Τα υπερυψωμένα δικίνητα μπορούν να προσφέρουν λιγότερο άγχος για ένα ανώμαλο δρόμο, ράμπες κ.ο.κ. στον καλό οδηγό και μια ανοχή-ασφάλεια στον άσχετο οδηγό (π.χ. καβαλάει ένα πεζοδρόμιο αν ζοριστεί). 'Βλέποντας' τα λοιπόν σαν χρηστικά εργαλεία, θεωρώ πως έχουν νόημα στην απολύτως βασική και πιο φθηνή έκδοση τους και καλύτερα να μην έχουν τεράστιο ύψος από το έδαφος. Και σίγουρα δεν χρειάζεσαι γκάζια για αυτή την οδήγηση.
Αλλά θεωρώ αδύνατο να μάθει κάποιος να οδηγεί καλά αν δεν περάσει από κάποιο καλοστημένο κι ελαφρύ hatchback. Να αισθάνεσαι τι κάνεις και να σε εμπνέει σιγά-σιγά να διερευνάς τα όρια δρόμου-αυτοκινήτου-οδηγού.
Όσον αφορά τη σύγκριση βασικών εκδόσεων Vitara ως προς Duster, εγώ θα προτιμούσα Vitara, γιατί είναι πιο ποιοτική-σύγχρονη κατασκευή, έχει πλουσιότερη βασική έκδοση και οικονομικότερο κινητήρα.
Θα το κρατούσα 10 χρόνια με περίπου 10.000 χλμ /έτος, που σημαίνει οικονομικό όφελος κάπου 3.000 € που υπερκαλύπτει τη σημερινή διαφορά τιμής
(με CO2 123 αντί 145 gr, γλυτώνεις 200 € /έτος για βενζίνη και 120€ /'έτος για τέλη)
Για μένα το Sandero Stepway θα ήταν η καλύτερη επιλογή για υπερυψωμένο αυτοκίνητο (ενδεχομένως το 2ο μιας οικογένειας) αν δεν ήταν εντελώς γυμνό στη βασική έκδοση (χωρίς ρύθμιση ύψους καθίσματος και τιμονιού!).
Και φυσικά θα έπρεπε οι εισαγωγείς να φέρνουν τις βασικές εκδόσεις, γιατί συνήθως μας δουλεύουν με τα 'από ...' !