-
Ο χρήστης camber έγραψε:
Οσο για το αν επρόκειτο για υποστροφή ισχύος ή λόγω φρεναρίσματος (στο Type-R) ρώτησα τον οδηγό όταν κατεβήκαμε και μου είπε ότι ΓΕΝΙΚΑ έτσι αντιμετωπίζει την υποστροφή...
Δηλαδή οδηγός αγώνων σου είπε οτι η υποστροφή αντιμετωπίζεται στρίβοντας παραπάνω το τιμόνι και πατώντας τέρμα το γκάζι;
Τι είχατε πιεί εκείνη τη μέρα;Εγώ,πάντως,εξακολουθώ να αφήνω λίγο το γκάζι στο Yaris μου!
Για αυτό ζεις ακόμη!
Ποτέ μή λές ποτέ,φίλε camber!!!
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ποτέ μή λές ποτέ,φίλε camber!!!Λέω ποτέ σε οτιδήποτε αντιβαίνει τους νόμους της φυσικής.
Όταν έχουμε υποστροφή σημαίνει οτι τα μπροστινά ελαστικά έχουν χάσει πλήρως την πρόσφυσή τους. Σ' αυτή την κατάσταση ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ επιπλέον φορτίο εφαρμόσουμε στα ελαστικά (γκάζι, φρένο, στρίψιμο) θα επιδεινώσει το πρόβλημα.
Η σωστή αντιμετώπιση της υποστροφής είναι λιγότερο τιμόνι και για νορμάλ οδηγούς ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ. Για πιο προχωρημένους που αισθάνονται πλήρως τα φορτία που επενεργούν στους άξονες, άφημα γκαζιού ή και φρένο.
Δεν αμφιβάλω γι αυτά που λέει ο Νεκτάριος, αλλά πιστεύω οτι ο συγκεκριμένος οδηγός έριχνε τιμονιά στην είσοδο της στροφής για να μπει με τα τέσσερα και με το γκάζι έλεγχε τα μούτρα του ώστε να βρει το άπεξ.
Δεν υπήρχε δηλαδή υποστροφή στη συγκεκριμένη περίπτωση. -
Αυτό πού εννοούσε,είναι ότι,λόγω τού στησίματος τού Type-R (πού από όσο έχω ακούσει,η συμπεριφορά του είναι ανάλογη μέ ενός προσθιοκίνητου μέ 'μπλοκέ')στρίβει ακριβώς έτσι.Πατώντας γκάζι πάνω στή στροφή.
Τώρα άν αυτά πού λέγονται γιά τό συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 'μούφες',τότε αλλάζει τό πράγμα. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Αυτό πού εννοούσε,είναι ότι,λόγω τού στησίματος τού Type-R (πού από όσο έχω ακούσει,η συμπεριφορά του είναι ανάλογη μέ ενός προσθιοκίνητου μέ 'μπλοκέ')στρίβει ακριβώς έτσι.Πατώντας γκάζι πάνω στή στροφή.
Τώρα άν αυτά πού λέγονται γιά τό συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 'μούφες',τότε αλλάζει τό πράγμα.Μπαίνουμε δηλαδή σε μια φουρκέτα των 40 με 80 χλμ. Φυσικά φεύγουμε ευθεία. Σ' ένα αυτοκίνητο με την κίνηση μπροστά και μπλοκέ εννοείς οτι πρέπει να σανιδώσουμε και θα στρίψει;
-
Ο χρήστης camber έγραψε:
Αυτό πού εννοούσε,είναι ότι,λόγω τού στησίματος τού Type-R (πού από όσο έχω ακούσει,η συμπεριφορά του είναι ανάλογη μέ ενός προσθιοκίνητου μέ 'μπλοκέ')στρίβει ακριβώς έτσι.Πατώντας γκάζι πάνω στή στροφή.
Τώρα άν αυτά πού λέγονται γιά τό συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 'μούφες',τότε αλλάζει τό πράγμα.Μπαίνουμε δηλαδή σε μια φουρκέτα των 40 με 80 χλμ. Φυσικά φεύγουμε ευθεία. Σ' ένα αυτοκίνητο με την κίνηση μπροστά και μπλοκέ εννοείς οτι πρέπει να σανιδώσουμε και θα στρίψει;
Ε βρέ!!!Σέ φουρκέτα τών 40 μπαίνουμε μέ 50,καί ακριβώς στρίβουμε τό τιμόνι καί σανιδώνουμε βρέ!!!
ΟΧΙ ΜΕ ΟΓΔΟΝΤΑ ΒΡΕΕΕΕ!!!! -
Ο χρήστης camber έγραψε:
Η σωστή αντιμετώπιση της υποστροφής είναι λιγότερο τιμόνι και για νορμάλ οδηγούς ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ. Για πιο προχωρημένους που αισθάνονται πλήρως τα φορτία που επενεργούν στους άξονες, άφημα γκαζιού ή και φρένο.
Δεν αμφιβάλω γι αυτά που λέει ο Νεκτάριος, αλλά πιστεύω οτι ο συγκεκριμένος οδηγός έριχνε τιμονιά στην είσοδο της στροφής για να μπει με τα τέσσερα και με το γκάζι έλεγχε τα μούτρα του ώστε να βρει το άπεξ.
Δεν υπήρχε δηλαδή υποστροφή στη συγκεκριμένη περίπτωση.Το φρένο εξαρτάται πολύ από το αυτοκίνητο και το στήσιμο του,με το roverακι που είχα εαν σκεφτόσουν μόνο να πατήσεις φρένο πανω σε υποστροφή είχες την τετάκα σίγουρη.Με το ibiza ειναι εφικτο να πατήσεις φρένο,αν και ποτέ δεν το έχω δοκιμάσει σε πολύ γερή υποστροφή και με γερό πάτημα,και μαλλον δεν θα το κανω ποτέ.
Οσο για την τελευταία φράση σου, 'Δεν υπήρχε δηλαδή υποστροφή στη συγκεκριμένη περίπτωση',μαλλον ειναι ότι πιο σωστό ακούσαμε για αυτό το θέμα.
-
Δεν είναι πιστεύω τόσο απόλυτα τα πράγματα.
Η αλήθεια είναι ότι σε μερικά αυτοκίνητα το επιπλέον στρίψιμο του τιμονιού με επιπλέον πάτημα γκαζιού μπορεί να διορθώσει (σε κάποιες περιπτώσεις)την υποστροφή.
Αρκεί όμως να μην αφήσεις στην συνέχεια το γκάζι...Θα δώσω μία εξήγηση.
Πιστεύω ότι οι περισσότεροι γνωρίζουν το κάστερ.
Στα αυτοκίνητα που έχουν αρκετό κάστερ είναι περισσότερο εφικτό να διορθωθεί η υποστροφή με επιπλέον στρίψιμο.
Και αυτό διότι σε ένα αμάξι με αρκετό κάστερ αυξάνεται σημαντικά το δυναμικό κάμπερ με το στρίψιμο του τιμονιού.
Αυτό με τη σειρά του έχει σαν αποτέλεσμα περισσότερο πάτημα του εξωτερικού τροχού (αλλά και του εσωτερικού διότι μειώνεται -κατά απόλυτη τιμή- το δυναμικό κάμπερ στον εσωτερικό τροχό - λιγότερο αρνητικές τιμές).
Λόγω του καλύτερου πατήματος η υποστροφή μειώνεται.
Το επιπλέον γκάζι έχει νόημα μόνο σε αυτοκίνητα με μπλοκέ.
Υπάρχει όμως και μία εξήγηση και για τα αμάξια χωρίς μπλοκέ.
Όπως είπαμε πατάει περισσότερο ο εξωτετικός τροχός. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερη μεταφορά φορτίου και λιγότερο πάτημα του εσωτερικού ο οποίος με εφαρμογή δύναμης αρχίσει και σπινάρει. Η ροπή μεταφέρεται στον εσωτερικό και ο εξωτερικός δεν μεταφέρει ροπή (σαν άφημα γκαζιού δλδ) και πάει λέγοντας.Προσωπικά δεν θεωρώ σωστή διόρθωση το περισσότερο τιμόνι και ειδικά αν συνδυάζεται και με γκάζι. Είναι ατσούμπαλος τρόπος στριψίματος και επιπλέονη συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θα παραμείνει ευγενική αν τελικά υποχωρήσεις με άφημα ή φρένο (υπάρχει και σε αυτό εξήγηση), εκτός αν η ρύθμιση του αυτοκινήτου είναι πολύ υποστροφική.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ε βρέ!!!Σέ φουρκέτα τών 40 μπαίνουμε μέ 50,καί ακριβώς στρίβουμε τό τιμόνι καί σανιδώνουμε βρέ!!!
ΟΧΙ ΜΕ ΟΓΔΟΝΤΑ ΒΡΕΕΕΕ!!!!Κατάλαβα Βρεεεέ!!!! Τα μπλοκέ δουλεύουν μέχρι τα 50!
-
Ο χρήστης camber έγραψε:
Ε βρέ!!!Σέ φουρκέτα τών 40 μπαίνουμε μέ 50,καί ακριβώς στρίβουμε τό τιμόνι καί σανιδώνουμε βρέ!!!
ΟΧΙ ΜΕ ΟΓΔΟΝΤΑ ΒΡΕΕΕΕ!!!!Κατάλαβα Βρεεεέ!!!! Τα μπλοκέ δουλεύουν μέχρι τα 50!
Γιά αυτό καί η εταιρία,λέει ότι,είναι 50:50!!!
Χωρίς πλάκα τώρα,άν μπείς σέ φουρκέτα τών 40 μέ ογδόντα....κάηκες!!! -
Σε μαμά Huyndai excel του '93 που έχουμε αντιμετωπίζω την υποστροφή ως εξής:
Με λιγα χιλιόμετρα μπλοκάρισμα όσο με παίρνει ο δρόμος με κομένο το τιμόνι. Απότομο άφημα γκαζιού. μπαίνω στη στροφή και έχω έτοιμο το ανάποδο.
Με πολλά (>140χαω και 5η) στον άλιμο πριν το καταλάβω αλλάζει λωρίδα από υποστροφή. κατεβάζω 4η και τέρμα γκάζι ευτυχώς γάτζωσε και συνέχισα να κυνηγάω τον fiestapower...
με το στημένο fiesta του πάλι με 140 αλλά σε κλειστή σχετικά στροφή, κατηφορική προσπέρασμα (με αυτόν συνοδηγό και 2 ατομα πίσω) στην εθνική χανιά ρέθυμνο ελαφρά υποστροφή που την γύρισα με τσίμπημα φρένου σε 'με τα τέσσερα' και τέρμα γκάζι στην έξοδο....όπως σου κάθεται στο αμάξι και τις συνθήκες
Το χειρόφρενο είναι γενικώς προληπτικό και για κάτω των '60' χαω συνήθως... :
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
Απότομο άφημα γκαζιού. :Μάλλον απότομα άφημα τού φρένου θά εννοείς έ;
-
Εγώ θυμάμαι τον πρώτο καιρό που είχα το Clio... Ανέβαινα το Βλιτέ (το ανηφορικό, γλιστερό στροφιλίκι μεταξύ Σούδας και Πιθαριού). Σε κάποιο σημείο αρκετά ψηλά έχει δυο απανωτές στροφές των 90 μοιρών, μια αριστερή και μια δεξιά. Τώρα που έβαλα μυαλό τις παίρνω με περίπου 70 συνήθως (και στην άνοδο και στην κάθοδο).
Τότε είχα μπει σ'αυτές με καμιά 100άρα και τρίτη, ανεβαίνοντας. Εννοείται ότι άρχισε να υποστρέφει μπαίνοντας στην πρώτη, την αριστερή. Άλλη όρεξη δεν είχα, να πάρω αμπάριζα τα συρμάτινα κάγκελα και να κάνω άλμα στο κενό... Στριμμένο τιμόνι, τσίμπημα φρένου, που δίνει ΑΜΕΣΩΣ διώξιμο ουράς, όσο όμως χρειάζεται για να έρθει το αυτοκίνητο απόλυτα σωστά με την έξοδο της στροφής, έτοιμο για γκάζωμα, χωρίς καν να χρειαστεί ανάποδο τιμόνι. Το ίδιο και στην ερχόμενη δεξιά.
