-
Χθες που εβρεχε μου εσπασαν τα νευρα. Θολωνε το παρμπριζ και πατουσα το αντιστοιχο κουμπι για το γρηγορο ξεθόλωμα (οπως συνιστουν και οι οδηγιες) με αποτελεσμα να ανοιγει αυτοματα ο κλιματισμος(ψύξη) και να ξεθολώνει άμεσα το τζαμι. Επειδη ομως εβγαζε κρυο αερα, το εκλεινα. Εβαζα τον αερα στη διαδρομη παρμπριζ-πόδια ή σκετο παρμπριζ, αλλα πολυ γρηγορα το τζαμι θολωνε παλι και φτου κι απ την αρχη. Οτι κι αν δοκιμασα τζιφος.
Υπαρχει κανενας παλιος με εμπειρια να μας τη μεταδωσει? 'Η θα περασουμε τον επομενο χειμωνα με το κλιματισμο ανοιχτο? -
Χθες που εβρεχε μου εσπασαν τα νευρα. Θολωνε το παρμπριζ και πατουσα το αντιστοιχο κουμπι για το γρηγορο ξεθόλωμα (οπως συνιστουν και οι οδηγιες) με αποτελεσμα να ανοιγει αυτοματα ο κλιματισμος(ψύξη) και να ξεθολώνει άμεσα το τζαμι. Επειδη ομως εβγαζε κρυο αερα, το εκλεινα. Εβαζα τον αερα στη διαδρομη παρμπριζ-πόδια ή σκετο παρμπριζ, αλλα πολυ γρηγορα το τζαμι θολωνε παλι και φτου κι απ την αρχη. Οτι κι αν δοκιμασα τζιφος.
Υπαρχει κανενας παλιος με εμπειρια να μας τη μεταδωσει? 'Η θα περασουμε τον επομενο χειμωνα με το κλιματισμο ανοιχτο? -
Χθες που εβρεχε μου εσπασαν τα νευρα. Θολωνε το παρμπριζ και πατουσα το αντιστοιχο κουμπι για το γρηγορο ξεθόλωμα (οπως συνιστουν και οι οδηγιες) με αποτελεσμα να ανοιγει αυτοματα ο κλιματισμος(ψύξη) και να ξεθολώνει άμεσα το τζαμι. Επειδη ομως εβγαζε κρυο αερα, το εκλεινα. Εβαζα τον αερα στη διαδρομη παρμπριζ-πόδια ή σκετο παρμπριζ, αλλα πολυ γρηγορα το τζαμι θολωνε παλι και φτου κι απ την αρχη. Οτι κι αν δοκιμασα τζιφος.
Υπαρχει κανενας παλιος με εμπειρια να μας τη μεταδωσει? 'Η θα περασουμε τον επομενο χειμωνα με το κλιματισμο ανοιχτο? -
Τα τζάμια θέλουν κρύο αέρα!!!!!!!!!! έτσι φεύγουν οι υδρατμοί........
Οπότε αναγκαστικά ανοίγεις το air condition ακόμα και το χειμώνα!!!!!!!
Δεν μπορεί να έχει έξω 10 βαθμούς πχ και μέσα να το έχεις στο 24 και να θες να φύγουν οι υδρατμοί.......... Το 20 με 21 είναι μια καλή θερμοκρασία για χειμώνα καλοκαίρι!!!!!!!!!!!!!! -
Ευχαριστω για την απαντηση σου, αλλα εχω καποιες αποριες.
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Το 20 με 21 είναι μια καλή θερμοκρασία για χειμώνα καλοκαίρι!!!!!!!!!!!!!!Χθες το ειχα στη θερμοκρασια που λες 20-21, αλλα θολωναν με τη μια.
Τα τζάμια θέλουν κρύο αέρα!!!!!!!!!! έτσι φεύγουν οι υδρατμοί........
Οπότε αναγκαστικά ανοίγεις το air condition ακόμα και το χειμώνα!!!!!!!Δηλαδη θες να πεις οτι οταν βρεχει (χειμωνα-καλοκαιρι) κυκλοφορεις με το κλιματισμο ανοιχτο;;; Δηλαδη το ιδιο κανουν ολοι για να μην εχουν θολωμενα τζαμια;
Δεν μπορεί να έχει έξω 10 βαθμούς πχ και μέσα να το έχεις στο 24 και να θες να φύγουν οι υδρατμοί..........
Το χειμωνα παντως καπως ετσι πηγαινε (10 βαθμοι εξω, 24 μεσα) και δεν ειχα προβλημα θολωματος.
-
Ο χρήστης nikoska έγραψε:
Ευχαριστω για την απαντηση σου, αλλα εχω καποιες αποριες.Το 20 με 21 είναι μια καλή θερμοκρασία για χειμώνα καλοκαίρι!!!!!!!!!!!!!!
Χθες το ειχα στη θερμοκρασια που λες 20-21, αλλα θολωναν με τη μια.
Τα τζάμια θέλουν κρύο αέρα!!!!!!!!!! έτσι φεύγουν οι υδρατμοί........
Οπότε αναγκαστικά ανοίγεις το air condition ακόμα και το χειμώνα!!!!!!!Δηλαδη θες να πεις οτι οταν βρεχει (χειμωνα-καλοκαιρι) κυκλοφορεις με το κλιματισμο ανοιχτο;;; Δηλαδη το ιδιο κανουν ολοι για να μην εχουν θολωμενα τζαμια;
Δεν μπορεί να έχει έξω 10 βαθμούς πχ και μέσα να το έχεις στο 24 και να θες να φύγουν οι υδρατμοί..........
Το χειμωνα παντως καπως ετσι πηγαινε (10 βαθμοι εξω, 24 μεσα) και δεν ειχα προβλημα θολωματος.
Για μένα καλή θερμοκρασία είναι το 20 στο Auto........ Το θέμα θολώματος υπάρχει το χειμώνα ή σε βροχερές ημέρες εκεί αν δεν γίνεται η δουλειά στους 20 το κατεβάζω στο 18 για λίγο και μετά ξανά 20 auto......
Οπότε ναι χειμώνας και ο κλιματισμός ανοικτός και έχουμε δροσούλα στο αμάξι... αλλά κανένα πρόβλημα .... γενικά δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες διαφορές μέσα με έξω .... -
Κοίτα αν το κλιματιστικό είναι στο κλειστό ή ανοιχτό κύκλωμα. Πιθανόν έχει μείνει στο κλειστό και γιαυτό σου θαμπώνει τα τζάμια.
-
για να ξεθολωσεις το τζαμι θελει απλα να ειναι ανοιχτος ο κλιματισμος και τιποτε παραπανω.......... αυτο που κανει ειναι να μαζευει την υγρασια και να ξεραινει τον αερα.....
δεν καταλαβα γιατι θα πρεπει να επικρατει πολικο ψυχος μεσα στην καμπινα???? δεν μπορεις να βαλεις θερμοκρασια ας πουμε 25 βαθμους ????αντε ρε παιδια , τα ευκολα τα κανετε δυσκολα χωρις λογο......
-
Κοίτα την ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας αν είναι κλειστή λογικά αυτό φταίει για το θάμπωμα.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Κοίτα αν το κλιματιστικό είναι στο κλειστό ή ανοιχτό κύκλωμα. Πιθανόν έχει μείνει στο κλειστό και γιαυτό σου θαμπώνει τα τζάμια.Φιλε ντοκυ τι κανεις???
Να σε ρωτησω κατι...ποσα κμ εχεις στο σαντα??
Με τα αμορτισερ εκανες κατι??
-
Φιλε ντοκυ τι κανεις???
Να σε ρωτησω κατι...ποσα κμ εχεις στο σαντα??
Με τα αμορτισερ εκανες κατι??[/quote]
Πολύ σχετικός με το θέμα . Μπράβο RANDOM ....
-
Ο χρήστης Random έγραψε:
Κοίτα αν το κλιματιστικό είναι στο κλειστό ή ανοιχτό κύκλωμα. Πιθανόν έχει μείνει στο κλειστό και γιαυτό σου θαμπώνει τα τζάμια.
Φιλε ντοκυ τι κανεις???
Να σε ρωτησω κατι...ποσα κμ εχεις στο σαντα??
Με τα αμορτισερ εκανες κατι??
80.000 χιλιόμετρα και ακόμα έχει τα εργοστασιακά αμορτισέρ.
-
Μάλλον σας μπερδεψα από δικό μου λάθος.
Λοιπον, μεσα στο αμαξι υπαρχουν:
- κλιματισμός
- A/C
Βρεχει και εχω τον κλιματισμο στο AUTO και στους 20-21 βαθμους και ανοιχτη την κυκλοφορία αερα απο μεσα προς τα εξω. Τα τζαμια θολωνουν.
Παταω το κουμπι για το ξεθολωμα παρμπριζ (ετσι λενε οι οδηγιες του RAV), αναβει το A/C (παραλληλα με τον κλιματισμο στο AUTO) και αμεσως το τζαμι ξεθολωνει, αλλα αρχιζω να παγωνω εγω. Κλεινω το A/C (ο κλιματισμος παραμενει ενεργος στο AUTO)και το τζαμι θολωνει παλι. -
Δοκίμασε αφου πατήσεις το κουμπί για το ξεθόλωμα να αυξήσεις την θερμοκρασία σε 24-25 για να μην κρυώνεις.
Όταν δεν είναι αναμένο το λαμπάκι του Α/C δεν δουλέβει ο κλιματισμός παρά μόνο η θέρμανση (ο αέρας ζεστένεται από τον κινητήρα).
-
Όταν θολώνει καλό είναι να μπαίνει φρέσκος αέρας ώστε ο εσωτερικός που έχει κορεστεί από υγρασία να φεύγει και να μην ανακυκλώνεται.
Η λειτουργία του συμπιεστή του A/C εκτός από το κρύο κάνει και αφύγρανση. Στη συγκεκριμένη λειτουργία το κρύο είναι η παρενέργεια. Οπότε απλά βάζεις και καλοριφέρ ή στα προχωρημένα κλοματιστικά ρυθμίζεις ανάλογα τη συνολική θερμοκρασία. Μπορεί να ακούγεται σαν σπατάλη το να έχεις A/C και καλοριφέρ μαζί και όντως είναι αλλά επιτυγχάνει την κατάλληλη θερμοκρασία μαζί με την απαιτούμενη αφύγρανση. -
Καταρχην καλημερα σας, είναι η πρώτη φορά που γράφω και το θέμα είναι ο κλιματισμός!!
θα σας μιλησω σαν μηχανολόγος γιατι αυτο το θέμα με τα θολώματα το ακούω συχνα και μου φαίνεται παράλογο που το έχουμε ακόμα απορία.
Οι υδρατμοί είναι όντως υγρασία .Στο αυτοκινητο οφείλονται στο ότι λόγω κρύου ειναι αυξημενη η υγρασία και σε συνδυασμό με την μεγαλυτερη θερμοκρασία στο εσωτερικό μετραπονται σε υγρό.
Το να ανοιγεις το κρυο για να φύγει το φαινόμενο του θολώματος(προσοχη το φαινόμενο γιατι ουσιαστικά η υγρασία δεν φεύγει) πραγματοποείται επιτυγχάνοντας χαμηλότερη θερμοκρασια(πάνω στο κρυσταλλο) απο την εξωτερική με αποτέλεσμα η υγρασια να μην μετατρέπεται σε υγρό.Ο μόνος τρόπο να εξαφανισεις την υγρασία είναι να ξηράνεις την ατμοσφαιρα και αυτο πραγματοποιειται, μόνο , με εισαγωγή θερμού νωπού αέρα, άρα ανοίγοντας το καλοριφερ και χωρίς ανακύκλωση. Φαντάζομαι οτι τα αυτοκινητα που έχουν κλιμαστισμό(χρησιμοποιουν το ίδιο συστημα για θερμανση-ψυξη) αν ανοίγουν θα φέρνουν ζέστη.
Επίσης για το φίλο που λέει για την αφυγρανση, ισχύει στα κλιμαστικα αλλά όχι στην ψυξη, είναι μια διαδικασια που αφορά την θέρμανση και πρέπει να δείξω σε ενα ψυχρομετρικο χάρτη πως γίνεται αυτό.
Πάντως όσοι εχουν Focus(το προηγούμενο) στην έκδοση Trend οταν είναι για ξεθαμπωμα ειναι ζωγραφισμενα στα χειριστηρια και λεει να βάλει τον αερα στο παρπριζ ,στο ζεστό και την ταχυτητα στο 3 ,εαν έχεις ανακυκλωση την απενεργοποιει μόνο του.
Sorry για τον δασκαλιστικο χαρακτηρα.
-
στο δικο μου focus 1 ghia με κλιματισμο πατωντας το κουμπι για το ξεθολωμα του παρπριζ ανοιγει ο κλιματισμος στο ζεστο με φουλ ταχυτητα του βεντιλατερ και ταυτοχρονα ανοιγει και η εισοδος φρεσκου αερα.
το αποτελεσμα ειναι αμεσο αν και η ζεστη ειναι μαλλον υπερβολικη και αναγκαζομαι πολυ γρηγορα να το κλεισω. -
Κανονικά πατώντας το AUTO πρέπει να ενεργοποιείται και το A/C εφόσον η εξωτερική θερμοκρασία δεν είναι πολύ χαμηλή.Αν παρ'όλα αυτά το A/C παραμένει κλειστό,πατάμε το κουμπί ξεθαμπώματος του μπροστινού παρμπρίζ,οπότε θα ανάψει και το A/C με την παροχή αέρα στο φούλ,ρυθμίζοντας όμως την εσωτερική θερμοκρασία σε κάποιο επίπεδο ώστε να μην κρυώνει υπερβολικά ο αέρας.
Τέλος η κατα βούληση ενεργοποίηση του A/C απο το αντίστοιχο κουμπί οδηγεί στα ίδια αποτελέσματα,απλά εδω έχουμε τη δυνατότητα να ρυθμίζουμε την παροχή του αέρα (σε αντίθεση με την προηγούμενη περίπτωση).
Επειδή όμως η λειτουργία του A/C ξηραίνει την ατμόσφαιρα στην περιοχή του παρμπρίζ,το γρήγορο κλείσιμο του A/C θα οδηγήσει σε γρήγορο επανασχηματισμό των υδρατμών στο παρμπρίζ,δεδομένης της αυξημένης υγρασίας που επικρατεί λόγω της βροχής.Πρέπει λοιπόν,αν έχουμε ενεργοποιήσει το A/C να το αφήνουμε ενεργοποιημένο μέχρι το τέλος της διαδρομής,διότι οι υδρατμοί επανασχηματίζονται γρήγορα αν το κλείσουμε αμέσως... -
Υπάρχουν στο εμπόριο εμποτισμένα σφουγγαράκια που κάνουν εκπληκτική δουλειά σε αυτόν τον τομέα. Η διάρκεια τους στο εμπρός παρμπρίζ είναι ποιο σύντομη από ότι στο πίσω που η συσσώρευση είναι μικρότερη αλλά έτσι κι αλλιώς κάνουν καλή δουλειά.
-
Μιας και στο θέμα αναφέρεστε γενικότερα για το ξεθόλωμα των τζαμιών, θέλω να ρωτήσω το εξής: γιατί στα αυτοκίνητα χωρίς AC/Clima είναι αρκετό για το ξεθόλωμα μόνο το άνοιγμα του καλοριφέρ ενώ σε όσα έχουν AC/Clima πρέπει να ανάβεις και τον κλιματισμό; Τα κυκλώματα AC και καλοριφέρ δεν είναι διαφορετικά; Δηλαδή τι εξτρά ρόλο παίζει η αφύγρανση που γίνεται με το AC από την ώρα που και το καλοριφέρ φέρνοντας ζέστη εντός της καμπίνας ξεθολώνει άμεσα τα τζάμια και διώχνει τους υδρατμούς;
Θόλωμα παρμπρίζ στο RAV4