-
α) έγραψα 'κάποτε' που σημαίνει κάμποσα χρόνια πίσω ( σχεδόν 10) και β) είχαν πρόβλημα στην αγορά της Αυστραλίας τότε κυρίως λόγω αυξημένων θερμοκρασιών περιβάλλοντος . Μια σοβαρή εταιρεία διορθώνει ( έστω μπαλώνει) το πρόβλημα πριν δημιουργηθεί τεράστιος ντόρος .
Το αξιοσημείωτο ?
λύση στο πρόβλημα ήταν ένα ταπεινό 10W40 σε turbo !! κινητήρα.[/quote]Mε αφορμή το παραπάνω σχόλιο του φίλου, το οποίο ταυτίζεται και με την προτροπή του μηχανικού στο σέρβις της Mitsubishi να πάω με ένα συνθετικό 10w-40, το GT1 της FUCS στην συγκεκριμένη περίπτωση, σε αντίθεση με το προβλεπόμενο 0w-30 ή 5w-30 που δίνει ο κατασκευαστής στο βιβλιαράκι για το Mitsubishi ASX 1.8 turbodiesel, θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας
Σημειωτέον, ότι και εγώ θεωρώ ότι πρέπει να τηρούνται ευλαβικά τα προτεινόμενα από την 'μαμά', αλλά έχοντας κάποιες βασικές γνώσεις μηχανολογίας και με δεδομένο ότι το ελληνικό καλοκαίρι, ίσως να βγάζει έξω από το όριο των 50οC που έχει ένα λάδι με ιξώδες 5w-30, εκτιμώ ότι η επιλογή του 10w-40, ίσως να είναι ορθότερη για το κλίμα της χώρας μας.
Αυτό που με προβληματίζει το αν η εναλλαγή μεταξύ 5w-30 και 10w-40 ανάλογα με την εποχή, μπορεί να αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη λύση, ή η διαφορά στο ιξώδες δημιουργήσει μακροπρόθεσμα πρόβλημα στον κινητήρα! -
Ο χρήστης georgeCM έγραψε:
Mε αφορμή το παραπάνω σχόλιο του φίλου, το οποίο ταυτίζεται και με την προτροπή του μηχανικού στο σέρβις της Mitsubishi να πάω με ένα συνθετικό 10w-40, το GT1 της FUCS στην συγκεκριμένη περίπτωση, σε αντίθεση με το προβλεπόμενο 0w-30 ή 5w-30 που δίνει ο κατασκευαστής στο βιβλιαράκι για το Mitsubishi ASX 1.8 turbodiesel, θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σαςΣημειωτέον, ότι και εγώ θεωρώ ότι πρέπει να τηρούνται ευλαβικά τα προτεινόμενα από την 'μαμά', αλλά έχοντας κάποιες βασικές γνώσεις μηχανολογίας και με δεδομένο ότι το ελληνικό καλοκαίρι, ίσως να βγάζει έξω από το όριο των 50οC που έχει ένα λάδι με ιξώδες 5w-30, εκτιμώ ότι η επιλογή του 10w-40, ίσως να είναι ορθότερη για το κλίμα της χώρας μας.
Αυτό που με προβληματίζει το αν η εναλλαγή μεταξύ 5w-30 και 10w-40 ανάλογα με την εποχή, μπορεί να αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη λύση, ή η διαφορά στο ιξώδες δημιουργήσει μακροπρόθεσμα πρόβλημα στον κινητήρα!Γιατι δεν κοιτας και 5w40 η΄ 0w40 που να καλυπτουν ομως τις προδιαγραφες του κατασκευαστη ?
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για ibiza 2003 1.2 64ΗΡ (τρικυλιδρα δεν ειναι αυτα?) Τι λαδι βαζουμε? Εχω μπερδευτει με το βιβλιο με τις προδιαγραφες VW 500 00, 505 01, 501 01, 505 00....
Ενα 10-40 βαλε .
και σε πόσα χιλιόμετρα/μήνες να το αλλάξει αφού δεν ακολουθεί τις οδηγίες του κατασκευαστή;
Kαθε 7500 του ειπα(προκειται για αμαξι φιλου μου) και βαλαμε τα GM 10-40.
