-
Ο χρήστης jean29 έγραψε:
Έγινε αυτό πατώντας και φρένο ή τράβηξες μόνο το χειρόφρενο ?...Και πατημένο βαθιά το φρένο και τραβηγμα χειρόφρενου.Το τιμόνι στην ευθεία σταθερά (δεν μπορούσα να κάνω ελιγμό) και το ABS να παλευει μόνο με τις μπροστά ρόδες.
-
O μόνος τρόπος με τον οποίο μπορεί να βοηθήσει το χειρόφρενο πλέον ειναι το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών. Σε στεγνό αυτό μπορεί να έχει κάποιο αποτέλεσμα, σε άλλες συνθήκες μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα θα έχει.
Εξάλλου το να μπλοκάρεις τις ρόδες δεν οδηγεί πάντα σε μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης.
Τη δουλειά που προσπαθείτε να κάνετε με το χειρόφρενο την κάνει πλεον το EBD. Αρχικά ενεργοποιεί με μεγαλύτερη δύναμη τα πίσω φρένα και έπειτα φροντίζει να βρίσκονται στο όριο της πρόσφυσης τους (δηλαδή λίγο πριν μπλοκάρουν).
As per SAE technical paper #920646 - Buschmann et al. 'The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels. The pressure of the rear wheels is approximated to the ideal brake force distribution in a partial braking operation. To do so, the conventional brake design is modified in the direction of rear axle overbraking, and the components of the ABS are used. EBD reduces the strain on the hydraulic brake force proportioning valve in the vehicle. EBD optimizes the brake design with regard to: adhesion utilization; driving stability; wear; temperature stress; and pedal force.'
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... stribution
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Κάτι δεν μου κάθεται καλά ... όπως τα λέτε!
Εγω μια φορά σε πανικό τραβηξα χειρόφρενο και είδα το αμάξι μου να 'σέρνεται' με τη φόρα που είχε και τους κοκαλωμένους πίσω τροχούς και να σταματάει ... στον προφυλακτήρα του μπροστινού. Εχω την εντύπωση πως χωρίς το χειρόφρενο θα ελεγχόταν καλύτερα το αυτοκίνητο!Πριν κανένα δίμηνο αυτή η πρακτική με έσωσε από σχεδόν βέβαιο τρακάρισμα που αποφεύχθηκε κυριολεκτικά στα εκατοστά! Τράβηξα χειρόφρενο και έστριψα απότομα το τιμόνι με αποτέλεσμα να αποσταθεροποιηθεί η ουρά και να έρθει το αυτοκίνητο κάθετα στον δρόμο. Ακραίο παράδειγμα αλλά χωρίς το χειρόφρενο δεν υπήρχε περίπτωση να αποφύγω την σύγκρουση.
-
To μπλοκάρισμα των τροχών δεν οδηγεί ποτέ σε μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. Η μόνη περίπτωση να βοηθήσει το χειρόφρενο είναι αν με λίγο στριμμένους τροχούς το αμάξι οδηγηθεί σε ελεγχόμενο τετ-α-κε.
Έτσι το τόξο που θα διαγράψουν οι τροχοί θα σημαίνει ότι πρακτικά θα συρθούν επιπλέον μέτρα από την απόσταση που θα διαγράψει σε ευθεία γραμμή το αυτοκίνητο λόγω του ότι κάποια από την ενέργεια που είχε το αυτοκίνητο σε ευθεία γραμμή θα εκτονωθεί σε περιστροφική κίνηση. Βεβαίως η θεωρία είναι καλή, αλλά σε δημόσιο δρόμο δεν θα ήθελα να το δοκιμάσω ποτέ!!!! -
Ο χρήστης shumakos έγραψε:
To μπλοκάρισμα των τροχών δεν οδηγεί ποτέ σε μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. Η μόνη περίπτωση να βοηθήσει το χειρόφρενο είναι αν με λίγο στριμμένους τροχούς το αμάξι οδηγηθεί σε ελεγχόμενο τετ-α-κε.
Έτσι το τόξο που θα διαγράψουν οι τροχοί θα σημαίνει ότι πρακτικά θα συρθούν επιπλέον μέτρα από την απόσταση που θα διαγράψει σε ευθεία γραμμή το αυτοκίνητο λόγω του ότι κάποια από την ενέργεια που είχε το αυτοκίνητο σε ευθεία γραμμή θα εκτονωθεί σε περιστροφική κίνηση. Βεβαίως η θεωρία είναι καλή, αλλά σε δημόσιο δρόμο δεν θα ήθελα να το δοκιμάσω ποτέ!!!!Το δοκίμασα πριν 2 μήνες...
-
Πάντως και εγώ που έχει τύχει να φρενάρω με το πεντάλ τέρμα κάτω χωρίς χειρόφρενο πάλι σταμάτησα στην κυριολεξία κάτι χιλιοστά πριν κολλήσω στον μπροστινό.Έχω την εντύπωση πως το χειρόφρενο είναι επιπλέον βοήθεια αρκεί βέβαια να ξέρεις πως να το χρησιμοποιήσεις.
