Ξαναβάζω εδώ το pdf της Mobil που συγκρίνει την παλαιά με τη νέα σύνθεση (δείτε τις τελευταίες σελίδες).
Συνολικά η νέα σύνθεση είναι καλύτερη και εκεί που υστερεί δεν υστερεί σημαντικά. Επιπλέον είναι φτηνότερη για αυτό και τα Mobil 1 πωλούνται ~4 ευρώ το λίτρο στην Αμερική.
Δεν υπάρχει πρόβλημα ανάμειξης Group III με Group IV. Απλά γενικώς και για προφανείς λόγους καλό είναι κανείς να μην αλλάζει συνέχεια τύπο λιπαντικού στο μοτέρ του.
Τέλος, και είναι σκληρό αυτό που λέω, αν δείτε κάποιον να μιλάει για φουλ συνθετικά λιπαντικά: είτε δεν ξέρει από λιπαντικά, είτε νομίζει ότι αυτός στον οποίον απευθύνεται δεν ξέρει από λιπαντικά είτε τέλος ξέρει και απλά προσπαθεί να εξαπατήσει.
Υπάρχουν κάποια λίγα φουλ συνθετικά λιπαντικά με την στενή έννοια του όρου, αλλά δεν είναι για αυτοκίνητα δρόμου. Με αυτό εννοώ πως όποιος τα χρησιμοποιεί σε βάθος χρόνου θα έχει προβλήματα που θα απέφευγε με κατάλληλα και συμβατά με το μοτέρ του λιπαντικά.
Από εκεί και πέρα η λέξη είναι φυσαρμόνικα και το συνθετικό σε μια χώρα μπορεί να αποκαλείται ημισυνθετικό σε άλλη ή ακόμα και ορυκτέλαιο (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 'ορυκτέλαια' που ζητούσε να βάζεις η Mazda στα RX8 στην Ιαπωνία, που βεβαίως μια χαρά συνθετικά ήταν όπως χρησιμοποιούμε τον όρο στην Ελλάδα).
Οπότε δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιείται η λέξη συνθετικό για να προσδιορίσει ένα λιπαντικό γιατί και μπερδεύει και δεν δίνει κάποια χρήσιμη πληροφορία.
Όπως πάντα πρέπει να κοιτάζετε τις προδιαγραφές πρώτα και εν συνεχεία τις προσωπικές σας προτιμήσεις.