-
Ο χρήστης georgeCM έγραψε:
*α) έγραψα 'κάποτε' που σημαίνει κάμποσα χρόνια πίσω ( σχεδόν 10) και β) είχαν πρόβλημα στην αγορά της Αυστραλίας τότε κυρίως λόγω αυξημένων θερμοκρασιών περιβάλλοντος . Μια σοβαρή εταιρεία διορθώνει ( έστω μπαλώνει) το πρόβλημα πριν δημιουργηθεί τεράστιος ντόρος .
Το αξιοσημείωτο ?
λύση στο πρόβλημα ήταν ένα ταπεινό 10W40 σε turbo !! κινητήρα.Mε αφορμή το παραπάνω σχόλιο του φίλου, το οποίο ταυτίζεται και με την προτροπή του μηχανικού στο σέρβις της Mitsubishi να πάω με ένα συνθετικό 10w-40, το GT1 της FUCS στην συγκεκριμένη περίπτωση, σε αντίθεση με το προβλεπόμενο 0w-30 ή 5w-30 που δίνει ο κατασκευαστής στο βιβλιαράκι για το Mitsubishi ASX 1.8 turbodiesel, θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας
Σημειωτέον, ότι και εγώ θεωρώ ότι πρέπει να τηρούνται ευλαβικά τα προτεινόμενα από την 'μαμά', αλλά έχοντας κάποιες βασικές γνώσεις μηχανολογίας και με δεδομένο ότι το ελληνικό καλοκαίρι, ίσως να βγάζει έξω από το όριο των 50οC που έχει ένα λάδι με ιξώδες 5w-30, εκτιμώ ότι η επιλογή του 10w-40, ίσως να είναι ορθότερη για το κλίμα της χώρας μας.
Αυτό που με προβληματίζει το αν η εναλλαγή μεταξύ 5w-30 και 10w-40 ανάλογα με την εποχή, μπορεί να αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη λύση, ή η διαφορά στο ιξώδες δημιουργήσει μακροπρόθεσμα πρόβλημα στον κινητήραΕγω λεω να τηρησεις το 5w.(εφοσον προτεινει 0 ή και 5 εσυ με τι λογικη θα πας στο 10?)
Λογικοτερη επιλογη το 5w-40 οπου βρισκεις ευκολα σε φουλ συνθετικο. -
Πιστεύω είναι προτιμότερο να βάλεις αυτό που προτείνει η mitsubishi. Θα έχεις κέρδος σε οικονομία ιδίως αν κάνεις μικρές διαδρομές. Αν δεις οτι έχεις πρόβλημα κατανάλωσης λιπαντικού τότε δοκιμάζεις κάτι διαφορετικό.
-
Το 5 ή το 0 δεν κάνει διαφορά.
Είτε -10 είτε +50 στον αέρα το λάδι σου ζει τυλιγμένο από θάλαμο καύσης και ψυκτικό υγρό. Και τα δύο αυτά μετά το ζέσταμα είναι ψιλοανεξάρτητα από την εξωτερική θερμοκρασία οπότε η αναφορά της πια είναι αναίτια. Παλιά που το χειμώνα είχες τα νερά στους 70 και το καλοκαίρι τους 110 είχε σημασία τώρα πια όχι. Απλά το καλοκαίρι έχεις πιο πολλή σκόνη που αν δεν φιλτράρεται καλά από το φίλτρο αέρα καταλήγει στο λάδι και κάνει κακό.
Τα σύγχρονα γερά και καλά συνθετικά 30άρια δεν έχουν τα όρια που λες, είναι για συνέχεια. Τα παλιά ορυκτέλαια 30άρια μπορεί.
Η θερμοκρασία λαδιού έχει σημασία και όχι του αέρα. Αν χτυπάς πάνω από 110 (λαδιού όχι ψυκτικού) πήγαινε σε 40 αλλιώς 30. -
Ο χρήστης rocsta έγραψε:
Nα χώσω τα aral 0w40 supertronic στην 147; Τα βρίσκω πιο φθηνά απ΄ όλα τα 0w40.
Το αμάξι χρησιμοποιείται είτε για βόλτα είτε σε διαδρομές < 10 λεπτών όταν δεν μπορώ να πάρω το ποδήλατο. Aναμένεται να μείνουν στο μοτόρι για περίπου ένα χρόνο όπου θα βγάλουν γύρω στα 5.000 χλμ.
Από τα πολλά που διάβασα, βλέπω ότι τα 0w40 τα πάνε γενικά καλύτερα από τα 5w30, και στα λινκ που συχνά πυκνά βάζει ο μουσάτος, οι ειδικοί τα προτιμούν από τα πολυφορεμένα 5w30.
