-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Οπότε ένα αυτοκίνητο 150 ίππων είναι ταχύτερο από ένα 130; Τζιμάνια αυτά τα παιδιά...ΥΓ: Το 80-110 με 4η πέφτει στην τουρμποροπή, ενώ τα ατμοσφαιρικά πρέπει να δουλέψουν ψηλά για να αποδόσουν. Πάντως πολλά τούρμπο ψοφάνε ψηλά...
Ποσο πιο απλο θα ηταν λοιπον να κανουν το ιδιο τεστ και με 3η και με 4η και στα δυο....θα βλεπαμε ποσο ψοφαει το τουρμπο, και τι νουμερο θα καταφερνε το ατμοσφαιρικο σε πραγματικες συνθηκες....χανω κατι ή ειναι τοσο απλο?
-
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Οπότε ένα αυτοκίνητο 150 ίππων είναι ταχύτερο από ένα 130; Τζιμάνια αυτά τα παιδιά...
ΥΓ: Το 80-110 με 4η πέφτει στην τουρμποροπή, ενώ τα ατμοσφαιρικά πρέπει να δουλέψουν ψηλά για να αποδόσουν. Πάντως πολλά τούρμπο ψοφάνε ψηλά...
Ποσο πιο απλο θα ηταν λοιπον να κανουν το ιδιο τεστ και με 3η και με 4η και στα δυο....θα βλεπαμε ποσο ψοφαει το τουρμπο, και τι νουμερο θα καταφερνε το ατμοσφαιρικο σε πραγματικες συνθηκες....χανω κατι ή ειναι τοσο απλο?
80-110 με 3η.......
-
Το λάθος που δυστυχώς κάνουν πολλοί είναι ότι τα νούμερα δεν έχουν καμμία σημασία νέτα σκέτα, αλλά οι συσχετισμοί αυτών. Όσο κάνεις προσπεράσεις, και τα μέτρα που θέλεις γι' αυτό είναι λιγότερα από το περιθώριο που σου δίνει ο δρόμος και η κίνησή του, είσαι ΟΚ. Πίριοντ.
Π.χ. αν θες 500 μέτρα για να ολοκληρώσεις μια προσπέραση, και έχεις 800 μέτρα στη διάθεσή σου, είσαι ΟΚ.
Ξέρετε τι εύκολα τρακάρεις με μια Βευρόν αν θες π.χ. 100 μέτρα για να επιταχύνεις ώστε να ολοκληρώσεις, και έχεις μόνο 85 μέτρα περιθώριο?Κουίζ : ποιός αποφασίζει για όλα αυτά και φέρει και τη μόνη ευθύνη?
α. τα τουρμποάλογα και το κιβώτιο καμπιοκόρσα που είναι από την Φ1
β. ο μπροστινός οδηγός που πάει σαν λαλάκας
γ. ο οδηγός που επιχειρεί την προσπέραση και μόνο αυτόςΤ΄άλλα όλα είναι απλώς οδοντόκρεμες για να κρυβόμαστε από τις ευθύνες μας και την άγνοιά μας. Το κάθε ΚΙΛ Σπορτάζ έχει τη δυνατότητα να οδηγηθεί με απίστευτη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και ασσύληπτη επικινδυνότητα. Γιάννης κουρδίζει το ρολόι που λένε και στο χωριό της πεθεράς μου.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Οπότε ένα αυτοκίνητο 150 ίππων είναι ταχύτερο από ένα 130; Τζιμάνια αυτά τα παιδιά...ΥΓ: Το 80-110 με 4η πέφτει στην τουρμποροπή, ενώ τα ατμοσφαιρικά πρέπει να δουλέψουν ψηλά για να αποδόσουν. Πάντως πολλά τούρμπο ψοφάνε ψηλά...
ακόμα κ με τρίτη να είναι τα ατμοσφαιρικά τον πουλο πέρνουν
στις ρεπριζ μετράμε ΡΟΠΗ οπότε τί σχεση έχει το 150 με 130 που αναφέρεις? Το τιγκουαν 1400 ρίχνει κ αυτό πολύ στο χιουνται, όπως ρίχνει κ το 1200αρι γετι
κ δεν είναι ότι τα τουρμπο είναι πιο γρήγορα σε όλες τις ρεπριζ. Ειναι ότι είναι πολύ πιο γρήγορα. Κ αν αυτό θεωρείται πως δυσκολευει την ενεργητική ασφάλεια σε αντικειμενικά πλαισια..οκ
Θέλω να δω όσοι είστε εναντίων των τουρμπο, τί θα αγοράζετε σε 4-5 χρόνια που θα είναι όλα τουρμπο -
Το να συγκρινεις τουρμπο με ατμοσφαιρα ειναι οπως μηλα με πορτοκαλια!
