-
Τετοιο μελλον να μου λειπει...Αθηνα γιαννενα με 3 φορτισεις...Αν ειδα καλα γιατι βαρεθηκα να το δω ολο..
Και η μια κρατησε 1.30 ωρα(οι αλλες φορτισεις δεν δειχνει ποσο κρατησαν)...1.30 αν ωρα αν ειναι δυνατον και πληρωσε 25 !!!ευρω για ρευμα..Βεβαια λενε εκανε λαθος που το φορτισε πανω απο 80% αλλα το εκανε μαλλον γιατι δε θα ειχε αλλο ταχυφορτιστη κοντα..
Και αντε πες γινονται και αλλοι ταχυφορτιστες.Αν δε δωσουμε σημασια στη πανακριβη τιμη του ρευματος που θα πληρωνουμε σε αυτους πες παω να φορτισω και εχει αλλο αμαξι να φορτιζει..Θα περιμενω κανα 3ωρο??
Καλυτερα με λεωφορειο...πιο γρηγορα θα φτασεις.
Για καθηνερινες μετακινησεις μεσα στη πολη Αν εχεις πυλωτη ισως παλευεται να το φορτιζεις..Αλλα για μας που κανουμε χλμ εκτος πολης diesel και παλι diesel μεχρι να τα καταργησουν...
Τωρα βεβαια γιατι να παρεις για πολη 85000 αμαξι με 5 sec τα 100 δεν εχω ιδεα..
-
Ακριβώς γι' αυτό ανοίξαμε τη συζήτηση στον παρόν θέμα για τα υβριδικά που θα ζήσουμε για χρόνια, μέχρι να επιλυθούν οι παιδικές ασθένειες της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, που συζητάμε στο άλλο θέμα.
-
Πάντως οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης δεν είναι παιδικές ασθένειες και για να είμαστε ειλικρινείς στις παλιές πρωτεύουσας της Ευρώπης αλλά και του Νεου κόσμου δεν θα διορθωθούν ποτέ , μόνο αν από κάποια αιτία καταστραφούν (πόλεμος, φυσική καταστροφή) και ανοικοδομηθουν από την αρχή.
Αυτό βέβαια σαν νοητικό πείραμα δείχνει το γελοίο του πράγματος , να γκρεμιστούν όλα για να φορτίζουν τα αυτοκίνητα και καταδεικνύει ότι τελικά η τεχνολογία των μπαταριών είναι 120 χρόνια μετά από την πρώτη αντιπαράθεση στην ίδια δεινή θέση όπως και τοτε σε σχέση με τους κινητήρες υγρών καυσίμων . Καμμία πρόοδος ουσίας και έναν αιώνα μετά με υπέρ φορτιστές και σούπερ ντουπερ ονόματα ( Τέσλα) πάλι περιμένεις με τις ώρες για να φορτίσεις.
Μόνο αν γίνει κάποια τρελη ανακάλυψη πχ ασύρματη φόρτιση εν κινήσει ή την ρίξουν στα 5 λεπτά χωρίς να χρειάζεται κάποιος υπερφορτιστης (που μπορεί να θεωρηθεί και όπλο μαζικής καταστροφής αν τον έχει χωρίς άδεια κάποιος Άσαντ).
Μέχρι τότε σιγουλια σιγουλια σε κάποιες πολύ πλούσιες χώρες ( Νορβηγία) ή πολύ πλούσιες συνοικίες , περιοχές των υπολοίπων αλλά ποτέ στις υπανάπτυκτες και φτωχές ( Ελλάδα πχ ευτυχώς υπάρχουν τα υβριδικά ,πάλι πρώτο σε πωλήσεις τα επόμενα 10 χρόνια το τριςκαταρατο χάρις)
ΑΛΛΑ είμαι αισιόδοξος 7,5 δις φτάσαμε πληθυσμό μέσα στα 100 επόμενα χρόνια κάποια ιδιοφυία θα γεννηθεί να το λύσει το πρόβλημα.
-
έχεις δίκιο αν τα γράφεις αυτά για την Ελλαδάρα και ειδικά για την πρωτεύουσά της, όπου οι κάτοικοι την αντιμετωπίζουν σαν εχθρικός όχλος και δεν σέβονται τίποτα. Στις άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις όμως, όπου υπάρχει κουλτούρα συμπεριφοράς και αστυνόμευσης, είναι σχετικά μεγάλο αλλά όχι ακατόρθωτο τεχνικό έργο να εγκατασταθούν πολλά τερματικά φόρτισης δίπλα στις διαγραμμισμένες δημόσιες θέσεις στάθμευσης και στα κτίρια πάρκινγκ. Και στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους, κάθε άλλο παρά δύσκολο είναι να γίνουν σταθμοί φόρτισης πολλών θέσεων, που θα αναφέρουν online και το αν είναι διαθέσιμοι ή όχι και σε πόση ώρα, η δε διαχείρισή τους (π.χ. ανώτατο χρονικό όριο φόρτισης ανά αυτοκίνητο, καταγραφή των στοιχείων του οχήματος κλπ). θα κάνει τα πράγματα ακόμη πιο εύκολα. Όλα αυτά βέβαια μοιάζουν και είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας για την Ελλάδα, όπου ακόμη το 2020 τα παραδοσιακά βενζινάδικα χρειάζονται υπάλληλο με μετρητά στη τσέπη, όπως και σε κάθε άλλη Αφικάνική χώρα της Νότιας Ευρώπης με μεσανατολίτες κατοίκους, όπως η Ελλάδα.
Πάντως έχουν ανακοινωθεί και δοκιμάζονται πολλές τεχνολογίες, το καλύτερο που έχω διαβάσει ήταν συστοιχίες μη επαναφορτιζόμενων μπαταριών αλουμινίου με ρεύμα αρκετό για πάνω από χίλια χιλιόμετρα, που θα πωλούνται και στο σούπερ-μάρκετ όπου θα παραδίδεις τις παλιές για 'ανακύκλωση' (φαντάζομαι θα μπορείς να έχεις και 2-3 στο πορτ-μπαγκάζ, γύρω στα 20-25 κιλά η μία) για πρακτικά απεριόριστη ακτίνα χωρίς αναμονές. Νομίζω είναι κυρίως πολιτική απόφαση και εναλλαγή κυριαρχίας στην αγορά ενέργειας, όπως και στη βιομηχανία αυτοκινήτων (αν οι ευρωπαίοι-αμερικανοί-ιάπωνες έκαναν μια θεαματική άμεση στροφή στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, θα ήταν σαν να παραδίδουν μαζικά την αυτοκινητοβιομηχανία τους, την κυριότερη που έχουν αυτή τη στιγμή, στους Κινέζους), χώρια τα προβλήματα αυξημένης ηλεκτροπαραγωγής για τις μη πυρηνικές χώρες, τις επενδύσεις σε διυληστήρια κλπ.
γι αυτό η μαζική μετάβαση θα γίνει σταδιακά, όταν θα υπάρχει ισορροπία σε όλους αυτούς τους τομείς.
-
Αν δεν βελτιωθούν δραματικά οι χωρητικότητες των μπαταριών και κυρίως οι ταχύτητες φόρτισης τους (μιλάμε δηλαδή για νέα υλικά και τεχνολογίες) είναι αδύνατη η μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση, ανεξάρτητα από τον πολλαπλασιασμό των υποδομών.
Γιατί είναι αδύνατο να δημιουργήσεις τόσες υποδομές ώστε να επαρκούν για να φορτίσει ο εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητος στόλος αυτοκινήτων που ευαγγελίζονται οι υψηλά ιστάμενοι. Με τις ΜΕΚ έχεις ανεφοδιασμό σε 2-3 λεπτά που δίνει μια αυτονομία 500-1000 Km και με τους ηλεκτροκινητήρες έχεις μπαταρίες που με ανεφοδιασμό 1-2-3 ωρών σου δίνουν 200 Km (ενδεικτικά - μην κολλάτε στα νούμερα). Που θα προλαβαίνουν να φορτίζουν όλοι αυτοί, ειδικά οι μεγάλοι αστικοί πληθυσμοί;
Κι αυτό είναι μόνο το πρόβλημα της διανομής, καθώς θεωρώ ότι το πρόβλημα της παραγωγής μπορεί να επιλυθεί συγκριτικά πιο εύκολα, αν ενταθούν οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
-
Σας περιγράφω ένα όχι και τόσο μακρυνό σενάριο. Έχεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πας στο ραντεβού σου. Ταυτόχρονα θες και φόρτιση. Βρίσκεις μια άδεια θέση στάθμευσης στο δρόμο κοντά στη δουλειά σου η οποία έχει και φορτιστή (το πάω σε πολύ ακραίο το σενάριο, αλλά ας είναι έτσι).Παρκάρεις λοιπόν εκεί και πας στη δουλειά σου, καλά ξεκίνησε η μέρα σκέφτεσαι. Όμως μία ώρα μετά, και ενώ η συνάντησή σου δεν έχει τελειώσει ακόμη, πρέπει να διακόψεις, να κατέβεις στο δρόμο, να ξεπαρκάρεις (γιατί αλλιώς έτσι και κατσικωθείς στη θέση αυτή για ώρες, δεν θα φορτίσεις κανένας άλλος σαν και σένα και θα φας κλήση*), να αναζητήσεις άλλη θέση στάθμευσης από τις κοινές, να ξαναπαρκάρεις και να ξαναγυρίσεις για όση ώρα απαιτείται στη δουλειά σου.
*γίνεται ήδη σε σοβαρά κράτη, π.χ. Αγγλία, Νορβηγία. Οι θέσεις με φορτιστή είναι μόνο για ολιγόωρη στάση με ταυτόχρονη στάθμευση. Αν αράξεις 5-6 ώρες, δεν θα βρεις το αμάξι σου, θα το έχει μαζέψει ο μπόγιας. Και ορθώς. Επίσης, αν πας να φορτίσεις και προηγείται άλλος/άλλοι, πρέπει να περιμένεις να τελειώσουν. Πάει το ραντεβού σου, πέταξε το πουλάκι-πελάτης.
Ποιός επαγγελματίας προτίθεται να κάνει όλα αυτά?
-
Και όχι μόνο επαγγελματίας. Και οι ιδιώτες θα χρειαστεί να μπούνε σε αυτή τη λογική πάρκαρε-φόρτισε-ξεπάρκαρε just in time για να νη φας κλήση ή λυντσάρισμα από τον επόμενο ηλεκτρόβιο που περιμένει να φορτίσει-ξαναπάρκαρε σε ελεύθερη θέση για ώρες μέχρι να βγάλεις τη μέρα ή το βράδυ. Και αυτό το πράγμα κάθε δυο- τρεις μέρες, ΣΥΝΕΧΩΣ, όσο δεν έχουν δικό τους γκαράζ με φορτιστή. Είναι εφιαλτικό.
Στο σενάριο αυτό, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις πάρκινγκ έχουν τεράστιο αβαντάζ. Διότι εκεί μπορείς να αφήσεις το ιχ σου με τα κλειδιά επάνω, και να αναλάβουν αυτοί όλο το χειρισμό του φορτίσματος και του παρκαρίσματος. Με το αζημίωτο φυσικά, εκδοροσφαγείς είναι άλλωστε.
Στον δημόσιο δρόμο όμως, όπου δεν υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι με τις οργανωμένες δομές τους, πρέπει να τα κάνεις όλα μόνο σου, και εδώ είναι το πρόβλημα. Συν το γεγονός ότι η πλειοψηφία των θέσεων πάρκινγκ υπάρχουν στους δρόμους, όχι σε επιχειρήσεις πάρκινγκ, οι οποίες είναι λίγες. Ευτυχώς οι λίγες αυτές υπάρχουν κυρίως στα χοτ σημεία.
-
Εδώ πάντως συζητάμε για τα υβριδικά που δεν έχουν αυτά τα προβλήματα.
Το 2020 αναμένουμε πολλά μοντέλα, και πραγματικά θα έχει ενδιαφέρον να τα δοκιμάσουμε όλα.
-
Tα υβριδικά, οδεύουν όλο και πιο συχνά σε λύσεις επαναφορτιζόμενο υβρίδιο, με ακτίνα δράσης έως 50χλμ. (προς το παρόν). Άρα και αυτά θέλουν φόρτιση, και μάλιστα συχνότατη, πιθανόν και καθημερινή ή και περισσότερες φορές τη μέρα αν θες να τα δουλεύεις ως ηλεκτρικά όσο πιο πολύ μπορείς.
Έτσι το πρόβλημα ψάξε για πάρκινγκ με φορτιστή, πάρκαρε, φόρτισε και μετά ξεπάρκαρε και πήγαινε σε μία άλλη θέση αν ο φορτιστής τυχαίνει να είναι δχ και βρίσκεται σε δημόσιο δρόμο, αφορά σε κάποιο βαθμό και αυτά. Προφανώς τα αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας έχουν μεγαλύτερο θέμα και ευαισθησία.
Μπάι δε γουέι, τοποθετήθηκαν δύο φορτιστές σε δημόσιο δρόμο σε κεντρικότατο σημείο της Τρίπολης, πιο κεντρικό δε γίνεται.
Γνωρίζει κάποιος αν κατσικώνεται κανείς με συμβατικό ιχ με τις ώρες στις 2 αυτές θέσεις, ή τις αφήνουν ανέπαφες για τα (ανύπαρκτα προς ώρας) ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβρίδια?
-
Ακριβώς γι' αυτό το άμεσο ενδιαφέρον το έχουν, νιώθω, τα Full Hybrid, και λιγότερο τα PHEV (plug-in) ή τα mild-hybrid που δεν είναι και κάτι τρομερό, αφού δεν σβήνει ο θερμικός.
-
Το **μόνο **πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι η έλλειψη υποδομών. Εάν υπήρχαν στοιχειώδεις υποδομές (ένας ταχυφορτιστής ανά 200km, κόστους €10000, απειροελάχιστο για οποιοδήποτε διαχειριστή αυτοκινητόδρομου), τότε το παρακάτω ταξίδι θα μπορούσα να το κάνω κάθε μέρα:
Youtube VideoΔεν αναφέρομαι όμως σε 'πιλοτικά' ή επιδοτούμενα προγράμματα για την τοποθέτηση ταχυφορτιστών. Πρέπει να το αναλάβει η ιδιωτική πρωτοβουλία, γιατί τις περισσότερες φορές τα 'προγράμματα' καταλήγουν κάπως έτσι:
Youtube VideoΌμως, η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει άμεση σχέση με το λόμπυ του πετρελαίου, οπότε δεν το βλέπω να αλλάζει κάτι σύντομα...
-
(ένας ταχυφορτιστής ανά 200km, κόστους €10000, απειροελάχιστο για οποιοδήποτε διαχειριστή αυτοκινητόδρομου), τότε το παρακάτω ταξίδι θα μπορούσα να το κάνω κάθε μέρα:
Youtube VideoΕαν υπήρχε μόνο ένας ταχυφορτιστής, θα ήταν μεγάλο πρόβλημα μόλις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν μερικές χιλιάδες. Η ουρά και αναμονή για φόρτιση θα είναι πολλές ώρες και άρα ένα τέτοιο ταξίδι πρακτικά θα είναι από κουραστικό έως ανέφικτο. Ένας ταχυφορτιστής εξυπηρετεί τώρα που τα ηλεκτρικά είναι ελάχιστα.
Άρα θελουμε σοβαρές υποδομές και όχι 5 ταχυφορτιστές σε όλο το οδικό δίκτυο. Και φυσικά τίθεται και το ερώτημα χρέωσης του ρεύματος (εφόοσον μιλάμε για ιδιωτική πρωτοβουλία) σε αυτούς τους φορτιστές.
-
Εαν υπήρχε μόνο ένας ταχυφορτιστής, θα ήταν μεγάλο πρόβλημα μόλις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν μερικές χιλιάδες. Η ουρά και αναμονή για φόρτιση θα είναι πολλές ώρες και άρα ένα τέτοιο ταξίδι πρακτικά θα είναι από κουραστικό έως ανέφικτο. Ένας ταχυφορτιστής εξυπηρετεί τώρα που τα ηλεκτρικά είναι ελάχιστα.
Άρα θελουμε σοβαρές υποδομές και όχι 5 ταχυφορτιστές σε όλο το οδικό δίκτυο. Και φυσικά τίθεται και το ερώτημα χρέωσης του ρεύματος (εφόοσον μιλάμε για ιδιωτική πρωτοβουλία) σε αυτούς τους φορτιστές.
Εννοείται πως μόλις αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτρικών που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, θα τοποθετηθούν επιπλέον σταθμοί (κόστος εκάστου μόλις €10000, εξάλλου). Η χρέωση σε αυτούς μπορεί κάλλιστα να είναι σαφώς υψηλότερη από το κόστος του ρεύματος.
Σήμερα, στους ταχυφορτιστές που η χρέωση γίνεται με χρονοχρέωση, τα 100km κοστίζουν περίπου €7 στον οδηγό, ενώ το πραγματικό κόστος του ρεύματος είναι περίπου €2, άρα €5 ανά '100άρα φόρτιση'. Αυτό μεταφράζεται σε 2000 '100άρες φορτίσεις', δηλαδή αν σταματάνε 10 άτομα τη μέρα, ο εξοπλισμός θα κάνει απόσβεση σε μόλις 6 μήνες!
-
Σήμερα, στους ταχυφορτιστές που η χρέωση γίνεται με χρονοχρέωση, τα 100km κοστίζουν περίπου €7 στον οδηγό,
Έτσι όμως χάνεται το όποιο πλεονέκτημα οικονομίας ενός ηλεκτρικού, μην σου πω ότι μπορεί να είναι και πιο ακριβό από ένα Diesel ή υβριδικό. Με τέτοιο κόστος κίνησης δεν έχει νόημα η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
-
Στα Plug-in hybrid αναφερόμαστε;
-
Διαβάζω όλο και περισσότερα μοντέλα που έρχονται στο 2020 με ήπια υβριδικότητα.
Να ΄χαμε να λέγαμε δηλαδή, χωρίς καμία ουσία.
Να φέρουν full hybrid αν θέλουν να πουλήσουν νέα τεχνολογία ουσίας.
-
Δίκο έχεις. Αλλά το mild hybrid είναι η εύκολη λύση για άμεση μείωση των εκπομπών CO2, δηλαδή 'στάχτη στα μάτια', δεν το κάνουν για άλλο λόγο. Το σωστό όπως λές θα ήταν να βγουν νέα μοντέλα πλήρως υβριδικά.
-
https://www.autoblog.gr/2019/12/13/epishmo-opel-grandland-x-plug-in-hybrid-me-57-xlm/
Τι να πω εχω εντυπωσιαστει,
Ακομα και αν δεν κινησε μονο με ηλεκτρισμο (57 δηλωθεντα χιλιομετρα αποστασης) αλλα μόνο στο mode hybrid, με τα 12 kw θελεις 60 με 70 λεπτα του ευρω για φορτιση και αντε 2 λιτρα καυσιμο για να κινησε με 250 αλογα και τετρακινηση.
Σε ενα αμαξωμα και πλατφορμα ενος 3008
-
17-18 λεπτά του ευρώ κάνει το Kwh στη γενική περίπτωση, 22 λεπτά όταν είσαι άνω των 2.200(?) Kwh χρόνο, 13 αν έχεις κάποιον εναλλακτικό πάροχο με προνομιακή χρέωση νυχτερινού τιμολογίου όλη τη μέρα.
Ντου δε μαθ πρόπερλυ, 12x13 = 156 λεπτά κατ' ελάχιστον. Εξαιρετική τιμή.
-
«Βέλγιο: Κυνήγι των ψευτοϋβριδικών»
https://www.drive.gr/news/kosmos/belgio-kynigi-ton-pseytoybridikon
Η υβριδικότητα στο δρόμο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση