-
Το Model S χρειαζόταν ελέγχους σε φρένα, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αλλαγή σε υγρά ψύξης της μπαταρίας κάθε 50,00 μίλια, κτλ. Όλα αυτά ήσαν σε πρόγραμμα service (ήταν περίπου 2,000 δολάρια για 4 χρόνια συντήρηση) το οποίο είχε αγοραστεί μαζί με τα αμάξια για να είναι το κεφάλι μας ήσυχο. Επίσης έτρεχαν πολλά διαγνωστικά.
Ως αναφορά τα λάστιχα, σε περίπου 15κ μίλια ήθελαν αλλαγή, με αρκετά συντηρητική οδήγηση.
500 ευρώ το χρόνο δεν τα λες κ λίγα, βέβαια μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει πάνω από 50.000 ευρώ αξία, οπότε πάμε πάλι σε άλλη κατηγορία από αυτές που μιλάγαμε παραπανώ. Τα 15κ μίλια σίγουρα ειναι μεγάλη επιβάρυνση... Αν κάποιος διαθέτει αυτά τα χρήματα για αυτοκίνητο, δεν νομίζω όμως σκέφτεται τα χρήματα του service, δεδομένου οτι ένα αντίστοιχο βενζίνη/πετρέλαιο τι κόστος συντήρησης έχουν? για τα λάστιχα αποδεκτό, ένα πράγμα που δεν το γνώριζα να είμαι ειλικρινής.
-
Δεν είναι απλά τα πράγματα, καλά τα Tesla αλλά στις ειδικές συνθήκες της Ελλάδας θα υπάρχουν πολλά προβλήματα προς επίλυση...
-
Τι ισχύει μετά τη διετία;
-
Κανεις νεο συμβολαιο αντιστοιχο. Ισως και με μεγαλυτερη μπαταρια.
-
Μου εξηγουσε ενας συνεργατης εκ Γερμανιαε τι ισχυει εκει για επιδοτηση.
Το κρατος δινει εως 6000 ευρω μεχρι 40κ λιανικη και αλλα 3 υποχρεωτικα βαζουν οι εταιρειες.
Επισης παιρνεις κ για μεταχειρισμενο 2019 κ μετα επιδοτηση, αλλα ειναι λιγο χαμηλοτερη.
6 μηνες υποχρεωση να μην πουλησεις.
Το renault zoe της γυναικας του πηγε 10χιλιαρικα νομιζω γιατι η renault δινει 4 χιλιαρικα επιδοτηση+6 το κρατος. Τιμη χωρις μπαταρια την οποια νοικιαζει 80 ευρω το μηνα για 2 ετη.
Εμεις εδω ειμαστε μπανανια. Οπως κ στα leasing, τιμες-παροχες.
-
Αν κάποιος διαθέτει αυτά τα χρήματα για αυτοκίνητο, δεν νομίζω όμως σκέφτεται τα χρήματα του service, δεδομένου οτι ένα αντίστοιχο βενζίνη/πετρέλαιο τι κόστος συντήρησης έχουν?
Και εδώ είναι το μεγάλο παράδοξο/οξύμωρο: Εαν κάποιος διαθέτει αυτά τα λεφτά για αυτοκίνητο και δεν τον νοιάζει το κόστος σέρβις (λογικό για εμένα να μην τον νοιάζει, αλλά υπάρχουν και τσιγκούνηδες), τότε γιατί να τον απασχολεί το κόστος μετακίνησης και η κατανάλωση? Εγώ βλέπω ότι τα ηλεκτρικά μέχρι στιγμής είναι καθαρά θέμα lifestyle (απόλυτα αποδεκτό) και όχι οικονομίας, επιβεβαιώνοντας το ρητό: 'οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολλά χρήματα για να κάνουν οικονομία'.
-
Εγώ βλέπω ότι τα ηλεκτρικά μέχρι στιγμής είναι καθαρά θέμα lifestyle (απόλυτα αποδεκτό) και όχι οικονομίας, επιβεβαιώνοντας το ρητό: 'οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολλά χρήματα για να κάνουν οικονομία'.
Φάνη, σίγουρα παίζει κ το prestige. Αλλά πέρα από αυτό, η επόμενη ερώτηση ειναι, σε αυτοκίνητο 65.000 ευρώ, έδωσες στην τετρατία 2000 ευρώ για συντήρηση, κ είναι πολλά? για τα λάστιχα το δέχομαι, αν ισχύει. αλλά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο θεωρώ μηδενικό το κόστος συντήρησης στην τετραετία. Κ να μην μιλήσουμε τα αντίστοιχα πετρέλαια/βενζίνες τι κόστος έχουν...κάτι εξακύλινδρα, ή τι φορο πολυτελείας/τέλη κυκλοφορίας κτλ.
-
Δεν είναι πολλά.Και σίγουρα όχι απαγορευτικά.
-
Δεν διαφωνώ σε τίποτα από ότι γράφεις!!
Απλά όλα αυτά συνηγορούν στο ότι ο κόσμος (προς το παρόν τουλάχιστον) δεν αγοράζει ηλεκτρικά για την οικονομία (αφού έχει χρήματα και δεν τον απασχολούν τα κόστη) αλλά για άλλους λόγους. Προσωπικά θα ήθελα ένα Tesla 3 ετσι για το novelty, οχι για το κόστος χρήσης, απλά για την εμπειρία. Δεν έχει όμως λογική να δώσω €60.000 για να κάνω οικονομία....εαν έχω €60.000 για αυτοκίνητο μάλλον δεν χρειάζομαι οικονομία (αχαχα!!!) και εαν θέλω οικονομία στην μετακίνηση δεν δίνω €60.000.
-
Απλά όλα αυτά συνηγορούν στο ότι ο κόσμος (προς το παρόν τουλάχιστον) δεν αγοράζει ηλεκτρικά για την οικονομία (αφού έχει χρήματα και δεν τον απασχολούν τα κόστη) αλλά για άλλους λόγους.
Σε αυτές τις κατηγορίες σίγουρα παίζει αυτό που λες. Στα 35.000 ευρώ πχ νομίζω οτι εκεί πας σε μία ενδιάμεση λύση που έχει κ κάποια οικονομικά οφέλη, οχι τίποτα τρομερό βέβαια. Ασχετο. Η vw βγάζει μέσα στον οκτώβριο κ το id4, μπαίνει πολύ δυνατά πλέον στα ηλεκτρικά. Το id3 αν κ αρκετά ακριβό καθώς πάει 40, ειναι αρκετά ωραίο κ μεγάλη αυτονομία.... αλλά 40 είναι πολλά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
-
Η vw βγάζει μέσα στον οκτώβριο κ το id4, μπαίνει πολύ δυνατά πλέον στα ηλεκτρικά.
Bγήκε ήδη και οι παραγγελίες άνοιξαν. Από €42.000 στην Ελλάδα (με την επιδότηση).
https://www.drive.gr/news/agora/oi-times-toy-volkswagen-id4-stin-ellada-video
-
Bγήκε ήδη και οι παραγγελίες άνοιξαν. Από €42.000 στην Ελλάδα (με την επιδότηση).
Πανάκριβο. Βέβαια κ αυτό ειναι ομορφούλικο. Ακόμα κ να τα διαθέτεις, το αγοράζεις? η vw δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία κ οι καθυστερήσεις με τα προβλήματα στο λογισμικό, έχουν μαυρίσει λίγο την αρχική εικόνα. Σε κανα χρόνο κ βάλε θα είναι πολύ πιο ώριμη η αγορά ενός ID*, δεν αποκλείω να εμφανιστούν παιδικές ασθένεις. Κ απο όσο θυμάμαι, το id3 το έχουν βγάλει μεχρι τέλος έτους σε περιορισμένο αριθμό, φαντάζομαι για να δούν τυχόν προβλήματα.
-
Το όλο θέμα (τουλάχιστον για την Ελλάδα) είναι ένα φιάσκο.
Πανάκριβα αυτοκίνητα, μόνο για το βαλάντιο των λίγων και με ελάχιστη υποδομή εξυπηρέτησης προς το παρόν.
Σε τέτοιες τιμές, οι προτάσεις σε βενζίνη, πετρέλαιο και μερικές περιπτώσεις hybrid είναι πολύ καλύτερες και πας άνετα σε αντίστοιχα αυτοκίνητα καλύτερης ή και μεγαλύτερης κατηγορίας, πιθανότατα και πιο premium με πλούσιο εξοπλισμό, δυνατότητες, κτλ.
Τι; δε νοιάζομαι για το περιβάλλον; Ε αυτοί που νοιάζονται ας ρίξουν τις τιμές ή ας ανεβάσουν το βοιωτικό και οικονομικό επίπεδο για να 'μπορέσω' να νοιαστώ κι εγώ.
-
Αν και το έχουμε συζητήσει, για μια ακόμη φορά είναι εμφανές το χάσμα 1ου, 2ου, 3ου κόσμου, όπως και οι 'στρεβλώσεις' που προκαλεί στη λεγόμενη 'Ελεύθερη Αγορά' η κάθε ρυθμιστική αρχή της Ε.Ε. και η Ευρωπαϊκή απόκλιση απ τον υπόλοιπο 'Δυτικό Κόσμο'.
Όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες φαίνονται πανάκριβες στους καταναλωτές στους οποίους ΔΕΝ απευθύνονται. Από τα κινητά των +1500€ μέχρι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των +40000€, πάντα θα φαίνονται ως εξωτικές πολυτέλειες στους Βαλκάνιους και επιστημονική φαντασία σε καταναλωτές άλλων ηπείρων, επειδή δεν έχουν σχεδιαστεί γι αυτούς και δεν έχουν νόημα γι αυτούς. Έχουν μελετηθεί όμως ώστε να ταιριάζουν σε άλλες αγορές της 'αφθονίας', εκεί που οι πόλεις έχουν σχεδιαστεί εξ αρχής με στόχο τη χρήση επιβατικών αυτοκινήτων και τα 40-60 χιλιάρικα είναι το δεύτερο εισόδημα μιας οικογένειας ή τα έσοδα 6μηνου του μέσου εργαζόμενου. Μέρη επίσης που ΔΕΝ είναι το Yaris το πρώτο σε πωλήσεις, όπως είναι στην Ελλάδα ή τις Φιλιππίνες (παλαιότερης τεχνολογίας έκδοση ονομαζόμενη Avios). Από τα 7 δισ. πληθυσμού, αυτά τα καινοτόμα προϊόντα στοχεύουν στο περίπου 5% τώρα, και να τριπλασιαστεί το ποσοστό, δυστυχώς πάλι οριακά δεν θα περιλαμβάνεται ο μέσος Έλληνας στην αγορά στην οποία απευθύνονται...
-
Όλα αυτά είναι σωστά Πληιορείτη και συμφωνώ! Και αυτό είναι το θέμα (ή η ειρωνία), ότι το βασικό πλεονέκτημα που προτάσσουν όλοι υπερ των ηλεκτρικών, δηλαδή η οικονομία μετακίνησης, είναι αδιάφορο για αυτούς στους οποίους απευθύνονται!
-
Για αυτο αναφερω και εγω συνεχως καποια φθηνα αυτοκινητα ως τα ρεαλιστικα αυτοκινητα για τους ελληνες.
Αυτο που περιγραφεις στην οικονομια λεγεται οικονομιες κεντρου και περιφερειας, οπου οι περιφερειες τροφοδοτουν με φθηνα υλικα το κεντρο.
Δυστυχώς ετσι λειτουργουν οι οικονομικες ενωσεις με οπιοδηποτε συστημα.
Ομως στην ιστορια εχουν υπαρξει καταγραφες πως ακομα και οι περιφερειες με σκληρη εργασια γινονται και αυτες σιγα σιγα ενα οικονομικο κεντρο.
Απο την αλλη εχει και η χωρα μας τεραστιες ευθυνες απο μονη της για το χαλι της ως οικονομια της περιεφερειας. Οταν την δεκαετια του 80 ειχε ανωτερη οικονομια απο την ισπανια δεν μπορεσε να το κρατησει αυτο με σωστες πολιτικες και συμβασεις.
Βλεπε πως διωξαμε το εργοστασιο της nissan κτλ
-
...δηλαδή η οικονομία μετακίνησης, είναι αδιάφορο για αυτούς στους οποίους απευθύνονται!
Φάνη, εδώ διαφωνώ, όπως έχω πει πολλές φορές παραπάνω, ένα leaf των 35.000 ευρώ δεν μπορεί να αποσβέσει την αγορά ενός golf των 25.000 ευρώ?
-
Φάνη, εδώ διαφωνώ, όπως έχω πει πολλές φορές παραπάνω, ένα leaf των 35.000 ευρώ δεν μπορεί να αποσβέσει την αγορά ενός golf των 25.000 ευρώ?
-
Καταρχάς αναφέρομαι στα ακριβά ηλεκτρικά, στα πιο φτηνά δεν ισχύει τόσο αυτό έχεις δίκιο.
-
€35.000 δεν είναι λίγα χρήματα, δηλαδή κάποιος που δίνει άνετα €35Κ για αυτοκίνητο, μάλλον δεν έχει καιμεγάλη ανάγκη για οικονομία (άσχετα εαν είναι καλοδεχούμενη).
-
Για να δούμε την απόσβεση, πρέπει να λάβουμε υπόψη και το κόστος χρήματος αλλά και το στοιχείο του χρόνου (άλλη αξία έχουν σήμερα €10Κ και άλλη σε 5 χρόνια).
-
Ακόμα και στο παράδειγμα του Golf vs Leaf και με φόρτιση μόνο στο σπίτι (άρα κόστος εγκατάστασης και εκεί + απαίτηση για δικό σου χώρο κλπ., άρα κάποιος που έχει μια οικονομική άνεση για να έχει μονοκατοικία ή κλειστό δικό του χώρο στάθμευσης) η απόσβεση πότε θα έρθει? Εαν η διαφορά κόστους μετακίνησης είναι €5/100χλμ, μιλάμε για €500 τον χρόνο με 10.000χλμ (αφού θα κινείσαι κυρίως πολη με το ηλεκτρικό), άντε να πω €750 με 15.000χλμ/έτος (υπερβολή) και από τελή κλπ. άλλα €250, σύνολο €1.000. Άρα σε 10 χρόνια θα έχουμε απόσβεση, χωρίς το στοιχείο του χρόνου για το χρήμα (εαν το προσθέσουμε περνάμε τα 15 χρόνια) και χωρίς να υπολογίζουμε άλλους παράγοντες. Δηλαδή με το ηλεκτρικό προπληρώνω τα επόμενα 10 χρόνια...δεν μου φαίνεται και πολύ σώφρον, αναφορικά με την οικονομία.
-
-
Εαν η διαφορά κόστους μετακίνησης είναι €5/100χλμ, μιλάμε για €500 τον χρόνο με 10.000χλμ (αφού θα κινείσαι κυρίως πολη με το ηλεκτρικό), άντε να πω €750 με 15.000χλμ/έτος (υπερβολή) και από τελή κλπ. άλλα €250, σύνολο €1.000. Άρα σε 10 χρόνια θα έχουμε απόσβεση, χωρίς το στοιχείο του χρόνου για το χρήμα (εαν το προσθέσουμε περνάμε τα 15 χρόνια) και χωρίς να υπολογίζουμε άλλους παράγοντες. Δηλαδή με το ηλεκτρικό προπληρώνω τα επόμενα 10 χρόνια...δεν μου φαίνεται και πολύ σώφρον, αναφορικά με την οικονομία.
Καλά κ τα 35 να έχεις για αγορά, γιατί να μην κάνεις λίγο οικονομιά για την μετακίνηση? αυτά τα χρήματα μπορείς να τα χαλάς άνετα σε ταξίδια. Πολύ σωστό αυτό που λες για το κόστος του χρήματος. Αν κάνεις 10.000 μην πάρεις ηλεκτρικό, δεν θα κάνεις απόσβεση ποτέ. Μιλάμε για ανθρώπους που κάνουν πάνω από 50 χιλιόμετρα την ημέρα. Επίσης η διαφορά που περιγράφεις δεν νομιζω να είναι σωστή, πχ με δεδομένο οτι το ηλεκτρικό (με οικιακή εγκατάσταση κ νυχτερινό) πάει τελική τιμή κάτω από τα δύο ευρώ, η διαφορά ειναι περίπου 6 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα για το πετρέλαιο, κ πάνω από 10 για την βενζίνη (εμένα μου καίε περίπου 9.5 λίτρα κ βάζω 100αρα, αρα πάω στα 15 ευρω/100 χιλιόμετρα αλλά μην πάω στην υπερβολή). Σε αυτό βάζεις μετά την συντήρηση που σε καινούργιο αυτοκίνητο βέβαια ειναι μικρή είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό. Επίσης κ για τα τέλη υπάρχει ένα κόστος, αλλά κ αυτό μικρό. Αν τα βάλεις όλα κάτω, με την επιδότηση των 5,000 ευρώ (εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που κάνεις φυσικά), δεν νομίζω οτι βγαίνει 10ετία, που φυσικά δεν έχει νόημα να μιλάμε..δεν θεωρείται καν απόσβεση.
-
Το κοστος του χρηματος παιζει ανα κλαδο που εξεταζεις, σε αλλους πεφτει σε αλλους ανεβαινει.
Μπορει στην ενεργεια να πεσει και στα ακινητα να ανεβαίνει και ετσι να συμφερει να παρεις ηλεκτρικο ή οχι.
Γενικα στο euro εχουμε μικρο πληθωρισμο γενικα και αοριστα αλλα τεραστιο σε καποια ειδη και κλαδους.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης