-
Πάντως δεν μου βγαίνει εύκολα από το μυαλό η κεντρική ιδέα ότι με αρκετή προσοχή στην αγορά ενός μετάχειρου (και λίγη τύχη), σέρβις εκτός αντιπροσωπείας,προσεκτική επιλογή ανταλλακτικών (είτε ορίτζιναλ ανεξάρτητης εισαγωγής, είτε και κανά μετάχειρο , είτε και τίποτα άφτερ, ανάλογα όπου σε παίρνει), έστω και με το μόνο που να ασχολείσαι να μην είναι τίποτα άλλο από την πίεση των ελαστικών, θα ρίξεις τα κοστολόγια και θα μπορέσεις να χαρείς ένα Μπόξτερ που αν πήγαινες τελείως στρέιτ (αγορά καινούργιου, σέρβις μόνο στην Πόρσε με ορίτζιναλ καινούργια) δεν θα μπορούσες.
Μπορεί και να κάνω λάθος, μέχρι W203 έχει περάσει από τα χέρια μου, και μέχρι εκεί έπιανε το κόλπο.Φυσικά τα κοστολόγια της ασφάλειας είναι σε κάθε τέτοια περίπτωση σχεδόν αμελητέα. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Πάντως δεν μου βγαίνει εύκολα από το μυαλό η κεντρική ιδέα ότι με αρκετή προσοχή στην αγορά ενός μετάχειρου (και λίγη τύχη), σέρβις εκτός αντιπροσωπείας,προσεκτική επιλογή ανταλλακτικών (είτε ορίτζιναλ ανεξάρτητης εισαγωγής, είτε και κανά μετάχειρο , είτε και τίποτα άφτερ, ανάλογα όπου σε παίρνει), έστω και με το μόνο που να ασχολείσαι να μην είναι τίποτα άλλο από την πίεση των ελαστικών, θα ρίξεις τα κοστολόγια και θα μπορέσεις να χαρείς ένα Μπόξτερ που αν πήγαινες τελείως στρέιτ (αγορά καινούργιου, σέρβις μόνο στην Πόρσε με ορίτζιναλ καινούργια) δεν θα μπορούσες.
Μπορεί και να κάνω λάθος, μέχρι W203 έχει περάσει από τα χέρια μου, και μέχρι εκεί έπιανε το κόλπο.Φυσικά τα κοστολόγια της ασφάλειας είναι σε κάθε τέτοια περίπτωση σχεδόν αμελητέα.Πιάνει και με Ferrari .
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
...@Prof. Καμμία σιγουριά, απλώς ο αυτοδίδακτος μάστορας που πήρε boxster και θα πιάσει δυναμόκλειδο πρώτη φορά, ξέρεις πόσες βίδες έχει να κόψει για αρχή; Τα λεφτά που θα γλιτώσει θα του τα φάνε τα μηχανουργεία...
...
Είσαι βέβαιος ότι στα επίσημα (να μην πούμε για τα ανεπίσημα) τα σφίγγουν όλα με δυναμόκλειδα? Ακόμα και σε ένα γκολφ τροχοί και φίλτρο λαδιού π.χ. αναφέρονται ΝΜ για το σφίξιμο. Πότε δεν έγινε έτσι είτε εντός είτε εκτός αντιπροσωπείας. Όταν το έκανα μόνος μου όμως έγινε. Δεν μιλάω να κατεβάσεις κινητήρα άλλωστε όταν μιλάω για diy συντήρηση (λάδια, φίλτρα, τακάκια, δίσκοι, μπουζί και διάφορα άλλα μπορούν να γίνουν σχετικά εύκολα). Και το ροπόκλειδο δεν είναι και τόσο δύσκολο στη χρήση, απλά είναι ακριβό. Προσωπικό παράδειγμα, έδωσα 90 ευρώ για το κλειδί που γυρνάει πίσω το πίσω πιστόνι. Στην αρχή πόνεσαν αυτά τα λεφτά, 2 αλλαγές που έκανα όμως έκαναν απόσβεση (+ένας φίλος).
Eπιπλέον όταν το αυτοκίνητο είναι Porsche και σου πει ο άλλος πως το έφτιαχνε μόνος του για να γλιτώσει λεφτά σίγουρα είναι κάπως οξύμωρο.
Το κάνεις και για οικονομία αλλά περισσότερο το κάνεις από μεράκι. Προσωπικά προσέχω πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο μου από τον οποιοδήποτε μάστορα.
Φυσικά δεν υποστηρίζω ότι όλοι έχουν τις ικανότητες για diy συντήρηση αλλά η συντήρηση σε εξουσιοδοτημένο δεν σημαίνει ότι όλα είναι οκ πάνω στο αυτοκίνητο. -
Το θέμα σε αυτά τα αμάξια το έτος 2012 δεν είναι η συντήρηση, είναι η κατοχή και η χρήση.
Πες ότι βρήκες ένα Βoxster S σε τιμή GOLF TSI.
Κανονικά (σε άλλες εποχές) για να το πάρεις θα επέτρεπε να είχες δώσει νεφρό και αριστερό πόδι (οπότε αναγκαστικά θα ηταν tip-tronic )Πες ότι το πας Sportscar σου λεει ΟΚ
90% θα έχει απλήρωτο σήμα = 1100 με το καλημέρα
20.200€ τεκμήριο
Mετα ανά έτος ξεκινάς ένα party παγίων εξόδων =
σήμα + έκτακτη εισφορά + ασφάλεια (απλή όχι μικτή)
1100 + 1010 + 900 = 3010€Με μια μέση κατανάλωση 13λ/100χλμ και απλή αμόλυβδη στο 1,85 θες 25 cents / χλμ ή 2500€ για 10,000χλμ
Κατά συνεπεία ένα σέρβις των 800€ αν διετία (πολλά λέω) που μπορεί να χρειαστεί αυτό είναι peanuts μπροστά στα παγία του.
-
ναι αλλα πριν 2-3 χρονια εκανε 45 χιλιαρικα και τωρα κανει 25. Εχεις (θεωρητικα) μια 20αρα στη καβατζα για αναλωσιμα
Χτες μιλησα με ενα παιδι που δινει μια 996 Τουρμπο S στα 30-32. Την ειχε παρει πριν 2 χρονια (στην χειροτερη χρονικα στιγμη) στα 75.000 -
Ο χρήστης mikegr έγραψε:
ναι αλλα πριν 2-3 χρονια εκανε 45 χιλιαρικα και τωρα κανει 25. Εχεις (θεωρητικα) μια 20αρα στη καβατζα για αναλωσιμα
Χτες μιλησα με ενα παιδι που δινει μια 996 Τουρμπο S στα 30-32. Την ειχε παρει πριν 2 χρονια (στην χειροτερη χρονικα στιγμη) στα 75.000Ναι αλλα την 20αρα που λες 'καβατζα', πρεπει να την εχεις στην ουσια, 'ετοιμη' για αυτη την δουλεια...
Πολλοι πιστευουν οτι δεν θα χρειαστει, αλλα οσο πιο παλιο/πολλα χλμ, και κακοσυντηρημενο ειναι το υποψηφιο μτχ τετοιου επιπεδου, προς αγορα, αλλο τοσο υψηλοτερες πιθανοτητες εχει, να σε 'ξεζουμισει' στα συνεργεια.
Ολα αυτα εφοσον μιλαμε για ιδιαιτερες κατασκευες, που φερουν 'βαρια' σηματα, οπως αυτο της Porsche.
Τωρα εαν καποιου πιανουν πραγματικα τα χερια, και εχει την ορεξη, μερακι, και χρονο να ασχοληθει, αυτο ειναι αλλο θεμα.
Δεν σημαινει βεβαια, οτι αυτοματως θα αποφυγει οπωσδηποτε καποιο μεγαλο εξοδο που μπορει να προκυψει...P.S Οι προηγουμενοι υπολογισμοι του χρηστη roulis21, χοντρικα δεινουν μια εικονα για το ποσο υψηλη μπορει να ειναι κατα ετος, η παγια κτηση, ενος τετοιου αυτοκινητου. Εαν θελεις περιπου 3κ ΠΑΡΑΠΑΝΩ το χρονο, σε σχεση με αυτο που ηδη συντηρεις πχ, και μπορεις να το αγορασεις, τοτε υπολογιζεις για ΠΟΣΑ χρονια μπορεις να καλυπτεις αυτα τα αυξημενα παγια κοστη, προσθετεις και 5κ στο budget για τυχον εκτακτα εξοδα απο κρυφα προβλημα που μπορει να εμφανιστουν, και κανεις την κινηση σου...
-
Ο χρήστης mikegr έγραψε:
ναι αλλα πριν 2-3 χρονια εκανε 45 χιλιαρικα και τωρα κανει 25. Εχεις (θεωρητικα) μια 20αρα στη καβατζα για αναλωσιμαΝαι αν μπορύσες να διαθέσεις τότε εκείνο το ποσό και δεν το έκανες για τον α,β λόγο σίγουρα τώρα αν εξακολουθείς να το έχεις σου κάτσει πολύ καλή ευκαιρία.
Η όλη συζήτηση όμως (απ οτι έχω καταλάβει) γίνεται για το αν κάποιος λόγω της σημερινής κατάστασης αλλά και απαξίωσης των αυτοκινήτων ιδίως υψηλού κυβισμού μπορεί να το πάρει στην ξεφτίλα αλλά δεν μπορεί να το συντηρήσει, κοινώς δελεάζεται από την τιμή αλλά δεν υπολογίζει τα πάγια έξοδα.Για μένα υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων:
α) αυτός που είχε όνειρο ή απωθημένο να πάρει ένα αυτοκίνητο για το οποίο δεν διέθεται το κατάλληλο ποσό και ύστερα από αρκετά χρόνια το συγκεκριμένο αυτοκίνητο απαξιώθηκε είτε λόγο παλαιότητας είτε λόγω αλλαγής στο φορολογικό σύστημα και πλέον μπορεί και βρίσκει την ευκαιρία να το αγοράσει για του φύγει η κάψα χωρίς να τον νοιάζει αν θα χαλάσει η αν δεν του βγεί καλό, έχει από πίσω ένα ποσό με το οποίο μπορεί να καλύψει τα γούστα του.β)αυτός που πάντα ήθελε να χει ένα αυτοκίνητο κατηγορίας ανώτερης της οικονομικής του κατάστασης και πλέον βλέποντας το σε τιμή αντίστοιχη με κάποιο της οικονομικής του δυνατότητας το προτιμάει δίχως να υπολογίσει τα πάγια έξοδά του για να πεί απλά πως το πήρε.
-
Ο χρήστης roulis21 έγραψε:
Κατά συνεπεία ένα σέρβις των 800€ αν διετία (πολλά λέω) που μπορεί να χρειαστεί αυτό είναι peanuts μπροστά στα παγία του.
Ναι είναι πολλά αυτά που λες διότι και πάλι αναφέρεσαι στην απλή συντήρηση, η οποία θα επαρκεί μόνο αν είσαι χατζηκωλόφαρδος.
Για να μην σας κουράζω άλλο από την πλευρά μου συνοψίζω την άποψή μου στα κάτωθι και εξακολουθώ να παρακολουθώ τη συζήτησή σας:
1)Αν το έχεις μεράκι και καημό πάρ'το. Μόνο να ξέρεις ότι το γεγονός ότι το κατέχεις δε σημαίνει ότι μπορείς να το κυκλοφορείς κιόλας (στα ιστορικά αυτοκίνητα συμβαίνει κατά κανόνα αυτό. Υπάρχουν άνθρωποι με 10 και 15 αυτοκίνητα αλλά σε καμμία περίπτωση δε σημαίνει αυτό οτι μπορούν να τα κυκλοφορήσουν όλα μαζί ταυτόχρονα). Μην κάνεις κανέν αστείο και θέλεις και Μέγαρα μόνο ...
2) Φτηνή Πόρσε δεν υπάρχει ... με την παλιατζουρία θα δώσεις τα ίδια (ισως και περισσότερα σε βάθος χρόνου) απλά θα τα δώσεις σε δόσεις...υπό αυτή τη λογική η boxster του δεκαχίλιαρου ΔΕΝ είναι η καλύτερη λύση.
3) DIY, ειδικά σε σύγχρονο αυτοκίνητο επιδόσεων με άπειρο οδηγό-συντηρητή, πέρα από μια απλή χαζοσυντήρηση, δε γίνεται. Δοκιμάστε την τύχη σας σε ένα απλό σκαθάρι πρώτα και μετά τα ξαναλέμε. -
Παιδια υπαρχει και η μεση λυση .Η χρυση τομη.Αυτη τη στιγμη μπορεις ας πουμε να βρεις ελληνικη cayman me 50000 Km ,σχεδον με 25000 ευρω.Ε αυτο το αυτοκινητο εκτος απο τα προγραμματισμενα εχει λιγες πιθανοτητες να βγαλει σοβαρη βλαβη.
-
εννοειται οτι μιλαμε για 987 και Cayman των οποιων η τακτικη συντηρηση se specialist ειναι to πολυ 1,5Χ αυτη του Γολφ Α3 σε vag dealer.
-
Ο χρήστης roulis21 έγραψε:
εννοειται οτι μιλαμε για 987 και Cayman των οποιων η τακτικη συντηρηση se specialist ειναι to πολυ 1,5Χ αυτη του Γολφ Α3 σε vag stealer.Fixed
-
Ο χρήστης roulis21 έγραψε:
εννοειται οτι μιλαμε για 987 και Cayman των οποιων η τακτικη συντηρηση se specialist ειναι to πολυ 1,5Χ αυτη του Γολφ Α3 σε vag dealer.Για 986 δεν ισχύει αυτό? (πέραν του ότι σαν πιο παλαιό αυτοκίνητο μπορεί να βγάλει και άλλες βλάβες)
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
εννοειται οτι μιλαμε για 987 και Cayman των οποιων η τακτικη συντηρηση se specialist ειναι to πολυ 1,5Χ αυτη του Γολφ Α3 σε vag dealer.
Για 986 δεν ισχύει αυτό? (πέραν του ότι σαν πιο παλαιό αυτοκίνητο μπορεί να βγάλει και άλλες βλάβες)
λογικα για τιμες αναλωσιμων θα ισχυει αλλα το 986 (1998-2004) ειναι πλεον 8-14 ετων και προφανως θα εχει πολλα χλμ και αν δεν ειναι απο χερι δε θα θελει απλα λαδια φιλτρα κλτ κτλ.
-
υπαρχει ομως και το ενδεχομενο καποιες ακριβες επισκευες ή βλαβες ή ανακλησεις να τις εχει κανει ο προηγουμενος και να μην χρειαζεται....αναλογα ποσο το φροντιζε
-
Άμα το φρόντιζε δεν θα στο δώσει στην ξεφτίλα.
-
Εισερχομένου του αγγουριού στην υφαλοκρηπίδα, και θεοί πείθονται.
-
Εγώ πιστεύω ότι τιμές ξεφτίλα δεν υπάρχουν, παρά την κρίση. Μια Boxster 10ετιας που χάνει 10% το χρόνο ορθώς πωλείται 10 χιλιάρικα. Μια πιο καινούρα που πωλείται 20 χιλ. μπορεί να σε γλιτώσει από επισκευές 20 χιλιάδων. Μην ξεχνάτε ότι κάποια από τα ανταλλακτικά κοστίζουν αστεία νούμερα, ανάλογα ενός αυτοκινήτου που καινούριο κόστιζε λίγο κάτω από 100 χιλ. (με τα έξτρα). Φίλος είχε πάρει Boxster, όπως φάνηκε εκ των υστέρων με γυρισμένα χιλιόμετρα και του άναψε το λαμπάκι του ABS: εγκέφαλος ABS καπούτ, 5.000 κόστος επισκευής, σας ευχαριστούμε που μας προτιμήσατε. Λόγω και του κεντρικά τοποθετημένου κινητήρα, είναι σαφώς πιο δύσκολο να βάλεις χέρι μόνος σου. Πρέπει να λύσεις το μισό αυτοκίνητο. Δεν είναι το ίδιο με ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα μπροστά που έχεις εύκολη πρόσβαση. Ακόμα κι αν την πάρεις 10 χιλ. θέλεις 2.000 το χρόνο πριν καν την κινήσεις για τέλη, εισφορές και ασφάλεια (απλή). Δεν είναι και λίγα σκόμα και για όσους την πήραν κανούρια.
Άσε που κανείς δεν ξέρει κατά πόσο θα είναι Boxster: το ρόουντστερ με την καλύτερη οδική συμπεριφορά που σε 'φτιάχνει' κάθε φορά που το οδηγείς. Αν δεν έχει λάστιχα, θέλει αλλαγές σε ημιαξόνια, αμορτισέρ, ακρόμπαρα κλπ μέρη της ανάρτησης για να έρθει στα ίσια της, τότε μόνο στο 'φαίνεσθαι' είναι Boxster. Αν αυτό σε ικανοποιεί, καλά θα κάνεις να την πάρεις. Θα έχεις δώσει ελάχιστα και όλοι θα σε αντιμετωπίζουν με δέος. Αν όμως δε θες το σήμα στο καπώ αλλά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, τότε συγνώμη αλλά ίσως θα ήταν καλύτερα να πάρεις κάτι άλλο ή να περιμένεις να πάρεις ένα πολύ νεώτερο αυτοκίνητο. Για εμένα, είναι καλύτερα να περιμένω 1 χρόνο μέχρι να μπορέσω να πάρω το αυτοκίνητο, παρά να το πάρω σήμερα και λόγω βλάβης να το έχω παρατημένο επειδή δεν μπορώ να το επισκευάσω. -
Mε συγχωρεις αλλα το ολο σου σκεπτικο ειναι ανθρωπου που δεν γουσταρει να αγοραζει μεταχερισμενο γιατι φοβαται με τα αν και μηπως....βρισκοντας παντα δικαιολογιες για να μην το παρει
-
Δεν έχεις καθόλου άδικο σε αυτό, ωστόσο αυτό που γράφω δεν είναι λάθος και δεν επηρεάζεται από αυτό το γεγονός. Εφόσον μιλάμε για αυτοκίνητο με ηλικία άνω των 10 ετών, αυτά (για την ανάρτηση) που γράφω θέλουν αλλαγή σε απλά αυτοκίνητα που τα έχει πάρει κάποιος απλά για να μετακινείται. Σε μία Porsche που έχει αλλάξει 2-3 ιδιοκτήτες με σκοπό να της πιουν το αίμα για να την ευχαριστηθούν (τουλάχιστον εγώ αυτό κάνω στη δική μου), τότε σίγουρα θα θέλουν αλλαγή νωρίτερα. Και ξέχασα να γράψω και κάτι για το συμπλέκτη, η αλλαγή του οποίου απαιτεί το κατέβασμα του κινητήρα και άρα μιλάμε για κόστος 3-5.000 ανάλογα με το συνεργείο.
Δεν είπα ότι είναι λάθος η αγορά μεταχειρισμένης Boxster. Απλά ότι ίσως μια πιο καινούρια που κοστίζει παραπάνω τώρα, μακροπρόθεσμα μπορεί να κοστίσει λιγότερο. -
Αλλαγη σετ συμπλεκτη σε 996 1200 ευρω ΟΛΑ. Πως ειναι δυνατον το Boxter να κανει 5000?
Θα παραιτηθω με αυτα που ακουω εδω μεσα...
Porsche Forum