Γι αυτό και δεν θέλω την C5 με υδροπνευματική γιατί συνδυάζεται μόνο με ηλεκτρικό χειρόφρενο...χαζομάρα θα πείτε αλλά...
-
Δηλαδή αν φρενάρεις με πχ 150 και δεις στα 60 οτι ειναι αναποφευκτη η συγκρουση χρησιμοποιεις το χειροφρενο για να 'πεταξεις' την ουρα ελπιζωντας να σταματησεις πιο γρηγορα? Αυτό λογικά λειτουργεί (αν μπορείς να το κάνεις και ο δρομος το επιτρέπει)
Ερώτημα: Συμφέρει περισσότερο η μετωπική σύγκρουση με πχ 30 χμ/ωρα ή η πλάγια με 30χμ/ωρα ?? Και στις δυο δεν θα πάθεις τίποτα αλλά πότε το αμάξι θα πάθει μεγαλύτερη ζημιά? (θέλω να δω τη φάτσα του μπροστινου αν σε δει να έχεις πέσεις με τις πόρτες πάνω του )
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Ερώτημα: Συμφέρει περισσότερο η μετωπική σύγκρουση με πχ 30 χμ/ωρα ή η πλάγια με 30χμ/ωρα ?? Και στις δυο δεν θα πάθεις τίποτα αλλά πότε το αμάξι θα πάθει μεγαλύτερη ζημιά?Κοιτα, δε μπορεις να ξερεις τι θα παθεις ακομα κ με 30 χλμ. Το αυτοκινητο και τα ζωτικα του μερη α προστατευθουν περισσοτερο σε μια πλαινη συγκρουση, διακυνδυνευεις ομως να βρισκεσαι εκτεθειμενος 5-10 εκατοστα (πορτα) απο το σημειο της συγκρουσης, απ'το να εχεις την ασφαλεια που σου δινουν οι ζωνες παραμορφωσης του μπροστινου τμηματος???
Πανω απ'ολα η υγεια μας παιδια
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Δηλαδή αν φρενάρεις με πχ 150 και δεις στα 60 οτι ειναι αναποφευκτη η συγκρουση χρησιμοποιεις το χειροφρενο για να 'πεταξεις' την ουρα ελπιζωντας να σταματησεις πιο γρηγορα? Αυτό λογικά λειτουργεί**Με τίποτα .
Αν δεν το δω δεν το πιστεύω .
Με το χειρόφρενο θα μπλοκάρει τους πίσω τροχούς , το αυτοκίνητο θα βγει εκτός πορείας ο οδηγός θα έχει το ένα χέρι στο τιμόνι το άλλο στο χειρόφρενο και αποτέλεσμα θα είναι ότι τύχει .
Με το ABS σε λειτουργία σε κατάσταση πανικού ο οδηγός έχει την δυνατότητα να κάνει μανούβρα ( αν έχει χώρο ) ελέγχοντας το αυτοκίνητο με τα δύο χέρια και να σώσει την κατάσταση .** -
Ο χρήστης sprsk έγραψε:
Δηλαδή αν φρενάρεις με πχ 150 και δεις στα 60 οτι ειναι αναποφευκτη η συγκρουση χρησιμοποιεις το χειροφρενο για να 'πεταξεις' την ουρα ελπιζωντας να σταματησεις πιο γρηγορα? Αυτό λογικά λειτουργεί
**Με τίποτα .
Αν δεν το δω δεν το πιστεύω .
Με το χειρόφρενο θα μπλοκάρει τους πίσω τροχούς , το αυτοκίνητο θα βγει εκτός πορείας ο οδηγός θα έχει το ένα χέρι στο τιμόνι το άλλο στο χειρόφρενο και αποτέλεσμα θα είναι ότι τύχει .
Με το ABS σε λειτουργία σε κατάσταση πανικού ο οδηγός έχει την δυνατότητα να κάνει μανούβρα ( αν έχει χώρο ) ελέγχοντας το αυτοκίνητο με τα δύο χέρια και να σώσει την κατάσταση .**Ακριβώς το ίδιο πιστεύω κι εγώ.
1ον με χειρόφρενο δεν ελέγχιες πλέον την πορεία του αυτοκινήτου
2ον με τους τροχούς μπλοκαρισμένους ένα αυτοκίνητο αργεί πιο πολύ να σταματήσει από ένα άλλο που δεν μπλοκάρουν χάρη στο ABS -
Όχι από όσο ξέρω το χειρόφρενο πρέπει να το λειτουργείς με σκοπό να έχεις πέδηση πρόσθετη όχι μπλοκάρισμα των τροχών.Δηλαδή προφανώς θα σε σκοτώσει αν το τραβήξεις σε πολύ μεγάλη ταχύτητα και συνεχόμενα.Εγώ μιλάω για πιο μικρές ταχύτητες και για να μπορέσεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του χειροφρένου πρέπει να έχεις κάνει εκτεταμένες δοκιμές.
-
Ρε παιδιά, όταν οι τροχοί μπλοκάρουν και αρχίσουν να ολισθαίνουν, η τριβή τους μειώνεται και η απόσταση ακινητοποίησης μεγαλώνει, συν το ότι δεν έχεις και πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου (ουσιαστικά ακυρώνεις το ABS). Επίσης, δεδομένου ότι το βάρος μετατίθεται μπροστά στο φρενάρισμα, τη μεγαλύτερη δουλειά την κάνουν τα μπροστινά φρένα (το πίσω μέρος ελαφραίνει), ιδιαίτερα όταν το φρενάρισμα είναι πολύ δυνατό. Πλέον τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων, αναλαμβάνουν να βοηθήσουν ακόμα και στο φρενάρισμα πανικού (βλέπε EBD με brake assist)
Το μόνο που μπορώ να δεχτώ με το χειρόφρενο, είναι το ελεγχόμενο τετ - α - κε που γράφηκε πιο πάνω, αλλά ΔΕΝ το κάνεις σε δημόσιο δρόμο, καθώς το 'ελεγχόμενο' είναι μία κουβέντα! Αρκετοί έχουν σκοτωθεί πια από μαλ*****, δεν νομίζετε;
Παρακαλώ, επειδή έχω κάτι χρονάκια να ασχοληθώ με φυσική, αν ο συλλογισμός μου έχει κάποιο λάθος, διορθώστε με!
-
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Μην αγχώνεσαι mod είναι με τις δικές μου ευλογίες...και δεν με πειράζει άλλωστε εγώ έκανα το ερώτημα.
Ξαναλέω...δεν είπα να μπλοκάρεις εντελώς τους τροχούς...αλλά να επωφεληθείς την επιπλέον πέδηση που παρέχεται!!
Και μιας και που λέμε εδώ για το Passat τι γνώμη έχετε;
-
Καλο πρεπει να ειναι...Και ομορφο.
-
Εγώ που το έχω οδηγήσει και το είχα για 1100 χλμ μου φάνηκε πάρα πολύ καλό και μια χαρά στο δρόμο...απλά ρωτάω και τους άλλους!
-
Ο χρήστης vartan έγραψε:
Και μιας και που λέμε εδώ για το Passat τι γνώμη έχετε;Το συμπαθώ -ως παλιός κατοχος μιας γενιάς του. Τον 1,4 122ΗΡ τον ξέρουν και οι πέτρες. Η επόμενη έκδοση (f/l ή επόμενη γενιά που μάλλον θα βγει του χρόνου) 'σίγουρα' μικρές διαφορες θα έχει. Καλή επιλογή. Το δε Passat CC (που πλέον βγαίνει και 5θέσιο) ... λατρεμένο!
-
Ο χρήστης vartan έγραψε:
Πάντως και εγώ που έχει τύχει να φρενάρω με το πεντάλ τέρμα κάτω χωρίς χειρόφρενο πάλι σταμάτησα στην κυριολεξία κάτι χιλιοστά πριν κολλήσω στον μπροστινό.Έχω την εντύπωση πως το χειρόφρενο είναι επιπλέον βοήθεια αρκεί βέβαια να ξέρεις πως να το χρησιμοποιήσεις.Γι αυτό και δεν θέλω την C5 με υδροπνευματική γιατί συνδυάζεται μόνο με ηλεκτρικό χειρόφρενο...χαζομάρα θα πείτε αλλά...
Προσωπικά πιστεύω ότι η επιπλέον ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει η υδροπνευματική είναι τέτοια που δεν θα το σκεφτόμουν ούτε στιγμή ως μειονέκτημα την ύπαρξη ηλεκτρικού χειροφρένου.
Τώρα με 24,000 οι επιλογές πάρα πολλές. Opel Insignia 1.6T, Passat 1.8 TSi, Superb 1.8 TSi, C5 1.6THP σε κλασσικές λιμό για turbo ή Avensis 1.8, Mazda 6 αν θέλεις ατμοσφαιρικό. Σε Cross-over το 3008 παρουσιάζει ενδιαφέρον. Τα Picasso για MPV. Σε κάτι πιο ειδικό τότε Scirocco. Ανοιχτά τα 308 CC, 208 CC. Από Ιάπωνες δεν θα έλεγα όχι σε RAV4, ή σε ένα Miata αν και το τελευταίο αποτελεί πολύ ειδική λύση.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Προσωπικά πιστεύω ότι η επιπλέον ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει η υδροπνευματική είναι τέτοια που δεν θα το σκεφτόμουν ούτε στιγμή ως μειονέκτημα την ύπαρξη ηλεκτρικού χειροφρένου.
+100%
-
Σωστά αυτό το είχα ξεχάσει!!
Με 24000 ευρώ δεν βρίσκεις Passat ούτε 1.8TSI ούτε καλά εξοπλισμένη Superb...
τώρα θα απορήσετε και θα πείτε τι εννοώ με το καλά
εννοώ να τα έχει σχεδόν όλα εκτός από ηλιοροφή και δέρματα!
Eπιλογή αυτοκινήτου μέχρι 24000 ευρώ