Κοκκόρια-ξεκοκκόρια, αμάξια μια φορά ξέρουν να στήνουν!
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
...
Με λιγα χιλιόμετρα μπλοκάρισμα όσο με παίρνει ο δρόμος με κομένο το τιμόνι. Απότομο άφημα γκαζιού. μπαίνω στη στροφή και έχω έτοιμο το ανάποδο.
....Κάτι δεν κολλάει στην περιγραφή.
Φρένο με το αριστερό??????? -
Εδώ και πολύ καιρό προσπαθώ να δοκιμάζω τον έλεγχο της υποστροφής με διάφορους τρόπους και σε διάφορα αμάξια... Στο Rover του πατέρα μου, (6.20 ti) απλώς κατεβάζω ταχύτητα και με γκάζι μπαίνω ξανά στη στροφή, άνετα και χωρίς ιδρώτα. Μάλιστα μου έχει τύχει σε πραγματικές συνθήκες και όχι σε άλλες που δημιουργώ εγώ για να 'παίζω'... Κορυφαίο αμάξι, αλλά δεν το οδηγώ πλέον.
Στο Golf της μάνας μου, απλά ξεχάστε το, δεν υπάρχει υποστροφή για οδήγηση με 60 νεκρά άλογα, ούτε για πλάκα!!! Πρέπει να είσαι πολύ άσχετος/απρόσεκτος/μεθυσμένος/παραπληγικός για να σου υποστρέψει ή γενικά για να κάνει οτιδήποτε μη προβλέψιμο αυτό το αυτοκίνητο.
Στο Fiesta μου, τα πράγματα έχουν ως εξής: Εδώ και καιρό προσπαθώ να φρενάρω με το αριστερό, όπου δεν χρειάζεται αλλαγή σχέσης και ιδιαίτερα σε κατηφορικές στροφές, για να έχω το γκάζι έτοιμο. Αποτέλεσμα αυτού είναι να ελέγχω πλέον το φρένο ικανοποιητικά με το αριστερό, σε καταστάσεις ψυχραιμίας όμως πάντα. Χτες ξημερώματα γυρνούσα σπίτι μου σε άδειους δρόμους, στεγνούς και είπα να 'παίξω' λίγο παραπάνω. Στην καμπή του Εσταυρωμένου, πριν την ανηφόρα για ΤΕΙ, για όσους ξέρουν (ανηφορική δεξιά καμπή με επόμενη αριστερή, γλυκιές και οι δύο για όσους δεν ξέρουν) μπαίνω με τρίτη και αρκετό γκάζι, αλλά με λίγο τιμόνι, για να κάνει πως με βγάζει απ' τη στροφή. Παραμένωντας στο γκάζι, τσιμπάω φρένο (λίγο απότομα όμως) και παρατηρώ ότι ο 'κώλος' πετάγεται στιγμιαία, μου βάζει τη μούρη στη στροφή και μόλις αφήνω το φρένο το αμάξι είναι κανονικά στη θέση του, χωρίς να έχω πειράξει καν το τιμόνι... Δηλαδή, στιγμιαία υπερστροφή για να αντιμετωπίσω την υποστροφή! Αυτό που δεν ξέρω είναι αν θα το κατάφερνα σε στιγμή πανικού. Όμως γι' αυτό παίζω όταν είμαι μόνος, για να μπορώ να το κάνω υποσυνείδητα όταν χρειαστεί. Πάντως το fiesta έχει εξαιρετική συμπεριφορά!!! -
Τό 620 Τί,απ'ότι θυμάμαι,ήταν πολύ υποστροφικό αυτοκίνητο.
Κάποτε ανέβηκα τήν Καστανιά,παρέα μέ ένα τέτοιο,καί οι μούρες του ήταν ατέλειωτες.Η μόνη φορά πού σταμάτησα γρήγορη βόλτα,γιατί θά τό είχα βάρος στη συνείδησή μου. -
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Ο γαμπρος μου εχει το δωδεκαρι (12.000ft) το μονοκινητηριο (γρηγοροτερο μονοκιμητηριο στη κατηγορια του) αλλα **δεν το εχω προσγειωσει **(ειμαι χεστης). Το εχω απογειωσει ομως και σε cruising το εχω παει πανω απο Ευβοια.
