Σήμερα γυάλισα το αμάξι του γείτονα και είχε αρκετό ενδιαφέρον μιας και δοκίμασα και νέα προιόντα... Πρίν μια βδομάδα μου ζήτησε τον αλοιφαδόρο να το κάνει μόνος του και αφού του εξήγησα ευγενικά ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να μη τα κάνει μαντάρα μου ζήτησε να το κάνω εγώ.
Ξεκίνησα γύρω στις 9 το πρωί και τελείωσα κατά τις 6 μιση το απόγευμα χωρίς τα μαζέματα... (plus 1 ώρα)
Μου είπε ότι χρειαζόταν το αυτοκίνητο το απόγευμα οπότε είχα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο. Θα γράψω αρκέτα και κάποια πιο advanced που δε νομίζω να σας ενδιαφέρουν αλλά είναι τσάμπα έχω χρόνο και μου αρέσε να σας δυναστεύω..
Όταν λοιπόν υπάρχει χρονικός περιορισμός συμβαίνει το εξής... Θα αναγκαστείς να δουλέψεις σα το Βέγγο,κάτω από τον ήλιο και να λιώσεις κυριολεκτικά. Πραγματικά πρέπει να έχεις κάποιον να σε βοηθάει, ο φόρτος είναι τεράστιος για να γίνει η δουλειά σωστά και ειδικά με ζέστη. Ευτυχώς δεν είχε 40αρια αλλιώς δε νομίζω να άντεχα. Παίζει να ήπια 4 λίτρα νερό συνολικά..
Επίσης θα αναγκαστείς να αυτοσχεδιάσεις, όλο και κάτι θα πάει στραβά ή δε θα σου βγεί όπως το περίμενες..
Ξεκινάμε.. Μερκ δίπορτη αβαντγκάρντε Γερμανική σκούρα μπλέ 15ετίας. Παραδοσιακά τα παλιά πρέμια έχουν αυτό που λέμε σκληρό βερνίκι κάτι που είναι challenge από μόνο του.. Αν κάποιος νομίζει ότι μπορεί να 'κάψει' το βερνίκι σε τέτοια αμάξια τον περιμένει εκπληξούλα..
Το αμάξι είχε πλυθεί την προηγούμενη αλλά τον έπιασε η χθεσινή χωμάτινη βροχή.
Ξεκίνησα λοιπόν με ένα κλασσικό πλύσιμο, αφρός+apc στον αφροποιητή ,έπειτα πλύσιμο επαφής (με τρεχάλα και ήλιο!).. Μετά όπως ήταν βρεγμένο είναι η στιγμή για Decontamination ξεκινώντας με Iron remover. Λοιπόν.. κάτι πρέπει να κάνω με αυτή την ιστορία.. Αυτά τα χημικά παραδοσιακά βρωμάνε.. βρωμάνε πολύ... ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ! Αν τα ακουμπήσεις την έβαψες θα μυρίζεις για ώρα κι αφού ξεπλυθείς. Ακόμα και όταν το ξεβγάλεις καλά από το αμάξι μυρίζει ο χώρος για ώρες. Νομίζω πρέπει να το ψάξω λίγο γιατί έχουνε βγεί πιο καινούργια με καλύτερη μυρωδιά. Ήθελα επίσης να δοκιμάσω ένα tip αλλά δε μου βγήκε.. ψεκάζεις υποτίθεται λίγο iron remover και το απλώνεις με σφουγγάρι για να 'δουλέψει' καλύτερα και να χρησιμοποιήσεις λιγότερο προιόν. Υποτίμησα να βάλω στο χέρι μου γάντι νιτριλίου, δεν είχα βρέξει και καλά το σφουγγάρι και η φάση δε βγήκε.. Γέμισα χημικά και ο σπόγγος δε γλίστραγε.. Ταπεινωμένος το γύρισα γρήγορα στο παραδοσιακό psek and wait..
Στο τέλος στέγνωμα κλασσικό με πετσέτα. Μετά το επιθεώρησα και ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση για τα χρόνια του.
Next step πηλός, μια διαδικασία που παραδοσιακά με προβληματίζει,βαριέμαι,κουράζομαι και έχει πολλές παγίδες. Δοκίμασα clay towel της carpro έναντι παραδοσιακού bilt hamber πηλού και έπαθα πλάκα !!! Πραγματικά το απόλαυσα.. απείρως πιο safe, γρήγορο και εύχρηστο. Οι πετσέτα πηλού και να σου πέσει κάτω απλά την ξεπλένεις με νερό και την ξαναχρησιμοποιείς σε αντίθεση με τη μπάρα πηλού που την πετάς.. Πολλοί δε τις προτιμούν γιατί υποτίθεται προκαλούν πιο εύκολα marring. Της carpro όμως είναι διαφορετική, έχει κυψέλες και είχα διαβάσει τα καλύτερα για αυτόν τον τύπο πετσέτας. Από τα καλύτερα 20ευρα που έχω χαλάσει. Έχετε υπόψιν όμως ότι πιθανών να τραβάει λιγότερες επικαθήσεις από κλασσικό πηλό. Λόγω χρόνου και κούρασης δεν με έπαιρνε για συγκριτικό..
Δοκίμασα και το tar remover-paint cleaner της Koch chemie το Fw και οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές. Δυστυχώς το φσιτ φσιτ προίκα από παλιό azax που του είχα κουμπώσει γρήγορα τα έκλασε οπότε δεν έπαιξα πολύ.. Ευτυχώς πραγματικά δεν χρειαζότανε μιας και ο πηλός είχε κάνει ήδη τη δουλειά του.
Για να φύγουν τα λιπαντικά πηλού και ότι είχε απομείνει προχώρησα σε δεύτερο πλύσιμο ανέπαφο με αφρό και στέγνωσα με πετσέτα και φυσητήρι αέρα. Το ήθελα απόλυτα στεγνό για να προχωρήσουμε στο γυάλισμα. Η επιφάνεια ήταν άψογη για το επόμενο βήμα..
Ιδού οι πρώτες φώτο πρίν το γυάλισμα..









Ήδη αρκετά κουρασμένος έκανα το πρώτο τσιγάρο/διάλειμμα αφού είχα τρέξει στο ψυγείο για νερό, πολύ νερό ! Κάπου στις 2 ώρες πήρανε τα παραπάνω και πλέον το αμάξι μπήκε γκαράζ για να το γυαλίσω..
Ξεκινάμε! Η θεωρία έλεγε για γυάλισμα με all in one cleaner wax λόγω πίεσης χρόνου μιας και ο ιδιοκτήτης το ήθελε μέχρι τις επτά το απόγευμα! Απλά θα κυνήγαγα κάτι θαμπάδες και γρατζουνιές με σκληρό σφουγγάρι στον αλοιφαδόρο και κοπτική χοντρή αλοιφή σποραδικά. Σημειώνω ότι έχω μόνο ένα μεγάλο και ένα μικρό σφουγγαρί τέτοιο. Ξεκινάω λοιπόν τις θαμπάδες με τον πιο επιθετικό συνδυασμό και εκεί κατάλαβα ότι μπλέξαμεεε. Ακόμα λοιπόν και με αυτό το συνδυασμό έφευγε η θαμπάδα μεν αλλά κάποιες γρατζουνιές μένανε ακόμα και μετά από αρκετά περάσματα. Ήθελε σίγουρα πιο επιθετικό σφουγγάρι μικροίνας ή μάλλινο. Δεν έχω τέτοια σφουγγάρια γιατί προυποθέτουν τακτικό καθάρισμα με κομπρεσέρ αέρα που δεν ξέρω αν θέλω να το πάω τόσο μακρυά πχια... Θόρυβος,σκόνη οι λόγοι και εδώ είναι σπίτι..
Το επόμενο πρόβλημα είναι ότι έχω 3 σφουγγάρια μεσαίας κοπτικής ικανότητας κίτρινα και ιδανικά θα ήθελα να έχω 5-6 (12 ευρώ το ένα) σε κάθε τύπο... Αυτά υποτίθεται είναι που χρησιμοποιείς περισσότερο. Όποτε σε φυσιολογικές συνθήκες το σχέδιο είναι να χρησιμοποιώ ένα σφουγγάρι ανά ένα ή δύο πάνελ, τα πλένω/στεγνώνουν όλα μαζί διάλλειμα και repeat. Έλα όμως που στην συγκεκριμένη περίπτωση και με cleaner wax αλοιφή που δε κόβει βερνίκι σχεδόν καθόλου απλά θα το γαργαλούσα... Το δοκίμασα λοιπόν με κίτρινο, το γαργάλησα,γέλασε μαζί μου και κατάλαβα ότι δε θα έχουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα..
Αδιέξοδο.. έπρεπε να έχω το αμάξι έτοιμο σε λίγες ώρες οπότε αποφάσισα να προσαρμοστώ και να κάνω ανορθόδοξο πόλεμο.. Θα χρησιμοποιούσα το μοναδικό σκληρό μπλέ σφουγγάρι με την λεπτή cleaner wax αλοιφή ανα 3 panel, θα το έπλενα/στέγνωνα και και θα το χρησιμοπούσα ξανά. Μέχρι να στεγνώσει θα άλλαζα πλάκα στον αλοιφαδόρο, θα έβαζα το μικρό σκληρό σφουγγάρι και θα έκανα τα πιο δύσκολα στενά σημεία που δε βολεύει το μεγάλο για να μη χάνω χρόνο. Σκότωμα σε τρεχάλα αλλά βατό έστω και οριακά.. Για αυτό το λόγο προτείνεται να έχεις πολλά πολλά σφουγγάρια ίδιου τύπου. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτά που λέω, τα σφουγγάρια ζεσταίνονται,φθείρονται, γεμίζουν σκόνη και αλοιφή και γι’ αυτό πρέπει να αλλάζονται τακτικά. Θα μπορούσα να κάνω συνδυασμό χοντρό μπλε σφουγγάρι με χοντρή αλοιφή για όλο το αμάξι αντί της λεπτής cleaner wax αλλά εδώ υπάρχουν δύο θέματα.. Αυτό ονομάζεται διόρθωση, όχι απλό γυάλισμα.. Είναι χρονοβόρο, θέλει πολλά περάσματα, έχεις να παλεύεις με πολύ σκόνη και εκεί πραγματικά πρέπει να αλλάζεις σφουγγάρια πολύ πιο συχνά και είχα μόνο ένα. Επίσης πολλές φορές θα χρειαστεί να ξαναπεράσεις όλο το αυτοκίνητο με λεπτή αλοιφή και πιο ήπιο σφουγγάρι για να εξαφανίσεις τη θαμπάδα που θα αφήσει ο πρώτος επιθετικός συνδυασμός. Είναι αυτό που λέμε διόρθωση δύο σταδίων και απαιτεί πολύ περισσότερες ώρες.
Ξεκίνησα λοιπόν τον παραπάνω μακρύ δρόμο και όντως εφαρμόζοντας τα παραπάνω η δουλειά έγινε! Πιστεύω αφαίρεσα ένα 50% γρατζουνιάς, το αμάξι γυάλισε πάρα πολύ και ταυτόχρονα μπήκε και προστασία από την αλοιφή. Οι cleaner wax κοπτικές αλοιφές αυτό ακριβώς κάνουν.. Ταχύτητα, γυαλάδα, προστασία όλα σε ένα με μικρή όμως ικανότητα διόρθωσης. Ιδανικές για αρχάριους. Γλιτώνεις το βήμα του κερώματος και η προστασία που προφέρει κρατάει 2-3 μήνες. Να πώ εδώ ότι πρώτη φορά χρησιμοποίησα αυτούς τους συνδυασμούς σε σφουγγάρια και αλοιφές. Προσωπικά θα ήθελα λίιιγο καλύτερα αποτελέσματα στις γρατζουνιές αλλά θεωρώ ότι πήρα το maximum δεδομένων των συνθηκών. Ο ιδιοκτήτης περιχαρής με κυνηγάει να μου δώσει λεφτά, lol.. Ίσως του πώ να μου πάρει μερικά αναλώσιμα γιατί τα μπουκαλάκια τελειώνουν, τα σφουγγάρια είναι λίγα, φθείρονται και κακά τα ψέμματα κοστίζουν..
Είπα να κάνω ένα πιο αναλυτικό postarisma και βλέποντας το μέγεθος αντιλαμβάνομαι ότι όποιος το διάβασε ως εδώ λίγα θα κατάλαβε και τώρα με βρίζει...
Ξέρω, χρησιμοποίησα και πολλές ξενόφερτες ορολογίες και να με συγχωρείτε αλλά δε το κάνω επίτηδες..
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό με το αποτέλεσμα.. Θα μπορούσαν να είναι περισσότερες/καλύτερες αλλά το τρέξιμο και ο κόπος είναι τέτοιος που απλά δε γίνεται.. Μια από αυτές περιέχει easter egg.. όποιος το βρεί πρώτος κερδίζει μισό κιλό φέτα Δωδώνη ευγενική χορηγία γνωστής αλυσίδας super market..








