Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    4 Κύλινδρος vs 6 Κύλινδρος κινητήρας
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. 4 Κύλινδρος vs 6 Κύλινδρος κινητήρας
    • 1
    • 2
    • 2 / 2
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    14
    31
    1138
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • E
      eurofarmer last edited by

      Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:

      οσο περισσοτεροι κυλινδροι τοσο πιο γλυκο δουλεμα σε μεσαιες και ψηλες στροφες
      η μειωση πιστευω γινεται καθαρα για θεμα κοστους και βαρους

      Επίσης λέγεται ότι οι τριβικές απώλειες είναι περισσότερες στους πολυκύλινδρους και για αυτό έχουν υψηλότερη κατανάλωση. Όμως τα καλύτερα μοτέρ παγκοσμίως είναι τα πολυκύλινδρα!

      εννοειται..ιδιως των bmw,εχω ενα 328 και ενα c200,το 28αρι πανω απο 4-5000 πραγματικα κελαηδαει ενω το c200 λαχανιαζει
      απο καταναλωση λογικο ειναι να εχει παραπανω λογο τριβων αλλα η διαφορα πιστευω ειναι πολυ μικρη για να φανει
      και τα 2 μου καινε καπου 8 λιτρα σε επαρχιακο δρομο απλα το 28αρι καει πολυ αν πας με το γκαζι στο πατωμα
      σε εθνικη σταθερα με 250 εχω δει δεικτη να κουνιεται..!

      1 Reply Last reply Reply Quote 4
      • N
        nintza last edited by

        Ο χρήστης Super@T έγραψε:

        το οφελιμο εργο ανα κυκλο λειτουργειας στον 6κυλινδρο ειναι χοντρικα 50% μεγαλυτερο απο του 4κυλινδρου, δηλαδη στον 4κυκινδρο ανα 2 στροφες του κινητηρα εχεις 4 φερες χρονο καυσης-εκτονωσης (ο χρονος που παραγει εργο) ενω στον 6κυλινδρο 6 φορες.

        Τι συγκρίνεις ακριβώς ; Ένας 6κ ίδιων κυβικών με έναν 4κ θα παράγει περισσότερο έργο π.χ.;

        πως και γιατι?

        1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • T
          thednick last edited by

          Εγώ νομίζω ότι είναι τόσες πολλές οι παράμετροι που καθορίζουν τελικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός κινητήρα που δεν έχει νόημα η σύγκριση. Σίγουρα οι 3/4/5/6/8/12-κυλινδροι τείνουν να έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, αλλά αυτό δεν παύει να είναι παρα μόνο μία παράμετρος της λειτουργίας του κινητήρα. Εξάλλου η τεχνολογία εξελίσσεται και παραδοσιακά μειονεκτήματα συγκεκριμένων κινητήρων τείνουν πλεόν να εξαλειφθούν.

          Η τάση μείωσης των κυλίνδρων (και του κυλινδρισμού) υπάρχει (όπως ειπώθηκε) γιατί επιτρέπει τη μείωση του κόστους και της κατανάλωσης/εκπομπών.

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • I
            ilias-a last edited by

            Ο χρήστης thednick έγραψε:
            Εγώ νομίζω ότι είναι τόσες πολλές οι παράμετροι που καθορίζουν τελικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός κινητήρα που δεν έχει νόημα η σύγκριση. Σίγουρα οι 3/4/5/6/8/12-κυλινδροι τείνουν να έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, αλλά αυτό δεν παύει να είναι παρα μόνο μία παράμετρος της λειτουργίας του κινητήρα. Εξάλλου η τεχνολογία εξελίσσεται και παραδοσιακά μειονεκτήματα συγκεκριμένων κινητήρων τείνουν πλεόν να εξαλειφθούν.

            Η τάση μείωσης των κυλίνδρων (και του κυλινδρισμού) υπάρχει (όπως ειπώθηκε) γιατί επιτρέπει τη μείωση του κόστους και της κατανάλωσης/εκπομπών.

            η τεχνολογια εξελισεται και για τους πολυκυλινδρους κινητηρες, οτι και να γινει οσοι περισσοτεροι κυλινδροι τοσο γραμμικοτερη λειτουργια και περισσοτερη ροπη, αυτο ειναι βασικη αρχη που δεν χωραει αμφισβητηση.

