-
Καλησπέρα, έχω ένα citroen c3 1.4 του 2005 με 247000 χλμ.
Από το καλοκαίρι έχω προσέξει ότι το καπάκι της πολλαπλής έχει ραγίσει σε 3-4 σημεία, κυρίως γύρω απο τις βίδες που την συγκρατούν πανω στην πολλαπλή. Από την αντιπροσωπεία μου είπαν ότι πρέπει να αλλαχθεί το συντομότερο και μάλλον όλο το σετ δηλαδή μαζί με το χταπόδι! Ανεβαζω φωτο του μοτέρ για να δείτε τι εννοώ.
Είναι όντως μονο το καπάκι ή θα χρειαστεί και ολόκληρη αλλαγή του συστήματος? -
Καλησπέρα, έχω ένα citroen c3 1.4 του 2005 με 247000 χλμ.
Από το καλοκαίρι έχω προσέξει ότι το καπάκι της πολλαπλής έχει ραγίσει σε 3-4 σημεία, κυρίως γύρω απο τις βίδες που την συγκρατούν πανω στην πολλαπλή. Από την αντιπροσωπεία μου είπαν ότι πρέπει να αλλαχθεί το συντομότερο και μάλλον όλο το σετ δηλαδή μαζί με το χταπόδι! Ανεβαζω φωτο του μοτέρ για να δείτε τι εννοώ.
Είναι όντως μονο το καπάκι ή θα χρειαστεί και ολόκληρη αλλαγή του συστήματος? -
Καλησπέρα, έχω ένα citroen c3 1.4 του 2005 με 247000 χλμ.
Από το καλοκαίρι έχω προσέξει ότι το καπάκι της πολλαπλής έχει ραγίσει σε 3-4 σημεία, κυρίως γύρω απο τις βίδες που την συγκρατούν πανω στην πολλαπλή. Από την αντιπροσωπεία μου είπαν ότι πρέπει να αλλαχθεί το συντομότερο και μάλλον όλο το σετ δηλαδή μαζί με το χταπόδι! Ανεβαζω φωτο του μοτέρ για να δείτε τι εννοώ.
Είναι όντως μονο το καπάκι ή θα χρειαστεί και ολόκληρη αλλαγή του συστήματος? -
Γνωμη μου, ψαχνουν για μαλακες.
Το καπακι ειναι εκει σαν θερμικος θωρακας, δεν επιτελει άλλο ρολο. Αν δεν εχει ραγισει η ιδια η πολλαπλη, μη κανεις τιποτα, αν κανει οτι παει να σπασει στα σημεια το καπακι, βγαλτο και κολλα πχ μια ροδελα η κατι αλλο.
ΥΓ Ωραιο σαλονακι
-
Εκει στην αντιπροσωπεια που πηγες βαραγαν μυγες?
Δεν αποτελει κανενα προβλημα οι ρωγμες που εχει εκει. Αν δεν στηριζεται το καπακι, αλλαζεις καπακι ή αν πηγαινει σετ το πατενταρεις αλλιως σε καποιο μαστορα εξω, μακρια απο την αντιπροσωπεια. Πως δεν σου ειπαν παει και ο καταλυτης με τον λαμδα μαζι σετακι... -
Σήμερα πήρα τη λυπητερή για ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής. Κινητήρας Ζ18ΧΕ σε Astra H GTC με 194.000χλμ/12,5 χρόνια. Είχα πάει για σέρβις ρουτίνας (λάδια) και αντικατάσταση κολλάρων και δοχείου διαστολής ψυκτικού κυκλώματος. Όταν ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των υλικών στο ψυκτικό κύκλωμα και έπεσε το υγρό στο κύκλωμα, πάει ο μηχανικός να βάλει μπροστά τον κινητήρα για να ξεκινήσει διαδικασία εξαέρωσης, και ακούγεται το πρώτο κροτάλισμα (με ανοιχτό καπώ, εξ ου και ακουγόταν πιο έντονα). Με το που το ακούει μου λέει με τη μία, έχεις ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής...και μένω επί τόπου. βρε χρυσέ μου άνθρωπε, είσαι σίγουρος; δεν έχω διαπιστώσει ιδιαίτερα συμπτώματα ως σήμερα...Ναι μου λέει. Με τα πολλά αλλάζουμε και τα λάδια, και ζητώ από τον βοηθό του να ρίξει μια ματιά να δει αν φαίνεται κάτι στην πολλαπλή. Πρόθυμος ο βοηθός ξεβιδώνει το μανδύα προστασίας από τη θερμότητα που βρίσκεται μπροστά από την πολλαπλή εξαγωγής (η οποία στο Ζ18ΧΕ είναι ενιαία με τον καταλύτη, βάζουμε και ένα φακό και μετακινώντας δεξιά-αριστερά τον προστατευτικό μανδύα (μια που δεν μπορούσαμε ως είχε να τον αφαιρέσουμε τελείως), να σου μετά από λίγο που αποκαλύπτεται το ράγισμα στην πολλαπλή εξαγωγής...
Τι κάνουμε τώρα; τον ρωτώ...Βρες μια μεταχειρισμένη μου λέει, και φέρτην να την βάλουμε, και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, για να μη γίνει καμιά σοβαρή ζημία, πέρα από το γεγονός ότι θα έχεις μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση...
Στο ερώτημά μου αν αναλαμβάνει αυτός να μου βρει μεταχειρισμένη πολλαπλή, ήταν αρνητικός, για προφανείς λόγους βέβαια..Μου πρότεινε πάντως να ψάξω στα μαγαζιά της Λιοσίων και όχι της Φραντζή, για να πετύχω καλύτερες τιμές.
Μετά από ένα δικό μου πρόχειρο ψάξιμο από το car.gr διαπίστωσα ότι για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό για το μοτέρ μου (δηλαδή πολλαπλή με καταλύτη μαζί) υπάρχει στάνταρ ταρίφα στα μεταχειρισμένα, στα 150 ευρώ (ούτε ένας δε μου έδωσε χαμηλότερη τιμή). Και κάπου εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:
Πόσο πιθανό είναι να προκληθεί σοβαρότερη βλάβη, στον κινητήρα, αν δεν αντικαταστήσω το συντομότερο δυνατόν τη ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής; Αν είσασταν στη θέση μου θα την αλλάζατε ει δυνατόν και αύριο (που λέει ο λόγος);
Με δεδομένες τις τιμές του σετ ως μεταχειρισμένου (150 ευρώ), βρίσκω από εξωτερικό μέσω ebay στα ίδια ή λίγο παραπάνω λεφτά (150-185 ευρώ μαζί με μεταφορικά) καινούριο σετ (με 2 έτη εγγύηση). Αξίζει να προτιμήσω μια τέτοια λύση από το να πάρω από Ελλάδα μεταχειρισμένο σετ όπου πχ μπορεί ο καταλύτης να είναι σπασμένος, βουλωμένος ή κι εγώ δεν ξέρω τι;
Τέλος, θεωρητικά παίζει και η λύση του ανοξείδωτου χειροποίητου χταποδιού, αλλά από όσο ήδη μαζί με καταλύτη αυτή η λύση παίζει γύρω στο 500αρικο οπότε μάλλον δεν έχει νόημα να ασχοληθώ (με γνώμονα το όσο γίνεται λογικό κόστος επισκευής). Βρήκα τέλος και ανοξείδωτη πολλαπλή χωρίς καταλύτη (decat) λίγο πάνω από τα 200 ευρώ (τελική τιμή με ταχυδρομικά). Τι προβλήματα θα είχα αν προχωρούσα σε μια τέτοια επιλογή; Εκπομπές ρύπων για ΚΤΕΟ; Θέματα με τον λ ή και άλλα προβλήματα;
Παρακαλώ πολύ παιδιά τα φώτα σας.
Ευχαριστώ. -
Η καλύτερη λύση είναι να πάρεις τη μαντεμενια πολλαπλή με το καταλύτη πανω, να πας σε εναν εξατμισα να κόψει τον καταλύτη που έχει πάνω να δει οπτικά σε τι φαση είναι και εαν είναι χαλια να βάλει τον δικο σου. Πιθανόν ο μεταχειρισμένος να εχει λιγότερα χλμ απο σένα αλλά μπορεί να είναι διαλυμένος.
Χωρίς καταλύτη μη βάλεις, θα βρωμανε τα καυσαέρια, το αμάξι θα αδειάσει στις χαμηλες στροφές θα κανει θόρυβο και ΚΤΕΟ θα περνάει μονο με λάδωμα.Έχει δίκιο ο μηχανικός για τη κατανάλωση και την απόδοση απο τη ρωγμή.
Τεχνικά εξηγηται οτι μετα το κταποδι και πριν τον καταλύτη βρίσκεται ο 1ος αισθητήρας λάμδα που είναι πολύ σημαντικός για τη ρύθμιση του μίγματος , έτσι αμα παιρνει αέρα η εξαγωγή ο λάμδα διαβάζει περισσότερο οξυγόνο και θα δίνει σημα για πιο πλούσιο μιγμα. -
Καλημέρα κι ευχαριστώ για την απάντηση. Με ενδιαφέρει να γνωρίζω αν, πέρα από το θέμα της απόδοσης-κατανάλωσης, ενδέχεται να προκύψουν κι άλλα ζητήματα λόγω της ύπαρξης της ρωγμής στην πολλαπλή, και όσο συνεχίζω να κυκλοφορώ το αμάξι έτσι, πχ κάποια περαιτέρω δυσλειτουργία ή σοβαρή βλάβη στον κινητήρα. Εικάζω ότι ίσως να έχω το πρόβλημα τα τελευταία 2-3000χλμ (κάπου εκεί θυμάμαι να πρωτοάκουσα τον διαφοροποιημένο ήχο-κροτάλισμα του κινητήρα, χωρίς ωστόσο να δώσω ιδιαίτερη σημασία).
-
Βαλε μια φωτο απο το ραγισμα που ισως και να κολιεται.
-
Ο χρήστης italakias έγραψε:
Βαλε μια φωτο απο το ραγισμα που ισως και να κολιεται.Tην έχω πάθει και εγώ σε vw και είχα πει τον εξατμισα για να το κολλήσουμε και είπε δεν θα κρατήσει για πολύ....Έβαλα χταποδάκι. Μακάρι να μπορεί να το κολλήσει...
-
Για κολληματα σε τετοια εξαρτηματα εγω πηγαινω στον Μητσοτακη στην Νικαια. Εχω κολλησει πολλαπλη απο Nissan Terano πριν 5 χρονια και την εκανε σαν καινουργια.
-
Εγω παω στον Τσιπρα.
-
Εγώ πάντως θυμάμαι παλιό μέλος με 430 να λεει ότι έχει κολλήσει την πολλαπλή εξαγωγής.
Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Lazarefa κολλιεται, ψαξου. Δυστυχως δε ξερω να σε κατευθυνω γιατι δεν εχει χρειαστει. Εμενα εκοψε το ενα μπουζονι της πολλαπλης και κανει ενα ''πουρφουρισμα'' στο ρελαντι σαν ασταθεια το xantia ,αλλα δε το φτιαχνω γιατι ειναι μανικι τα εργατικα.
Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής