-
Το να φτιάξεις ένα ντραγκστεράδικο μοτέρ με 2000 άλογα που θα κρατήσει 1000 χλμ (και πολλά λέω), και δεν οδηγείται στον δρόμο, δεν μου λέει κάτι. Επίσης είναι παραλλαγή ενός εργοστασιακού μοτέρ, δεν είναι από το μηδέν. Απλά δείτε πως φτιάχνει κινητήρες ο κατασκευαστής που ξέρει να φτιάχνει κινητήρες καλύτερα από όλους τους άλλους:
-
Aυτοί δηλαδή δεν ξέρουν ? Μας βάζεις την Φερράρι που φτιάχνει 4000+ αυτοκίνητα το χρόνο με έναν που θέλει να φτιάξει 1-10 τον χρόνο και το θεωρείς ότι μας τάπωσες τώρα.
Αυτό είναι το μπλόκ της Veyron
από μασίφ αλουμίνιο
Aυτό είναι μπλόκ για Ford cobra από μασίφ αλουμίνιο
Κατασκευή καπάκιού κινητήρα από μασίφ αλουμίνιο
Δες εδώ τι γίνεται για να μαθαίνεις
Κατασκευή στροφάλου σε 5 axis cnc, πριν 8 χρόνια, πόσο πίσω έχεις μείνει ε ?
Προσπαθείςνα μας πείσεις ότι μόνο τα τεράστια εργοστάσια με τα χυτήρια μπορούν να φτιάξουν κινητήρες, λες και μετά το χυτήριο δεν περνάνε όλα τα χυτά εξαρτήματα από cnc κατεργασίες για να φτάσουν στις ακριβείς τους διαστάσεις, σου το ξαναείπα, είναι ξένα χωράφια αυτά και μην μπλέκεις, μείνε εκεί στα πυροβόλα, στα πιστολάκια και στα λιανοντούφεκα που είσαι αρχηγός και το εννοώ, εδώ ούτε για τζόβενο.
ΥΓ. Καλή η Φεράρι, πολύ καλή, άριστη, αλλά όχι η καλύτερη. ίσως πρώτη μεταξύ ίσων, ίσως, αλλά όχι μοναδική.
-
Αυτός εδώ ξέρει να φτιάχνει τίποτα; Γιατί τον κατουράει λέει ο δημιουργός το Chaos.

-
Ελάτε βρε παιδιά, ηρεμείστε, δεν έθιξε κανείς τον Von εσείς τον φέρνεται σαν παράδειγμα που δεν χρειάζεται, τα έργα του κεθενός μιλάνε από μόνα τους, δεν έχει ανάγκη τη δική μας υποστήριξη ο Christian von Koenigsegg. Ας μην το κάνουμε θρίλερ ποιός την έχει μακρύτερη κλπ. αφήστε τον να κρεμαστεί μόνος του που είπαμε και πιο πάνω.
Για να επενέλθουμε στο τεχνικό κομμάτι, και ο Von ξεκίνησε με Audi κινητήρες και στην πορεία έφτιαξε δικό του, όλα γίνονται, το ότι ο δικός μας είπε πρώτα την τελευταία λέξη εντάξει, νέος είναι, με έπαρση, ας περιμένουμε και μετά τον γιουχάρουμε, προσοχή όμως μην τα καταφέρει γιατί δεν έχουμε τόσες κρυψώνες για να κρυφτούν όσοι είπαν όσα είπαν,
Σε καλώ να διαβάσεις προσεκτικά τις πρώτες παραγράφους που μιλάνε για το ξεκίνημα του Koenigsegg και θα καταλάβεις ότι εκεί έξω υπάρχει μια άλλη νοοτροπία στον κόσμο, στο σύστημα και στις κυβερνητικές υπηρεσίες, κάτι που εμείς εδώ δεν έχουμε, έχουμε μόνο μεμψημοιρία και άρνηση για ότιδήποτε κάνει κάποιος άλλος από εμάς λες και μας μειώνει προσωπικά, έτσι αισθανόμαστε και είμαστε τόσο αρνητικοί. Έχουν αποτύχει πολλές φιλόδοξες προσπάθειες στο παρελθόν που θα μπορούσαν να είχαν άλλη καλύτερη κατάληξη μόνο και μόνο από το περιβάλλον της χώρας μας, τη νομοθεσία της την νοοτροπία του έμπορου που δεν θέλει να παράγει κάτι, και την έλλειψη πίστης σε κάτι που δεν κατανοούμε και το σταματάμε με το έτσι θέλω.
-
Εγώ πάλι χθες έκατσα να δω συνεντεύξεις του κορρε, έτσι να χαζέψω.
Μα τι μυαλό αυτός ο άνθρωπος. Φαίνεται και στην φάτσα, αν τον δεις έχει ένα κούτελο δύο μέτρα...
Αρχιτέκτονας είναι, λέει ας κάτσω να φτιάξω ένα κιβώτιο, κάθεται διαβάζει και το φτιάχνει χωρίς πολλά πολλά , λέει για να φτιάξω μια ανάρτηση βασισμένη στο οριζόντιο ελατήριο με ελασματα, το φτιάχνει, Το οδήγησε και ο μακινεν και είχε πάθει πλάκα, ελεγε πως μπορεί να υπάρξει τέτοια ανάρτηση;
Μετά λέει ασχοληθώ με κάτι άλλο. Φοβερο μυαλο.
-
Το παλικάρι λέει ήθελε να πάει στη Γενεύη. Εννοούσε φέτος? Το φέτος μας τελείωσε. Όχι τίποτα άλλο αλλά θα καθυστερήσει η λύση του μυστηρίου. Πάμε για του χρόνου τώρα. Έχει ένα ολόκληρο χρό0νο μπροστά του για να μας κάνει περήφανους ή να γίνει πανελλαδικά ρόμπα.
Η περίπτωσή αυτή μου θυμίζει ένα επεισόδιο top gear που είχε οδηγήσει ο Clarkson ένα super car ενώς ιδιώτη αν θυμάμαι στην Ολλανδία και ξεκίνησε να λέει πόσο γρήγορο ήταν αλλά μετά από λίγο και ύστερα που το πίεσε άρχισε να βγάζει προβλήματα και στο τέλος πήρε φωτιά.
Λέτε να φτάσει ο δικός μας σε αυτό το επίπεδο έστω?


-
Μιας και πιάσαμε ένα άκρως τεχνικό θέμα, τουλάχιστον για μένα, γιατί οι περισσότεροι αναλωθήκατε σε άλλα θέματα γύρω από τον Πανόπουλο, θα πω με την ευκαιρία που έβαλε ο Αλέξανδρος ( Δίας ) το βίντεο με την κατασκευή κινητήρων της Φερράρι, ότι τα χυτά μπλόκα αλουμινίου γίνονται με κράματα 319, Α356 και Α357 με αντοχή εφελκυσμού 10-14.000 psi, υπάρχουν και μερικά ακόμα κράματα αλουμινίου για την κατασκευή χυτών μπλόκ αλλά όλα έχουν την ίδια περίπου αντοχή σε εφελκυσμό, τα μπλοκ που γίνονται σε εργαλειομηχανές από ένα ατόφιο τάκο αλουμινίου γίνονται από κράμα 6061 με αντοχή εφελκυσμού 60-70.000 psi, βλέπουμε λοιπόν τις τεράστιες διαφορές σε αντοχή μεταξύ των κραμάτων αλουμινίου.
Συγκριτικά για να υπάρχει καλύτερη εικόνα, θα πω ότι τα μαντεμένια μπλόκ γίνονται από φαιό χυτοσίδηρο ο οποίος έχει αντοχή 20-25.000, το μαντέμι τύπου CGI έχει 1.5-2.0 φορές μεγαλύτερη αντοχή από τον φαιό χυτοσίδηρο, ο φαιός χυτοσίδηρος έχει τα δικάτου κράματα, αναφέρονται σε κλάσεις, 20-25΄-40-45-50, αυτά για να έχουμε καλύτερη εικόνα όταν μιλάμε για μπλόκ κινητήρων και τις αντοχές τους.
Για την ιστορία, στις δεκαετίες 1960-70, η χρήση αλουμινίου στα μπλόκ κινητήρων ήταν 1%, στη δεκαετία του 1990 ανέβηκε στο 50% και σήμερα είναι στο 75%, το 25% ανήκει σε χυτοσιδηρά μπλόκ με το μεγαλύτερο ποσοστό στα φορτηγά και τα ακριβά επιβατηγά diesel αυτοκίνητα να ανήκει στο CGI ( Compacted Graphite Iron ) λόγω της πολύ μεγαλύτερης απορρόφησης κραδασμών που εγγενείς στους diesel κινητήρες, αν έχετε σταθεί δίπλα σε καινούργια diesel αυτοκίνητα και δεν ακούτε τον κινητήρα έντονα όπως παλιά, ο κινητήρας αυτός σίγουρα έχει μπλόκ από CGI.
Ας μια μια F40 και ας ήταν το μπλόκ της από ότι υλικό ήθελε.
-
Εγώ πάλι χθες έκατσα να δω συνεντεύξεις του Kορρέ, έτσι να χαζέψω.
Μα τι μυαλό αυτός ο άνθρωπος. Φαίνεται και στην φάτσα, αν τον δεις έχει ένα κούτελο δύο μέτρα...
Αρχιτέκτονας είναι, λέει ας κάτσω να φτιάξω ένα κιβώτιο, κάθεται διαβάζει και το φτιάχνει χωρίς πολλά πολλά , λέει για να φτιάξω μια ανάρτηση βασισμένη στο οριζόντιο ελατήριο με ελασματα, το φτιάχνει, Το οδήγησε και ο μακινεν και είχε πάθει πλάκα, ελεγε πως μπορεί να υπάρξει τέτοια ανάρτηση;
Μετά λέει ασχοληθώ με κάτι άλλο. Φοβερο μυαλο.
Ζητώ να με συγχωρέσετε προκαταβολικά για το off-topic, αλλά θέλω να πω κάτι που νομίζω ότι έχει κάποιο ενδιαφέρον:
Προφανώς και ο Κορρές είναι ένας άνθρωπος εξαιρετικά ταλαντούχος και με υψηλότατη ευφυΐα. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο και σαφέστατα το θεμέλιο όσων έχει πετύχει. Θα προσθέσω όμως ότι κάποια βοήθεια έχει προσφέρει και το αντικείμενο των σπουδών του.
Θεωρώ ότι η αρχιτεκτονική αποτελεί ένα καταπληκτικό αντικείμενο σπουδών και μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την ενασχόληση με πληθώρα άλλων επαγγελμάτων/τομέων. Συγκεκριμενοποιώντας τα παραπάνω, η αρχιτεκτονική έχει μια πάρα πολύ πλατιά εκπαίδευση. Έχει ένα κομμάτι τεχνικό, ένα καλλιτεχνικό, ένα κοινωνικό κι ένα δημιουργικό. Κατ' αυτό τον τρόπο προσφέρει τα εφόδια μιας εκπαίδευσης πολυδιάστατης όσο ίσως καμία άλλη επιστήμη/τέχνη, σε φέρνει σε επαφή με πάρα πολλά πεδία και σου ανοίγει ορίζοντες.
Στην πράξη βέβαια, οι καθαρά επαγγελματικές προοπτικές στην Ελλάδα είναι επί του παρόντος πολύ αδύνατες, αλλά ακόμη κι έτσι δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο αντικείμενο πρώτου διπλώματος σε συνδυασμό με ένα MBA.
-
Lap wrote:
Εγώ πάλι χθες έκατσα να δω συνεντεύξεις του Kορρέ, έτσι να χαζέψω.
Μα τι μυαλό αυτός ο άνθρωπος. Φαίνεται και στην φάτσα, αν τον δεις έχει ένα κούτελο δύο μέτρα...
Αρχιτέκτονας είναι, λέει ας κάτσω να φτιάξω ένα κιβώτιο, κάθεται διαβάζει και το φτιάχνει χωρίς πολλά πολλά , λέει για να φτιάξω μια ανάρτηση βασισμένη στο οριζόντιο ελατήριο με ελασματα, το φτιάχνει, Το οδήγησε και ο μακινεν και είχε πάθει πλάκα, ελεγε πως μπορεί να υπάρξει τέτοια ανάρτηση;
Μετά λέει ασχοληθώ με κάτι άλλο. Φοβερο μυαλο.
Ζητώ να με συγχωρέσετε προκαταβολικά για το off-topic, αλλά θέλω να πω κάτι που νομίζω ότι έχει κάποιο ενδιαφέρον:
Προφανώς και ο Κορρές είναι ένας άνθρωπος εξαιρετικά ταλαντούχος και με υψηλότατη ευφυΐα. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο και σαφέστατα το θεμέλιο όσων έχει πετύχει. Θα προσθέσω όμως ότι κάποια βοήθεια έχει προσφέρει και το αντικείμενο των σπουδών του.
Θεωρώ ότι η αρχιτεκτονική αποτελεί ένα καταπληκτικό αντικείμενο σπουδών και μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την ενασχόληση με πληθώρα άλλων επαγγελμάτων/τομέων. Συγκεκριμενοποιώντας τα παραπάνω, η αρχιτεκτονική έχει μια πάρα πολύ πλατιά εκπαίδευση. Έχει ένα κομμάτι τεχνικό, ένα καλλιτεχνικό, ένα κοινωνικό κι ένα δημιουργικό. Κατ' αυτό τον τρόπο προσφέρει τα εφόδια μιας εκπαίδευσης πολυδιάστατης όσο ίσως καμία άλλη επιστήμη/τέχνη, σε φέρνει σε επαφή με πάρα πολλά πεδία και σου ανοίγει ορίζοντες.
Στην πράξη βέβαια, οι καθαρά επαγγελματικές προοπτικές στην Ελλάδα είναι επί του παρόντος πολύ αδύνατες, αλλά ακόμη κι έτσι δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο αντικείμενο πρώτου διπλώματος σε συνδυασμό με ένα MBA.
Τώρα, χαιρέτα μας τον πλάτανο. Πες το αυτό κάποια δεκαετία πίσω.
Απο ότι φαίνεται έτσι είναι όπως τα λες. Το ίδιο είπε και αυτός στην συντευξη του.
Γενικα το MBA είναι απλά ένας μπούσουλας στο να καταλαβαίνεις κάποια βασικά πράγματα αλλα χωρις να εχεις ευθυνη για το τιποτα, και να πληρώνεις καλά λεφτά τους καθηγητές που τα διδάσκουν.
Αν έρχεσαι από οικονομικές σχολές ψηλομπουρδα είναι το mba διοτι απλά κανεις επαναλληψεις σε πολλά βασικά πραγματα, μονο κάτι hr μαθήματα και ψυχολογια εργαζομενου και κάτι αλλά innovations όπως και εργασίες προσομοίωσης κρίσεων, ή damage control κάτι λενε)
Θέλει και άλλα μεταπτυχιακά με μεγαλύτερη εξιδεικευση για να δουλέψει κάποιος σε business, αν και εδώ που τα λέμε καλύτερα να βρεις πρώτα μια θέση και ανάλογα το αντικείμενο να ειδικεύσεις σε μεταπτυχιακό έστω εξ αποστάσεως στον τομέα εργασίας σου.
-
Όσες σχολές και όσα διπλώματα και παπλώματα να έχει κάποιος αν δεν το έχει μέσα του να είναι ανήσυχος και να ψάχνεται συνεχώς θα μείνει ένας απλός επιστήμονας σαν τα εκατομμύρια άλλοι, όσοι έχουν κάνει το κάτι παραπάνω ή έχουν ξεφύγει από όλους τους κανόνες ήταν ανήσυχα άτομα, και σε πάρα πολλές περιπτώσεις με λιγότερες σπουδές από άλλους που μαζεύουν διπλώματα και μέχρι εκεί.
Όσο για την αρχιτεκτονική συμφωνώ απόλυτα, άλλωστε για να επανέλθουμε στο αυτοκίνητα, πολλοί αεροδυναμιστές της F1 έχουν ξεκινήσει από την αρχιτεκτονική
-
Ακριβως.
Τα είπες όλα.
Άλλωστε άλλο η μόρφωση, άλλο η παιδεία.
-
Αφήστε τα αυτά . Οπως λέγαμε παλιά , οι αρχιτέκτονες δεν είναι τόσο άντρες ώστε να γίνουν πολιτικοί μηχανικοί , ούτε τόσο γκέι ώστε να γίνουν σχεδιαστές μόδας...


Επί της ουσίας την δεκαετία του 50 και του 60 και λίγο του 70 , ο κόσμος ήθελε απλά ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του , οπότε ήθελε να είναι γερό και προτιμούσε τους πολιτικούς μηχανικούς .
Μετά το 80 που είχε τα λεφτά για περισσότερο από το απλό κεραμίδι , άρχισε να γίνονται της μόδας οι αρχιτέκτονες .
Με την κρίση γκρεμίστηκαν και οι δύο...
Στην νέα δεκαετία ακόμα είναι χαμηλά όπως βλέπουμε στις βάσεις εισαγωγής ,πιο χαμηλά οι αρχιτέκτονες , να δούμε τι θα αρχίσει να φαίνεται στα επόμενα χρόνια .
-
για αυτο εχουνε κακασχημες πολεις. Αισχος ειναι οι πολεις μας απο αυτους του μηχανικούς.
Βρε ουστ
-
Πάλι καλά που υπάρχουν και οι 'απλοί επιστήμονες' και φτιάχνεται και κάτι.
-
Οι πόλεις είχαν καλό σχεδιασμό ... Αλλά την εφαρμογή την έκαναν οι εργολάβοι και οι διακοσμητές ήταν οι κυρά Μαρίες και οι κυρά Κατίνες ... Οπότε όπως ξέρετε οι πελάτες έχουν πάντα δίκιο...
-
Θεωρητικά το σκίσαμε το θέμα , αλλά με το όνομα Χάος , κάπως αμβλύνεται η κατάσταση...
-
Όσες σχολές και όσα διπλώματα και παπλώματα να έχει κάποιος αν δεν το έχει μέσα του να είναι ανήσυχος και να ψάχνεται συνεχώς θα μείνει ένας απλός επιστήμονας σαν τα εκατομμύρια άλλοι, όσοι έχουν κάνει το κάτι παραπάνω ή έχουν ξεφύγει από όλους τους κανόνες ήταν ανήσυχα άτομα, και σε πάρα πολλές περιπτώσεις με λιγότερες σπουδές από άλλους που μαζεύουν διπλώματα και μέχρι εκεί.
Παναγιώτη, όπως είδες ξεκίνησα την τοποθέτηση μου με το ότι το κύριο στοιχείο είναι το μεγάλο ταλέντο και η υψηλή ευφυΐα. Οπότε συμφωνούμε απόλυτα. Από εκεί και πέρα, θεωρώ ότι ένα μικρό λιθαράκι στην επιτυχία του Κορρέ μπορεί να έβαλαν και οι σπουδές του.
Αφήστε τα αυτά . Οπως λέγαμε παλιά , οι αρχιτέκτονες δεν είναι τόσο άντρες ώστε να γίνουν πολιτικοί μηχανικοί , ούτε τόσο γκέι ώστε να γίνουν σχεδιαστές μόδας...
Γνωστό ανέκδοτο. Πετυχημένο (βγάζει γέλιο) αλλά όχι εύστοχο (επί της ουσίας).

Επί της ουσίας την δεκαετία του 50 και του 60 και λίγο του 70 , ο κόσμος ήθελε απλά ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του , οπότε ήθελε να είναι γερό και προτιμούσε τους πολιτικούς μηχανικούς .
Μετά το 80 που είχε τα λεφτά για περισσότερο από το απλό κεραμίδι , άρχισε να γίνονται της μόδας οι αρχιτέκτονες .
Δυστυχώς οι αρχιτέκτονες δεν ήταν η μόδα, αλλά η αναγκαιότητα. Πράγμα που έκανε πολύ καιρό να το καταλάβει ο κόσμος (και ακόμη υπάρχουν άνθρωποι που δεν το καταλαβαίνουν) για τρεις λόγους: α) το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο του ελληνικού λαού στις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες, β) την αυταπάτη του μέσου πελάτη ότι βγάζοντας τον αρχιτέκτονα από τη μέση θα του έρθει φτηνότερο το σπίτι και γ) την αριθμητική κυριαρχία των πολιτικών μηχανικών έναντι των αρχιτεκτόνων και όλων των άλλων ειδικοτήτων μηχανικών, οι οποίοι έχοντας το πάνω χέρι στο ΤΕΕ ποτέ δεν επέτρεψαν τον διαχωρισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Κατ' αυτό τον τρόπο οι πολιτικοί μηχανικοί έπαιρναν όλες τις μελέτες και οι πελάτες νόμιζαν ότι γλίτωναν χρήματα (ενώ στην ουσία ποτέ δεν πλήρωναν έναν μελετητή λιγότερο, αλλά τις ίδιες μελέτες) και ταυτόχρονα έπαιρναν χαμηλότερης ποιότητας προϊόν.
Αυτή ήταν πάντα η ελληνική πραγματικότητα, σε πλήρη αντιδιαστολή με την διεθνή, όπου ο αρχιτέκτονας ήταν πάντα ο 'κύριος' του οικοδομικού έργου. Η οικοδομή ήταν το δημιούργημα του και οι υπόλοιποι μηχανικοί (χωρίς σε καμία περίπτωση αυτό να μειώνει το κύρος τους) ήταν τρόπον τινά οι μηχανικοί 'εφαρμογής', οι οποίοι βοηθούσαν στην υλοποίηση της ιδέας του αρχιτέκτονα, όσον αφορά την στατικότητα και τις εγκαταστάσεις. Απλά πράγματα...
Μεγάλο off-topic, το οποίο μάλλον αξίζει είτε το δικό του θέμα είτε έστω μεταφορά στο θέμα με την αγορά σπιτιού.
-
Ας το μεταφέρουν εκεί να το σχολιάσουμε .
Δεν διαφωνώ σε πολλά πράγματα μαζί σου .
Εχω όμως κάποιες ενστάσεις
-
https://www.spyrospanopoulos.com/
Αν πάτε στα Media έχει φωτογραφίες που δείχνουν ένα δείγμα της εξέλιξης της κατασκευής.
Κάποια όμως μοιάζει με αυτήν...
-
Είναι η ίδια φώτο με flip και photoshop τις φωτεινές ακμές... Εχει πολύ ψωμί εδώ για γέλια ακόμα, δεν έχουμε δει τίποτα.
CHAOS: Το ελληνικό hypercar είναι γεγονός



