Γκερυ, κανε αν θελεις ενα μινι ριβιου για το φοκους.Την συγκριση με το προηγουμενο αυτοκινητο σου, τι σε εντυπωσιασε, κ.α;
Γενικά έχω μικρή εμπειρία και με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (1800χμ και κάτι μέχρι στιγμης) αλλά και γενικά μιας κ δεν έχω οδηγήσει πολλά, οπότε δεν θα έλεγα ότι ειμαι ο πλέον κατάλληλος για να κάνω review. Παρόλα αυτά σαν απλός χρηστης ευχαρίστως να πω την εμπειρία μου. Το προηγουμενο αυτοκίνητο ήταν ford fiesta 1.25 του 2009, το οποίο είναι μεν τιμιο ακόμα κ τώρα αλλά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης, το focus ειναι χαοτικά καλύτερο στα πάντα.
Όπως είπα μέχρι τώρα είμαι πολύ ευχαριστημένος. Από άποψη άνεσης, αν κ ST line η ανάρτηση είναι μια χαρά κ κοπανάει μόνο σε πολύ απότομες λακουβες κλπ, που προφανώς έτσι κ αλλιώς προσπαθώ να αποφεύγω. Επίσης είναι πολύ καλά μονωμένο από εξωτερικούς ήχους, σε σημείο που να ακούς τον παραμικρό θόρυβο, πχ μια σακουλα στο πίσω κάθισμα. Γι'αυτόν το λόγο αρχικά είχα ξενερώσει πολύ με τα τριξίματα που είχα στην αρχή όπως είπα παραπάνω, αλλά ευτυχώς αυτό σε μεγάλο βαθμό διορθώθηκε. Θόρυβο από τον δρόμο έχει μόνο στον αυτοκινητόδρομο κ γίνεται ενοχλητικός σε ταχύτητα πάνω από 130χμ/ω.
Από δύναμη κινητήρα επισης ικανοποιημένος. Στον αυτοκινητόδρομο με τρεις ενηλικες κ γεμάτο πορτ μπαγκάζ εύκολα κρατάει ταχύτητα πάνω από 130, ακόμα κ σε ανηφόρα (Ιονία οδός). Προσωπικά δεν πρόκειται να χρειαστώ κάτι παραπάνω. Βέβαια σε αυτό το ταξίδι η κατανάλωση πήγε στο 7. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές κ ειδικά αν είναι ανηφορικός, πρέπει να δουλεύεις το κιβώτιο αρκετά η αλήθεια είναι. Το κιβώτιο το ίδιο είναι μια χαρά, αν κ δεν συγκρίνεται με του civic που επίσης έκανα test drive πριν την αγορά. Από turbo lag δεν έχει πολύ, αλλά κ πάλι το καταλαβαινεις.
Η οδηγική συμπεριφορά γενικά μου φαίνεται απλά φανταστική. Έχει τύχει να μπω σε στροφές με ταχύτητα που απλά δεν πίστευα ότι δεν χρειάζεται να πατήσω φρένο. Σε αυτό φαντάζομαι παίζουν ρόλο κ τα λάστιχα της ST Line. Από τιμόνι καταλαβαίνεις κάθε στιγμή τι τροχιά έχει το αυτοκίνητο.
Η κατανάλωση που έχω δει μέχρι στιγμής είναι σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο 5 (με ταχύτητες 100-120), και μέσα στην πόλη 7.2.
Τέλος είμαι πολύ ευχαριστημένος κ απο τα τεχνολογικά καλούδια, αν κ μου λείπει που δεν έχει το ACC και το Lane Centering Assist που είχε πχ το Civic στανταρ. Ακόμα κ το αυτόματο παρκάρισμα που αρχικά το σνόμπαρα δουλεύει φανταστικά καλά. Το HUD που επίσης μου φαινόταν περιττό στην αρχή τελικά βολεύει πολύ. Γενικά όλα τα συστήματα φαίνονται να δουλεύουν ρολόι, πχ αισθητήρες βροχής και φώτων δουλεύουν πάντα όπως πρέπει, αισθητήρες παρκαρίσματος πιανουν ακόμα κ πολύ χαμηλά εμπόδια κτλ. Δεν έχω βρει κάποια ιδιοτροπία μέχρι στιγμής.
Από αρνητικά, το μεγαλύτερο είναι η συναρμογή. Το διάβαζα στα περιοδικά πριν το αγοράσω κ δυστυχώς είναι αλήθεια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που ειχα στην αρχή ήταν ένα τρίξιμο από την ταπετσαρία της πίσω αριστερά πόρτας, που ξεκινησε από την δεύτερη μέρα (!). Ευτυχώς στην αντιπροσωπεία ήταν πολύ εξυπηρετικοί, κ ο ίδιος ο φανοποιός μου φάνηκε πολύ εντάξει. Το πρόβλημα φαίνεται να έφτιαξε (έβαλε μια ταινία σαν σφουγγαράκι εκεί που ακουμπάει η ταπετσαρία στην πόρτα), αν κ σε σχετικά μεγάλή ταχύτητα σε κατσαρό επ. δρόμο το άκουσα πάλι. Αλλά τουλάχιστον σπάνια το κάνει πλέον μέσα στην πόλη. Αν εμφανιστεί πάλι θα το ξαναπάω. Εκτός από αυτό κατά καιρούς ακουγονται τριξίματα από το ταμπλώ κυριως σε πιο κρύες μέρες και σε πολύ χάλια δρόμο, αλλά δεν είναι τόσο επίμονο ώστε να γίνει ανυπόφορο ή ακόμα κ να εντοπίσω από πού έρχεται.
Δευτερο αρνητικό για μένα η απουσία Lane Centering Assist και ACC. Τουλάχιστον έχει αυτόματο φρενάρισμα (που φαίνεται να δουλεύει καλά) και lane keep assist.
Πριν καταλήξω στο focus είχα δει επίσης το Toyota CHR και peugeot 308, στα οποία δεν έκανα καν test drive. Το πρώτο το απέρριψα γιατί για τα λεφτά που ζητάει οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι απλά απαράδεκτοι. Το 308 δεν μου άρεσε καθόλου η καμπίνα και γενικά η ποιοτητα των υλικών. Επίσης οδήγησα το renault megane, που μου αρέσει περισσότερο από όλα στην κατηγορία από εμφάνιση. Αλλά σε ποιοτητα υλικών, τιμόνι κ κιβώτιο είναι δύο κλάσεις κάτω από το focus.
Και τέλος οδήγησα κ το Civic. Ήταν δύσκολη η απόφαση ανάμεσα σε focus και civic. Το civic είναι καλύτερο σε χώρους, κιβώτιο και θέση οδήγησης, έχει στάνταρ συστηματα αυτονομης οδήγησης, κ έχει το όνομα της honda. Αλλά το focus γενικά μου φαινόταν καλύτερο αυτοκινητο. Το civic ήταν πολύ πιο θορυβώδες στην καμπινα, ο συμπλέκτης είχε ένα τρέμουλο στο ρελαντί, και είχε και χειρότερη ποιότητα υλικών (προσωπική άποψη). Υπόψη ότι μιλάω για το civic το χιλιάρι, το 1.5 είναι τελειως άλλο αυτοκινητο, το οδήγησα κ αυτό. Από δύναμη κινητήρα πάντως κ το civic μου φάνηκε μια χαρά. Τέλος το civic στην έκδοση elegance ήταν πολύ πιο ακριβό, με πολύ πιο ακριβά τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια, και τον φόβο του Σαρακάκη.
Ελπίζω να βοήθησα και να μην κούρασα, προσπάθησα να περιγράψω την εμπειρία μου όσο καλύτερα μπορούσα.