το βαζω και εδω εκτος απο το τοπικ του BMW i3, μιας και δεν εχει σχεση μονο με το μοντελο i3 , αλλα με την νοοτροπια του customer care της BMW
Ο χρήστης kostserb έγραψε:
επανερχομαι στο προβλημα με τον φορτιστη μου, για να βγαλει ο κοσμος τα συμπερασματα του για το customer care της BMW.
Απο τον Δεκεμβρη του 16 ειμαι κατοχος ενος BMW i3 94h BEV , το οποιο ειχα την τυχη-ατυχια να συνοδευεται απο το νεο μοντελο φορτιστη της BMW.
Χωρις να μπαινω σε τεχνικες λεπτομεριες που ειναι δυσκολο να αποτυπωθουν χωρις καποιος να γνωριζει απο ηλεκτρολογικα και ειδικα τον φορτιστη της BMW, αυτος απο λαθος εγκατασταση στη τελικη του συνδεση με την παροχη του σπιτιου, σιγα-σιγα υπερθερμαινε τα καλωδια της παροχης μεχρι που καταστραφηκε το τερματικο συνδεσης του με τα καλωδια.
Αυτη η λαθος τοποθετηση απο τον δικο μου ηλεκτρολογο, προεκυψε απο ενα συνδυασμο γεγονοτων που συνοψιζονται κυριως σε ελλειπεις οδηγιες απο το manual εγκαταστασης της BMW και ελλειψη εμπειριας των Ελληνων ηλεκτρολογων αλλα και των ανθρωπων της BMW αντιπροσωπειας μου στο νεο τυπο τερματικου συνδεσης με την παροχη (spring type) που εχει το νεο μοντελο φορτιστη.
Εδω εχει σημασια να σημειωσω οτι (κατοπιν εορτης) το service του Σπανου που οντως εδειξε ενδιαφερον και κατανοηση στο προβλημα μου, αναγνωρισε οτι γνωριζουν οτι η θεωρητικα απλη συνδεση του νεου τερματικου με την παροχη του σπιτιου κρυβει μια παγιδα που οδηγει στη λαθος τοποθετηση και οτι πιστευουν οτι θα βγει νεο αναλυτικο manual που θα προειδοποιει για το λαθος.
Επισης και πιο σημαντικο μου προωθησανε το email-απαντηση των Γερμανων τεχνικων, που εξετασαν τον φορτιστη μου με αιτημα αντικαταστασης, οπου οι Γερμανοι τεχνικοι (υστερα απο 2(!) μηνες αναμονης) αναγνωριζανε οτι ειναι συνηθισμενο λαθος και επισυναπτανε μια σειρα απο αναλυτικες φωτογραφιες που επεξηγουσαν πως πεφτει καποιος στη παγιδα της λαθος συνδεσης, οι οποιες δεν ειχαν καμια σχεση με τις ασπρομαυρες ελλειπεις φωτο του Manual που δεν επιστουν καποια προσοχη απλα σου λενε 'βαλε τα καλωδια στο τερματικο'. Να σημειωσω παλι οτι οι οδηγιες της BMW ειναι μονο στα Αγγλικα, οχι οτι ηταν προβλημα αυτο για μενα, αλλα δειχνει πολλα και σιγουρα παραβιαζει καποιο νομο.
Οπως καταλαβαινετε αρνηθηκαν να μου αντικαταστατησουν/επιδιορθωσουν τον φορτιστη επικαλουμενοι την λαθος εγκατασταση του ηλεκτρολογου.
Εδω παλι να σημειωσω οτι λογω του απροσωπου και του καχυποπτου του διαδικτυου καποιος ευκολα μπορει να υποθεσει οτι 'τι μας λεει τωρα αυτος, επεσε σε ασχετο ηλεκτρολογο και την πατησε'. Σας διαβεβαιω, οσο ειναι δυνατον διαδικτυακα, οτι και ο ηλεκτρολογος μου , αλλα και εγω που τον εποπτευα εχουμε εμπειρια απο ηλεκτρολογικα και αν πιστευα οτι η ευθυνη του σφαλματος ειναι δικια μου και του ηλεκτρολογου μου, δεν θα ειχα τα μουτρα να ζηταω τα ρεστα, ουτε καν διαδικτυακα.
Επισης οταν εγινε η εγκατασταση καταλαβαμε εξ'αρχης οτι κατι δεν παει καλα και ζητησαμε απο τον Σπανο να μιλησουμε με καποιον ηλεκτρολογο τους, που εβαλε τους δικους τους φορτιστες για διευκρινισεις για το spring type τερματικο. Πραγμα που δεν εγινε ποτε, αλλα ετσι κι αλλιως οι δικοι τους φορτιστες ηταν οι παλιου τυπου με τα κλασικα 'βιδωτα' τερματικα που ολοι γνωριζουμε στις Ελληνικες ηλεκτρολογικες εγκαταστασεις.
Απευθυνθηκα και στην εταιρεια 'fortisis' που τοποθετει τους δημοσιους φορτιστες και ειχαν παλιοτερα συμβολαιο με την BMW για τους παλιους φορτιστες. Αφου με ενημερωσαν με πικρια, οτι το συμβολαιο τους με την BMW Hellas δεν εχει ανανεωθει και οτι δεν αναλαμβανουν μονο την τελικη συνδεση της συσκευης (προφανως επειδη θα ηταν μια εργασια των 20Ε) μου απαντησαν οτι και αυτοι δεν εχουν καποια ιδιαιτερη εμπειρια με τους νεους φορτιστες με τα νεου τυπου τερματικα.
