-
Και οι γερμανοί σκιάχτηκαν τώρα...
-
Ο χρήστης Χαραλαμπος 1 έγραψε:
Αγοραζεται 10Κ στα χαρτια ωστε να μην πληρωθουν ΦΠΑ και φορος πολυτελειας.
Χανει το κρατος παρα πολλα λεφτα και κερδιζουν τα εργοστασια των Γερμανων.
Νομιζω θα γινουν ερευνες σε βαθος δεκαετιας.
4δις φοροδιαφυγης υπολογιζουν οι ειδικοι.Εγω ξαναβαζω το παραδειγμα μου, μπας και ξερει καποιος να μου απαντησει:
Σεναριο 1ο: H BMW Deutchland πουλαει μια Μ3 στη BMW Hellas, με εργοστασιακη τιμη 40 χιλιαρικα. Πανω σε αυτα τα 40 χιλιαρικα υπολογιζεται ο δασμος, το ΦΠΑ*****, οπως επισης και το οτι το συγκεκριμενο αμαξι πρεπει να εχει τον α φορο πολυτελειας αφου εχει εργοστασιακη τιμη 40 χιλιαρικα.
Σεναριο 2ο: H BMW Deutchland πουλαει μια Μ3 στη BMW Hellas, με εργοστασιακη τιμη 10 χιλιαρικα, και χρεωνει και αλλα 30 χιλιαρικα για 'technical support fee for BMW M3 with chassis # WBS3409629', δηλαδη 30 χιλιαρικα ομορφα ονομασμενο νταβατζιλικι για το συγκεκριμενο οχημα, φτανοντας παλι στο συνολο των 40 χιλιαρικων. Τωρα πια, ο δασμος υπολογιζεται σε αυτα τα 10 χιλιαρικα, οπως και το ΦΠΑ*****, ενω επισης το συγκεκριμενο αμαξι ΔΕΝ πρεπει να εχει φορο πολυτελειας αφου εχει εργοστασιακη τιμη 10 χιλιαρικα.
Που ειναι η παρανομια? Ο σκοπος ειναι προφανης, και το αποτελεσμα ειναι να γλυτωνει η BMW Hellas τρελλα ποσα απο τους δασμους (και εως ενα βαθμο και ο πελατης). Ο σκοπος ομως δεν δημιουργει τη παρανομια απο μονος του. Υπαρχει παραβαση του νομου? Υπαρχουν νομοι για ενδοομιλικες συναλλαγες που μπλοκαρουν αυτο το πραγμα? Αν οχι, τοτε ειναι ΝΟΜΙΜΟ.
Ξερει κανεις να απαντησει?
*****Ενδοκοινοτικα μπορει να μην υπαρχει ΦΠΑ αλλα τα αυτοκινητα ΔΕΝ εχουν πληρωσει γερμανικο ΦΠΑ, εχουν εξαχθει νετο απο το εργοστασιο οποτε χρεωνεται ο ΦΠΑ στην Ελλαδα και αποδιδεται στην Ελλαδα. Τεσπα δεν ειναι εκει το κολλημα.
-
@kacey:
Είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτό που ρωτάς, γιατί η απόδειξη της λιανικής αναγράφει μόνο ΕΤΤ, αξία οχήματος και ΦΠΑ. Και ίσως κάποια έκπτωση που υπάρχει. Οπότε μόνο κάποιος μέσα από τον όμιλο μπορεί να δώσει συγκεκριμένη εξήγηση για το πώς γίνεται το τρυκ (συμφωνώ ότι μάλλον δεν υπάρχει παρανομία).Τώρα, νομίζω ότι και ηθικά δεν τίθεται θέμα φοροαποφυγής από την πλευρά του εισαγωγέα. Στην ουσία, χρησιμοποιεί κάποιο ενδοομιλικό τερτίπι για να διατηρήσει την τελική τιμή σταθερή στον καταναλωτή (όση θα ήταν αν δεν υπήρχε ο φόρος πολυτελείας).
Δηλαδή αφαιρούν το μέρος της υπερφορολόγησης που προστέθηκε λόγω του φόρου πολυτελείας, νομίμως υποθέτω.Πέρα από αυτό, νομίζω τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού προς τους υπόλοιπους εισαγωγείς που δεν έχουν την ίδια δυνατότητα (λόγω σχέσης με τη μητρική εταιρία).
Πάντως, το όλο ζήτημα αφορά λίγους κατασκευαστές (μόνο ουσιαστικά οι 'premium' κάνουν τζίρο από αυτοκίνητα με εργοστασιακή 20000+) -
Οπότε από αύριο μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να έχουν εργοστασιακή αξία 1Ε ώστε να μην πληρώνεται κανένας δασμός και τα χρήματα να μεταφέρονται ενδοομιλικα πίσω στο εργοστάσιο.
Αφού δεν υπάρχει παρανομία στο δηλώνεις ψευδή εργοστασιακή αξία για να γλυτώσεις τον φόρο πολυτελείας, ούτε και εδώ υπάρχει....
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Αγοραζεται 10Κ στα χαρτια ωστε να μην πληρωθουν ΦΠΑ και φορος πολυτελειας.
Χανει το κρατος παρα πολλα λεφτα και κερδιζουν τα εργοστασια των Γερμανων.
Νομιζω θα γινουν ερευνες σε βαθος δεκαετιας.
4δις φοροδιαφυγης υπολογιζουν οι ειδικοι.Εγω ξαναβαζω το παραδειγμα μου, μπας και ξερει καποιος να μου απαντησει:
Σεναριο 1ο: H BMW Deutchland πουλαει μια Μ3 στη BMW Hellas, με εργοστασιακη τιμη 40 χιλιαρικα. Πανω σε αυτα τα 40 χιλιαρικα υπολογιζεται ο δασμος, το ΦΠΑ*****, οπως επισης και το οτι το συγκεκριμενο αμαξι πρεπει να εχει τον α φορο πολυτελειας αφου εχει εργοστασιακη τιμη 40 χιλιαρικα.
Σεναριο 2ο: H BMW Deutchland πουλαει μια Μ3 στη BMW Hellas, με εργοστασιακη τιμη 10 χιλιαρικα, και χρεωνει και αλλα 30 χιλιαρικα για 'technical support fee for BMW M3 with chassis # WBS3409629', δηλαδη 30 χιλιαρικα ομορφα ονομασμενο νταβατζιλικι για το συγκεκριμενο οχημα, φτανοντας παλι στο συνολο των 40 χιλιαρικων. Τωρα πια, ο δασμος υπολογιζεται σε αυτα τα 10 χιλιαρικα, οπως και το ΦΠΑ*****, ενω επισης το συγκεκριμενο αμαξι ΔΕΝ πρεπει να εχει φορο πολυτελειας αφου εχει εργοστασιακη τιμη 10 χιλιαρικα.
Που ειναι η παρανομια? Ο σκοπος ειναι προφανης, και το αποτελεσμα ειναι να γλυτωνει η BMW Hellas τρελλα ποσα απο τους δασμους (και εως ενα βαθμο και ο πελατης). Ο σκοπος ομως δεν δημιουργει τη παρανομια απο μονος του. Υπαρχει παραβαση του νομου? Υπαρχουν νομοι για ενδοομιλικες συναλλαγες που μπλοκαρουν αυτο το πραγμα? Αν οχι, τοτε ειναι ΝΟΜΙΜΟ.
Ξερει κανεις να απαντησει?
*****Ενδοκοινοτικα μπορει να μην υπαρχει ΦΠΑ αλλα τα αυτοκινητα ΔΕΝ εχουν πληρωσει γερμανικο ΦΠΑ, εχουν εξαχθει νετο απο το εργοστασιο οποτε χρεωνεται ο ΦΠΑ στην Ελλαδα και αποδιδεται στην Ελλαδα. Τεσπα δεν ειναι εκει το κολλημα.
1νομιζω το φπα προσμετραται στην τελικη πωληση προς τον αγοραστη και οχι απο το εργοστασιο στην
2 η τελικη τιμη του αυτοκινητου επηρεαζει τον φορο πολυτελειας
δηλαδη αν ενα αυτοκινητο εχει 2 εκδοσεις η μια βασικη και η αλλη φουλ,ενδεχεται μονο η φουλ να πληρωνει φορο πολυτελειας. -
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Οπότε από αύριο μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να έχουν εργοστασιακή αξία 1Ε ώστε να μην πληρώνεται κανένας δασμός και τα χρήματα να μεταφέρονται ενδοομιλικα πίσω στο εργοστάσιο.Αφού δεν υπάρχει παρανομία στο δηλώνεις ψευδή εργοστασιακή αξία για να γλυτώσεις τον φόρο πολυτελείας, ούτε και εδώ υπάρχει....
Το ειδικό τέλος ταξινόμησης είναι το μόνο που θα επηρεαστεί στο παραπάνω θεωρητικό σενάριο. Το οποίο εξαρτάται κατά βάση από (παραθέτω από το http://portal.gsis.gr/icisnetcms/getFil ... anguage=GR):
'Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων
διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:
o Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου, κατά τύπο,
παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή προκύπτει από τους υποβαλλόμενους
τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους διανομείς
αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού
εξοπλισμού.'Άρα το τελωνείο έχει δεχτεί την τιμή καταλόγου. Άρα δεν υφίσταται παρανομία κατά την εισαγωγή, αν υπάρχει κάποια παρανομία αφορά την αποδοχή του τιμοκαταλόγου από το τελωνείο. Εκεί σίγουρα κάτι έχει παιχτεί, αλλά μέχρι κάποιο όριο. Πχ μπορεί ένα ΙΧ που φεύγει από το εργοστάσιο με εργοστασιακή 30000 να περάσει σαν 19999 (με λίγη 'προσπάθεια' και 'καλή θέληση'). Αλλά λίγο δύσκολο να περάσεις 911 turbo με 1 ευρώ.
Πέρα από αυτό, το αν δηλωθεί σαν 19999 εργοστασιακή ή 1000 εργοστασιακή δεν αλλάζει κάτι στο φόρο πολυτέλειας. Ούτε και στο ΦΠΑ, που είναι 23% στην τελική καθαρή αξία (χωρίς το ΕΤΤ και τις εκπτώσεις).
Κι εκεί φαίνεται και πόσο άκυρος νόμος είναι αυτός με το φόρο πολυτέλειας. Τελικά το κράτος εισπράττει λιγότερα απ'ότι αν εισέπραττε ολόκληρο το ΕΤΤ. Και δεν είναι και κλιμακωτός. Όχημα με εργοστασιακή 19999 πληρώνει 0, με 20000 πληρώνει 2000 ευρώ
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Οπότε από αύριο μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να έχουν εργοστασιακή αξία 1Ε ώστε να μην πληρώνεται κανένας δασμός και τα χρήματα να μεταφέρονται ενδοομιλικα πίσω στο εργοστάσιο.Αφού δεν υπάρχει παρανομία στο δηλώνεις ψευδή εργοστασιακή αξία για να γλυτώσεις τον φόρο πολυτελείας, ούτε και εδώ υπάρχει....
Δεν ειναι ψευδη. Το εργοστασιο αποφασισε να πουλαει σε χαμηλοτερη τιμη στον εισαγωγεα της Ελλαδας, ακριβως λογω των ιδιαιτεροτητων της φορολογησης της χωρας. Και γενικα, ανεκαθεν τα εργοστασια πουλαγαν σε διαφορετικες εργοστασιακες τιμες σε διαφορετικες χωρες. Δεν βγαινουν μονο λογο φορολογησης οι διαφορετικες τελικες τιμες στα αυτοκινητα. Πχ στην Αγγλια τα μικρα αυτοκινητα ειναι μερικες φορες και πιο ακριβα απο οτι στην Ελλαδα.
1νομιζω το φπα προσμετραται στην τελικη πωληση προς τον αγοραστη και οχι απο το εργοστασιο στην
2 η τελικη τιμη του αυτοκινητου επηρεαζει τον φορο πολυτελειας
δηλαδη αν ενα αυτοκινητο εχει 2 εκδοσεις η μια βασικη και η αλλη φουλ,ενδεχεται μονο η φουλ να πληρωνει φορο πολυτελειας.-
ναι προφανως, το ΦΠΑ το χρεωνει ο πωλητης στον αγοραστη και ο δευτερος το πληρωνει ωστε ο πρωτος να το αποδωσει στο κρατος.
-
εγω νομιζω χρεωνεται πανω στην εργοστασιακη τιμη. Το σιγουρο ειναι οτι το οριο για την υπαρξη ή μη του φορου πολυτελειας, ειναι καποιο νουμερο (νομιζω 20 χιλιαρικα?) της εργοστασιακης τιμης. Οποτε με καταλληλο χειρισμο της εργοστασιακης, δεν πεφτει φορος πολυτελειας.
-
-
Ολα αυτά ξεκινάνε από την αλητεία της ΕΕ να εξαιρέσει τα αυτοκίνητα από την διπλή φορολόγηση και τον εκτελωνισμό. Κανονικά θα επρεπε να αγοράζεις αυτοκίνητο από όποια χώρα της ΕΕ θες, πληρώνοντας τους φόρους αυτής της χώρας μόνο. Οπως αγοράζεις μέσω ίντερνετ ένα πουκάμισο από αγγλία ή μια τηλεόραση από ολλανδία.
-
η οπως αγοραζεις απο το ebay και δε πληρωνεις τιποτα
-
Ο χρήστης nintza έγραψε:
η οπως αγοραζεις απο το ebay και δε πληρωνεις τιποταΟι μεγάλοι πωλητές στέλνουν invoice με φόρο.
-
Παιδια οταν αγοραζουμε ενα αυτοκινητο απο τον αντιπροσωπο πχ 20.000 ευρω ,ενα ποσο απο αυτα που υποθετω θα φτανει στο 20-25 %της αξιας που εισαγεται,θα ειναι φοροι που αποδιδονται στο κρατος.
Οταν λοιπον ο γερμανος φερνει αυτοκινητα των 100.000 ευρω και τα κοστολογει με πολυ λιγοτερα χρηματα,τοτε σιγουρα το κρατος χανει.
Κανεις δεν ξερει τι νταλαβερια εχουν οι εδω αντιπροσωποι με τους γερμανους και τι λεφτα δινονται κατω απο το τραπεζι. -
Χαραλαμπος1
Προφανως χανει χρημα το κρατος, αυτο ειναι και το ζητουμενο. Το θεμα ειναι αν και που υπαρχει η παρανομια τελικα.
Ο χρήστης KWSN_Men έγραψε:
η οπως αγοραζεις απο το ebay και δε πληρωνεις τιποτα
Οι μεγάλοι πωλητές στέλνουν invoice με φόρο.
Αλλο λεει ο ενας και αλλο ο αλλος. Ο ninja αναφερεται σε αγορες απο πωλητες εκτος ΕΕ και αποστολη του δεματος χωρις να περασει απο τελωνειο.
-
Η φοροδιαφυγη ειναι η παρανομια.
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Ολα αυτά ξεκινάνε από την αλητεία της ΕΕ να εξαιρέσει τα αυτοκίνητα από την διπλή φορολόγηση και τον εκτελωνισμό. Κανονικά θα επρεπε να αγοράζεις αυτοκίνητο από όποια χώρα της ΕΕ θες, πληρώνοντας τους φόρους αυτής της χώρας μόνο. Οπως αγοράζεις μέσω ίντερνετ ένα πουκάμισο από αγγλία ή μια τηλεόραση από ολλανδία.Είμαι σίγουρος οτι η ΕΕ θα ήθελε και με το παραπάνω να μην υπάρχουν δασμοί κατά την εισαγωγή των αυτοκινήτων. Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να πληρώνουμε και κάποια πρόστιμα για τους δασμούς στα μεταχειρισμένα. Το μέτρο αυτό υποτίθεται ότι προστατεύει την εθνική οικονομία.
Η φοροδιαφυγη ειναι η παρανομια.
Προφανώς και είναι αφού δηλώνεται εργοστασιακή αξία που δεν αντιστοιχεί στην πραγματική με σκοπό την φοροδιαφυγή... Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα έχει επιβληθεί και πρόστιμο από το ΣΔΟΕ.
Αλλά το θέμα δεν το έχω δει να παίζει σε κανένα σοβαρό ΜΜΕ οπότε κρατάω επιφύλαξη για το αν ισχύει όντως.
-
Ο χρήστης Χαραλαμπος 1 έγραψε:
Η φοροδιαφυγη ειναι η παρανομια.Δεν εχουμε φοροδιαφυγη. Ο εισαγωγεας (και μετα ο τελικος πελατης, κατα την αγορα του οχηματος) πληρωνει τους φορους που οριζει ο νομος, υπολογισμενους με το τροπο που οριζει ο νομος* και καταληγοντας στο σωστο νουμερο ευρω, βασει αυτης της διαδικασιας. Το οτι χρησιμοποιουν το νομο με τετοιο τροπο ωστε να πληρωσουν τελικα λιγοτερα, ΔΕΝ ειναι φοροδιαφυγη, ουτε θεωρειται ως τετοια επειδη τελικα πληρωσε λιγοτερα χρηματα. Θες να το ονομασεις 'φοροαποφυγη'? Καλως. Αν μπορεις να χρησιμοποιησεις τις διαταξεις του νομου με τετοιο τροπο ωστε να πληρωσεις λιγοτερα, χωρις να τον παραβιαζεις, τοτε καλο θα ειναι να το κανεις.
Το ιδιο κανουν και ολοι οι τραγουδιστες στα μπουζουκια: Ιδρυουν μια εταιρια off-shore (που εχουν δικαιωμα να κανουν), γινονται υπαλληλοι αυτης της εταιριας με μισθο 500ε το μηνα (που εχουν δικαιωμα να κανουν), και οι πισταρχες πληρωνουν την εταιρια off-shore τα χιλιαρικα/βραδια που θα επαιρνε ο τραγουδιστης. Με αυτο το τροπο ο τραγουδιστης φορολογειται για 500ε/μηνα εισοδημα, η off-shore φορολογειται με τους προνομιακους φορολογικους συντελεστες των off-shore, και τελικα ο τραγουδιστης πληρωνει τρομερα λιγοτερους φορους ενω και ο πισταρχης δηλωνει ολα τα χιλιαρικα/βραδυ ως εξοδα. ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΟ. Οταν μαλιστα ειχαν γινει κατι 'αποκαλυψεις' για μερικους τραγουδιστες οτι πληρωναν φορο φτωχου συνταξιουχου, η Γαλανη που ηταν μεταξυ αυτων εξηγησε το παραπανω (που ολα τα ΜΜΕ παρελειψαν να πουν, γιατι ετσι θα εχαναν την 'αποκαλυψη'...) και μετα απειλησε με αγωγες, οποτε και εγινε μοκο...
- δηλαδη επι της εργοστασιακης αξιας. υπενθυμιζω, εργοστασιακη αξια ειναι αυτη στην οποια το εργοστασιο πουλαει το ταδε οχημα στον τοπικο εισαγωγεα. Αυτη την αποφασιζει το εργοστασιο. Αν το εργοστασιο αποφασιζει να πουλησει τη Μ3 στον ελληνα εισαγωγεα 10 χιλιαρικα ενω στον αγγλο την πουλαει 40, ειναι δικο του θεμα. Αυτο ελειπε, να κανει κουμαντο μια ξενη χωρα στον παραγωγο/κατασκευαστη ενος προιοντος, ποσο θα πουλησει το προιον του...
Ο χρήστης Χαραλαμπος 1 έγραψε:
Η φοροδιαφυγη ειναι η παρανομια.Προφανώς και είναι αφού δηλώνεται εργοστασιακή αξία που δεν αντιστοιχεί στην πραγματική με σκοπό την φοροδιαφυγή... Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα έχει επιβληθεί και πρόστιμο από το ΣΔΟΕ.
Αντε παλι...Ποια ειναι, κατ'εσε, η 'πραγματικη' εργοστασιακη αξια μιας Μ3 που πωλειται απο το εργοστασιο προς την Ελλαδα? Ή προς οποιαδηποτε χωρα, οταν η BMW (και ολα τα εργοστασια) πουλανε σε διαφορετικες εργοστασιακες τιμες ανα χωρα παραδοσης?
Η εργοστασιακη αξια που δηλωνεται, ΕΙΝΑΙ η πραγματικη εφ'οσον
τιμολογιο απο BMW De προς BMW Hellas λεει 10χιλιαρικα και η BMW Hellas εστειλε 10 χιλιαρικα στην BMW De επι τη εμφανισει του ταδε οχηματος.
παρανομια θα ηταν να ελεγε το τιμολογιο 10 χιλιαρικα και η BMW Hellas να εσκαγε ΓΙΑ ΤΟ ΟΧΗΜΑ, αλλα 30 χιλιαρικα ΜΑΥΡΑ. Το γεγονος οτι γλυτωνει φορο με αυτο το τροπο δεν το κανει απο μονο του παρανομο.
-
Kacey η Bmw Deutschland τα μεγαλύτερα κέρδη που επωμίζεται από την Bmw Hellas (προφανώς και η Bmw Hellas πουλάει στο δίκτυο με μεγαλύτερο συντελεστή κέρδους για να εξισορροπήσει την τιμή λιανικής) δεν τα φορολογείται στην Ελλάδα διότι υπάρχει μια διάταξη που τα κέρδη που πηγαίνουν στην μητρική (με ένα όριο φυσικά) φορολογούνται με μικρότερο συντελεστή.
-
Ο χρήστης limited_one έγραψε:
Kacey η Bmw Deutschland τα μεγαλύτερα κέρδη που επωμίζεται από την Bmw Hellas (προφανώς και η Bmw Hellas πουλάει στο δίκτυο με μεγαλύτερο συντελεστή κέρδους για να εξισορροπήσει την τιμή λιανικής) δεν τα φορολογείται στην Ελλάδα διότι υπάρχει μια διάταξη που τα κέρδη που πηγαίνουν στην μητρική (με ένα όριο φυσικά) φορολογούνται με μικρότερο συντελεστή.And?
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Προφανώς και είναι αφού δηλώνεται εργοστασιακή αξία που δεν αντιστοιχεί στην πραγματική με σκοπό την φοροδιαφυγή... Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα έχει επιβληθεί και πρόστιμο από το ΣΔΟΕ.
Αντε παλι...Ποια ειναι, κατ'εσε, η 'πραγματικη' εργοστασιακη αξια μιας Μ3 που πωλειται απο το εργοστασιο προς την Ελλαδα? Ή προς οποιαδηποτε χωρα, οταν η BMW (και ολα τα εργοστασια) πουλανε σε διαφορετικες εργοστασιακες τιμες ανα χωρα παραδοσης?
Η εργοστασιακη αξια που δηλωνεται, ΕΙΝΑΙ η πραγματικη εφ'οσον
τιμολογιο απο BMW De προς BMW Hellas λεει 10χιλιαρικα και η BMW Hellas εστειλε 10 χιλιαρικα στην BMW De επι τη εμφανισει του ταδε οχηματος.
παρανομια θα ηταν να ελεγε το τιμολογιο 10 χιλιαρικα και η BMW Hellas να εσκαγε ΓΙΑ ΤΟ ΟΧΗΜΑ, αλλα 30 χιλιαρικα ΜΑΥΡΑ. Το γεγονος οτι γλυτωνει φορο με αυτο το τροπο δεν το κανει απο μονο του παρανομο.
Επαναλαμβάνω ότι με αυτή τη λογική όλοι οι κατασκευαστές με θυγατρικές στην ελλάδα θα έπρεπε να έχουν μηδενική εργοστασιακή αξία στα οχήματα τους για να μην πληρώνουν ούτε φόρο πολυτελείας ούτε τέλος ταξινόμησης. Αν το προηγούμενο είναι νόμιμο, αυτό γιατί να είναι παράνομο? Γιατί δεν το κάνουν?
Πάντως δεν έχω σκοπό να συμμετάσχω σε 'λαικό' δικαστήριο για να αποφασιστεί αν είναι νόμιμό ή όχι... Το ΣΔΟΕ φαίνεται να έχει διαφορετική άποψη σύμφωνα με τα δημοσιεύματα... Over and out...
Φάκελος του ΣΔΟΕ καταλογίζει πρόστιμα 600 εκατ ευρώ σε αντιπροσωπείες των BMW, MERCEDES και OPEL για διακίνηση πολυτελών αυτοκινήτων με παραποιημένα στοιχεία. - See more at: http://stokokkino.gr/article/11166/Foro ... BpYBp.dpuf
-
Εξ'αρχης ειπα οτι μπορει να υπαρχουν νομοι για τις ενδοομιλικες συναλλαγες που να απαγορευουν αυτο το πραγμα, ή τεσπα να το προβλεπουν και να το ρυθμιζουν (οπως υπαρχουν και νομοι που ρυθμιζουν τις τριγωνικες πωλησεις μεταξυ Ελλαδας, ενδοκοινοτικης εταιριας και εξωκοινοτικου προμηθευτη). Και βασει αυτων των νομων να υπαρχει παραβαση.
Αλλο αυτο ομως. Αυτο που γραφοταν πιο πανω ηταν για ψευδη εργοστασιακη αξια (που δεν ειναι, αν ισχυει αυτο που λεω εγω) και για 'φοροδιαφυγη' που επισης δεν ειναι.
ΥΓ Ο νομος ειναι σαφης: οι δασμοι υπολογιζονται επι της εργοστασιακης αξιας. Αρα, οσο χαμηλοτερη εργοστασιακη αξια επιλεξει το εργοστασιο να πουλησει (που ειναι δικαιωμα του), τοσο χαμηλοτερος ο δασμος.
-
Τα ερωτήματα που γεννιούνται σε μένα διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι τα εξής.
Έστω δηλαδή ότι η εταιρεία πουλάει την M3 (τυχαία το βάζω) στην θυγατρική της στην Ελλάδα έναντι 10.000€. Γλιτώνει διάφορους φόρους και παράλληλα ο αγοραστής θα την πάρει στα χέρια του με 80-100.000€. Η εταιρεία λοιπόν έχει το κέρδος που θέλει από την πώληση, το οποίο μάλλον δεν είναι χαμηλό. Από την άλλη το ελληνικό κράτος ζημιώνεται σημαντικά, αφού δεν του καταβαλλονται οι απαιτούμενοι φόροι, γιατί η εταιρεία τα θέλει όλα δικά της.
Αντιθέτως, στην Αγγλία, η εταιρεία πουλάει το ίδιο αμάξι στην θυγατρική της σε εντελώς άλλη τιμή, πχ 60.000€. Το αμάξι θα φτάσει στον καταναλωτή σε τιμή περίπου ίδια με της Ελλάδας, ενώ όμως θα έχουν καταβληθεί οι απαιτούμενοι από το κράτος φόροι, καθώς προφανώς δεν είναι όλα τα κράτη Ελλάδα. Έτσι, το κέρδος σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ μικρότερο για την εταιρεία και αυτό που θέλει το κράτος (αν υποθέσουμε ότι υπάρχει αυτή η διαφοροποιηση στις τιμές εισαγωγής).
Με αυτά τα σενάρια, είναι λογικό να μη βλέπουμε ότι υπάρχει ξεκάθαρη υπόθεση φοροδιαφυγής από τις συγκεκριμένες εταιρείες στην Ελλάδα; Αν δηλαδή εγώ σαν ελεύθερος επαγγελματίας, πρέπει με βάση τα έσοδα μου να αποδίδω 30.000€ φόρους, αλλά χρησιμοποιώντας ως 'μαγκας' κάποια 'τεχνασματα', αποδίδω 1000€, τοτε αυτό δεν είναι παράνομο;
Yποτιμολογήσεις