Για να μπορεις να δεις τι γινεται, θα πρεπει να δεις σε τι σαλ δουλευει ο ατμο στο 80-110 με 4η και που αποδιδει την μεγιστη ροπη του...
ο τουρμπο αποδιδει σχεδον γραμμικα απο το 0 (που λεει ο λογος) μεχρι 5000, π.χ. .. το ιδιο ειναι?Του πουστη! ακομα και ο Sωτηρας θα χανει στο 80-110 με 4η απο το Yeti 1.2 ...
αν του κουμπωνες 2α, ομως? -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Αφήστε που μόλις την προηγούμενη εβδομάδα διάβαζα ένα άρθρο του IIHS που έλεγε ότι τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται περισσότερο σε ατυχήματα παγκοσμίως, είναι αυτά με μικρό σχετικά μέγεθος και μεγάλη σχετικά ιπποδύναμη.Δηλαδή αυτά που οδηγάνε οι νεώτεροι / φτωχότεροι ή / και μικρότερης εμπειρίας ή / και περισσότερο καυλωμένοι για γκάζια οδηγοί
Ο γιαλός δεν είναι στραβός, εμείς στραβά αρμενίζουμε. Την συνολική ενεργητική ασφάλεια ενός οχήματος, γιατί αυτό μετράει ως προς αυτό το σκέλος της ασφαλούς μετακίνησης με οποιοδήποτε όχημα, την κάνει ο συνδυασμός του οδηγού του και του αυτοκινήτου. Το πρώτο συνθετικό έχει ΜΑΚΡΑΝ το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας.
Ο οδηγός που ξέρει να κρατάει σωστά το τιμόνι, ήτοι να μην ξεπερνάει τα όρια τα δικά του, του δρόμου, του οχήματος, της περιρρέουσας κίνησης και των περιθωρίων που αυτή του παρέχει, έχει κάνει το πιο σημαντικό και κεφαλαιώδες βήμα για την ενεργητική ασφάλειά του. Τα υπόλοιπα είναι πολύ τριτεύοντα.Αι γειά σου...
Αν έχεις ατμοσφαιρικό και περιμένεις να προσπεράσεις ταξιτζίδικα χωρίς κατέβασμα ταχύτητας, σα να έχεις turbo diesel, δε σου φταίει το αυτοκίνητο.
Προσωπικά ποτέ δε διαβάζω τις ρεπριζ, τις θεωρώ εξόχως αριθμολάγνες, βαρετές, αποπροσανατολιστικές και ισοπεδωτικές. Σα δοκιμή επιδόσεων θεωρώ αντιπροσωπευτικότερη το 0-1000 m και το 0-100mph-0. -
-
Το ότι η ενεργητική ασφάλεια είναι συνδυασμός οδηγού/αυτοκινήτου, με σημαντικότατο το ρόλο του οδηγού, είναι σίγουρο. Στο παρελθόν στη συζήτηση σχετικά με ποιά ταχύτητα προσπερνάμε έχω γράψει σχετικά. Σίγουρα ο Γιάννης κουρδίζει το ρολόι (ο οδηγός εν τέλει καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την οδική ασφάλεια), αλλά και το ρολόι που πρέπει να κουρδίσει παίζει κάποιο ρόλο.
-
Στο περιοδικό δεν βγάζουν συμπέρασμα ότι επειδή το χ αυτοκίνητο έχει περισσότερο γκάζι από το ψ έχει αυτόματα περισσότερη ενεργητική ασφάλεια. Ούτε εγώ σε αυτό που έγραψα το υποστηρίζω. Απλά γράφω ότι το τουρμπάτο έχει πολύ περισσότερο γκάζι, κι ότι επηρεάζεται πολύ λιγότερο από το φορτίο σε σχέση με το ατμοσφαιρικό. Αυτό που υπαινίχτηκα είναι ότι σε οικογενειακό αυτοκίνητο, όπου συχνά το φορτώνεις με πολλά άτομα, αποσκευές κλπ, το να μην επηρεάζονται οι επιδόσεις πολύ από το φορτίο είναι μεγάλο προσόν.
-
Το ότι πολλά τούρμπο ψοφάνε ψηλά δεν έχει μεγάλη σημασία, αφού πριν να ψοφήσει ο κινητήρας έχεις ήδη προσπεράσει.
-
Και με 3η ταχύτητα στα 80-110 το τούρμπο, στη συγκεκριμένη δοκιμή, είναι μπροστά από το ατμοσφαιρικό.
-
Η σύγκριση τούρμπο/ατμόσφαιρα γίνεται και έχει νόημα γιατί πολύ απλά έχει τεράστιο ενδιαφέρον για κάποιον που αποφασίζει να αγοράσει αυτοκίνητο. Εφόσον οι επιλογές στην αγορά περιλαμβάνουν και τούρμπο και ατμοσφαιρικά, έχει νόημα μια δοκιμή και σύγκριση σε ένα αυτοκινητικό περιοδικό.
-
Αυτό που συμπεραίνει η δοκιμή των 4Τ, και με δεδομένο ότι η μέτρηση ρεπρίζ αποτελεί μόνο ένα κομμάτι του άρθρου (δε γνωρίζω πόσοι από αυτούς που γράφουν εδώ το έχουν διαβάσει ώστε να έχουν μια πλήρη και σαφή εικόνα) είναι ότι, στα συγκεκριμένα οικογενειακά αυτοκίνητα, το τουρμπάτο στις ρεπρίζ είναι πολύ ταχύτερο από το ατμοσφαιρικό. Παραθέτουν, μάλιστα, και ενδιαφέρουσες μετρήσεις. Προσθέτω ότι σε καθημερινές ελληνικές οδικές συνθήκες, όπου σε επαρχιακούς δρόμους χρειάζεσαι γρήγορη επιτάχυνση εν κινήσει για προσπέραση, το τούρμπο σε βοηθάει απίστευτα.
Jacob
-
-
Για μένα η παράθεση ρεπριζ (με ιδία ταχύτητα) σε ενα συγκριτικό ειναι εντελως παραπλανητικό στοιχείο. Το ότι το τουρμπο αποδίδει πιο νωρίς τα άλογα του και χρειάζεται λιγότερες αλλαγες ταχυτήτων δεν σημαίνει ότι γίνεται ασφαλέστερο. Όπως σωστά ειπώθηκε μεγαλύτερο ρόλο παίζει ο οδηγός. Άλλωστε ειναι λίγο πρόχειρο να μετράμε ρεπριζ σε ατμοσφαιρικό ΧΩΡΊΣ κατεβασματα. Το ιδανικό για μένα θα ήταν μέτρηση π.χ. 80-120 αλλα ΜΕ αλλαγή ταχυτήτων αν χρειάζεται.
Το τουρμπο έχει κάποια προτερήματα και ειδικά για το μέσο έλληνα οδηγο που ¨φοβαταϊ' να πλησιάσει τα κόκκινα μήπως χαλάσει το όχημα πιστεύω ότι ειναι θετική η ύπαρξη του. Ότι κάνει πιο άνετη τη μετακίνηση την κάνει. Το ότι την κάνει πιο ασφαλή διαφωνώ.
-
Για να προσπερασεις γρηγορα και ασφαλως, πρεπει να κανεις το εξης απλο: Να δουλευεις το μοτερ σου εκει που αποδιδει τα μεγιστα!
Ειτε ατμο, ειτε τουρμπο
Το οτι το τουρμπο ειναι πιο γρηγορο απο ατμο ιδιων κυβικων, δεν ειναι δα και νεο!
και ξαναλεω:Ακομα και το S2K μπορει να χανει σε ρεπριζ 80-110 4ης ταχυτητας απο ενα Yeti 1.2 TSI..
Αυτο σημαινει οτι με το yeti μπορω να προσπερασω ασφαλεστερα απ οτι με το S2K? -
Ο χρήστης tm έγραψε:
Για να προσπερασεις γρηγορα και ασφαλως, πρεπει να κανεις το εξης απλο: Να δουλευεις το μοτερ σου εκει που αποδιδει τα μεγιστα!
Ειτε ατμο, ειτε τουρμπο
Το οτι το τουρμπο ειναι πιο γρηγορο απο ατμο ιδιων κυβικων, δεν ειναι δα και νεο!
και ξαναλεω:Ακομα και το S2K μπορει να χανει σε ρεπριζ 80-110 4ης ταχυτητας απο ενα Yeti 1.2 TSI..
Αυτο σημαινει οτι με το yeti μπορω να προσπερασω ασφαλεστερα απ οτι με το S2K?turbo diesel auto και ασε τους αλλους να ψαχνουν για ροπες, αλογα, σανο, κιβωτια, στροφες και αλλα δηθεν σημαντικα
που εχεις εξαφανιστει ρε παπαρα?
-
-
Δεν μιλάω για ασφαλέστερα τούρμπο, απλά για τούρμπο με γρηγορότερες ρεπρίζ (είπαμε ο οδηγός είναι το Α & το Ω). Είχα κι έχω στην κατοχή μου (ή της οικογένειας) ατμοσφαιρικά 1600άρια και, πιο πρόσφατα, τούρμπο 1400άρια. Η διαφορά στις ρεπρίζ, όσο κι αν προσπαθείς με την ατμόσφαιρα να δουλεύεις το μοτέρ εκεί που αποδίδει τα μέγιστα, είναι μεγάλη. Προσπερνάς με το τούρμπο εκεί που με την ατμόσφαιρα ούτε καν το σκεφτόσουν.
-
Ok, αν αυτό είναι το θέμα μας, το S2K είναι γρηγορότερο από το Yeti 1.2.
-
Δεν είναι κακό να παραδεχτεί κανείς τα πλεονεκτήματα του τούρμπο στις ρεπρίζ. Ούτε τον κάτοχο αυτοκινήτου με τούρμπο τον κάνει εξυπνότερο, πιο 'μάγκα', ούτε τον κάτοχο της ατμόσφαιρας λιγότερο γνώστη του αυτοκινήτου, κλπ.
Jacob
-
-
@ Chemic: Με κάλυψε απόλυτα ο Nass o Professeur και ο tm. Ειδικά στα πέρι άχρηστων ρεπρίζ...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
@ Chemic: Με κάλυψε απόλυτα ο Nass o Professeur και ο tm. Ειδικά στα πέρι άχρηστων ρεπρίζ...ας δουμε κ προσπέραση 80-110 με 3η λοιπόν. προσπέραση που ξεκινάει με 4χλδ στροφές κ τελειώνει με 5,5 (20,5 χλμ/1000 στροφές) όπου τα ατμοσφαιρικά έχουν βρει τη ροπή τους κ τα τουρμπο ξεφουσκωσαν. οι προσπεράσεις όπως πρέπει να γίνονται από τη μυστική κάστα των οδηγών.
φορντ: 4,2 δευτ.
κια: 6,2 δευτ
τογιοτα: 6,3
μέχρι κ το 1200αρι γκολφακι κανει 5,3
αχρηστα τα τα ατμοσφαιρικά κ εκεί ψηλά
Απλά κάποιοι έχουν συνδεσει τους αξιολογους κινηρήρες με ξεσπασματα στις 4χλδ στροφές, κ τώρα οδηγάνε τα τουρμπομοτερια κ νομίζουν ότι ψηλά ψοφάνε
tm: το αμαξι σου είναι πραγματικά ειδική περίπτωση ρε συ... αλλά δεν θα ήταν πολύ καλύτερο με ένα δίλιτρο TFSI ή τον 2λτιτρο της bmw πάνω? και τί εννοείς αν προσπερνάει ταχύτερα το yeti? ελπίζω όχι αλλά δες το 80-110 πχ με όλες τις σχέσεις κ σύγκρινε
@nass: προτείνω να κοιτάς την κλιμάκωση των σχέσεων κ το διάγραμμα ροπής κ ίππων. -
Συγκρίνεις ένα γενικά δυνατότερο αυτοκίνητο με δύο άλλα, πιο αδύναμα. Για αυτό είπα πριν ότι είναι λογικό ένα αυτοκίνητο 150 ίππων να είναι ταχύτερο από ένα 130 (που μάλιστα οι 150 έρχονται χαμηλότερα). Παίρνοντας όμως δύο αυτοκίνητα παρόμοιας ιπποδύναμης, οι διαφορές εξαρτώνται από το οφέλιμο φάσμα του κινητήρα και την χρήση του οδηγού.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Συγκρίνεις ένα γενικά δυνατότερο αυτοκίνητο με δύο άλλα, πιο αδύναμα. Για αυτό είπα πριν ότι είναι λογικό ένα αυτοκίνητο 150 ίππων να είναι ταχύτερο από ένα 130. Παίρνοντας όμως δύο αυτοκίνητα παρόμοιας ιπποδύναμης, οι διαφορές εξαρτώνται από το ωφέλιμο φάσμα του κινητήρα και την χρήση του οδηγού.για να καταλαβω δηλαδη...
λες οτι δυο ιδια αυτοκινητα με ιδια ισχυ, το ενα ατμ, το αλλο turbo, εχουν παρομοιες ρεπριζ? (εαν επιλεχθει η βελτιστη σχεση για το καθενα)
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
λες οτι δυο ιδια αυτοκινητα με ιδια ισχυ, το ενα ατμ, το αλλο turbo, εχουν παρομοιες ρεπριζ? (εαν επιλεχθει η βελτιστη σχεση για το καθενα)Σε ένα 60-160 πχ; Σαφώς και ναι.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
λες οτι δυο ιδια αυτοκινητα με ιδια ισχυ, το ενα ατμ, το αλλο turbo, εχουν παρομοιες ρεπριζ? (εαν επιλεχθει η βελτιστη σχεση για το καθενα)
Σε ένα 60-160 πχ; Σαφώς και ναι.
καλα...
σε ενα ρεαλιστικο σεναριο πχ:
60-90
80-110
100-130
τι λες? -
Σημασία δεν έχει το turbo vs. N/A αλλά το πόση ροπή φτάνει στους τροχούς μετά τον πολλαπλασιασμό της από το σύστημα μετάδοσης. Οπότε σαφώς και γίνεται στην ίδια ταχύτητα με διαφορετική σχέση ένα turbo να έχει ίδια ή και λιγότερη ροπή από ένα N/A και άρα να έχει χειρότερες ρεπριζ. Πχ. αν κατεβάσεις 2 ταχύτητες στο Ν/Α, όπως και είναι φυσιολογικό αν θέλεις να προσπεράσεις γρήγορα. Για το λόγο αυτό οι ρεπριζ είναι λάθος μέτρηση, διότι δεν αποδεικνύουν τίποτα εκτός από λάθος τρόπο οδήγησης.
(Τα παραπάνω τα είπε διαφορετικά ο chemic: σχέσεις μετάδοσης και διαγράμματα ισχύος-ροπής )
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
λες οτι δυο ιδια αυτοκινητα με ιδια ισχυ, το ενα ατμ, το αλλο turbo, εχουν παρομοιες ρεπριζ? (εαν επιλεχθει η βελτιστη σχεση για το καθενα)
Σε ένα 60-160 πχ; Σαφώς και ναι.
η επιτάχυνση από 4000 εως 5500 στροφές (δηλαδή το 80-110 με 3η) γιατί δε κάνει? με τις αλλαγές ταχυτήτων τί γίνεται? θα παίρνει φόρα το ατμοσφαρικό?
κ σου έγραψα κ το αρκετά πιο αδύναμο 1200αρι γκολφάκι όμως που είναι 20% ταχύτερο@nass. συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες, απλά στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οι σχέσεις ταχυτήτων είναι ίδιες. Βέβαια, το 90% των επιταχύνσεων μας +, γίνεται με το κινητήρα από 2000 εως 4000 στροφές. Σωστά? Αρα εκεί θες ροπή κ για την ασφάλεια σου αλλά κ για τον έλεγχο του οχήματος. Κ αυτό που προσθέτουμε είναι ότι ακόμα κ στις προσπεράσεις SOS με υψηλές στροφές, τα τουρμπο παλι ξεφτιλιζουν τα ατμοσφαιρικά κ δεν ξεφουσκώνουν, ενώ τα σπορτιφ 'εξορισμου' ατμοσφαιρικά πετάνε. Ένα σχεδόν, κλισέ του φόρουμ
-
Με τις αλλαγές εκμεταλεύεσαι πλήρως το φάσμα του κινητήρα. 4000-5500 δεν είναι στην καλή περιοχή ενός δυνατού ατμοσφαιρικού. Τότε ξυπνάει το μοτέρ!
Σχολιασμός της ύλης των 4Τ και προτάσεις προς το Περιοδικό