Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
Συγνώμη που θα σας χαλάσω τη φαντασίωση αλλά η πλατφόρμα Small ανήκει στην Fiat SpA και τη δανείζεται η Opel. Μάλιστα η εξέλιξη της έχει γίνει(και γίνεται) στο Τορίνο.
Της ανήκει και τη χρησιμοποιεί όπως και όπου θέλει, για παράδειγμα πάνω σε αυτήν βασίζονται τα mini-van Fiorino-Bipper-Nemo της συνεργασίας Fiat-PSA.
H Opel εκτός από το Small δανείζεται και κινητήρες diesel από την Fiat(ο 1.3 CDTi είναι ο 1.3 multijet της FPT).
Oι αναρτήσεις σε μια πλατφόρμα αλλάζουν. Για παράδειγμα δες το νέο Doblo, το οποίο και αυτό βασίζεται σε μια εξέλιξη του Small. Φέρει πίσω μια ανεξάρτητη ανάρτηση, ενώ ήδη είναι γνωστό ότι η υπό εξέλιξη 4η γενιά του Grande Punto θα φέρει μια παραλλαγή της ανεξαρτητης ανάρτησης του Doblo....
Είπατε τίποτα?
Beppe η πλατφόρμα SCCS (alias small) εξελίχθηκε από τους τεχνικούς των FiatPT και GMPT στο Τοrino,αλλά αποτελεί συνιδιοκτήσια των Fiat-GM.
Πιο συγκεκριμένα (γιατί γράφτηκαν και κάποιες άλλες ανακρίβειες),αμέσως μετά το διαζύγιο Fiat-GM τέθηκε σε ισχύ μια συμφωνία μεταξύ των δύο ομίλων βάσει της οποίας:
-η GM θα κατείχε το 50% των εγκαταστάσεων του Bielsko Biala στην Πολωνία (τo υπόλοιπο 50% η Fiat),στο οποίο κατασκευάζεται ο πετρελαιοκινητήρας 1,3 λίτρων, στον οποίο η GM έχει επίσης πνευματική συνιδιοκτησία σε ποσοστό 50% με τη Fiat.Ήδη η GM ενώ βρισκόταν πέρυσι στα πρόθυρα της κατάρρευσης.....πούλησε το 50% που κατείχε στις εγκατάστάσεις του εργοστασίου στη Fiat.
-η GM έχει συνιδιοκτησία στην τεχνολογία του κινητήρα της Fiat των 1.9λίτρων JTD diesel καθώς και στην τεχνολογία common-rail και συνεχίζει να προμηθεύεται για τα μοντέλα της αυτούς τους κινητήρες από το εργοστάσιο της Fiat Auto στην Pratola Serra.Παρόλο που έχει σε αυτούς τους κινητήρες πνευματικά δικαιώματα,η GM έχει συμφωνήσει ότι δεν θα μπορεί να κατασκευάζει κινητήρες JTD εκτός Ευρώπης.Με βάση αυτό της το δικαίωμα η GM εξέλιξε τον δικό της δίλιτρο κινητήρα diesel, ο οποίος βασίζεται στον 1,9...όντας μια εξέλιξή του.
-Η GM εξακολουθούσε να έχει δικαίωμα υποστήριξης στην εξέλιξη της τεχνολογίας diesel από την Fiat Auto,την Fiat Research Center και την Elasis Research Center ως το 2009 (γι'αυτό και δεν δικαιούται την αναβάθμιση multijet 2).
-Η Fiat Auto έχει πνευματική ιδιοκτησία στα μηχανικά κιβώτια M20-32 .
-Η Fiat Auto διατηρεί το δικαίωμα να αγοράζει κινητήρες βενζίνης από την GM προκειμένου να τους χρησιμοποιεί στην Κίνα.
Επιπρόσθετα, Fiat και GM μπορούν ελεύθερα να χρησιμοποιούν τις δύο κοινές τους πλατφόρμες,ακόμα και συνάπτοντας jv με τρίτους ενδιαφερόμενους.Oι δύο κοινές πλατφόρμες είναι:
-Η Premium platform (159 family).
-Η Small Car Component System (SCCS) platform (Punto family/Corsa).
H Fiat έχει τα παραπάνω δικαιώματα ελεύθερης χρήσης στην πλατφόρμα Epsilon της GM, τηn οποία χρησιμοποίησε στο Fiat Croma.