Οδήγησα τις BMW X1 xDrive 25d & sDrive 18i, αμφότερες με αυτόματο κιβώτιο.
Η οδήγηση έγινε στα πλαίσια του BMW Joy Tour, οπότε όπως καταλαβαίνετε ήταν περιορισμένης διάρκειας, άρα δεν μπόρεσα να αποκτήσω ολοκληρωμένη άποψη (αν και την Χ1 την είχα οδηγήσει και παλιότερα, απλά ήθελα να οδηγήσω την πιο δυνατή ντίζελ).
Να σημειώσω τα εξής:
- Ο οδήγηση της xDrive 25d έγινε στον δρόμο (Λ. Κύμης, Αγ. Κων/νου, Λ. Κηφισιάς, Σ. Λούη)
- Η οδήγηση της sDrive 18i έγινε σε μια ειδικά διαμορφωμένη 'πίστα' (λέμε τώρα!!) και περιελάμβανε 3 δοκιμασίες: τέρμα επιτάχυνση (για 100 μέτρα περίπου) και μετά τέρμα φρένα, σλάλομ και απότομη αλλαγή λωρίδας. Στην αρχή έχει βόλτα με τον δοκιμαστή (ήταν εκπαιδευτής του Driving Academy, τον ήξερα από παλιότερο σεμινάριο οδήγησης που είχα κάνει στο Driving Academy) και μετά οδήγησα εγώ (3 'γύρους' έκανα).
Το πρώτο πράγμα που μου έκανε πολύ θετική εντύπωση ήταν η ποιότητα κύλισης. Η 25d ήταν με M-Pack (και σπορ ανάρτηση) και έξτρα 19'' ζάντες. Ξεκίνησα προετοιμασμένος να μου φύγουν τα σφραγίσματα και πραγματικά έμεινα με το στόμα ανοιχτό από την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Ήταν πολύ πιο άνετη από το Tiguan με τις 18'' (στην ίδια διαδρομή ακριβώς) και επίσης πιο άνετη από το Kuga με τις 17''. Πραγματικά όταν κατέβηκα, ξανακοίταξα ότι όντως οι ζάντες ήταν 19'' και όχι 17'. Αυτό δεν το περίμενα το ομολογώ! Έπεφτα επίτηδες σε όλες τις λακούβες, σαμαράκια, φρεάτια και ότι άλλο έβρισκα.
Τότε θυμήθηκα μια πρόσφατη συνέντευξη του επικεφαλής εξέλιξης αναρτήσεων για την σειρά 5 ο οποίος έλεγε ότι α) πλέον δοκιμάζουν και εξελίσσουν τις αναρτήσεις σε μια περιοχή της Ιρλανδίας με τους χειρότερους δρόμους στην Ευρώπη (μάλλον δεν έχει έρθει Ελλάδα!! ) και β) ότι η απλή ανάρτηση εξελίσσεται και ρυθμίζεται πάντα (σε όλες τις BMW) σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαθέσιμες ζάντες ενώ η σπορ ανάρτηση πάντα σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαθέσιμες ζάντες (άρα η ανάρτηση της M Pack είναι σχεδιασμένη για βέλτιστη απόδοση με τις 19'' και όχι με τις 18').
Από δύναμη δεν θα πώ πολλά, το αυτοκίνητο είναι πολύ δυνατό και συνεργάζεται άψογα με το 8αρι αυτόματο. Εντύπωση μου έκανε το 'κόκκινο' στο στροφόμετρο - για ντίζελ - το οποίο είναι στις 5.800 σαλ. Το αυτοκίνητο τραβάει από χαμηλά και δεν ξεφουσκώνει ούτε όταν περάσεις τις 4.000σαλ οπότε έχει πολύ μεγάλο εύρος λειτουργίας για ντίζελ. Με την οικονομία δεν ασχολήθηκα καν!
Το συγκεκριμένο Χ1 είχε σχεδόν όλο τον κατάλογο από έξτρα εξοπλισμό (εκτός από δέρμα), οπότε είχε πολλά γκάτζετ (το head up dipslay πολύ βολικό και διάβαζε σωστά τα όρια ταχύτητας), ευκολίες, καλούδια και ένα πανέμορφο εσωτερικό αλλά και μια τιμή που φλέρταρε με τις €75.000!
Δεν έχω να πω πολλά πράγματα, ειλικρινά το θεωρώ το καλύτερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα (για μοναδικό αυτοκίνητο οικογένειας) για τον Έλληνα οικογενειάρχη, εκτός της τιμής φυσικά. Τα κάνει όλα πολύ καλά, έχει πολύ άνετους χώρους - είμαι 1.82 και με την θέση οδήγησης στα μέτρα μου, στο πίσω κάθισμα είχα αέρα 7-8cm στα γόνατα με το συρόμενο κάθισμα τέρμα πίσω και ίσα που ακούμπαγαν τα γόνατα μου με τέρμα μπροστά. Εάν ήθελα να βρώ κάτι αρνητικό (έτσι για να λέω) θα ήταν ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου που δεν είναι ο ηλεκτρονικός, αλλά ο μηχανικός.
Πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για το 18i sDrive, με εξαίρεση προφανώς τον κινητήρα. Θα σταθώ σε αυτό το αυτοκίνητο λίγο παραπάνω, γιατί ενώ είναι πολύ καλό αδικείται από την τιμή του, όπως έχω ξαναγράψει. Αυτό που οδήγησα ήταν επίσης M-Pack και αρκετά φορτωμένο με έξτρα και άγγιζε στις €50.000.
Στις δοκιμασίες σλάλομ και αλλαγής λωρίδας, το αυτοκίνητο βάζει τα γυαλιά σε πολλά οικογενειακά hatchback (είχα κάνει τις ίδιες δοκιμασίες με Golf, οπότε έχω μέτρο σύγκρισης) και όποιος έχει αμφιβολίες περί στησίματος ενός σύγχρονου SUV, θα πρέπει να το οδηγήσεις.
Ο κινητήρας είναι οριακός για το αυτοκίνητο (πιο αδύναμος από τον 1.6 που έχω) και το αυτόματο κιβώτιο, ενώ είναι γρήγορο, δεν βοηθάει που είναι μόνο 6τάχυτο (με το 8αρι θα ήταν σαφώς καλύτερο, αφού θα ξεκίναγε πιο γρήγορα και θα είχε και καλύτερες ρεπρίζ). Με 2 άτομα, οι επιταχύνσεις ήταν ικανοποιητικές, αλλά εάν φορτωθεί με οικογένεια και τις αποσκευές τους, πιστεύω ότι θα είναι οριακό. Σίγουρα ένας κινητήρας με 160-170 ίππους θα ήταν προτιμότερος, ενώ φυσικά τα 2λιτρα μοτέρ (με 4κίνηση) είναι η 'σωστή' επιλογή για αυτό το αυτοκίνητο.
Συγνώμη που δεν γράφω περισσότερα, αλλά η εμπειρία ήταν πολύ σύντομη (ευελπιστώ να το πάρω κάποια στιγμή για 1-2 ημέρες να αποκτήσω πιο ολοκληρωμένη άποψη). Ό,τι θέλετε με ρωτάτε και εάν γνωρίζω απαντάω.