            1 Reply Last reply Reply Quote 4
            • realzeus
              realzeus last edited by

              Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
              περισσοτερη ροπη

              Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά με τον συνολικό κυβισμό. Ένας V12 5000 κυβικών δεν έχει κατ' ανάγκην περισσότερη ροπή από έναν ίδιας τεχνολογίας V8 5000 κυβικών. Επειδή όμως τα έμβολα του V12 έχουν μικρότερη μάζα, μπορεί να στροφάρει ψηλότερα, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ισχύ (Ισχύς = Ροπή χ Στροφές). Στην F1 για παράδειγμα, όταν πριν 20 χρόνια υπήρχαν διαφορετικοί κινητήρες, οι V8 ταίριαζαν σε 'κλειστά' σιρκουί (π.χ. Μονακό) καθώς απέδιδαν την ισχύ τους σε πιο χαμηλές στροφές και οι V10 και V12 είχαν το πάνω χέρι σε γρήγορες πίστες (π.χ. Monza) καθότι ήταν πολύ ισχυρότεροι ψηλά.

              1 Reply Last reply Reply Quote 5
              • H
                harisma23 last edited by

                Αν μιλάμε για diesel, έχοντας οδηγήσει πολλά τετρακύλινδρα από 1300 κ.εκ. ως και 2.500 και δύο εξακύλινδρα (330d και 2.7 HDi), μπορώ μετά βεβαιότητας να πω ότι ακόμα και ο πλέον πολιτισμένος τετρακύλινδρος δεν πλησιάζει καν σε ποιότητα λειτουργίας οποιονδήποτε εξακύλινδρο!
                Αν έχετε εμπειρία από τη διαφορά σε ποιότητα λειτουργίας μεταξύ βενζινοκινητήρων 4 και 6 κυλίνδρων, φανταστείτε την όποια διαφορά στο πολλαπλάσιο όσον αφορά τα diesel...

                1 Reply Last reply Reply Quote 6
                • I
                  ilias-a last edited by

                  Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:

                  περισσοτερη ροπη

                  Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά με τον συνολικό κυβισμό. Ένας V12 5000 κυβικών δεν έχει κατ' ανάγκην περισσότερη ροπή από έναν ίδιας τεχνολογίας V8 5000 κυβικών. Επειδή όμως τα έμβολα του V12 έχουν μικρότερη μάζα, μπορεί να στροφάρει ψηλότερα, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ισχύ (Ισχύς = Ροπή χ Στροφές). Στην F1 για παράδειγμα, όταν πριν 20 χρόνια υπήρχαν διαφορετικοί κινητήρες, οι V8 ταίριαζαν σε 'κλειστά' σιρκουί (π.χ. Μονακό) καθώς απέδιδαν την ισχύ τους σε πιο χαμηλές στροφές και οι V10 και V12 είχαν το πάνω χέρι σε γρήγορες πίστες (π.χ. Monza) καθότι ήταν πολύ ισχυρότεροι ψηλά.

                  4κυλινδρο με 6κυλινδρο και με την ιδια ισχυ λεει η αρχικη ερωτηση του φιλου, για αυτους γραφουμε και μην βαζουμε στην εξισωση την f1 ή αγωνιστικους κινητηρες γενιακ αλλα κινητηρες παραγωγης.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 4
                  • H
                    harisma23 last edited by

                    Όντως πλατιάσαμε λιγάκι...

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • realzeus
                      realzeus last edited by

                      Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:

                      περισσοτερη ροπη

                      Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά με τον συνολικό κυβισμό. Ένας V12 5000 κυβικών δεν έχει κατ' ανάγκην περισσότερη ροπή από έναν ίδιας τεχνολογίας V8 5000 κυβικών. Επειδή όμως τα έμβολα του V12 έχουν μικρότερη μάζα, μπορεί να στροφάρει ψηλότερα, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ισχύ (Ισχύς = Ροπή χ Στροφές). Στην F1 για παράδειγμα, όταν πριν 20 χρόνια υπήρχαν διαφορετικοί κινητήρες, οι V8 ταίριαζαν σε 'κλειστά' σιρκουί (π.χ. Μονακό) καθώς απέδιδαν την ισχύ τους σε πιο χαμηλές στροφές και οι V10 και V12 είχαν το πάνω χέρι σε γρήγορες πίστες (π.χ. Monza) καθότι ήταν πολύ ισχυρότεροι ψηλά.

                      4κυλινδρο με 6κυλινδρο και με την ιδια ισχυ λεει η αρχικη ερωτηση του φιλου, για αυτους γραφουμε και μην βαζουμε στην εξισωση την f1 ή αγωνιστικους κινητηρες γενιακ αλλα κινητηρες παραγωγης.

                      Η ροπή λοιπόν δεν έχει σχέση με τον αριθμό των κυλίνδρων για κινητήρες ίδιου κυλινδρισμού. Η ποιότητα λειτουργίας λόγω κραδασμών, ναι.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • E
                        eurofarmer last edited by

                        επισης πιστευω οτι υπαρχει η δυνατοτητα να κρατανε πιο ψηλα τη δυναμη

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • mesastou
                          mesastou last edited by

                          Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:

                          περισσοτερη ροπη

                          Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά με τον συνολικό κυβισμό. Ένας V12 5000 κυβικών δεν έχει κατ' ανάγκην περισσότερη ροπή από έναν ίδιας τεχνολογίας V8 5000 κυβικών. Επειδή όμως τα έμβολα του V12 έχουν μικρότερη μάζα, μπορεί να στροφάρει ψηλότερα, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ισχύ (Ισχύς = Ροπή χ Στροφές). Στην F1 για παράδειγμα, όταν πριν 20 χρόνια υπήρχαν διαφορετικοί κινητήρες, οι V8 ταίριαζαν σε 'κλειστά' σιρκουί (π.χ. Μονακό) καθώς απέδιδαν την ισχύ τους σε πιο χαμηλές στροφές και οι V10 και V12 είχαν το πάνω χέρι σε γρήγορες πίστες (π.χ. Monza) καθότι ήταν πολύ ισχυρότεροι ψηλά.

                          +1
                          Ίδια εμπειρία έχω και απο μοτοσυκλέτες (2 κύλινδροι - 4 κύλινδροι)
                          Να προσθέσω πως συνήθως με την αύξηση των κυλίνδρων το εύρος λειτουργίας αυξάνεται αλλά συχνά υπάρχει μικρότεροι ροπή στις χαμηλές στροφές.
                          Τέλος, να θυμίσω πως το αρχικό ερώτημα πέρα από diesel αφορά και ... τρακτέρ!

                          mouths are for eating, noses for breathing.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • E
                            eurofarmer last edited by

                            στα τρακτερ ειναι διαφορετικα,δεν θα δεις αν κραταει τη δυναμη πιο ψηλα γιατι το ευρος λειτουργιας ειναι πολυ μικρο
                            απο 1200 μεχρι 2000 στροφες δουλευουν τα καινουργια,αλλα παραμενουν οι διαφορες σε κραδασμους και ηχο,το τετρακυλινδρο τρακτερ εχει αθλιο ηχο..
                            τετρακιλυνδρο https://www.youtube.com/watch?v=a6i1g980H0M
                            εξακιλυνδρο https://www.youtube.com/watch?v=8i0Ys7_9X90
                            και ενα δεκαεξακιλυνδρο να αναστατωθουμε,δειτε το μεχρι τελους αξιζει https://www.youtube.com/watch?v=_UTbYnKEjcY

                            το δευτερο ειναι ιδιο με το δικο μου..

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • First post
                              Last post
                            • 1
                            • 2
                            • 2 / 2
                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΕΛΛΑΔΑ
                              • ΚΟΣΜΟΣ
                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • TEST
                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                            • VIDEO
                              • 4TTV
                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CANDID CAMERA
                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΛΕΞΙΚΟ
                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                              • FORMULA 1
                              • WRC
                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4T CLASSIC
                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                            • ΑΓΟΡΑ
                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CLASSIC
                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                            • MENU
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                            • ΚΟΚ

                            logo footer

                            coty











                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                            • CLASSIC
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • VIDEO
                            • FORUM
                            4T FORUM
                            4T LIBRARY
                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                            Powered by nxcode.gr