξες και μπερδεύτηκε το πράγμα με τα μοντέλα και τις ζάντες. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι ανεδαφικό (και κάπως χαζό) να βάζουμε στην ίδια κουβέντα σούπερκαρς με αυτοκίνητα για κοινούς θνητούς.
Όσο για την Αλφασούντ και το Μίτο, τα πράγματα είναι απλά: από τα χρόνια της πρώτης (80s) μέχρι τα χρόνια της δεύτερης (00s) άλλαξαν οι απαιτήσεις και τα γούστα των καταναλωτών, και επομένως τα στιλιστικά καλούπια των κατασκευαστών. Στα 80s μια Αλφασούντ θα αγοραζόταν (στις περισσότερες περιπτώσεις, έστω) από κάποια οικογένεια σαν βασικό μεταφορικό μέσο, έστω με κάποιον ανήσυχο πατέρα για οδηγό. Αντίθετα, μια Μίτο στα 00s αγοράζεται (πάλι στις περισσότερες περιπτώσεις) από ανήσυχους νέους - και νέες με άποψη - σαν ένα προσωπικό μεταφορικό μέσο, δευτερευόντως βοηθητικό για την οικογένεια. Οι 'τότε' δεν νοιάζονταν και τόσο για στιλάτες επιλογές, όπως μεγαλύτερες ζάντες, φαρδύτερα λάστιχα και λοιπές μπούρδες, νοιάζονταν να πάρουν ένα αυτοκίνητο να κάνουν τη δουλειά τους - έστω με 'ψυχή'. Οι 'τώρα' νοιάζονται να μετακινούνται με άποψη και στιλ, να είναι μέσα στη μόδα αλλά και να ξεχωρίζουν, να μετακινούνται στο ωραίο περιβάλλον του ΙΧ τους και όχι με την 'πλέμπα' στα ΜΜΜ - τουλάχιστον μέχρι πριν την κρίση. Οι κατασκευαστές απλά προσαρμόστηκαν.
Τα σημεία που έθιξε εκλαικευμένα ο Κουαντρά είναι σωστά, και ο λόγος είναι το παραπάνω βάρος και η στροφορμή της μεγαλύτερης ζάντας και του ελαστικού σε σχέση με τα μικρότερα.Υπάρχουν και πλεονεκτήματα, και το παρακάτω συγκριτκό μας δείχνει πως μεταβάλλονται διάφορες παράμετροι σε μια Γκόλφω αλλάζοντας σταδιακά ζαντολάστιχα από 15'' και έως 19''.
http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested
Κανείς δεν είπε ότι δεν υπάρχουν και κάποια πλεονεκτήματα, το θέμα είναι η σούμα να 'βγαίνει' για τον μέσο καταναλωτή.
Το θέμα της μοδός, δηλαδή της κονόμας που αυτό συνεπάγεται, είναι κυρίαρχο στις επιλογές της βομηχανίας αυτοκινήτων, ζαντών, ελαστικών και λοιπών, και είναι αφελής όποιος νομίζει ότι τα ζαντικά μεγαλώνουν αποκλειστικά επειδή μεγαλώνει η ισχύς ή το βάρος. Η αλλαγή ζαντολάστιχου με άλλα, μεγαλύτερα φυσικά, είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος να βγουν φράγκα, και τα εργοστάσια έχουν ως γνωστόν πολύ λεφτά αισθήματα.Αλλιώς δεν θα υπήρχαν στην αγορά ακόμη και 24''άρια ζαντιλίκια, λχ του Σαβίνι, με ταρίφα έως και 10.000 ντόλαρς έκαστο.
Τέλος, τώρα είναι της μόδας τα μεγάλα ζαντικά με μια φλούδα λάστιχο γύρω γύρω. Αύριο μπορεί αυτό να αλλάξει, να γίνει π.χ. μεγάλη η ζάντα αλλά με μικρό σε πλάτος πέλμα, πράγμα που γίνεται πειραματικά τώρα σε μικρή κλίμακα, κυρίως σε ηλεκτρικά οχήματα.
http://www.saviniforged.com/
Συμφωνούμε! Και φυσικά, τα εργοστάσια δεν θα έβρισκαν πρόσφορο έδαφος αν ο κόσμος δεν 'τσίμπαγε'...