-
Δεν χρειάζεται να πιάνετε τα άκρα. Το πρόβλημα είναι πως ο κάφρος οδηγός συμπεριφερεται το ίδιο, είτε οδηγεί γιάρις ή τζιποτράκτερο. Και με το τζιποτράκτερο οι επιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες.
Ναι βρε μαναμ το θέμα είναι ότι όσο μεγαλύτερα αμάξια κυκλοφορούνε, τόσο λιγοστεύει ο διαθέσιμος χώρος άρα τόσο περισσότερο μπορεί να έχεις επίπτωση από τον καφρο, οτιδήποτε και να οδηγεί.
-
Εχώ έχω δει στη Γερμανία αυτοκίνητα και μέσα στα χωριά και μέσα στα πλακόστρωτα μεσαιωνικών κωμοπόλεων κτλ.
Υπάρχουν όμως πράγματι ωράρια που δεν μπαίνουν μέσα σε ορισμένα μέρη, για να διευκολυνθεί ο κόσμος που βγαίνει να κάνει τη βόλτα του ή να περπατήσει.Προσωπικά ποτέ δεν έχω συναντήσει σε διακοπές μου τόσο πολύ χαοτικές καταστάσεις που να μην μπορείς να περάσεις, εκτός αν βέβαια πχ θέλει κανείς δεκαπενταύγουστο να ανέβει με το αυτοκίνητο μπροστά στην Παναγιά στην Τήνο. Εκεί λοιπόν δεν φταίει το μέγεθος του αυτοκινητού που έχει αλλά το ξερό του το κεφάλι. Ως γνωστό, πολύ θέλουν να παρκάρουν το αυτοκίνητο τους δίπλα στο τραπεζάκι που πίνουν καφέ αν είναι δυνατόν.
Έχω συναντήσει βέβαια καταστάσεις που από τον πολύ κόσμο δεν βρίσκεις εύκολα να παρκάρεις αλλά εδώ είναι θέμα πολλών επισκεπτών και υποδομών που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τόσο πολύ κόσμο και όχι μεγέθους οχημάτων. Και όλοι Yaris να είχαν πάλι θα υπήρχε πρόβλημα.Μια χαρά μπορεί να ηρεμήσει και να χαλαρώσει ο εργαζόμενος πατέρας αν είχε μεγαλύτερο χώρο και δεν έπρεπε να σπάει το κεφάλι του πως θα τα χωρέσει όλα όσα θεωρεί ο καθένας ότι θα ήταν καλό να πάρει μαζί του και το παιδάκι θα έπαιρνε και τα συμπράκαλα του.
Μιλάμε βέβαια πάντα για λογικά πλαίσια γιατί αλλιώς ακόμη και νταλίκα να έχεις δεν θα σε χωρέσει.Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι ποτέ είτε άσπρα, είτε μαύρα.
-
Εχώ έχω δει στη Γερμανία αυτοκίνητα και μέσα στα χωριά και μέσα στα πλακόστρωτα μεσαιωνικών κωμοπόλεων κτλ.
Υπάρχουν όμως πράγματι ωράρια που δεν μπαίνουν μέσα σε ορισμένα μέρη, για να διευκολυνθεί ο κόσμος που βγαίνει να κάνει τη βόλτα του ή να περπατήσει.Προσωπικά ποτέ δεν έχω συναντήσει σε διακοπές μου τόσο πολύ χαοτικές καταστάσεις που να μην μπορείς να περάσεις, εκτός αν βέβαια πχ θέλει κανείς δεκαπενταύγουστο να ανέβει με το αυτοκίνητο μπροστά στην Παναγιά στην Τήνο. Εκεί λοιπόν δεν φταίει το μέγεθος του αυτοκινητού που έχει αλλά το ξερό του το κεφάλι. Ως γνωστό, πολύ θέλουν να παρκάρουν το αυτοκίνητο τους δίπλα στο τραπεζάκι που πίνουν καφέ αν είναι δυνατόν.
Έχω συναντήσει βέβαια καταστάσεις που από τον πολύ κόσμο δεν βρίσκεις εύκολα να παρακάρεις αλλά εδώ είναι θέμα πολλών επισκεπτών και υποδομών που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τόσο πολύ κόσμο και όχι μεγέθους οχημάτων. Και όλοι Yaris να είχαν πάλι θα υπήρχε πρόβλημα.Μια χαρά μπορεί να ηρεμήσει και να χαλαρώσει ο εργαζόμενος πατέρας αν είχε μεγαλύτερο χώρο και δεν έπρεπε να σπάει το κεφάλι του πως θα τα χωρέσει όλα όσα θεωρεί ο καθένας ότι θα ήταν καλό να πάρει μαζί του και το παιδάκι θα έπαιρνε και τα συμπράκαλα του.
Μιλάμε βέβαια πάντα για λογικά πλαίσια γιατί αλλιώς ακόμη και νταλίκα να έχεις δεν θα σε χωρέσει.Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι ποτέ είτε άσπρα, είτε μαύρα.
Γαλλία και Γερμανία ότι έχω επισκεφτεί τα τελευταία χρονια σε βάζουν απέξω και επι πληρωμή κιολας να παρκάρεις.
Φέτος ειδικά έγινε παντού τις πουτανας.
Απίστευτος κόσμος αλαφιασμένος λόγω της καραντίνας να κυκλοφορεί δίχως αύριο.
Οσο και να διαφωνώ με το να παρκάρεις έξω από εκεί που πίνεις καφέ θα δώσω μόνο ένα δίκιο. Ρισκάρεις να αφήσεις το αμάξι σου σε ελεύθερο πάρκινγκ εκτός χωριού όταν δεν ξέρεις ποιο ορκ θα παρκάρει δίπλα και αν θα γυρίσεις εχοντας περάσει όμορφα και βρεις τις πόρτες χτυπημένες ή τον προφυλακτήρα ξήλωμενο χωρίς καν σημείωμα ;
Το ρισκάρεις ;
Τοσα βλέπουμε καθημερινά ! -
Δεν χρειάζεται να πιάνετε τα άκρα. Το πρόβλημα είναι πως ο κάφρος οδηγός συμπεριφερεται το ίδιο, είτε οδηγεί γιάρις ή τζιποτράκτερο. Και με το τζιποτράκτερο οι επιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες.
Και δε φτάνει που στο θκομ το χωριό θέλετε να έχετε σεις προτεραιότητα... έρχεστε με τα τζιποτράκτερα και το κάνετε παντού 'Αθηνα'... Ο κουμπάρος του κοινοταρχη ξέρει να περάσει το Ναβαρα απ τη πεζουλα του Γιώργη βγαίνοντας απ το γκαλντεριμι στο χιλιοστό με 60χλμ χωρίς να βρει πουθενά. Θα το αφήσει καταμεσής ζπλατεία να πει ένα γεια 10 λεπτά να του κάνει η κουμπάρα καφέ στο μαγαζί της (όχι αυτή με την οποία πάντρεψε τον κουμπάρο, η δεύτερη απ τη Ρουμανία)... θα δοκιμάσει το ίδιο κι ο CFO με το Pathfinder, που δεν ξέρει ότι αριστερά στη γωνία απ τη πεζουλα παρκάρει ο Παπάς το Simca χωρίς πινακίδες που κουβαλάει τσ ελιές, θα κολλήσει εκεί κάνα τέταρτο, θα βγουν και δύο Γερμανοί συνταξιούχοι από πίσω με το Samurai και θα μείνουν εκεί μέχρι το πανηγκύρ' που φέτος αναβάλλεται λόγω κοροϊδοϊού... αυτά κάνετε οι Αθηναίοι...
-
Και εννοείται θα κανεις πιο γρήγορο και πιο άνετο ταξίδι με ένα μεγαλύτερης κλάσης αμάξι αλλά στον προορισμό θα υποφέρεις.
Ειτε πηγαινοντας - λανθασμένα - με το αμάξι στην πλατεία του χωριού, είτε στην παραλία/ταβέρνα/ξέφωτο που θα πάνε όλοι. Όπως φυσικά υπάρχει και η περίπτωση να πρέπει να περάσεις μέσα από ενα χωριό για να πας στον προορισμό σου. Τα όμορφα μέρη της χώρας μας δεν είναι πάνω στους αυτοκινητοδρόμους δυστυχώς.
Εκτός αν θέλεις να πας στα στενοσόκακα ενός νησιού, δεν θα υποφέρεις περισσότερο από ότι στην πηγμένη Αμαλίας ή Τσιμισκή. Όσο χαζό είναι να μπεις στα στενά την Κυψέλης ή της Άνω Πόλης, τόσο είναι και να μπεις στο κέντρο της Κέρκυρας. Όμως είναι πιο χαζό να πας ως την Κέρκυρα με ένα κουβαδάκι για να μην ζοριστείς στα στενά εκεί...
-
Ανάλογα με την απόσταση από τη βάση σου και την ευκολία του δρόμου ίσως να αξίζει το ρίσκο του να πας με ένα μικρό αμάξι τις διακοπές σου. Λιγότερο άγχος περισσότερη απόλαυση.
Άλλωστε με οικογένεια μέσα δεν υπάρχει καν οδηγικη απόλαυση οποτε δεν χάνεις κάτι. Πιάνεις δεξιά με 100-120 και πας. Θα φτάσεις 20-30 λεπτά αργότερα αλλά θα έχεις μια σκοτούρα λιγότερη στις διακοπές.
Όπως τα ιεραρχεί βέβαια κανεις τα πράγματα. Δεν λέω να κάνετε οπωσδήποτε αυτό ή είναι βλάκας οποίος δεν κάνει το ίδιο, αλλά μετά από αυτά που είδα και φέτος του χρόνου το μόνο σίγουρο είναι ότι με b θα πάω διακοπές. -
Είναι θέμα του τι θέλει κανείς....εγώ πάντα πήγαινα (και πάω) διακοπές με το πιο μεγάλο και καινούργιο αυτοκίνητο. Μια χαρά έπαιρνα το Kuga στο νησί (και το έβαζα στο καράβι) και πήγαινα και Καρπενήσι και παντού. Δεν με δυσκόλεψε....εννοείται ότι προτιμώ να έχω και να κυκλοφορώ το μεγαλύτερο δυνατόν αυτοκίνητο που μπορώ, εκτός Κυψέλης και Παγκαρτίου!
Ααα, βέβαια εννοείται ότι δεν δίνω σημασία σε γρατσουνιές, αμιχές, χτυπήματα, άμμους κλπ. Τα θεωρώ φυσιολογικά σε ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί καθημερινά.
-
Σήμερα είδα μια μεγάλη μαύρη γρατζουνιά στον προφυλακτήρα. Περιττό να πω πως η μπογιά είναι ψεύτικη.
-
Ο τυπάκος αυτός καταπιάνεται με μερικά δύσκολα θεματακια τα οποία εκλαϊκεύει πολύ ωραία. Στο παραπάνω παρατηρήστε κάποια επιπλέον κίνητρα για επιλογή αυτόματου... ότι όλα τα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινήτου είναι "αυτόματα", μέχρι και το γκάζι...
-
Μ αρέσει που προσπαθείτε να περάσετε το αυτοματο κιβωτιο ως πανάκεια για κάθε στιγμη οδήγησης.
Ειπαμε στις πόλεις είναι εξαιρετικό εργαλείο. Αλλά σε αυτοκινητιστικο φόρουμ να αναφέρεις συνεχώς τα οφέλη στην αισθηση οδηγησης ενός αυτοματου κιβωτιου που ειναι κυρίως στο "Σταμάτα/ξεκίνα" κατανταει έως και αστείο. Είναι ο βασιλιάς της πόλης, ολοι συμφωνούμε. Συνεχώς ομως λέτε για το πως πάτε στην δουλειά ή στο σουπερμάρκετ κτλ με το αυτοματο κιβωτιμαι όλα αυτα μέσα στην αστικη συμφόρηση και πως αυτό αποτελεί το απόλυτο κριτήριο επιλογής αυτοκινήτων και γενικως της οδηγικής ευχαριστησης. Για τη διεκπεραίωση καθημερινών αποστάσεων στην μεγαλούπολη το αυτοματο είναι οντως must, εφόσον μπορείς να το πληρώσεις. Φτάνει άλλο με αυτό το κάρβουνο του αυτόματου κιβωτιου. Θα κάψετε και τον δικό μας εγκέφαλο.
Σε ανοιχτο δρομο η συνεισφορά του αυτόματου στην οδήγηση και στην ξεκούραση του οδηγου είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Στην σπορτιφ όμως οδηγηση υπο στροφές εκεί αρχίζει για εμένα το πραγματικό dabate που έχει να κάνει με την ευχαρίστηση του να αλλάζεις ένα καλό χειροκινητο (ίσως ιαπωνικο κιβωτιο) και του να πατας κουμπακια για να αλλάξεις σχέσεις στο κιβωτιο.Αν οδηγεις χαλαρά, αφήνεις το D και κρατάς απλώς το τιμονι, τότε προφανως δεν σε απασχολει αυτός ο τρόπος οδηγικής ευχαριστησης και προφανως αυτή συζήτηση δεν σε απασχολει, τζαμπα συμμετεχεις.
Οποτε αναλόγως τη χρήση που κάνετε, το είδος του αυτοκινητου που οδηγείτε και τα δύο κιβωτια "εχουν τις στιγμες τους".
Υ. Γ Ενδιαφερον έχουν τα χειροκίνητα χωρίς συμπλεκτή. Η νεότερη εκδοχή τους ειναι
αυτό της hyundai.Δηλαδη εισπράττει ο οδηγός σε ένα υψηλό ποσοστό την αισθηση του χειροκίνητου και του "κλείδωματος" της σχέσης στο κιβωτιο με το χέρι του, χωρις όμως το βάσανο του συμπλεκτη στην αστική μετακινηση. -
Λαπ, όταν παραθέτουμε κάποια τεχνική ανάλυση, αν δεν τη γουστάρεις δεν χρειάζεται να κάνεις απαξιωτικά σχόλια.
Αν πρόκειται να συζητάμε με απαξιωτικά σχόλια, το ότι "ανακατεύεις τη βενζίνα" κι εσύ κι οι περισσότεροι οδηγοί των "καθημερινών" φθηνών αυτοκινήτων που αγοράζουμε, πασχίζοντας να κρατήσεις έναν κινητήρα βασικής ιπποδύναμης και ροπής μέσα σε ένα ανεκτό εύρος στροφών λειτουργίας, δεν σε κάνει "συμμέτοχο" και "σπόρ οδηγό", απλά κοροϊδεύεις τον εαυτό σου.
Είναι ανάλογο, με λίγη περισσότερη σοβαροφάνεια, με τους νεαρούς κάγκουρες με τα ατμοσφαιρικά 1400αρια του 2000-2010 που τους βάζουν θορυβώδεις εξατμίζεις και μας πρήζουν τα ούμπ@λα στον ατέλειωτο χρόνο που κάνουν για να διανύσουν 50 μέτρα απ' το φανάρι, όταν η κοπέλα δίπλα με το υβριδικό κινείται αθόρυβα και άκοπα με πιο σβέλτο ρυθμό...Κι αυτοί πιστεύουν πως κάνουν "σπορ οδήγηση" την ώρα που μας τα πρήζουν... Να το καταλάβω με κάποιους που αγοράζουν αμάξια των 200 και παραπάνω ίππων με σκοπό να πηγαίνουν μια στριφτέρή βόλτα και να παίζουν λίγο (καλή τύχη στο να βρουν μέρος να το κάνουν αυτό με ασφάλεια), αλλά όταν μιλάμε για αυτοκίνητα στα οποία μας ενδιαφέρουν εκτός απ' τη συμπεριφορά και κατανάλωση-χώροι-ΤΙΜΗ δεν βλέπω κανένα πλεονέκτημα πλέον στο χειροκίνητο, ούτε ως προς τη σπορ αίσθηση (εκτός απ το ότι είναι λίγο φθηνότερα). Η ύπαρξη συμπλέκτη κάνει πιο δύσκολη την καθημέρινοτητα στην πόλη αλλά δεν κάνει πιο "σπορ" την οδήγηση εκτός αυτής, απλά δίνει επιπλέον δυνατότητες καγκούρικης συμπεριφοράς σε κάποιες καταστάσεις. Και βεβαίως χάνεις και σπορ στοιχεία, όπως τη δυνατότητα να βγεις από μία στροφή με διαφορετική σχέση απ' ότι μπήκες, το να οδηγείς χωρίς τα μικρά κενά ροπής (όσο και να τα μειώσει κάποιος) που συνεπάγεται η χειροκίνητη αλλαγή σε αδύναμους κινητήρες κι άλλα τέτοια.
Δηλαδή το ότι βρίσκεσαι για κάποιο χρόνο στη λάθος άκρη του εύρους στροφών της σχέσης που έχεις επιλέξει κι ακούς τον κινητήρα να μουγκρίζει προσπαθώντας να αποδώσει τη ζητούμενη ροπή, δεν σε κάνει ούτε πιο γρήγορο ούτε πιο αποτελσματικό στην οδήγηση του οχηματος που έχεις αγοράσει. -
Μιρκο παραλήρημα... τα περί κινητήρων, και καγκουρες.....
Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ποστς που αναφέρουν από το πρωί ως το βράδυ το αυτοματο κιβωτιο. Το 1/3 των ποστς σε κάθε συζήτηση αυτοκινήτου έχει να κάνει με απαξιωτικους όρους περί χειροκινητων κιβωτίων. Και φτάνεις σε σημείο να αναρωτιέσαι.Εχω εμπειρία από αυτόματα κιβωτια όπως έχω πει. Και μαλιστα ακριβα αυτόματα κιβωτια. Ακριβών γερμανικών αυτοκινήτων. Έχω γράψει χιλιόμετρα με αυτα.
Το είδος της ικανοποίησης του "κλείδωματος" της σχέσης (Δεν ξερω αν αυτός ο όρος σου δώσει να καταλάβεις) κατά την σπορτιφ οδηγηση, δεν μπορεί να στη δώσει ένα αυτόματο κιβωτιο
Δεν μίλησε κανεις ούτε για ιπποδυνάμεις ούτε για κινητήρες.
Με την ίδια λογική όταν πας να μπεις σε μια στροφη θα ηταν ωραίο μετά από κάποιες μοιρες στροφής του τιμονιού να στρίβει μόνο του, διοτι θα σε κουράζει να γυρνάς και να κουράζεις τα χεράκια σου.
Γιατι να εχεις είτε τον έλεγχο είτε την ευχαρίστηση των κινήσεων με τα χέρια σου αφού μπορεί και μονο του;;;;Τι όχι;;;Ειναι στοιχείο της οδήγηση και των κινήσεων των χεριών σου το κλείδωμα της σχέσης, πέρα από τον έλεγχο των στροφών του κινητηρα.
Στις χειροκινητες επιλογές των αυτόματων, είτε με τα "αυτακια" είτε από τον λεβιε, οντως έχεις τον έλεγχο των στροφών του κινητηρα αλλα και παλι χανεται η ευχαριστηση της διαδικασίας.Ειναι λοιπόν το πιο λογικό και σωστό να αναφέρεις τα οφέλη του αυτοματου, ιδιαίτερα στην θέση "D" που ειναι συγκεκριμένα και οχι να γινεται αυτή συστηματική πλύση του εγκεφάλου,λες και εμείς δεν έχουμε οδηγησει είτε δεν εχουμε πείρα στην οδηγηση για να κρίνουμε τι βολεύει και που.
-
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Μιρκο παραλήρημα... τα περί κινητήρων, και καγκουρες.....
Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ποστς που αναφέρουν από το πρωί ως το βράδυ το αυτοματο κιβωτιο. Το 1/3 των ποστς σε κάθε συζήτηση αυτοκινήτου έχει να κάνει με απαξιωτικους όρους περί χειροκινητων κιβωτίων. Και φτάνεις σε σημείο να αναρωτιέσαι.Εχω εμπειρία από αυτόματα κιβωτια όπως έχω πει. Και μαλιστα ακριβα αυτόματα κιβωτια. Ακριβών γερμανικών αυτοκινήτων. Έχω γράψει χιλιόμετρα με αυτα.
Το είδος της ικανοποίησης του "κλείδωματος" της σχέσης (Δεν ξερω αν αυτός ο όρος σου δώσει να καταλάβεις) κατά την σπορτιφ οδηγηση, δεν μπορεί να στη δώσει ένα αυτόματο κιβωτιο
Δεν μίλησε κανεις ούτε για ιπποδυνάμεις ούτε για κινητήρες.
Με την ίδια λογική όταν πας να μπεις σε μια στροφη θα ηταν ωραίο μετά από κάποιες μοιρες στροφής του τιμονιού να στρίβει μόνο του, διοτι θα σε κουράζει να γυρνάς και να κουράζεις τα χεράκια σου.
Γιατι να εχεις είτε τον έλεγχο είτε την ευχαρίστηση των κινήσεων με τα χέρια σου αφού μπορεί και μονο του;;;;Τι όχι;;;Ειναι στοιχείο της οδήγηση και των κινήσεων των χεριών σου το κλείδωμα της σχέσης, πέρα από τον έλεγχο των στροφών του κινητηρα.
Στις χειροκινητες επιλογές των αυτόματων, είτε με τα "αυτακια" είτε από τον λεβιε, οντως έχεις τον έλεγχο των στροφών του κινητηρα αλλα και παλι χανεται η ευχαριστηση της διαδικασίας.Ειναι λοιπόν το πιο λογικό και σωστό να αναφέρεις τα οφέλη του αυτοματου, ιδιαίτερα στην θέση "D" που ειναι συγκεκριμένα και οχι να γινεται αυτή συστηματική πλύση του εγκεφάλου,λες και εμείς δεν έχουμε οδηγησει είτε δεν εχουμε πείρα στην οδηγηση για να κρίνουμε τι βολεύει και που.
άσε σε παρακαλώ στην άκρη τα "παραληρήματα" και τις διάσημες πλέον Λαπιές σου, δεν είναι ανάγκη να υποστούμε τη μαλ@κία αυτή όλη την ώρα! (είδες, τώρα μπορείς να κάνεις και αναφορά)
Πες απλά ότι εσύ γουστάρεις να χαϊδεύεις το λεβιέ, όπως είναι η πραγματικότητα.
Σου είπα εγώ να μην πάρεις χειροκίνητο, ή έγραψα κάτι εναντίον των χειρόκινητων κιβωτίων; Μη γίνεσαι επιθετικός χωρίς λόγο, πιάσε τον λεβιέ και κούνατον όλη την ώρα να ευχαριστηθείς οδήγηση.
-
Γιατί να σου κάνω αναφορά; Τι ειμαι;;; Σαν την γνωστή προσωπικότητα του forum;;;;
Αλλη πάστα είμαι εγώ...και ειμαι υπερήφανος για αυτό.Δεν είναι το χαϊδεμα είναι το "κλείδωμα". Αν ειναι χάλια το κιβωτιο, όπως κάποια psa ναι το βρίσκω και εγω κακή επιλογή, αν είναι όμως απο mazda και οδηγεις συχνά πυκνά σε στροφές και γενικότερα με μία σπορτιφ διάθεση δεν είναι κακή επιλογη
Σε πείρε ίσως η μπάλα διοτι πριν το ποστ σου διαβαζα αλλά δύο τρία για αλλά αυτοκινητα και ολα ήταν με απαξιωτικους χαρακτηρισμους δημοτικού για κάθε διαφορετικο και εντόπισα μια προσπαθεια πλύσης του εγκεφάλου.
Οσο για τα κυβικά και καγκουρες είναι μικρό παραλήρημα του θυμουΤην επομενη φόρα ομως προσπάθησε να μου πεις είμαι "άσχετος"... Να δεις πόσους υπερασπιστές θα εχω
-
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Γιατί να σου κάνω αναφορά; Τι ειμαι;;; Σαν την γνωστή προσωπικότητα του forum;;;;
Την επομενη φόρα ομως προσπάθησε να μου πεις είσαι "άσχετος"... Να δεις πόσους υπερασπιστές θα εχωLap δε σταματάς να πονάς και μας το μαρτυράς...
Ο μόνος λόγος να μην επιλέξει κάποιος αυτόματο κιβώτιο σε σύγχρονο αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης είναι η αυξημένη τιμή.
Σε πιό οδηγοκεντρικές και ισχυρές κατασκευές αν κάποιος το έχει φετίχ εκεί οκ, έχει ίσως κάποιο νόημα το manual χωρίς απαραίτητα να είναι και ταχύτερος σε σχέση με ένα καλό αυτόματο.
-
Εδω ενα ωραιο βιντεακι για τον όρο "κλείδωμα".
Σου δίνει ευχαρίστηση. Σαφώς το να πηγαίνεις στο σουπερμάρκετ έτσι ή τα παιδιά σχολείο θα είναι κουραστικό αλλά γενικότερα επιλέγεις τι σε βολεύει... Δεν είναι απαρχαιωμένο ένα καλό χειροκινητο, είναι τρόπος οδήγησης.Θα ήθελα να οδηγήσω αυτό το νέο της hyundai. Είναι πολύ ενδιαφέρον διοτι κερδίζεις ξεκούραση μέσα στην πόλη λόγω της απουσίας του συμπλέκτη, αλλά κερδίζεις και σε ευχαρίστηση οδήγησης με το κλείδωμα των σχεσεων.
-
@lap said in Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!:
Δεν είναι απαρχαιωμένο ένα καλό χειροκινητο, είναι τρόπος οδήγησης.Τρόπος οδήγησης είναι και το τσοκ, το χειροκίνητο αβάνς, το μηχανικό τιμόνι (δεν βλέπω κάποιον να το αναπολεί...γιατί?? Και αυτό για σπορ οδήγηση είναι!) και τα μηχανικά φρένα...αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι ΟΛΑ τα παραπάνω, όπως και το χειροκίνητο κιβώτιο είναι απαρχαιωμένα.
ΥΓ: Να δεχτώ το χειροκίνητο ως εμπειρία οδήγησης σε ένα καρτ, μια Lotus Elise, ένα Caterham....μέχρι εκεί όμως.
-
Υπερβάλεις. Το τσοκ δεν επηρεάζει την οδηγηση. Το τσοκ είναι ένα μηχανολιγκο θέμα του κινητηρα, όπως και το μπουζί. Είναι ενας μηχανολογικος περιοισμος κατά την καύση του μιγματος
Δεν οδηγεις όμως με το τσοκ. Με το κιβωτιο ομως οδηγεις και σου προσφέρει ευχαριστήση όταν έχει σωστή και σπορτιφ υλοποίηση από τον κατασκευαστή. Δεν χρειάζεται να ανατρεξεις σε εξτρημ αυτοκινητα, ένα απλό αυτοκινητο με ένα καλό στήσιμο και καλό κιβωτιο προσφέρει αναλογικά ευχαρίστηση στην οδήγηση.Το τιμονι απασχολούσε άπειρα δημοσιεύματα και πολλούς οδηγούς ανά τον κόσμο όταν έγινε κατά κόρον ηλεκτρικό και χωρις έντονη αισθηση όπως τα αναλογικα. Μάλιστα οι καλές βελτιώσεις των ηλεκτρικων όπως αυτά των Ford είναι στοιχείο διαχωρισμού από τον σωρό και επιλογής τους από λάτρεις της οδήγησης.
Και τα χειροκίνητα κιβωτια έχουν εξελιχθεί ραγδαία στις δεκαετίες που πέρασαν, όπως σε αίσθηση αλλαγής σχέσεων, αντοχή και αξιοπιστια, ευκολία χρήσης με παναλαφρους σαν αφρό μοχλούς και συμπλεκτες κτλ. Μάλιστα όπως έγραψα το επόμενο στάδιο του χειροκίνητου χωρίς συμπλεκτη αποτελεί κάτι πολύ ενδιαφέρον και θα ήθελα προσωπικά να το οδηγησω.Με τη δική σου λογική, το autopilot του tesla είναι το επομενο στάδιο επιθυμίας σου ως οδηγός. Δηλαδη ως petrolhead ενός forum αυτοκινήτου φανταζομαι πως θα σε ενδιαφέρει η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ της οδήγησης και θα αρνηθείς τη μη συμμετοχή σου (μόνιμα) στην οδηγηση.... Σωστα;
-
Λαπ, στη ζέση σου να τσακωθείς με κάποιον, προσπέρασες το νόημα του βίντεο που μάλλον δεν παρακολούθησες καθόλου.
Το νόημα ήταν πως "πατάω το γκάζι" σημαίνει πλέον ΜΟΝΟ, πως δίνω εντολή στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου να κάνει τα δικά του που τα κάνει σε επίπεδο "άφταστο" ελέγχοντας δεκάδες παραμέτρους πολλές φορές το δευτερόλεπτο, προβλέποντας και αποκλείοντας τις λάθος ενέργειες κι ελέγχοντας, με πολλές συνεχόμενες στιγμιαίες μεταβολές, την απόδοση και φάση του κινητήρα, σε συνδυασμό και με άλλα συστήματα όπως κιβώτιο, φρένα, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης και όοολα τα "θαύματα τεχνολογίας" που δεν συνειδητοποιούμε καν ότι υπάρχουν και λειτουργούν εκείνη τη στιγμή για μας.
Η σημείωσή μου ήταν πως με αυτόματο κιβώτιο, το βάζει στην εξίσωση ελέγχου κάνοντάς τον ακόμη πιο αποτελεσματικό.
Στο βίντεο περιγράφονται διάφορες καταστάσεις λειτουργίας, όπως π.χ. το σήκωμα του ποδιού απ' το γκάζι πάνω σε ολισθηρές επιφάνειες ή τη διαχείριση αποφυγής του τούρμπο λαγκ κι άλλες.Εγώ δεν είπα κάτι ούτε υπέρ ούτε κατά των χειροκίνητων κιβωτίων.
Αν βέβαια εσύ διεκδικείς το δικαίωμα να έχεις μια "λάθος" σχέση στο κιβώτιο όταν στρίβεις σε ολισθηρό δρόμο γιατί "αυτό είναι σπορ", δεν μπορώ εγώ να σου το στερήσω! ACC να χει, κι όλα τα άλλα γίνονται...
-
Εγω ποτέ δεν μπαίνω με λάθος σχέση στην στροφή. Αυτόματα τις κάνω χωρίς να σκέφτομαι...
Περα απο την πλάκα, το είδα το βίντεο, η εμπειρία μου όμως με πανάκριβα αυτοκινηταπου είχαν καλά αυτόματα ήταν πως υπηρχαν στιγμές που ο ηλ εγκέφαλος του αυτόματου με πρόδωσε σε κάποια εσακια και στροφες, οπότε κατέληγα στην χειροκίνητη λειτουργία... Εκεί όμως μου έλειπε το κλατς κλουτς ενός σπορτιφ επιλογέα οπου τον προτιμούσα ως αισθηση στο χερι από το κλικ του κουμπιού πίσω από το τιμονι.
Με λιγα λογια το μονο που κέρδιζα με το αυτοματο στις διαδρομές που έκανα που ήταν σαφώς για οδηγική ευχαρίστηση, ήταν η απουσία του συμπλεκτη η οποία όπως έχω πει οντως ειναι must (η απουσία του) για αστικη μετακίνηση και μόνο. Πιο έξω δεν κάνει την διαφορά στην ξεκούραση.
Και στα χειροκίνητα ότι λέει ο ηλ. εγκέφαλος γίνεται και σε περίπτωση αναγκης επεμβαίνει παντού άσχετα αν αλλάζεις εσύ χειροκίνητα.
Οσο για το acc έχω πει, ακόμα και αν αλλάξεις σχέση και πατήσεις συμπλέκτη δεν απενεργοποιειτια, οπότε μόλις δω ανηφορια ένα κλατς το μοχλό και έχω όση ροπη θέλω. Σε απόσταση 600 χλμ ζητημα να πειράξεις το μοχλό 5 με 7 φορες. Εκτός φυσικά από τα διόδια. Δηλαδη καμία διαφορά επί της ουσίας με ένα αυτόματο κιβωτιο, ίσα ίσα που κάνεις και μια κίνηση να ξεπιαστεις μια στο τόσο ανά πόσα δεκάδες και εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Σε ταξίδια το χειροκινητο με acc δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το αυτοματο.
Περί αυτοκίνησης, ανέμων & υδάτων!