Να ξεκαθαρισω οτι εξ'αρχης δεν εψαξα να βρω καποιον δικο μου ηλεκτρολογο 'πιο φτηνο', αλλα ζητησα απο τον Σπανο να μου προτεινει δικο τους συνεργειο αλλα μου απαντησαν οτι δεν εχουν και οποιοσδηποτε ηλεκτρολογος μπορει να κανει την εγκατασταση. Επισης οταν αντιληφθηκαμε οτι κατι παει στραβα στην συνδεση , ζητησα την γνωμη αλλων 2 ηλεκτρολογων οι οποιοι επισης δεν ειχαν καποια ιδιαιτερη εμπειρια με τα spring type τερματικα.
Το σερβις του Σπανου που εδειχνε κατανοηση στο προβλημα μου αλλα δεν μπορουσε να κανει κατι αφου το αιτημα της εγγυησης απορριφθηκε απο τα κεντρικα, μου προτεινε να στειλω ενα email στα κεντρικα της BMW , επεξηγωντας ολα τα παραπανω γεγονοτα, μηπως και γινοταν αντικατασταση ή κατι αλλο μεσω του προγραμματος goodwill.
Οντως εστειλα ενα αναλυτικο και ευγενικο email στα κεντρικα της BMW και υστερα απο περιπου 10(!) ημερες μου απαντησαν οτι το προωθουν στην BMW Hellas. Η BMW Hellas 2-3 μερες αργοτερα, αφου διεκρινα μια δυσαρεσκεια τους που απευθυνθηκα στα κεντρικα της BMW και οχι σε αυτους μου απαντησαν οτι το αιτημα μου εχει απορριφθει και δεν κατανοουν τι προβλημα εχουν οι οδηγιες. Αφου τους εστειλα λοιπον αλλο ενα αναλυτικο με τεχνικες λεπτομεριες και φωτογραφιες email αρκεστηκαν στο να απαντησουν οτι το αιτημα μου εχει απορριφθει και υστερα απο πιεση με κανανε παλι μπαλακι να στειλω στα κεντρικα της BMW. Καπου εκει αγανακτησα και σταματησα να ασχολουμε με την BMW.
Καταλαβαινω οτι στην Ελλαδα ειμαστε συνηθισμενοι στο κακο after sales και στην μη καλυψη εγγυησης, αλλα θα σας αναφερω την διαφορετικη εμπειρια μου ενα χρονο πριν με την AUDI. Στο audi TT μου λοιπον του 2008, περυσι υστερα απο 8 χρονια κατοχης, χαλασε το ABS του, προφανως εκτος εγγυησης. Εστειλα λοιπον αντιστοιχα ενα εμαιλ παραπονων στα κεντρικα της AUDI. Αμεσα μου ηρθε αυτοματοποιημενο εμαιλ οτι λαβανε το εμαιλ μου και θα το κοιταξουν. Στην BMW περασανε 10 ημερες να αναρωτιεμαι μηπως δεν το εχουν λαβει. Σε 2(!) μερες μου απαντησανε οτι προωθουν το εμαιλ μου στην Ελλαδα και την 3η μερα με πηρανε απο την Karenta και μου προτεινανε μεσω του προγραμματος Goodwill... 50% εκπτωση στο πανακριβο ABS και δωρεαν εργασια. Αφου δεχτηκα αμεσα (εχω την εντυπωση οτι μπορουσα να ζητησω και καλυτερη προσφορα) μιση ωρα αργοτερα μου τηλεφωνησανε και απο την Κοσμοκαρ να με ρωτησουν αν ειμαι ικανοποιημενος απο την προσφορα και την AUDI γενικοτερα.
Και μιλαμε για μια βλαβη ΕΚΤΟΣ εγγυησης, σπανια, 8(!) χρονια μετα και χωρις να εχει καποια ευθυνη η AUDI. Απλα αναγνωρισε η AUDI σαν premium εταιρεια, οτι πρεπει να κρατα ικανοποιημενο τον πελατη και οτι η ποιοτητα ανεξαρτητως εγγυησης ειναι η πρωτη προτεραιοτητα.
Αξιζει να αναφερω οτι οι υποψιες για την νοοτροπια της BMW αρχισαν να μου μπαινουν μηνες πριν, οταν εστειλα ερωτημα στον επισημο λογαριασμο twitter της BMW i σχετικα με το ΠΟΤΕ (επιτελους) θα ενεργοποιηθει το BMW Connected app ΚΑΙ στην Ελλαδα, το οποιο αποτελει το βασικο κομματι του πακετου BMW Connected Services που πληρωνουμε και ειδικα για το i3 και τελικα δεν ειναι διαθεσιμο στην Ελλαδα. Λοιπον στο πρωτο tweet δεν απαντησαν καν και 2 μερες αργοτερα που το ξαναεστειλα μου δωσανε την απαντηση: 'ΟΤΑΝ ενεργοποιηθει στην Ελλαδα, θα ενημερωθειτε απο την BMW Hellas'. Kαι μιλαμε για επισημο δημοσιο account...
Το κριμα ειναι οτι αυτη η πικρια-απογοητευση μου με το customer care της BMW, σιγα-σιγα μου βγαινει στο αμαξι μου, που κατα τα αλλα ειμαι πληρως ικανοποιημενος και χαρουμενος που το οδηγω και με κανει να τρεμω στην ιδεα τι θα τραβηξω αν μου βγαλει καμια βλαβη στο μελλον.
Δεν ξερω αν θα εξαντλησω τις νομικες μου επιλογες, αλλα το σιγουρο ειναι οτι ετοιμαζοταν να καταληξει ο πατερας μου αναμεσα στη Χ1 και το νεο coyntryman και τα 2 φυσικα απορριφθηκαν με απορια του πωλητη πως το γεγονος με τον φορτιστη μπορει επηρρεασει την εικονα μας για το brandname της BMW.