-
Εκαναν και κατι καλο τελικα αυτοι οι Αμερικανοι...
-
Ο χρήστης panos7 έγραψε:
Εκαναν και κατι καλο τελικα αυτοι οι Αμερικανοι...Δεν είναι και τόσο καλό να καταστρέφεις μία βιομηχανία που πρόσφερε δουλειά σε τόσο κόσμο...
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Εκαναν και κατι καλο τελικα αυτοι οι Αμερικανοι...
Δεν είναι και τόσο καλό να καταστρέφεις μία βιομηχανία που πρόσφερε δουλειά σε τόσο κόσμο...
Και φθηνή μετακίνηση σε ακόμα περισσότερο... αλλά προφανώς ο φίλος πανος αστειεύτηκε...
Πάντως δεν θα το θεωρούσα καθόλου απίθανο να έχει καταθέσει προσφορά για την εξαγορά της ZASTAVA και η ΕΛΒΟ... Ίδιο αντικείμενο έχουνε, η ΕΛΒΟ θέλει να επεκταθεί στα Βαλκάνια... και το εργατικό στη Γιουγκοσλαβία είναι αστείο... κολλάει...
Αλλά, αν έχει καταθέσει προσφορά καμία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία δε νομίζω να μπορέσει η ΕΛΒΟ να χτυπήσει την προσφορά...
-
Και μάλιστα μια σοβαρή βιομηχανία (που η ΕΛΒΟ έχει αποδείξει με τα σκάνδαλά της ότι στερείται σοβαρότητος).
Όσον αφορά το αν ήταν 'καλή' ή όχι η καταστροφή του εργοστασίου αυτοκινήτων της Zastava από τους παγκόσμιους κατσικοκλέφτες... Νομίζω πως το καλύτερο που θα μπορούσαν να κάνουν θα'ταν, εφόσον δεν εγκαταλείπουν την ιδεοληψία τους περί 'μεταλαμπάδευσης' (διά της βίας πάντοτε) των 'ιδεωδών' τους, να κάνουν χαρακίρι, μπας και ησυχάσει ο πλανήτης.
-
Εγώ πάλι άκουσα ότι λίγους μήνες μετά το βομβαρδισμό η Zastava συνέχιζε να βγάζει το Florida. Μάλιστα, είχε παρουσιάσει και ένα καινούργιο μοντέλο...
-
Για το Florida δεν ξέρω, αλλά το Yugo το ξανάβγαλε. Παίζει νομίζω και κάμπριο έκδοση...
-
Πάντως εγώ ένα έχω να πω!! Ας βγάζαμε και εμείς αυτοκίνητο και ας ήταν χειρότερο και από to Yugo!
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Πάντως εγώ ένα έχω να πω!! Ας βγάζαμε και εμείς αυτοκίνητο και ας ήταν χειρότερο και από to Yugo!Βρέ,άς βγάζαμε τουλάχιστον...χαρταετούς.
-
Τώρα να σας κουφάνω λίγο;
http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Neuron
Σημείωση: 'HAI' = Ε.Α.Β.
Τι λέτε γι'αυτό; Ο Sado πάντως σίγουρα θα συγκινηθεί με την πιθανή συνεργασία Saab - Ε.Α.Β
-
Όλοι είναι συγκινημένοι...
Είδες η ΕΑΒ;;; Μ' αρέσει μάλιστα που σύμφωνα με την wikipedia η ΕΑΒ είναι η μόνη σίγουρη μέχρι στιγμής, μαζί με την SAAΒ... Τόσο καλή είναι;;;
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Τώρα να σας κουφάνω λίγο;Όσο και να φαίνεται περίεργο δεν είναι και τόσο κουφό... Η ΕΑΒ πολλές φορές στο παρελθόν έχει αναλάβει συνεργασία με πολλές εταιρείες αεροναυπηγικής (Boeing, Dornier, Canadair, Lockheed Martin) αλλά και συγκεκριμένα και με την Dassault (αν θυμάμαι καλά φρένα - σύστημα προσγείωσης του Μ2000 ή κάτι σχετικό αλλά νομίζω και δεξαμενές για το Falcon). Ήταν νομίζω να πάρει και ένα σεβαστό μέρος της γραμμής παραγωγής του Eurofighter (αν θυμάμαι καλά κάτι είχα διαβάσει για περί το 30-40%). Γενικά σε 'φαναρτζοδουλειές' είναι μανούλες...
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Εκαναν και κατι καλο τελικα αυτοι οι Αμερικανοι...
Δεν είναι και τόσο καλό να καταστρέφεις μία βιομηχανία που πρόσφερε δουλειά σε τόσο κόσμο...
Και φθηνή μετακίνηση σε ακόμα περισσότερο... αλλά προφανώς ο φίλος πανος αστειεύτηκε...
Εννοειται πως αστειευομουν
Μακαρι να'χε και η Ελλαδα μια βιομηχανια αυτοκινητων και ας ηταν και σαν τη Yugo -
Στην ιστοσελίδα της Ε.Α.Β. πάντως καταγράφονται όλες οι δραστηριότητές της, οι οποίες περιλαμβάνουν, εκτός από υπηρεσείες συντήρησης στα αεροσκάφη της Π.Α., υπεργολαβίες για διάφορες γνωστές και καθιερωμένες αεροπορικές εταιρίες.
Σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις η ευθύνη ακόμα και για την σχεδιομελέτη του εξαρτήματος (πτερύγια, δεξαμενές καυσίμων, διάφορα panels και άλλα, πιο πολύπλοκα εξαρτήματα) ανήκε εξ' ολοκλήρου στην Ε.Α.Β.
Επίσης εκεί αναφέρεται και η δραστηριότητά της στον χώρο των ηλεκτρονικών, μέσω πάλι συνεργασιών είτε ερευνητικού έιτε υπεργολαβικού χαρακτήρα.Ιδού η ιστοσελίδα της : http://www.hai.gr
Γενικά η Ε.Α.Β. είναι μια δραστήρια επιχείρηση, μάλλον έχει εξυγιανθεί...
Δεν γνωρίζω το ιδιοκτησιακό της καθεστώς.
Αυτά!
-
Δυστυχώς και η ΕΑΒ είναι μια πονεμένη ιστορία. Ξεκίνησε με μεγάλες προοπτικές και έθεσε φιλόδοξους στόχους αλλά χάθηκε και αυτή ανάμεσα στα συμφέροντα μεσάζοντων και ανθρώπων που δεν έβλεπαν τίποτε άλλο εκτός από το προσωπικό τους όφελος. Δύο πράγματα θα αναφέρω: 1ον εάν οι ένοπλες δυνάμεις προμηθεύονταν οπλικά συστήματα τα οποία θα παράγονταν από την ΕΑΒ (ή άλλες ελληνικές βιομηχανίες) προφανώς δεν θα υπήρχε η μίζα για κάποιους οι οποίοι ''ατιπροσωπεύουν' ξένες εταιρείες.
2ον σκεφτείτε πόσα δις δολλάρια δόθηκαν για αγορές αεροσκαφών και για την συντήρηση τους τα τελευταία 25 χρόνια και πόσος ήταν ο τζίρος της ΕΑΒ
Εάν συνδυάσει κάποιος αυτά τα δύο, καταλαβαίνει γιατί η ΕΑΒ δεν έγινε μια πραγματικά μεγάλη αμυντική βιομηχανία από την οποία η χώρα θα είχε τεράστια οφέλη -
Δημήτριε αυτό έλειπε ολόκληρο εργοστάσιο να μη έφτιαγνε και τιποτα!
Το οτι καμαρώνουμε επειδή η ΕΑΒ φτιάχνει (και σχεδιάζει!) μόνη της μια δεξαμενή νομίζω πιστοποιεί το τραγικό του πράγματος.
Το Neuron της Dassault είναι μια ευκαιρία αλλα δεν βλέπω το λόγο γιατι να μην έχει την ίδια κατάληξη με τις προηγούμενες.
Ελπίζω να καταλαβένετε πως η συμμετοχή εκεί της ΕΑΒ είναι πολιτική παροχή και δεν επιλέχθηκε λόγω της 'αξίας' της.
Μακάρι βέβαια να αλλάξουν με αυτό τα πράγματα.
-
Όλες οι εταιρείες ξεκινάνε από χαμηλά. Το κακό με την ΕΑΒ είναι ότι έμεινε χαμηλά, λόγω και των πιέσεων από 'ξένα και ντόπια συμφέροντα' (κλισέ, αλλά είναι αλήθεια) και της ισορροπίας που έπρεπε να κρατάει η Ελλάδα σε σχέση με την Τουρκία για να παίρνει δωρεάν βοήθεια από τις ΗΠΑ και να διατηρείται το πάλαι ποτέ 7/10.
Σήμερα όμως που η Ε.Ε. προσπαθεί να απαγκιστρωθεί στρατηγικά και οικονομικά από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, δίνεται η ευκαιρία στην ελληνική βιομηχανία να κάνει βήματα που παλιότερα δεν μπορούσε ή δεν της επιτρεπόταν να κάνει. Για να δούμε τι θα δούμε.Για την ιστορία:
Η Opel είχε κλείσει το εργοστάσιό της στην Ελλάδα (το οποίο έκανε μόνο συναρμολόγηση, όπως όμως έκαναν κάποτε και οι Seat/Hyundai/Skoda...καταλαβαίνετε) κατόπιν μίζας που είχε πάρει κυβερνητικό στέλεχος από Έλληνα ανταγωνιστή τη δεκαετία του 80 (λεπτομέρειες μόνο με pm). -
H EAB δεν ξεκίνησε απο χαμηλά, ξεκίνησε με μια πολύ σημαντική επένδυση και απο τότε τρώει λεφτά.
Το 7/10 δεν νομίζω πως έχει σχέση με την πορεία της, στον πολιτικό τομέα η ΕΑΒ δεν έχει να επειδήξει τίποτα, ότι έχει φτιάξει κατα καιρούς είναι αστεία απομεινάρια απο αντισταθμιστικά ωφέλη.
Η Ε.Ε. δεν προσπαθεί ειδικά σήμερα να απαγκιστρωθεί οικονομικά απο τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ αλλα απο την ώρα που συστάθηκε. Η ευκαιρία στην ελληνική βιομηχανία δόθηκε πριν 25 χρόνια, τώρα μόνο με leap frog τεχνολογίες μπορούμε να δημιουργήσουμε τεχνολογία στην ελλάδα. η μαζική παραγωγή δεν έχει μέλλον εδώ πλέον.
edit: μόνο τη σελίδα της ΕΑΒ να δεί κάποιος καταλαβαίνει περι τίνος πρόκειται.
-
Να εξηγήσω πως το αντιλαμβάνομαι:
Η ΕΑΒ και κάθε ΕΑΒ, ως εταιρεία παραγωγής αεροπορικών και οπλικών συστημάτων, όφειλε να επενδύσει μεγάλα ποσά στην έρευνα. Αυτά τα χρήματα θα τα έπαιρνε καταρχήν από το κράτος, όπως συμβαίνει σε ΟΛΕΣ τις μεγάλες εταιρείες ΟΛΩΝ των κρατών. Το ελληνικό κράτος έπρεπε λοιπόν να ρίξει λεφτά στην ΕΑΒ, πολλά λεφτά και με σταθερούς ρυθμούς (προσοχή εδώ) ΟΧΙ με μορφή επιδότησης, αλλά με παραγγελίες προϊόντων κατά προτεραιότητα. Όταν όμως το όχι πάμπλουτο ελληνικό κρότος έπρεπε να σκάει τρισεκατομμύρια κάθε λίγα χρόνια για να παίρνει αεροπλάνα και κανόνια από τις ΗΠΑ κατά κύριο λόγο και από άλλους 'συμμάχους' (σε στρατιωτικό ή πολιτικό επίπεδο) για να μην παίρνει το πάνω χέρι η Τουρκία, πολύ απλά δεν του περίσσευαν για να κάνει τις απαιτούμενες παραγγελίες στην ΕΑΒ. Σε συνδυασμό με την κακοδιαχείριση, η ΕΑΒ έμεινε χαμηλά και περιορίστηκε σε ματσακονιές και λαμαρινοδουλειές.
Η Ε.Ε. μπορεί στα χαρτιά να επιδίωκε την απαγκίστρωσή της από το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της (Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης ήταν ο στόχος από την αρχή), όμως στην πράξη λόγω του ψυχρού πολέμου δεν μπορούσε εύκολα να το πράξει. Ακόμα και σήμερα μέλη της Ε.Ε. μένουν δεμένα πίσω από τις ΗΠΑ (κάργα η Μ. Βρετανία, λιγότερο οι Ισπανία-Πορτογαλία-Ιταλία-Ελλάδα και περισσότερο η πλειοψηφία των νέων κρατών-μελών μετά την τελευταία διεύρυνση πχ Πολωνία-Βουλγαρία) και μόνο μετά την εποχή Μπους η κατάσταση άρχισε να μεταβάλλεται, αφού φαίνεται πια καθαρά ότι η Ευρώπη χάνει στο παιχνίδι των ΗΠΑ. Εκτός αυτών, η δημιουργία νέων πόλων ισχύος (Κίνα και Ρωσσία) δίνει τη δυνατότητα νέων συμμαχιών κυρίως σε οικονομικό επίπεδο. Γι'αυτό λέω ότι σήμερα η Ελλάδα μπορεί μέσω Ε.Ε. να κάνει πιο άνετα παιχνίδι απ' ό,τι παλιότερα.
-
Όταν την δεκαετία του '80 τα αντισταθμιστικά οφέλη εξαντλούνταν στις εξαγωγές πορτοκαλίων και άλλων παρεμφερών 'υψηλής τεχνολογίας' προιόντων, μπορεί να καταλάβει κανείς τη σημασία που έδινε το ελληνικό κράτος στην ανάπτυξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας
-
Παιδιά εγώ έχω να πω το εξής : Από την στιγμή που η Dassault έβαλε μέσα στην κοινοπραξία και την Ε.Α.Β., σημαίνει πως διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μια βιώσιμη προοπτική.
Αυτοί δεν είναι χαζοί, ούτε χωράνε μικροπολιτικά συμφέροντα εδώ. Την ενσωματώσαν στην κοινοπραξία, γιατί πολύ απλά η Ε.Α.Β. ήτανε ικανή να ανταποκριθεί στις προκύπτουσες υποχρεώσεις...
Ελληνικό Zastava;