Και τελικά τι έγινε δηλαδή? Ακόμα κάνεις κύκλους από πάνω μας?
γελάω εδω και μισή ώρα
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Τό 620 Τί,απ'ότι θυμάμαι,ήταν πολύ υποστροφικό αυτοκίνητο.
Κάποτε ανέβηκα τήν Καστανιά,παρέα μέ ένα τέτοιο,καί οι μούρες του ήταν ατέλειωτες.Η μόνη φορά πού σταμάτησα γρήγορη βόλτα,γιατί θά τό είχα βάρος στη συνείδησή μου.Εξαρτάται τι εννοείς 'υποστροφικό'. Είναι γεγονός ότι θέλει γκάζι στις στροφές και ότι αν διστάσεις εκείνη τη στιγμή, το φοβηθείς και το αφήσεις, το έχασες! Η αλήθεια είναι ότι τελευταία δεν το έχω οδηγήσει, για να σου πω. Σου μεταφέρω την εμπειρία μου από το αμάξι, όταν όμως η εμπειρία μου από οδήγηση ήταν μικρή, οπότε μικρή και η αντιληπτική μου ικανότητα όσον αφορά τη συμπεριφορά ενός αμαξιού. Τώρα τελευταία δεν το οδηγώ γιατί μου φαίνεται εντελώς βλακεία αμάξι, από το πως φρενάρει (το βρίσκω απαράδεκτο) έως τη θέση οδήγησης, που είναι λες και είσαι στην παραλία σε ξαπλώστρα... Α, έχει και ζημιά στο συμπλέκτη...
-
παντως στο τελευταίο drive που δοκιμάζουν ένα ctr gr-n λένε πως τελικά έχει μπλοκέ διαφορικό από το εργοστάσιο...
-
Να ξεθαψω το θεμα μιας και με ενδιαφερει.Σε πισωκινητο αυτοκινητο χωρις πολλα αλογα(122) και βαρυ,σε ασφαλτο μετρια εως αθλια(πληρως λεια)αν μπεις λιιιιιιιιγο γρηγορα(σε καμια περιπτωση να γλιστρησεις)και πατησεις γκαζι τερμα αλλα με δευτερα και οχι πρωτη μου εχει τυχει να μου φυγει η μουρη και με τερμα πατημενο γκαζι να ανοιγει και να ανοιγει η τροχια και εγω να στριβω κι αλλο κι αλλο το τιμονι.Ωσπου λεω δεν παει αλλο....αφηνω το γκαζι τελειως και μετα απο 2 δευτερολεπτα μαζευει η μουρη αλλα γλιστρωντας.......λες και οδηγας σε χιονι.Ολα τα παραπανω σε πλατος δρομου 20-25 μετρα και με πολυ καλα λαστιχα.Το ερωτημα μου ειναι θα μπορουσα να διορθωσω αυτην την συμπεριφορα με αλλαγη στις πιεσεις των ελαστικων ή στην ευθυγραμμιση?Οι πιεσεις ειναι λιγο τσιτωμενες γτ μου τρωει τα ελαστικων εμπρος στην εξωτερικη πλευρα του πελματος.
Να σημειωσω πως ολα τα παραπανω δεν συμβαινουν αν μπω με 1η και τερμα γκαζι,τοτε απλα πεταει κωλο.
Υ.Γ.Γενικα σιχαινομαι την υποστροφη μιας και δεν εχεις τιμονι και δεν μπορεις να κανεις τιποτα. -
Για να γίνει αυτό που λές κάτω απο αυτές τις συνθήκες,πρέπει να είσαι μεθυσμένος και να μπεις στη σττοφή σα να είναι ευθεία, συνεχόμενη επιτάχυνση δηλαδή. Μάλλον κάτι τέτοιο έκανες.
Υποστροφή,πως αντιμετωπίζεται;