-
εξαιρετική κριτική!
-
Έχεις κάνει συντάκτης σε κάποιο περιοδικό αυτοκινήτου?
Απορία άσχετου. Γιατί η ιδανική θέση ενός αυτοκινήτου, ειδικά αυτού που λέμε σπόρ, πρέπει να είναι χαμηλά? Σε δρόμους όπως τους Ελληνικούς θεωρώ καθαρή τρέλα να οδηγώ και να μην έχω την καλύτερη δυνατή ωρατότητα.
-
Εμένα πάλι μου φαίνεται αυτονόητο σε σπορ οδήγηση η χαμηλή θέση. Νιώθεις (και είσαι) πιο κοντά στο δρόμο, άρα έχεις καλύτερο έλεγχο. Δεν μπορώ ακριβώς να το εκφράσω αλλά όταν οδηγείς τέτοιο αυτοκίνητο καταλαβαίνεις ότι θα ήταν εντελώς έξω απ' το χαρακτήρα του να κάθεσαι ψηλά.
Να το θέσω αλλιώς: το σκέφτεσαι να οδηγείς ένα γρήγορο καρτ με ψηλή θέση οδήγησης; Χάνεται η μισή ευχαρίστηση!
-
Ο χρήστης TimDeLAY έγραψε:
Εμένα πάλι μου φαίνεται αυτονόητο σε σπορ οδήγηση η χαμηλή θέση. Νιώθεις (και είσαι) πιο κοντά στο δρόμο, άρα έχεις καλύτερο έλεγχο. Δεν μπορώ ακριβώς να το εκφράσω αλλά όταν οδηγείς τέτοιο αυτοκίνητο καταλαβαίνεις ότι θα ήταν εντελώς έξω απ' το χαρακτήρα του να κάθεσαι ψηλά.Να το θέσω αλλιώς: το σκέφτεσαι να οδηγείς ένα γρήγορο καρτ με ψηλή θέση οδήγησης; Χάνεται η μισή ευχαρίστηση!
Μαζί σου είμαι. Το παράδειγμα κάρτ δεν είναι το ίδιο όμως. Στο καρτ είσαι πρακτικά γυμνός γύρω γύρω. Μπορείς να βλέπεις τα πάντα γύρω σου. Σε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο και ειδικά μέσα σε μια πόλη, μπορείς να οδηγείς άφοβα λιγότερη ορατότητα?
-
Νόμιζα ότι μιλάγαμε για σπορ οδήγηση Άσε που χαμηλή θέση και καλή ορατότητα δεν είναι (πάντα) ασύμβατες έννοιες. Τώρα αν κινείσαι στην πόλη δε σ' απασχολεί τόσο η χαμηλή θέση.
Σχετικά με τα καρτ: η χαμηλή θέση δεν έχει να κάνει με το ότι δεν έχεις τίποτα γύρω γύρω. Και σε κουβούκλιο να ήσουν πάλι χαμηλή θα ήταν η θέση.
Λοιπόν πάρε ένα καλό κάμπριο με χαμηλή θέση. Θ' ανοίγεις την οροφή και θα έχεις άπλετη ορατότητα μαζί με τα καλά της χαμηλής θέσης οδήγησης
-
Ο χρήστης The_Emperor έγραψε:
εξαιρετική κριτική!+1
Πρόπερσι είχα κάνει ένα μικρό td σε μτχ Mini (κωδικούς κλπ χαρακτηριστικά δεν ήξερα, απλά ότι ήταν 1600cc turbo) και λάτρεψα στήσιμο, θέση οδήγησης και εμφάνιση μέσα έξω.
Διάβαζα και ακουγα όμως τότε σχετικά με την αξιοπιστία τους να είναι σχεδόν στα όρια της κοινωνικής κατακραυγης, ήταν που ήταν ένα μτχ φάντασμα και το παράτησα... -
BMW 116d Μ Pack χειροκίνητο, με 15.000 χλμ. Την είχα για ΄400 περίπου χιλιόμετρα στην Ισπανία, μεταξύ Μάλαγα, Αλχεθίρας και Γιβραλτάρ.
Εξαιρετικό δέσιμο καρότσας αλλά δυστυχώς, παρατήρησα ότι με κλειστά παράθυρα, σε ανωμαλίες του δρόμου ακούγονται τα τζάμια να 'παίζουν' ψηλά στις τσιμούχες της πόρτας ! Περίεργο, ενοχλητικό.
Κατά τα άλλα, το μοτέρ εξαιρετικό για τα κυβικά του, το στήσιμο πολύ καλό και σφικτό, το start stop γρήγορο και τα φρένα άψογα. Μέσα στενάχωρο, η εικόνα του ταμπλώ και γενικά ο διάκοσμος, πολύ φλύαρος χωρίς καμία έμπνευση (για εμένα υστερεί σε σχέση με τα κορυφαία της κατηγορίας).
Στο δρόμο σταθερότατο, αν και το τιμόνι ΔΕΝ μου άρεσε. Η τάση επαναφοράς στο κέντρο ήταν πραγματικά εκνευριστική και έντονη και η αίσθηση των υλικών της στεφάνης μέτρια.
Με όλα τα συστήματα ευστάθειας εκτός, προσπάθησα... Αλλά το μοτέρ με το μικρό εύρος λειτουργίας δεν βοηθά.
ΔΕΝ Θα το έπαιρνα ποτέ λόγω της υπερβολικής τιμής του. Όσο σκέφτομαι ότι ξεπερνά το Λεόν FR TDi που είχα (με ηλιοροφή και δερμάτινο σαλόνι) τρελαίνομαι. Ναι, το ένα Σέατ το άλλο ΒMW και ναι υπάρχει 1 σημείο που το Λεόν υστερεί σημαντικά¨: δέσιμο καρότσας. Υστερεί λίγο ίσως και σε ακρίβεια τοποθέτησης στη γρήγορη οδήγηση, λόγω χειρότερης κατανομής βάρους. Σε όλα τα άλλα, Λεόν. Πολύ πιο ευχάριστο και σιγουρα απείρως πιο φτηνό σε συντήρηση.
Υπερτιμημένη αυτή η μπέμπα δυστυχώς... -
Σιγουρα ηταν Μ σπορτ; Το τιμονι Μ σπορτ εχει κορυφαιο Ναπα δερμα, και τα πλαστικα στο ταμπλω ειναι τουλαχιστον ενα σκαλι πανω απο ολα τα αλλα στην κατηγορια εκτος απο Αουντι. Το ιδιο τιμονι μπαινει στα Μ3/Μ4 κλπ. Για το στεναχωρο μεσα προφανως λογω πισωκινησης. Το ταμπλω ναι εχει πολλα κουμπια αλλα εγω το βλεπω θετικο γιατι εργονομικα ειναι κορυφαιο. Απλα εχει 3 κουμπια για την ιδια λειτουργια ομως το ενα στο τιμονι, το αλλο στο ταμπλω και το αλλο στο idrive. Πατας οτι σε βολευει αναλογα αν θελεις να το εχεις μακρια ´η κοντα. Το ταμπλω ειναι κορυφαιο στην κατηγορια για την οδηγοκεντρικοτητα. Αν θελεις να καθεσαι ψηλα και να εχεις χωρο μπροστα περνεις αλλο αμαξι. Τριγμους εχει το αμαξι. Προσωπικα η εντονη επαναφορα του τιμονιου στο κεντρο μου αρεσει και το κανει ποιο οδηγοκεντρικο οπως και το ταμπλω. Επισης το αμαξι εχει κορυφαια ηχομονωση σε σχεση με αλλα αμαξια τυπου Σεατ κλπ.
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Σιγουρα ηταν Μ σπορτ; Το τιμονι Μ σπορτ εχει κορυφαιο Ναπα δερμα, και τα πλαστικα στο ταμπλω ειναι τουλαχιστον ενα σκαλι πανω απο ολα τα αλλα στην κατηγορια εκτος απο Αουντι. Το ιδιο τιμονι μπαινει στα Μ3/Μ4 κλπ. Για το στεναχωρο μεσα προφανως λογω πισωκινησης. Το ταμπλω ναι εχει πολλα κουμπια αλλα εγω το βλεπω θετικο γιατι εργονομικα ειναι κορυφαιο. Απλα εχει 3 κουμπια για την ιδια λειτουργια ομως το ενα στο τιμονι, το αλλο στο ταμπλω και το αλλο στο idrive. Πατας οτι σε βολευει αναλογα αν θελεις να το εχεις μακρια ´η κοντα. Το ταμπλω ειναι κορυφαιο στην κατηγορια για την οδηγοκεντρικοτητα. Αν θελεις να καθεσαι ψηλα και να εχεις χωρο μπροστα περνεις αλλο αμαξι. Τριγμους εχει το αμαξι. Προσωπικα η εντονη επαναφορα του τιμονιου στο κεντρο μου αρεσει και το κανει ποιο οδηγοκεντρικο οπως και το ταμπλω. Επισης το αμαξι εχει κορυφαια ηχομονωση σε σχεση με αλλα αμαξια τυπου Σεατ κλπ.Ναι, Μ Sport. To δέρμα αυτό δεν μου αρέσει, θεωρώ αυτό που έχει το Βόλβο μου (V60 RDesign) πιο καλό.
Τα πλαστικά είναι ένα σκαλί επάνω στην κατηγορία, συμφωνώ, αλλά σε αισθητική το αποτέλεσμα για εμένα υστερεί. Από εργονομία ναι είναι καλό αλλά όπως έγραψα, πολύ φλύαρο το ταμπλώ με πολλά κουμπιά, γωνίες, ευθείες, καμπύλες. Η ηχομόνωση του είναι καλύτερη από του Σέατ, αλλά πίστεψε με, είναι ΤΟΣΟ πιο ευχάριστο στην οδήγηση το FR που το ξεχνάς. Είναι θέματα προτεραιοτήτων, εγώ ποτέ δεν θα έπαιρνα εξοπλισμό/σήμα/ποιότητα απέναντι σε επιδόσεις/συμπεριφορά/σχέση κόστους απόδοσης. Δλδ 116d (ούτε καν Mpack γιατί είναι πιο ακριβό από το Σέατ) vs Leon FR TDi 2.0
Όπως πχ V60 D4 Rdesign απέναντι στο BMW 318d. -
Άδικο να συγκρίνεις αυτοκίνητο 115 ίππων με άλλο 180 ίππων. Σαν στήσιμο η BMW είναι καλύτερη και απλά της λείπει η δύναμη.
-
Η αλήθεια πάντως είναι πως η seat στις γρήγορες εκδόσεις των οχημάτων της επιφυλάσσει άριστο στήσιμο. Μέσα σε cupra 280 ίππων και με ταχύτητες... πολύ άνω των ορίων ένιωθα σαν να πήγαινα με τα μισά χλμ/ώρα
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Άδικο να συγκρίνεις αυτοκίνητο 115 ίππων με άλλο 180 ίππων. Σαν στήσιμο η BMW είναι καλύτερη και απλά της λείπει η δύναμη.Άδικο είναι να ζητάει η B MW τόσα λεφτά
-
BMW ειναι... Επισης ας μην ξεχναμε την πισωκινητη αρχιτεκτονικη της και οτι το Leon πετυχαινει τρελες οικονομιες κλιμακος με σασι που φοραει απο Octavia μεχρι Tiguan.
Sent from my 7DTB41 using Tapatalk
-
Επισης το σασι της 116 ειναι απο μια κατηγορια πανω και φαινεται. Απλα δεν υπαρχει συγκριση στα δυο αμαξια, απευθυνονται σε διαφορετικο κοινο.
-
BMW X1 xDrive 25d & sDrive 18i, αμφότερες με αυτόματο κιβώτιο.
Η οδήγηση έγινε στα πλαίσια του BMW Joy Tour, οπότε όπως καταλαβαίνετε ήταν περιορισμένης διάρκειας, άρα δεν μπόρεσα να αποκτήσω ολοκληρωμένη άποψη (αν και την Χ1 την είχα οδηγήσει και παλιότερα, απλά ήθελα να οδηγήσω την πιο δυνατή ντίζελ).
Να σημειώσω τα εξής:
- Ο οδήγηση της xDrive 25d έγινε στον δρόμο (Λ. Κύμης, Αγ. Κων/νου, Λ. Κηφισιάς, Σ. Λούη)
- Η οδήγηση της sDrive 18i έγινε σε μια ειδικά διαμορφωμένη 'πίστα' (λέμε τώρα!!) και περιελάμβανε 3 δοκιμασίες: τέρμα επιτάχυνση (για 100 μέτρα περίπου) και μετά τέρμα φρένα, σλάλομ και απότομη αλλαγή λωρίδας. Στην αρχή έχει βόλτα με τον δοκιμαστή (ήταν εκπαιδευτής του Driving Academy, τον ήξερα από παλιότερο σεμινάριο οδήγησης που είχα κάνει στο Driving Academy) και μετά οδήγησα εγώ (3 'γύρους' έκανα).
Το πρώτο πράγμα που μου έκανε πολύ θετική εντύπωση ήταν η ποιότητα κύλισης. Η 25d ήταν με M-Pack (και σπορ ανάρτηση) και έξτρα 19'' ζάντες. Ξεκίνησα προετοιμασμένος να μου φύγουν τα σφραγίσματα και πραγματικά έμεινα με το στόμα ανοιχτό από την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Ήταν πολύ πιο άνετη από το Tiguan με τις 18'' (στην ίδια διαδρομή ακριβώς) και επίσης πιο άνετη από το Kuga με τις 17''. Πραγματικά όταν κατέβηκα, ξανακοίταξα ότι όντως οι ζάντες ήταν 19'' και όχι 17'. Αυτό δεν το περίμενα το ομολογώ! Έπεφτα επίτηδες σε όλες τις λακούβες, σαμαράκια, φρεάτια και ότι άλλο έβρισκα.
*Τότε θυμήθηκα μια πρόσφατη συνέντευξη του επικεφαλής εξέλιξης αναρτήσεων για την σειρά 5 ο οποίος έλεγε ότι α) πλέον δοκιμάζουν και εξελίσσουν τις αναρτήσεις σε μια περιοχή της Ιρλανδίας με τους χειρότερους δρόμους στην Ευρώπη (μάλλον δεν έχει έρθει Ελλάδα!! ) και β) ότι η απλή ανάρτηση εξελίσσεται και ρυθμίζεται πάντα (σε όλες τις BMW) σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαθέσιμες ζάντες ενώ η σπορ ανάρτηση πάντα σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαθέσιμες ζάντες (άρα η ανάρτηση της M Pack είναι σχεδιασμένη για βέλτιστη απόδοση με τις 19'' και όχι με τις 18').Από δύναμη δεν θα πώ πολλά, το αυτοκίνητο είναι πολύ δυνατό και συνεργάζεται άψογα με το 8αρι αυτόματο. Εντύπωση μου έκανε το 'κόκκινο' στο στροφόμετρο - για ντίζελ - το οποίο είναι στις 5.800 σαλ. Το αυτοκίνητο τραβάει από χαμηλά και δεν ξεφουσκώνει ούτε όταν περάσεις τις 4.000σαλ οπότε έχει πολύ μεγάλο εύρος λειτουργίας για ντίζελ. Με την οικονομία δεν ασχολήθηκα καν!
Το συγκεκριμένο Χ1 είχε σχεδόν όλο τον κατάλογο από έξτρα εξοπλισμό (εκτός από δέρμα), οπότε είχε πολλά γκάτζετ (το head up dipslay πολύ βολικό και διάβαζε σωστά τα όρια ταχύτητας), ευκολίες, καλούδια και ένα πανέμορφο εσωτερικό αλλά και μια τιμή που φλέρταρε με τις €75.000!
Δεν έχω να πω πολλά πράγματα, ειλικρινά το θεωρώ το καλύτερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα (για μοναδικό αυτοκίνητο οικογένειας) για τον Έλληνα οικογενειάρχη, εκτός της τιμής φυσικά. Τα κάνει όλα πολύ καλά, έχει πολύ άνετους χώρους - είμαι 1.82 και με την θέση οδήγησης στα μέτρα μου, στο πίσω κάθισμα είχα αέρα 7-8cm στα γόνατα με το συρόμενο κάθισμα τέρμα πίσω και ίσα που ακούμπαγαν τα γόνατα μου με τέρμα μπροστά. Εάν ήθελα να βρώ κάτι αρνητικό (έτσι για να λέω) θα ήταν ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου που δεν είναι ο ηλεκτρονικός, αλλά ο μηχανικός.
Πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για το 18i sDrive, με εξαίρεση προφανώς τον κινητήρα. Θα σταθώ σε αυτό το αυτοκίνητο λίγο παραπάνω, γιατί ενώ είναι πολύ καλό αδικείται από την τιμή του, όπως έχω ξαναγράψει. Αυτό που οδήγησα ήταν επίσης M-Pack και αρκετά φορτωμένο με έξτρα και άγγιζε στις €50.000.
Στις δοκιμασίες σλάλομ και αλλαγής λωρίδας, το αυτοκίνητο βάζει τα γυαλιά σε πολλά οικογενειακά hatchback (είχα κάνει τις ίδιες δοκιμασίες με Golf, οπότε έχω μέτρο σύγκρισης) και όποιος έχει αμφιβολίες περί στησίματος ενός σύγχρονου SUV, θα πρέπει να το οδηγήσεις.
Ο κινητήρας είναι οριακός για το αυτοκίνητο (πιο αδύναμος από τον 1.6 που έχω) και το αυτόματο κιβώτιο, ενώ είναι γρήγορο, δεν βοηθάει που είναι μόνο 6τάχυτο (με το 8αρι θα ήταν σαφώς καλύτερο, αφού θα ξεκίναγε πιο γρήγορα και θα είχε και καλύτερες ρεπρίζ). Με 2 άτομα, οι επιταχύνσεις ήταν ικανοποιητικές, αλλά εάν φορτωθεί με οικογένεια και τις αποσκευές τους, πιστεύω ότι θα είναι οριακό. Σίγουρα ένας κινητήρας με 160-170 ίππους θα ήταν προτιμότερος, ενώ φυσικά τα 2λιτρα μοτέρ (με 4κίνηση) είναι η 'σωστή' επιλογή για αυτό το αυτοκίνητο.
Συγνώμη που δεν γράφω περισσότερα, αλλά η εμπειρία ήταν πολύ σύντομη (ευελπιστώ να το πάρω κάποια στιγμή για 1-2 ημέρες να αποκτήσω πιο ολοκληρωμένη άποψη). Ό,τι θέλετε με ρωτάτε και εάν γνωρίζω απαντάω.
- Edit: Πρόσθεσα και αυτή την παράγραφο.
-
Φάνη μήπως να τα κάνεις copy paste και στο topic της X1 για να μπορεί να τα βρίσκει κάποιος ενδιαφερόμενος πιο εύκολα;
Από όσα έγραψες το μόνο που μου έκανε εντύπωση είναι το σχόλιο για τις 19άρες. Δεν ξέρω πόσο χάλια σε σημεία ήταν το οδόστρωμα στο οποίο οδήγησες, αλλά με τις 17άρες η δικιά μου Χ1 σε σημεία που π.χ. η άσφαλτος θα έχει κενό - βλ. σκαμμένος δρόμος που δεν έχει ξαναμπεί άσφαλτος - το δικό μου θα χτυπήσει και θα είναι ενοχλητικό. Για άλλες απλές ανωμαλίες δεν υπάρχει θέμα, ούτε με σαμαράκια ούτε με κακοτεχνίες μικρές!
Στα υπόλοιπα και η δική μου εμπειρία έχει καταγράψει ακριβώς τα ίδια συμπεράσματα με τα δικά σου. Μάλιστα διάβασα σχόλιο από test drive σε ξένο online περιοδικό όπου έγραφε ο συντάκτης :
'There’s an incredibly amount of grip, too, which means cornering speeds can be exceptionally high – in fact, the pace at which an X1 can demolish a back road isn’t far off that of a hot hatch.
Αν και έχω γράψει επανειλημμένως για το εξαιρετικό κράτημα και στήσιμο του αυτοκινήτου, δύσκολα θα τολμούσα να γράψω κάτι τέτοιο, γιατί μάλλον θα έπεφταν να με φάνε!! χαχα!
-
Ο χρήστης The_Emperor έγραψε:
Φάνη μήπως να τα κάνεις copy paste και στο topic της X1 για να μπορεί να τα βρίσκει κάποιος ενδιαφερόμενος πιο εύκολα;Done!
Από όσα έγραψες το μόνο που μου έκανε εντύπωση είναι το σχόλιο για τις 19άρες. Δεν ξέρω πόσο χάλια σε σημεία ήταν το οδόστρωμα στο οποίο οδήγησες, αλλά με τις 17άρες η δικιά μου Χ1 σε σημεία που π.χ. η άσφαλτος θα έχει κενό - βλ. σκαμμένος δρόμος που δεν έχει ξαναμπεί άσφαλτος - το δικό μου θα χτυπήσει και θα είναι ενοχλητικό. Για άλλες απλές ανωμαλίες δεν υπάρχει θέμα, ούτε με σαμαράκια ούτε με κακοτεχνίες μικρές!
Έκανα και edit σε αυτό το σημείο και παρέθεσα και κάτι ενδιαφέρον που διάβασα πρόσφατα.
Βασίλη και εμένα μου έκανε εντύπωση αυτό και ειλικρινά ήμουν προετοιμασμένος για τα χειρότερα. Η διαδρομή είχε αρκετά σαμαράκια και φρεάτια και επειδή την έκανα παλιά κάθε εβδομάδα έχω περάσει με πολλά αυτοκίνητα. Ακόμα και η 116i δεν έχει τέτοια ενδοτικότητα με τις 16'. Δεν ξέρω εάν είχαν κάποια 'ειδική' ρύθμιση στο αυτοκίνητο του Τεστ, αλλά δεν πιστεύω. -
Αλλο προφιλ εχουν οι 19αρες του Χ1 και αλλο αυτο της σειρας 1. Και μενα μου ειχε κανει εντυπωση το ευρος στροφων του διλιτρου ντηζελ.
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Αλλο προφιλ εχουν οι 19αρες του Χ1 και αλλο αυτο της σειρας 1. Και μενα μου ειχε κανει εντυπωση το ευρος στροφων του διλιτρου ντηζελ.Ναι σαφώς....στην Χ1 τα λάστιχα με τις 19'' είναι 225/45, όσο δηλαδή στην σειρά 1 και 3 έχουν οι 17', οπότε αυτό βοηθάει. Αλλά και πάλι για 225/45 Run Flat ελαστικό η άνεση ήταν απρόσμενα καλή.
-
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Αλλο προφιλ εχουν οι 19αρες του Χ1 και αλλο αυτο της σειρας 1. Και μενα μου ειχε κανει εντυπωση το ευρος στροφων του διλιτρου ντηζελ.
Ναι σαφώς....στην Χ1 τα λάστιχα με τις 19'' είναι 225/45, όσο δηλαδή στην σειρά 1 και 3 έχουν οι 17', οπότε αυτό βοηθάει. Αλλά και πάλι για 225/45 Run Flat ελαστικό η άνεση ήταν απρόσμενα καλή.
Αυτό το προφιλ εχω σε 17αρι και είναι αρκετα καλο.
Οδήγησα....