Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
περισσοτερη ροπη
Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά με τον συνολικό κυβισμό. Ένας V12 5000 κυβικών δεν έχει κατ' ανάγκην περισσότερη ροπή από έναν ίδιας τεχνολογίας V8 5000 κυβικών. Επειδή όμως τα έμβολα του V12 έχουν μικρότερη μάζα, μπορεί να στροφάρει ψηλότερα, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ισχύ (Ισχύς = Ροπή χ Στροφές). Στην F1 για παράδειγμα, όταν πριν 20 χρόνια υπήρχαν διαφορετικοί κινητήρες, οι V8 ταίριαζαν σε 'κλειστά' σιρκουί (π.χ. Μονακό) καθώς απέδιδαν την ισχύ τους σε πιο χαμηλές στροφές και οι V10 και V12 είχαν το πάνω χέρι σε γρήγορες πίστες (π.χ. Monza) καθότι ήταν πολύ ισχυρότεροι ψηλά.
+1
Ίδια εμπειρία έχω και απο μοτοσυκλέτες (2 κύλινδροι - 4 κύλινδροι)
Να προσθέσω πως συνήθως με την αύξηση των κυλίνδρων το εύρος λειτουργίας αυξάνεται αλλά συχνά υπάρχει μικρότεροι ροπή στις χαμηλές στροφές.
Τέλος, να θυμίσω πως το αρχικό ερώτημα πέρα από diesel αφορά και ... τρακτέρ!