Γνώμες;Για σύντομες βόλτες
-
Σε αυτό το παλιό μεν τεστ, καθολική υπεροχή στην οξείδωση (και όχι μόνο) των 0w40
viewtopic.php?p=1584679#p1584679Νταξ, τα m1 ίσως δεν είναι ίδια από τότε,απλά σαν γενική εικόνα το βάζω
-
για peugeot 106 και αλλαγές κάθε 10.000 χιλ. Ποιο προτεινεται σε αυτα τα 2.
castrοl magnetec 5w40
mοtυl χcess 5w40
τωρα ειχε το xcess και το μονο κακο ηταν οτι ακουγοταν τα ωστηρια.πιστευετε οτι τα castrοl θα ναι καλυτερα? -
Λίγα χρόνια πριν θα σου λεγα motul δαγκωτό γιατί ήξερα οτι τα castrol είναι από ανακυκλωμένα λάδια.....
Από μηχανικό μου χει πει ότι έχει ανοίξει μοτέρ που είχε μοτουλ και ήταν μες τη μαυρίλα.
Τώρα εαν θες δοκίμασε elin ,ναι ελληνικά ,αλλα αναλογήσου ότι ίσως πληρώνουμε αντίστοιχα βανζινάδικα εξωτερικου με τα ξένα λιπαντικά συν το κέρδος που βγάζουν από την εισαγωγή...οπότε ότι πληρώσεις από ελληνικά επεξεργασμένο πετρέλαιο δε θαναι σε 'μεσιτικά' εισαγωγης....
Οπως και ναχει εαν θες ρίξε μια ματιά
http://www.elin.gr/el/auto-tec.html
Εαν έχεις έως περίπου(δηλαδή για σχετικά καινούρια ,χωρίς φθορά μοτερ) 170 000χλμ δικίμασε autotec ultra plus 10w-40 ενώ εάν εχεις παραπάνω βάλε τα ultra 15w-50.
Οι προδιαγραφές που έγραψα είναι για Ελλάδα...
Εμένα ο κατασκευαστής λέει 5w-30 αλλά για τις συνθήκες τις πατρίδας του αυτοκινήτου(Γερμανία).
Τουχω βάλει τα 15W και όλα καλά...
Αυτή είναι η γνώμη μου -
Ο χρήστης akis_drive έγραψε:
Λίγα χρόνια πριν θα σου λεγα motul δαγκωτό γιατί ήξερα οτι τα castrol είναι από ανακυκλωμένα λάδια.....
Από μηχανικό μου χει πει ότι έχει ανοίξει μοτέρ που είχε μοτουλ και ήταν μες τη μαυρίλα.
Τώρα εαν θες δοκίμασε elin ,ναι ελληνικά ,αλλα αναλογήσου ότι ίσως πληρώνουμε αντίστοιχα βανζινάδικα εξωτερικου με τα ξένα λιπαντικά συν το κέρδος που βγάζουν από την εισαγωγή...οπότε ότι πληρώσεις από ελληνικά επεξεργασμένο πετρέλαιο δε θαναι σε 'μεσιτικά' εισαγωγης....
Οπως και ναχει εαν θες ρίξε μια ματιά
http://www.elin.gr/el/auto-tec.html
Εαν έχεις έως περίπου(δηλαδή για σχετικά καινούρια ,χωρίς φθορά μοτερ) 170 000χλμ δικίμασε autotec ultra plus 10w-40 ενώ εάν εχεις παραπάνω βάλε τα ultra 15w-50.
Οι προδιαγραφές που έγραψα είναι για Ελλάδα...
Εμένα ο κατασκευαστής λέει 5w-30 αλλά για τις συνθήκες τις πατρίδας του αυτοκινήτου(Γερμανία).
Τουχω βάλει τα 15W και όλα καλά...
Αυτή είναι η γνώμη μουευχαριστω για την απαντηση..
-
Γιατί όχι Total 5W-40;
-
Ο χρήστης akis_drive έγραψε:
Λίγα χρόνια πριν θα σου λεγα motul δαγκωτό γιατί ήξερα οτι τα castrol είναι από ανακυκλωμένα λάδια.....
Από μηχανικό μου χει πει ότι έχει ανοίξει μοτέρ που είχε μοτουλ και ήταν μες τη μαυρίλα.
Τώρα εαν θες δοκίμασε elin ,ναι ελληνικά ,αλλα αναλογήσου ότι ίσως πληρώνουμε αντίστοιχα βανζινάδικα εξωτερικου με τα ξένα λιπαντικά συν το κέρδος που βγάζουν από την εισαγωγή...οπότε ότι πληρώσεις από ελληνικά επεξεργασμένο πετρέλαιο δε θαναι σε 'μεσιτικά' εισαγωγης....
Οπως και ναχει εαν θες ρίξε μια ματιά
http://www.elin.gr/el/auto-tec.html
Εαν έχεις έως περίπου(δηλαδή για σχετικά καινούρια ,χωρίς φθορά μοτερ) 170 000χλμ δικίμασε autotec ultra plus 10w-40 ενώ εάν εχεις παραπάνω βάλε τα ultra 15w-50.
Οι προδιαγραφές που έγραψα είναι για Ελλάδα...
Εμένα ο κατασκευαστής λέει 5w-30 αλλά για τις συνθήκες τις πατρίδας του αυτοκινήτου(Γερμανία).
Τουχω βάλει τα 15W και όλα καλά...
Αυτή είναι η γνώμη μουποιος σου ειπε οτι τα castrol ειναι απο ανακυκλωση;;;
ο μηχανικος σου ηξερε οτι παντα το μοτερ ειχα motul και οι αλλαγες ηταν στην ωρα τους;;;;
συμφωνω για τα elin καθως με αυτη τη λογικη τα βαζω εδω και λιγους μηνες στα αυτοκινητα μου και μεχρι στιγμης ολα ειναι μια χαρα -
Προστέθηκαν καινούργια δείγματα λιπαντικών ( 3η φουρνιά , στην κυριολεξία) στη γνωστή λίστα . Τα αριστεία αυτή τη φορά δίνονται στα:
magnatec 10W40
και Fuchs Titan GT1 0W20
Το fuchs είναι με μια μυστήρια συνταγή , εστέρες βιοδιασπώμενοι και περιέχει ελάχιστη ποσότητα Ζn .
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Γιατί όχι Total 5W-40;για το λογο οτι ειναι ημισυνθετικο.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Προστέθηκαν καινούργια δείγματα λιπαντικών ( 3η φουρνιά , στην κυριολεξία) στη γνωστή λίστα . Τα αριστεία αυτή τη φορά δίνονται στα:magnatec 10W40
και Fuchs Titan GT1 0W20
Το fuchs είναι με μια μυστήρια συνταγή , εστέρες βιοδιασπώμενοι και περιέχει ελάχιστη ποσότητα Ζn .
γνωστή λίστα; (sorry, έχω χάσει επεισόδια)
-
σελ 221
-
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Προστέθηκαν καινούργια δείγματα λιπαντικών ( 3η φουρνιά , στην κυριολεξία) στη γνωστή λίστα . Τα αριστεία αυτή τη φορά δίνονται στα:magnatec 10W40
και Fuchs Titan GT1 0W20
Το fuchs είναι με μια μυστήρια συνταγή , εστέρες βιοδιασπώμενοι και περιέχει ελάχιστη ποσότητα Ζn .
Με βαση αυτα που (γρήγορα) διαβασα (σε μεταφραση στα Αγγλικά, δεν εμπιστεύομαι τη μεταφραση google στα Ελληνικά) οι τυποι 'τεσταρουν' καθε λαδι 'τηγανιζοντάς το' και μετα βλεποντας πόσοτικά και ποιοτικά τη μαυρίλα που μενει στο 'τηγάνι'. Σωστά?
Ετσι όπως παρουσιάζονται τα δεδομένα, μερικά λαδια (μεταξύ των οποίων και το Castrol Magnatec 10-40) με ταπεινες τιμες αγοράς και επισης ταπεινες προδιαγραφές αφηνουν το τηγάνι ολοκάθαρο, ειδικοτερα σε σύγκριση με τα ποιο 'ποιοτικά', ακριβότερα και με αλλες περγαμηνες λάδια. Να παίρνουμε λοιπόν όλοι Magnatec?
WTF?
Μπορεί να μου εξηγήσει κανείς? -
Αν τα καταλαβαίνω καλά, το συγκεκριμένο τεστ ουσιαστικά ελέγχει τα λάδια για τις επικαθίσεις τους. Πρόκειται για ένα μόνο από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα λάδι. Βασικά λάδια που ΔΕΝ τα πήγαν καλά στο τεστ νομίζω αξίζει να τα αποφύγει κάποιος.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]