yiannis1989 καλησπέρα.
Για το θέμα σου, σου έστειλα π.μ
Best posts made by corolla-xli
-
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
Latest posts made by corolla-xli
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
'επίσης η πηγή σου για το ACEA C3 είναι λάθος.'
Πιθανόν να είναι λάθος. Πάντως σε αυτό που διάβασα την ACEA C3 την δίνουν μόνο για πετρέλαιο.
https://www.autotec.gr/prodiagrafes-lipantikon.html?cookies_accepted=Y
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
LIQUI MOLY HIGH TEC 5W40
σε βενζινοκινητηρα ετος κατασκευης 2005 1.4cc 75ps με 150000χλμ. πιο απο αυτα τα λαδια θα βαζατε?
Το LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 --acea C3 api SP--νομιζω ειναι προδιαγραφων καθαρα για πετρελαιοκινητηρα.
( C3 --> Mid SAPS με υψηλό HTHS Για χρήση σε υψηλής απόδοσης κινητήρες πετρελαίου ,
με υψηλής απόδοσης αντιρυπαντικά συστήματα , όπως τριοδικούς καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων .
Χαμηλή περιεκτικότητα θειούχου τέφρας ( Για βενζινοκινητήρες υψηλής απόδοσης και πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού ,
κατάλληλο επίσης και για εφαρμογές που υπάγονται στην Α3/Β3 ).
SAE-30 = 9.3 έως
-
RE: Διάφορες Τεχνικές απορίες..........
'καλημερα το yaris 1.3 μοντέλο 2000 εχει υδραυλικα ωστηρια ή ρυθμιζόμενα'.
Αν είναι ο 2NZ-FE είναι ρυθμιζόμενα. Πριν βάλουν χέρι στις βαλβίδες ας δούνε το φιλτρακι του vvt-i αν είναι καθαρό και την βαλβίδα vvt-i μήπως δυσλειτουργεί.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Καλησπέρα. Σε yaris του 2001 (2NZ-FE) με 140.000κμ(???) στο κοντέρ, βάση βιβλίου οδηγιών χρήσης θέλει λιπαντικό 5w-30 API SH ή SJ. Κατακαλόκαιρο με τέσσερα άτομα, κλιματισμό και μέση ταχύτητα τα 130 χ.α.ω, διαδρομή Σέρρες / Αλεξανδρούπολη το παραπάνω λιπαντικό παρέχει προστασία στον κινητήρα? ή να πάω σε 5w-40 API SM ή SN. Το αυτ/το αγοράστηκε πριν 7 μήνες και με 5w-30 API SL σε 7.500 κμ που άλλαξε λιπαντικό δεν είχε εμφανή κατανάλωση.
-
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
Καποτε το διαβασα και το κράτησα. Τώρα τι παιζεται με τον όρο full synthetic ή 100% synthetic και Synthesis technology κι αν τελικά υπάρχει 100% synthetic λιπαντικό δεν ξέρω.
***Στην Γερμανία και Ιαπωνία απαγορεύεται να λέγονται Συνθετικά τα λάδια της Group III
Στη Βόρεια Αμερική, μετά από απόφαση, το 1999, από το Εθνικό Διαφημιστικό Τμήμα του Better Business Bureau επιτρέπει στην ομάδα βασικών ελαίων ΙΙΙ να θεωρούνται ως συνθετικά.
Αυτό προέκυψε έπειτα από δικαστήριο στο οποίο συνεπλάκησαν οι Mobil και Castrol. Η Castrol που είχε σε κυκλοφορία το Castrol Syntec (PAO) άλλαξε το βασικό λάδι και από PAO το αντικατέστησε με ένα Ορυκτέλαιο το οποίο είχε υποστεί επεξεργασία τύπου Hydrocracking, Υδρογονοπυρόλυση.Η Mobil κάνοντας διάφορα τεστ ανακάλυψε την αλλαγή αυτή και πήγε την Castrol στα δικαστήρια με το ισχυρισμό ότι λάθος διαφήμιζαν το προϊόν ως Συνθετικό μια που το βασικό λάδι προέρχονταν από το Πετρέλαιο.
Η θέση της Mobil στο δικαστήριο ήταν ότι «Συνθετικό λάδι είναι κάτι που ο άνθρωπος έχει φτιάξει στο εργαστήριο με συγκεκριμένες προδιαγραφές οι οποίες δεν είναι δυνατόν να βρεθούν στη Φύση με αυτόν τον τρόπο».
Η θέση της Castrol ήταν ότι «Η Επεξεργασία την οποία το λάδι έχει υποστεί το έχει κάνει τόσο εξευγενισμένο που τίποτε πλέον δεν του ομοιάζει στη Φύση»
Επειδή η API δεν μπορούσε να διατυπώσει έναν καλό προσδιορισμό της έννοιας «Συνθετικό» το δικαστήριο έκανε δεκτή την θέση της Castrol.
Το δια ταύτα είναι ότι το περιθώριο κέρδους ήταν πολύ μεγάλο στα Συνθετικά Hydrocracking λάδια σε σχέση με τα Αμιγώς Συνθετικά με την ίδια τιμή πώλησης.***
-
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
Καλησπέρα.
sphinxgr ¨¨¨2) Δεν υπάρχουν ημισυνθετικά 0-20.¨¨
Αν ξέρεις κάτι περισσότερο ζητώ συγνώμη για την παραπληροφόρηση. Άρα αυτά που διάβασα είναι τυπογραφικό λάθος. Στα δύο πρώτα γράφει Partly synthetic στα επόμενα Synthesis technology.( αν θεωρηθούν ως διαφήμιση παρακαλώ να διαγραφούν). Οταν ανοίξει η σελίδα πατήστε το Additional Information
https://products.liqui-moly.com/oils/top-tec-6300-0w-20-1.html
https://products.liqui-moly.com/oils/-1.html
https://products.liqui-moly.com/oils/special-tec-v-0w-20-1.html
https://products.liqui-moly.com/oils/special-tec-aa-0w-20-1.html
https://products.liqui-moly.com/oils/top-tec-6200-0w-20-1.html
-
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
Καλημέρα κύριε 21 Quadra. (συγνώμη δεν γνωρίζω το όνομά σας). ¨'...............να βάλει έμβολα με μόνο 4 τρύπες αποστράγγισης του λαδιού στο ελατήριο του λαδιού, με αποτέλεσμα να παραμένει λάδι στα λούκια των εμβόλων το οποίο σταδιακά ( χτίζει ) τα ελατήρια και τα κολλάει.¨΄
Μήπως γι αυτό -εκτός των άλλων- θέλει ψιλό λάδι? να προλαβαίνει να επιστρέφει στην ελαιολεκάνη λόγω των λιγότερων οπών σε σχέση με άλλα έμβολα? Από την εμπειρία σας σε έναν κινητήρα που έχοντας το σωστό γι αυτόν λιπαντικό και αλλάζετε ανάλογα με την χρήση - ώρες λειτουργίας (ανεξαρτήτως χιλιομέτρων ) σε πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα πρέπει να περιμένουμε το φαινόμενο των κολλημένων ελατηρίων. Η ερώτηση γίνεται σε μια προσπάθεια να καταλάβω αν η αιτία κατανάλωσης λιπαντικού στα χιλιόμετρα που αναφέρουν παραπάνω οφείλεται στον σχεδιασμό των εμβόλων σε ακατάλληλο σε ιξώδες και προδιαγραφές λιπαντικό η σε μεγάλο -για τους συγκεκριμένους κινητήρες - χρονικό διάστημα αλλαγής λιπαντικού.
Εκτός θέματος. Ευχαριστώ για τις τεκμηριωμένες συμβουλές που μου δώσατε μέσω προσωπικών μηνυμάτων όσον αφορά την αλλαγή ιξώδους λιπαντικού. Ο κινητήρας δουλεύει πλέον με 10w-40 και είναι σχεδόν αθόρυβος ( σε θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα και ρελαντί) σε σύγκριση με το λιπαντικό που είχα.
-
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
Καλημέρα. dimitris_x Δηλαδή στις 150000 χιλιόμετρα που έχω, το να καίει 1 λίτρο και κάτι στις 7500 χιλιόμετρα είναι υπερβολικό?
Η αλήθεια είναι ότι επηρεασμένος από παλιότερα μοντέλα τουοτα που περίπου στα χιλιόμετρα που αναφέρεις θεωρούσαν ότι τότε έστρωσε ο κινητήρας θέλοντας να δείξουν ότι έχει ακόμη πολύ ζωή γι αυτό μου φαίνεται αρκετή η κατανάλωση λιπαντικού.
sphinxgr Αν διαβάσεις το συγκεκριμένο θέμα,..................... Μιλάμε για προβληματικό κινητήρα και όχι για αξιόπιστο / κανονικό
Το παρακολουθώ πολύ καιρό το θέμα και μπράβο σου για όλη την προσπάθεια που έχεις κάνει συνέχισε έτσι. Ο κινητήρας είναι όντως ιδιαίτερος Η προηγμένη μηχανική έχει εφαρμοστεί σε όλο τον κινητήρα 1NR-FE. Οι μηχανικοί της Toyota απλοποίησαν το κανάλι εισαγωγής του κινητήρα, χρησιμοποίησαν προσομοίωση υπολογιστή για να βελτιστοποιήσουν τη ροή του αέρα, εξομαλύνουν όλες τις επιφάνειες για λιγότερες αναταράξεις και στρογγυλοποιούσαν όλες τις γωνίες και αιχμηρές άκρες μέσα στον κινητήρα. Ένα από τα βασικά στοιχεία του κινητήρα 1NR-FE είναι ο σχεδιασμός του εμβόλου. Μικρότερες και ελαφρύτερες από την προηγούμενη μονάδα 1,3 λίτρων (1,329 κ.εκ.), έχουν σχεδιαστεί με μικρότερο χώρο επαφής και χρησιμοποιούν άνθρακα κεραμιδίου, ένα προηγμένο υλικό που χρησιμοποιείται συνήθως στη μηχανική της Φόρμουλα 1, για τη μείωση της τριβής. Ο κινητήρας διαθέτει επίσης ανακυκλοφορία ψυχθέντων καυσαερίων (μοντέλα προδιαγραφών για κρύες χώρες μόνο) για τη μείωση των απωλειών άντλησης και τη μείωση του ΝΟx εκπομπών.πηγή https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_NR_engine.
Θεωρώ πως αν ο κινητήρας ήταν προβληματικός θα είχε καύση λιπαντικού από την αρχή. Οι κινητήρες σας όπως φαίνεται καίνε λιπαντικό από κόλλημα ελατηρίων και όχι από φθορά. Κόλλημα που προήλθε από ακατάλληλο λιπαντικό ή κατάλληλο αλλά με περισσότερο χρόνο μέσα στον κινητήρα από όσο άντεχε. Για μένα περισσότερη βαρύτητα για την αλλαγή λιπαντικού έχει ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα και οι ώρες λειτουργίας παρά τα χιλιόμετρα. Για τον 1NR-FE το 0w-20 είναι μονόδρομος. Αλλά στο συγκεκριμένο λιπαντικό έχει ημισυνθετικο και συνθετικής τεχνολογίας, Δεν μπορω να φανταστώ την λίπανση που θα έχει ένα ημισυνθετικό 0w-20 μετά από 7.500κμ ή 1 χρόνο σε κυκλοφοριακές συνθήκες Αθήνας με και εγώ δεν ξέρω πόσες ώρες λειτουργίας κινητήρα. Δεν θα σας κουράσω άλλο ήδη έχω γράψει αρκετά.
. -
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
corolla xli wrote:
Σου πέρασε καθόλου από το μυαλό..........μήπως το 0w-20 'πήγαινε' στην άκρη και στον κινητήρα σου έμπαινε στην καλύτερη 5w-30?
Γιατί να το αφήσω στην άκρη το 0w20?
Σίγουρα σε κάποιες χιλιάδες θα πάω σε 5w30 μιας και τώρα είμαι στις 150000, αλλά σε καινούριο αμάξι δεν θα έβαζα ποτέ 5w30. Το προτινόμενα λάδι από τον κατασκευαστή είναι αυτό εξάλλου.
Όπως ανέφερα πιο πάνω, το ότι δεν είχε η Toyota 0w20 για αρκετά χρόνια και έβαζε παντού 5w30 και τα άλλαζε κάθε 15000, δεν πάει να πει ότι έπρεπε να ακολουθήσουμε κάτι λάθος.
Δεν με κατάλαβες. Εσυ πήγαινες το λάδι που ήθελες να μπει στον κινητήρα σου και καθόσουν στην υποδοχή ή έφευγες γιατί είχες δουλειά, κι ο λεβέντης που σου έκανε το service έπαιρνε το δικό σου και σου πατούσε μέσα το 5w-30 ας πούμε. Λέω τώρα εγώ. Το έχω ζήσει και αυτό και το έχω δει όπως και γέμισμα λιπαντικού από το ίδιο βαρέλι (no name) σε μονόλιτρα πλαστικά επώνυμα ανάλογα με τις προτιμήσεις του πελάτη ( ....μάστορα θέλω καλό λάδι........ castrol θα σου βάλω.... το καλύτερο..... γέμιζε τα άδεια μονολιτρα castrol που είχε, από το βαρέλι έβλεπε ο πελάτης μετά τα άδεια και χαιρόταν. Άλλος ήθελε shell. από το ίδιο βαρέλι και shell. μαγικό φαίνεται θα ήταν. Λίγα μαστόρια έχω δει να σέβονται την περιουσία (αυτοκίνητο ) του πελάτη. Θεωρώ πάντως πως είναι λίγα τα χιλιόμετρα για να σου καίει τόσο λάδι.
-
RE: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού
δεν έβαλα ποτέ λάδια 5w30 που μου έλεγαν ότι θα βάλουν, τους πήγαινα πάντα λάδι 0w20.
Σου πέρασε καθόλου από το μυαλό..........μήπως το 0w-20 'πήγαινε' στην άκρη και στον κινητήρα σου έμπαινε στην καλύτερη 5w-30?