-
Αν δεν υπάρχουν φανάρια ή Stop, προτεραιότητα έχει ο εκ δεξιών ερχόμενος. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου, αυτός που βγαίνει από το στενό στο δρόμο διπλής κατεύθυνσης έχει προτεραιότητα, εφόσον είναι από τα δεξιά αυτού που κινείται ευθεία. Το πλάτος του δρόμου και το ότι κάποιος στρίβει και κάποιος κινείται στην ευθεία, δεν παίζουν ρόλο. Μόνο η προτεραιότητα εκ δεξιών, εφόσον δεν υπάρχει άλλη σήμανση.
-
Καλά ρε παιδιά και προτεραιότητα να έχω πάντα κόβω ταχύτητα τι θα πει έρχομαι από δεξιά είμαι σε προτεραιότητα και βουρ βγαίνω.Δηλαδή θέλει κάποιος να τρακάρει επειδή προηγείται;
-
Δεν είπα αυτό. Προφανώς και πρέπει να φυλάγεσαι ακόμη κι αν έχεις προτεραιότητα. Το ερώτημα όμως που τέθηκε από τον trancer είναι ποιος έχει προτεραιότητα (και άρα το δίκιο) σε περίπτωση τρακαρίσματος.
-
Μάλλον έγινε ατύχημα γι αυτό ρωτάει και προφανώς είναι ο από δεξιά. Δεν πήγαινε σε εσένα το σχόλιο μου γενικώς προβληματισμός.
-
Μιλάμε για 'διασταύρωση', δηλαδή σχηματίζουν 'σταυρό' φαρδύτερος με στενότερο δρόμο, ή κάποιο 'Τ' όπου το στενό βγαίνει σε μεγαλύτερο δρόμο;
Γιατί πολύ έχουν παρεξηγημένο τί συμβαίνει στη δεύτερη περίπτωση...
-
Για ότι κι αν μιλάμε (διασταύρωση ή Τ) ο εκ δεξιών ερχόμενος έχει πάντα προτεραιότητα, εφόσον δεν υπάρχει σήμανση.
-
Κι εγώ για τον εκ δεξιών ξέρω ότι έχει δίκιο σε περίπτωση μη σήμανσης,αλλά βρήκα στο ιντερνετ κι αυτό για την προτεραιότητα:
' Ο βασικός κανόνας προτεραιότητας είναι βεβαίως αυτός που ορίζει ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, υφίσταται προτεραιότητα του οχήματος που κινείται από δεξιά. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανόνα, εκτός από την νομολογιακά διαμορφωμένη εξαίρεση της προτεραιότητας διέλευσης, που ισχύει όταν μετά από έλεγχο ένας οδηγός έχει όχι μόνο εισέλθει στην διασταύρωση,αλλά έχει περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της, βαίνοντας αποδεδειγμένα με μικρή ταχύτητα και όχι βεβαίως αν έχει εισέλθει σαν βολίδα στην διασταύρωση.Εννοείται ότι η ως άνω εξαίρεση δεν εφαρμόζεται πάντοτε,ούτε από όλα τα δικαστήρια.
Η πρώτη εξαίρεση αφορά σε όσα οχήματα κινούνται σε αυτοκινητοδρόμους, εθνικές οδούς και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, τα οποία έχουν προτεραιότητα έναντι των εκ δεξιών κινουμένων οχημάτων. Προσοχή όμως: οι δρόμοι αυτών των κατηγοριών είναι χαρακτηρισμένοι με βάση διατάξεις που προβλέπει το άρθρο 2 του ΚΟΚ και όχι με βάση τις δοξασίες του κάθε οδηγού,που θεωρεί π.χ. ταχείας κυκλοφορίας δρόμους όπου το όριο είναι 50 χιλ. αλλά πολλοί πηγαίνουν με 100! Ο ΚΟΚ λοιπόν ορίζει ότι αυτοκινητόδρομος είναι ο δρόμος που δεν εξυπηρετεί με προσβάσεις τις ιδιοκτησίες που συνορεύουν με αυτόν,δεν διασταυρώνεται ισόπεδα με άλλο δρόμο ή με σιδηροδρομική γραμμή,έχει διαχωριστική νησίδα ή μπάρα,είναι χαρακτηρισμένος ως αυτοκινητόδρομος με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και έχει ειδική σήμανση.
Οδός ταχείας κυκλοφορίας είναι αυτή που έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τον αυτοκινητόδρομο,με τις εξής διαφορές: οι ιδιοκτησίες που συνορεύουν με την οδό εξυπηρετούνται,αλλά μόνο με παράπλευρους βοηθητικούς δρόμους, δεν έχει απαραίτητα διαχωριστική νησίδα ή μπάρα και συνδέεται με το υπόλοιπο κύριο οδικό δίκτυο με κόμβους ειδικής διάταξης, χωρίς να υπάρχει κάθετη κυκλοφορία.
Η δεύτερη εξαίρεση της εκ δεξιών προτεραιότητας αφορά σε όσα οχήματα εισέρχονται σε οποιονδήποτε δρόμο από χωματόδρομους, μονοπάτια, παροδίους ιδιοκτησίες, χώρους στάθμευσης και πρατήρια καυσίμων: σε όλες αυτές τις περιπτώσεις,οι οδηγοί των οχηματων που εισερχονται σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο προερχόμενοι από τους ως άνω δρόμους και χώρους,οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο.' -
Αυτές οι εξαιρέσεις δεν έχουν σχέση με το θέμα που έθεσες (μορφή διασταύρωσης Τ). Προφανώς πάντα μπορεί να υπάρχουν και άλλα στοιχεία (π.χ. αν πηγαίνεις με 150 σε δρομο με όριο 50, σε περίπτωση ατυχήματος θα έχεις τουλάχιστον συνυπευθυνότητα ακόμα κι αν έχεις προτεραιότητα). Οι άλλες εξαιρέσεις είναι προφανείς. Δεν μπορείς π.χ. να βγαίνεις από το πάρκινγκ του σπιτιού σου ή από το χωράφι σου και να περιμένεις ότι θα έχεις προτεραιότητα.
-
Καλησπέρα παιδιά και ευχαριστώ θερμά για τις απαντήσεις.
Μιλάμε για συνοικιακο δρόμο (Άνδρου και Αλέκου παναγουλη) στη περιοχή της Κηφισιάς.
Προφανώς και έκοψα πριν βγω στο σταυροδρόμι απλά η κυρία με πέτυχε στη μύτη και με διέλυσε ερχόμενη εκ αριστερών αφρεναριστη.
Για την ουσία της λεπτομέρειας, κατέβαινε την Άνδρου, εγώ στο ύψος της Αλέκου Παναγούλη σχεδόν σταματημένος, βγάζοντας τη μύτη του αυτοκινήτου για να τσεκάρω και να στριχω δεξιά με πήρε παραμαζωμα..
-
Δυστυχώς, πληρώνεις! Κρίμα, αλλά δεν έχεις προτεραιότητα.
-
Το ξεθάβω, σε δρόμο χωρίς σημανσεις απλό αλλά διπλής κυκλοφορίας, αυτός που έρχεται από στενό και κάνει δεξιά για να μπει στο δρόμο και τον τρακάρει ο επερχόμενος που πηγαίνει ευθεια, φταίει ο πρώτος η ο δεύτερος
Δεν υπάρχουν πουθενά σημανσεις
Ευχαριατω
μεσα σε μια βδομαδα εβαλαν σημανση πινακιδα στοπ? https://www.google.com/maps/@38.0663873,23.8124339,3a,75.7y,178.63h,84.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1sy0GKc4NeBZoUJx8V4pqa6w!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dy0GKc4NeBZoUJx8V4pqa6w%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D105.67244%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192
-
Φεβρουάριος 2019 λέει η λήψη. Αν υπήρχε πινακίδα παλιά και έλειπε, μπορείς να ζητήσεις ευθύνες από τον δήμο;
-
Παιδιά είμαι από την απέναντι πλευρά που δεν έχει σήμανση
-
Παιδιά είμαι από την απέναντι πλευρά που δεν έχει σήμανση
Ανακεφαλαιώνω: Η κυρία κατέβαινε την Άνδρου με κατεύθυνση προς το φανάρι της Λ. Κηφισίας. Εσύ έβγαινες από την Αλ. Παναγούλη στην Άνδρου. Αν είναι έτσι. εσύ δεν είχες STOP και ήσουν εκ δεξιών, οπότε είχες προτεραιότητα.
-
Αυτο ακριβώς
Απορώ πως ήσουν σίγουρος ότι φταίω σε προηγούμενο ποστ
-
Μου φαίνεται παράξενο όμως ότι υπάρχει στοπ μόνο από τη μία πλευρά...
Αν δεν υπάρχει και έρχεσαι από δεξιά έχεις προτεραιότητα. Αλλά αν έπρεπε να υπάρχει και έχει αφαιρεθεί, τότε ναι μεν εσύ δεν φταις αφού δεν έχεις στοπ, αλλά λογικά υπάρχει υπαιτιότητα του δήμου.
-
Αυτο ακριβώς
Απορώ πως ήσουν σίγουρος ότι φταίω σε προηγούμενο ποστ
Συγνώμη, αλλά δεν είχα καταλάβει σωστά τη φορά κίνησης. Νόμιζα ότι η κυρία ήταν εκ δεξιών σου.
Σε κάθε περίπτωση, την πρώτη φορά που είχες ρωτήσει, στο ποστ #39, σου είχα απαντήσει σωστά.
-
Είναι επίσημο
Δικαιώνομαι πληρως
Ευχαριατω θερμά που ασχολήθηκατε με το θεμα μου και καλές γιορτες
-
Το (αναπάντεχο) αυτόματο φρενάρισμα που μπορεί να προκαλέσει καραμπόλα με αυτοκίνητα που δεν έχουν αυτόματο φρενάρισμα πως αντιμετωπίζεται από τον ΚΟΚ; Ξέρει κανείς;
Έτυχε σε φίλο με ολοκαίνουριο ακριβό B-SUV το οποίο στραπατσαρίστηκε...με 1500χλμ στο κοντέρ.
-
Τόσα χρόνια πόσες φορες είδες αυτοκίνητα που δεν ανάβουν τα stop ,καθόλου η μερικώς ,ποιός λες να έφταιγε αν έπεφτες πίσω απο κάποιον οταν θα του έσπαγες κιόλας τα φωτα 'συσκότισης' στην σύγκρουση, τουλάχιστον στο αυτόματο φρενάρισμα ...ΑΝΑΒΟΥΝ.
Ο ΚΟΚ λοιπόν το αντιμετωπίζει ως είθιστε αλλα η πιο σωστη κίνηση απο μέρους μας είναι η μικτή ασφάλεια .
ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΤΕΛΙΚΑ;;;;;;;;