Αυτό είχε ποσταριστεί πριν το lock down, και εξηγεί κάτα κάποιο τρόπο γιατί δεν υπάρχουν προσφορές στα Allure και γιατί δίνουν πολλούς μήνες αναμονής στις παραγγελίες, +ότι συμβαίνει με τον ιό.
Για όσους δεν θέλουν να διαβάσουν, απλά λέει ότι δεν υπάρχουν αρκετά i-cockpit, και έλλειψη του υλικού (είναι ο νέος 'χρυσός' αυτό το υλικό) quartz. Στην Γαλλία το 45% των 208 είναι GT Line.
Νομίζω αυτό επιβεβαιώνει και αυτό που λέω μήνες, το i-cockpit όχι μόνο δεν είναι αρνητικό για τους περισσότερους (για κάποιους καταλαβαίνω πώς μπορεί να είναι φυσικά), αλλά και selling point του αυτοκινήτου, όπως έγινε και στην περίπτωσή μου.
Στην Γαλλία προσφέρουν -500ευρό έκπτωση αν το πάρεις με τον αναλογικό πίνακα.
Launched in October 2019 and January 2020 respectively, the Peugeot 208 and 2008 began their careers on the wheel. On the flip side, delivery times are getting longer as the manufacturer has to face a shortage of 3D i-cockpit.
Barely three months after its commercial launch, the Peugeot 208 (voted car of the year by L'argus) leads the sales on the French market, relegating the Renault Clio 5 to the second step of the podium. If the manufacturer felt the potential of his city car, he did not expect buyers to like the high-end versions so much (45% in GT Line). Result, it is in shortage of 3D i-cockpit and in particular of quartz, material which goes into its manufacture. Asked about the question, Peugeot said that the supplier will increase its production from March.
In order to overcome this shortage and contain delivery times on the Allure finish, the manufacturer launched a negative option (- € 500) by replacing the 3D handset with a 3.5 '' analog handset as on the 208 Active. On the other hand, the new Eco-Led projectors which replace the halogen headlights will only be available in June. The delays are also important on the diesel and GT Line versions. Finally, the Full Park Assist option has been suspended. As for the e-208, it arrives in March but the 11 kWh charger option will only be available in July.