Jan 5, 2019, 6:44 PM

Οι ανάγκες του πολύ κόσμου δεν έχουν αλλάξει. Απλά το μάρκεντιγκ θέλει να πουλάει σουβζ και τέτοια πλασάρει ως το ιδανικό αυτοκίνητο για τον 'μέσο' οδηγό*. Παλαιότερα αυτά τα οχήματα ήταν τα σεντάν, μετά τα χάτσιζ και τώρα τα σουβζ, τα οποία δεν είναι τίποτε άλλο από χατσμπακς με περισσότερα πλαστικά, ίδια απόσταση απ το έδαφος με τα παλιά (κάτι που νοιάζει μόνο εμάς με τους απαίσιους δρόμους) και λιγότερο αεροδυναμικό σχήμα ελέω ευρυχωρίας. Στις προηγμένες χώρες με υποδομές αρχ*δάτες πουλάνε lifestyle για τις 10 φορές τον χρόνο που θα μπούνε στον χωματόδρομο που τους βγάζει στο ΧΨΖ δάσος για πικ νικ. Δηλαδή, όπως ακριβώς ήταν τα μεσαία αυτοκίνητα μια δεκαετία πριν. Εφόσον οι ανάγκες της μάζας δεν έχουν αλλάξει τόσο δεν βρίσκει τον λόγο κανένας να πάρει σώνει και ντε τετρακίνητο όχημα. Αντιθέτως, επειδή πανευρωπαϊκά η αγοραστική δύναμη του κόσμου είναι μειούμενη όλο και περισσότερο κόσμο τον νοιάζει αν θα κάνει την ίδια δουλειά με πριν με το λιγότερο δυνατό κόστος.
Οι άνθρωποι που τους ένοιαζαν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματός τους περισσότερο ήταν πάντοτε μειοψηφία. Κάποιες φορές αυτοί οι enthusiasts επηρέαζαν την γνώμη των πολλών με επιχειρήματα που για αυτούς (τους πολλούς) ακούγονταν θελκτικά όμως ήταν κατά βάση αχρείαστα (οδηγική συμπεριφορά οχήματος, εμπλοκή σε αγώνες, απόλυτες επιδόσεις). Τις περισσότερες φορές όμως οι ίδιες οι εταιρίες ήταν αυτές που 'κανόνιζαν' τις ανάγκες της μάζας για μετακίνηση με απλές προσαρμογές στις εκάστοτε συνθήκες και νοοτροπίες λαών.

*Αυτή η νόρμα του χρειάζομαι ένα όχημα απλά να κάνω την δουλειά μου και δεν με πειράζει αν υστερεί λίγο στον τάδε ή στον δείνα τομέα αρκεί να είναι πιο φθηνό / πιο εμφανίσιμο / πιο τεχνολογικά εξοπλισμένο έχει καταστρέψει την δυναμική αυτοκίνηση. Γι αυτό πιστεύω ότι τα εντελώς αυτόνομα οχήματα θα έχουν μεγάλη απήχηση. Και μερικοί ρομαντικοί ας γκρινιάζουν.