-
Καλησπέρα σε όλους. Έχω ένα Fiat Punto Sporting, μοντέλο του 2000. Χθες στο κέντρο της Αθήνας, εν κινήσει, μου σήκωσε λίγη θερμοκρασία (μια γραμμούλα και για πολύ λίγα λεπτά) αλλά έφτασα στο σπίτι εγκαίρως και παρατήρησα ότι είχε ξεκουμπώσει μια φίσσα του βεντιλατέρ με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί! Αφού τακτοποίησα αυτό, έβαλα μπρος και από πλευράς ψύξης όλα πάνε ρολόι. ΟΜΩΣ, στην τάπα λαδιών βρήκα λίγη 'σαπουνάδα'.
- Να υποθέσω ότι είναι καμένη φλάντζα;
- Επειδή δεν υπάρχει χρήμα αυτή την περίοδο, σε περίπτωση που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για κάποιες διαδρομές, ποιά η σοβαρότητα του προβλήματος; Τι να περιμένω αν πράγματι είναι καμένη η φλάντζα; Πρέπει να αλλαχθεί άμεσα ή μπορώ να το καθυστερήσω;
Thank you.
-
Καλησπέρα σε όλους. Έχω ένα Fiat Punto Sporting, μοντέλο του 2000. Χθες στο κέντρο της Αθήνας, εν κινήσει, μου σήκωσε λίγη θερμοκρασία (μια γραμμούλα και για πολύ λίγα λεπτά) αλλά έφτασα στο σπίτι εγκαίρως και παρατήρησα ότι είχε ξεκουμπώσει μια φίσσα του βεντιλατέρ με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί! Αφού τακτοποίησα αυτό, έβαλα μπρος και από πλευράς ψύξης όλα πάνε ρολόι. ΟΜΩΣ, στην τάπα λαδιών βρήκα λίγη 'σαπουνάδα'.
- Να υποθέσω ότι είναι καμένη φλάντζα;
- Επειδή δεν υπάρχει χρήμα αυτή την περίοδο, σε περίπτωση που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για κάποιες διαδρομές, ποιά η σοβαρότητα του προβλήματος; Τι να περιμένω αν πράγματι είναι καμένη η φλάντζα; Πρέπει να αλλαχθεί άμεσα ή μπορώ να το καθυστερήσω;
Thank you.
-
Καλησπέρα σε όλους. Έχω ένα Fiat Punto Sporting, μοντέλο του 2000. Χθες στο κέντρο της Αθήνας, εν κινήσει, μου σήκωσε λίγη θερμοκρασία (μια γραμμούλα και για πολύ λίγα λεπτά) αλλά έφτασα στο σπίτι εγκαίρως και παρατήρησα ότι είχε ξεκουμπώσει μια φίσσα του βεντιλατέρ με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί! Αφού τακτοποίησα αυτό, έβαλα μπρος και από πλευράς ψύξης όλα πάνε ρολόι. ΟΜΩΣ, στην τάπα λαδιών βρήκα λίγη 'σαπουνάδα'.
- Να υποθέσω ότι είναι καμένη φλάντζα;
- Επειδή δεν υπάρχει χρήμα αυτή την περίοδο, σε περίπτωση που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για κάποιες διαδρομές, ποιά η σοβαρότητα του προβλήματος; Τι να περιμένω αν πράγματι είναι καμένη η φλάντζα; Πρέπει να αλλαχθεί άμεσα ή μπορώ να το καθυστερήσω;
Thank you.
-
Aν κάνεις μικρες διαδρομές μπορεί απλά να είναι υγρασία που έγινε έτσι και να μην έχεις πρόβλημα.Παρακολουθησε το.
-
Ο χρήστης adensa έγραψε:
Aν κάνεις μικρες διαδρομές μπορεί απλά να είναι υγρασία που έγινε έτσι και να μην έχεις πρόβλημα.Παρακολουθησε το.+1
έλα να δείς την τάπα στο άτος που κάνει μικρές συχνές διαδρομές να καταλάβεις τι σημαίνει γιαούρτι.... -
Βασικά, το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ πλέον σπάνια.. Μια φορά τον μήνα ένα μεγάλο ταξίδι της τάξεως των 100 χιλιομέτρων και καθημερινά χρησιμοποιείται με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα για απόσταση Ζωγράφου - Σύνταγμα και πίσω.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, ελπίζω να μην είναι φλάντζα... -
Εχεις κοιταξει τον δεικτη λαδιου? ειναι καθαρός?
-
Στο δείκτη δεν εντόπισα κάτι, αλλά στο καπάκι υπάρχει λίγη 'σαπουνάδα'.
-
Αν δεν ανέβασε θερμοκρασία στα κόκκινα δεν παίζει να έχεις κάψει φλάντζα.
-
Καλησπέρα και πάλι. Παρακολούθησα το αυτοκίνητο για κάποιες κοντινές αποστάσεις και όλα έδειχναν να κυλούν φυσιολογικά. Σήμερα, μου σήκωσε θερμοκρασία ξανά και ανοίγοντας το καπό παρατήρησα ότι και πάλι δεν λειτουργεί το βεντιλατέρ! Έλεγξα ξανά το αν έχει ξεκουμπώσει κάποια φίσσα αλλά δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Ενώ είχα σηκώσει θερμοκρασία, το βεντιλατέρ δεν ξεκινούσε. Τότε, το περιστρέφω λίγο με το χέρι μου και πήρε κανονικά!!
Τι διάβολο μπορεί να συμβαίνει;
-
Σε Punto MK1 του '98 είχα παρόμοιο πρόβλημα με την θερμοκρασία. Τελικά είχε καεί η δεύτερή σκάλα του βεντιλατέρ, πρόβλημα που το βρήκε αμέσως ο ηλεκτρολόγος μου. (αν θυμάμαι καλά κόστος ~30€)
-
Σ` ευχαριστώ για την απάντηση. Να σε ρωτήσω όμως, εφόσον η θερμοκρασία ξεπέρασε αρκετά τα φυσιολογικά επίπεδα, δεν θα έπρεπε να ανοίξει η μεγάλη σκάλα όπως και έγινε όταν το περιέστρεψα μόνος μου;
Kάθε πληροφορία ευπρόσδεκτη, αν θυμάσαι λεπτομέρειες από τη βλάβη.
-
κοιτα αν φερνει ρευμα στην πριζα των βεντιλατερ, αν φερνει εκει ρευμα το προβλημα ειναι το βεντιλατερ.
-
@ Punto00
Να προσθέσω ότι το πρόβλημα ήταν στην πλακέτα, ένα μαύρο κουτάκι πάνω στο βεντιλατέρ (βρήκαμε μεταχειρισμένο). Ξέρω οι μέρες είναι πολύ δύσκολες για όλους μας αλλά και τα δάκτυλα μας τα χρειαζόμαστε! Στην θέση σου και εφόσον βολεύει θα έκλεινα ένα ραντεβού μια και η λύση είναι δίπλα σου. -
Κατέβηκα σήμερα στο πάρκινγκ, έβαλα μπρος και κράτησα σταθερές στροφές ώστε να ανέβει η θερμοκρασία στο critical point και να ελέγξω ξανά το αν λειτουργεί το βεντιλατέρ. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν να μην συνέβη τίποτε, η στάθμη του νερού στα φυσιολογικά επίπεδα και το βεντιλατέρ λειτούργησε φυσιολογικότατα 5-6 φορές.
Θα με τρελάνει ο Ιταλός.
Μηχανικός μου είπε τηλεφωνικά ότι «υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να υπάρχει αέρας στο κύκλωμα ψύξης εξαιτίας καμένης φλάντζας κεφαλής με αποτέλεσμα να μην ανοίγει κάποιες στιγμές το βεντιλατέρ».
Αλλά προκύπτει το εύλογο ερώτημα: Γιατί ξεκίνησε προχθες κανονικά μόλις το περιέστρεψα με το χέρι;
Από την εμπειρία σας, υπάρχει περίπτωση απλά να κόλλησε τυχαία;
Σας έχω ζαλίσει τα μπελερίνια αλλά συμπαθάτε με - δεν παίζει αυτή τη στιγμή φράγκο ούτε για φιλτράκια.
-
αμα κόλλησε θα ξανακολλήσει κάποια στιγμή
Μήπως πρέπει να αλλάξεις το βεντιλατέρ;; -
Σύνδεσε ένα λαμπάκι ,όταν παιρνει εντολή να ανοίξει το βεντιλατερ να το βλέπεις.Ετσι θα καταλάβεις τι συμβαίνει.Ακόμα και διακόπτη που το ενεργοποιεί μπορείς να βάλεις.
-
Ο χρήστης adensa έγραψε:
Σύνδεσε ένα λαμπάκι ,όταν παιρνει εντολή να ανοίξει το βεντιλατερ να το βλέπεις.Ετσι θα καταλάβεις τι συμβαίνει.Ακόμα και διακόπτη που το ενεργοποιεί μπορείς να βάλεις.Σωστος, αλλα απο οτι φαινεται δεν πασχει απο εντολή. Στην εκτελεση της εντολης πασχει.
Κατέβηκα σήμερα στο πάρκινγκ, έβαλα μπρος και κράτησα σταθερές στροφές ώστε να ανέβει η θερμοκρασία στο critical point και να ελέγξω ξανά το αν λειτουργεί το βεντιλατέρ. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν να μην συνέβη τίποτε, η στάθμη του νερού στα φυσιολογικά επίπεδα και το βεντιλατέρ λειτούργησε φυσιολογικότατα 5-6 φορές.
Θα με τρελάνει ο Ιταλός.
Μηχανικός μου είπε τηλεφωνικά ότι «υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να υπάρχει αέρας στο κύκλωμα ψύξης εξαιτίας καμένης φλάντζας κεφαλής με αποτέλεσμα να μην ανοίγει κάποιες στιγμές το βεντιλατέρ».
Αλλά προκύπτει το εύλογο ερώτημα: Γιατί ξεκίνησε προχθες κανονικά μόλις το περιέστρεψα με το χέρι;
Από την εμπειρία σας, υπάρχει περίπτωση απλά να κόλλησε τυχαία;
Σας έχω ζαλίσει τα μπελερίνια αλλά συμπαθάτε με - δεν παίζει αυτή τη στιγμή φράγκο ούτε για φιλτράκια.
Εχω αγορασει για το δικο μου, βεντιλατερ με 35€ απο τον Κετσελιδη στην Φραντζη. Δεν κανεις ενα τηλεφωνο? http://www.parts.gr
Εναλλακτικα παρε ενα μεταχειρισμενο, ή ανοιξε αυτο που εχεις να δεις τι εχει μεσα ή βγαλε το να δεις αν σκαλωνει πουθενα. -
Δεν ξέρω στο δικό σου αν γίνεται. Σε κάποια μοντέλα πας το βάζουν στο διαγνωστικό και από εκεί δίνουν εντολή στο βεντιλατέρ και βλέπουν αν δουλεύει χωρίς να χρειαστεί να ζορίσουν το μοτέρ να ανεβάσει θερμοκρασία. Ρώτα στην αντιπροσωπεία αν στο δικό σου μοντέλο γίνεται αυτό. Παλιά είτε με γεφύρωμα είτε με γείωση (δεν ξέρω ακριβώς τους τεχνικούς όρους) έβλεπε ο μάστορας αν δουλεύει το βεντιλατέρ Στο βεντιλατέρ μπορεί να έχει πρόβλημα η πλακέτα οπότε όπως γράφτηκε παραπάνω αν βρεις την αλλάζεις. Αν έχει αντιστάσεις το βεντιλατέρ για τις σκάλες, κοιτάει ο μάστορας ποια κάηκε και την αλλάζει αν δεν υπάρξει πρόβλημα με τον εγκέφαλο. Στα opel που είχα δει πιάνει το κόλπο. Εμπειρικά στα γράφω, γιατί δεν είμαι μάστορας. Ψάξε το πριν πάρεις βεντιλατέρ.
Όσο για τη φλάντζα στο δικό μου fiat το κατάλαβα από ρετάρισμα. Στον έναν κύλινδρο περνούσε νερό και όταν άνοιξε την κεφαλή ο μάστορας μου έδειξε το πιστόνι εκείνου του κυλίνδρου. Ήταν πεντακάθαρο από το νερό που πήγαινε εκεί και βραχυκύκλωνε το μπουζί.
Καμένη φλάντζα;