Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Και τιθεται το ερωτημα....τοσο bitter ηταν το διαζυγιο με τη Ford ή απλα οι Ιαπωνες ειναι τοσο ξεροκεφαλοι? Περαν απο την προσπαθεια διαιτας και τις λοιπες τεχνολογιες skyactiv, ποσο πιο απλο θα ηταν να παρουν τον εξελιγμενο απο Ford-Volvo 2.0 direct injection, turbo ecoboost ο οποιος ουσιαστικα βασιζεται πανω στον 2.0 MZR/(duratec)? ....τους χαλανε δηλαδη τα 240 αλογα, euro5 και προφανως χωρις πολλες μετατροπες για να τον τοποθετησουν πανω στην πλατφορμα τους?
Το έχω ξαναγράψει και το επισήμανε σε προηγούμενο post και ο dstou, σκοπός της mazda με τους skyactiv είναι η επίτευξη όσο to δυνατόν χαμηλότερης κατανάλωσης και ρύπων αναλογικά με την ιπποδύναμη και όχι η επίτευξη απόλυτης ιπποδύναμης αναλογικά με τον κυβισμό. Μιλάμε για μια νέα γενιά κινητήρων που σκοπό έχει να διατηρηθεί στην πρώτη γραμμή όχι μόνο σήμερα (euro5) αλλά και στο μέλλον (euro 6). Επομένως δεν είναι θέμα ξεροκεφαλιάς αλλά επιλογής στόχων που δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν με περαιτέρω εξέλιξη των MZR. Τα χαρακτηριστικά απόδοσης στην πλατφόρμα του CX-5 επιβεβαιώνουν πως ο στόχος επετεύχθη καθώς είτε ο 2.0λτ βενζίνης είτε ο 2.2λτ ντίζελ έχουν κορυφαία αναλογία κατανάλωσης-ρύπων αναλογικά με την ιπποδύναμή τους (Βενζινοκινητήρας 2.0lt: 165hp/210nm, 6.0lt/100km, 139g/km CO2 - Ντιζελοκινητήρας 2.2lt: 150-175hp/380-420nm, 4.5lt/100km, 119g/km CO2).
Τα οικονομικά της mazda όντως δεν διανύουν την καλύτερη περίοδο παρόλο που οι πωλήσεις της είναι καλές. Κατά κύριο λόγο το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η mazda είναι κατά βάση εξαγωγική εταιρεία αλλά η συντριπτική πλειοψηφία της παραγωγής των αυτοκινήτων της βρίσκεται στην Ιαπωνία. Αυτό σε συνδυασμό με το ισχυρό γεν είναι αρκετό για να δημιουργήσει οικονομικό ζήτημα. Είναι πολύ πιθανόν λοιπόν στο άμεσο μέλλον να έχουμε στρατηγική συνεργασία με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία με σκοπό μεταξύ άλλων την μεταφορά της παραγωγής κάποιων μοντέλων έξω από την Ιαπωνία. Μεγάλη σημασία έχει αυτή τη στιγμή για την mazda (αν και προσωπικά θεωρώ δύσκολο να ανατρέψει την κατάσταση) η εμπορική πορεία του νέου CX-5. Τα πρώτα δείγματα πάντως είναι πολύ θετικά. Ήδη στον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του οι παραγγελίες στην Ιαπωνία έφτασαν τις 8000 ξεπερνώντας 8 φορές τον (μάλλον απαισιόδοξο) στόχο των 1000 μονάδων που είχε θέσει το εργοστάσιο. Υπάρχουν στοιχεία και από άλλες αγορές και είναι το ίδιο ενθαρρυντικά.