-
ΔΕΝ είμαι ο Σωκράτης, και δεν προσπάθησα με αυτό το post να εμφυσήσω λογική σε κανένα. Η λογική άλωστε δεν καλλιεργείται μέσω ενός post αλλά με μακροχρόνια τρυβή σε φιλοσοφία και επιστήμη.
Οι γενικότητες απλώς θέτουν το πλαίσιο στο οποίο κινούμαι: εντελώς εκτός ανθρωπίνων κριτηρίων και σταθμών στην κοσμική ανάλυση. Επίσης επισημαίνει ότι η διαφορετικότητα των κοσμοθεωρήσεων από τόπο εις τόπον αμφισβυτεί αφ εαυτού την ύπαρξη ενός θεού, αφού προσαρμόζεται στα ήθη και όχι τα ήθη στους(ον) Θεούς(ο).
Αν θες να συνοψίσω τις 'γενικότητές' μου: ' Δεν υπάρχει Θεός διότι το σύμπαν, χάος, όλον (ή όπως το αποκαλέσουμε) δεν μπορεί να ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ θεο και δεν χρειάζεται θεό για να 'υπάρχει'.
Αν θες να ονομαζεις θεο την ενεργεια κενού (όχι δεν θα κάτσω να αναλύσω ΚΑΙ αυτό- είναι πάντως καλό επιχείρημα) καλώς. Εγώ δεν μπορώ να τον χωρέσω στο σύμπαν αλλά δεν έχει και νόημα να χωρέσω το σύπαν σε αυτόν!!?
Θα απαντήσω τηλεγραφικά στα ερωτήματα. αν θες τα αναλύουμε ένα ένα σιγά σιγά.γιατί δεν υπάρχει αρχή ???
-Φανταστικός χρόνος.
που βρέθηκαν όλα αυτά ??
δεν έχει σημασία. ούτε και η ύπαρξη θεού απαντά σε αυτό (από που ήρθε αυτός?).
ποιος ελέγχει τα πάντα ??
κανείς
η τύχη ??
οχι αλλά κοντά είσαι
και πως λειτουργεί αυτή η τύχη ???
απλά είναι ο ορίζοντας γεγονότων που παρατηρούμε. κάθε παράλληλο σύμπαν υφίσταται από διαφορετικές συνθήκες! στην πραγματικότητα κάθε ενδεχόμενο λαμβάνει χώρα απλώς δεν το παρατηρούμε σ'αυτόν τον ορίζοντα γεγονότων. 2 σύμπαντα μπορεί και να συμπέσουν σε ένα και πάλι.
εμείς τι ρόλο βαράμε ??
βαράμε...
είμαστε ένα παιχνίδι της τύχης ??
Ακριβώς!!! ΔΕΝ υπαρχουμε για καποιον ΛΟΓΟ ούτε και η ύπαρξή μας έχει στόχο. απλώς 'ΕΤΥΧΕ' να υπάρχουμε κα αυτό μόνο όσο υπάρχει κάποιος να μας παρατηρεί ή να μαρτυρεί την παρελθούσα παρατήρησή του (μας θυμάται κοινώς)
όσο για το ΤΙ είναι η τύχη και ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ τύχη έχει συζητηθεί διεξοδικά στις αρχές του αιώνα μας και ο Einstein το 'γύρισε' στη θρησκεία για να μην φαει τα μουστάκια του για τις μαλ..ς που έλεγε: 'Ο Θεος δεν παίζει ζάρια με τον κόσμο'. Η σχολή της Πράγας και ο Heisenberg τον μηδενίσανε επί τούτου. ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΣΤΟΝ 20ο ΑΙ. ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΣΩ!
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
Και μπαϊ δε γουαιη, συντροφος μου δεν μπορεί να γίνει μια αφυής γυναίκα όπως και οι φίλοι μου δεν είναι ποτέ αφυείς άνθρωποι. (γιώργο μην με αμφισβυτήσεις στο τελευταίο. Η κριση σου θα ειναι υποκειμενική και αδιάφορη)... να μην εξηγώ πολύ τις θέσεις μου... ωσαν να πετούσα διαμάντια σε χοίρους!!!
αυτό μου το λεει συχνα ο fiestapower όταν προσπαθώ απεγνωσμένα να εμφυσήσω λογική σε αδιόρθωτα παραλογιζόμενους ανθρώπους...
Ναί, μάλιστα.
-
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea. ... m=N48&aa=2
Για να το διαβάσετε και από ανθρώπους πιο αρμόδιους από μένα.
TΟ ΣYMΠEPAΣMA YΣTEPA AΠΟ TPIA XPΟNIA EPEYNΩN
Tα Aρχαία προλαμβάνουν τη δυσλεξία
ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΡΑΔΕΛΗΣ
Τα παιδιά που διδάσκονται αρχαία ελληνικά έστω και μία φορά την εβδομάδα έχουν πολύ πιο αναπτυγμένες μαθησιακές ικανότητες από τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους. Επιπλέον, η εκμάθηση της γλώσσας του Σωκράτη και του Πλάτωνα καθώς και η χρήση της περισπωμένης και της δασείας προλαμβάνουν τη δυσλεξία. Αυτά είναι τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε, ύστερα από τρία χρόνια ερευνών, μελέτη του Ανοικτού Ψυχοθεραπευτικού Κέντρου και του Ινστιτούτου Διαγνωστικής Ψυχολογίας.
Δύο ομάδες που αποτελούνται από 25 παιδιά, ηλικίας 6 έως 9 ετών, συμμετείχαν σε ένα πείραμα στη διάρκεια του οποίου μόνο η μια ομάδα παιδιών κάθε Σάββατο παρακολουθούσε μαθήματα αρχαίων ελληνικών αλλά και ορθογραφίας με το πολυτονικό σύστημα.
«Οι δύο ομάδες», όπως εξηγεί ο καθηγητής Ψυχιατρικής κ. Ιωάννης Τσέγκος, και υπεύθυνος του προγράμματος, «δεν είχαν μεταξύ τους καμία άλλη διαφορά εκτός από τη διδασκαλία των αρχαίων. Όλα τα παιδιά πηγαίνουν σε δημόσια σχολεία, το μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο των γονιών τους είναι παρόμοιο, έχουν τις ίδιες εξωσχολικές δραστηριότητες, κ.τ.λ.».
Στις αρχές του σχολικού έτους και οι δυο ομάδες πέρασαν από τεστ νοητικής δοκιμασίας (WISC ΙΙΙ) καθώς και από τεστ μαθησιακών λειτουργιών (Αθηνά τεστ). Οι πρώτες μετρήσεις έδειξαν ότι τα παιδιά είχαν τις ίδιες επιδόσεις και ικανότητες. Στο τέλος του έτους τα παιδιά επαναξιολογήθηκαν μέσω των ίδιων δοκιμασιών, ενώ οι επιδόσεις τους κατά τις δύο διαφορετικές περιόδους μέτρησης μελετήθηκαν με τη στατιστική μέθοδο paired Τ-test.
Καλύτερες επιδόσεις
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι «αρχαίοι» σε σύγκριση με τους «μονοτονικούς» παρουσιάζουν πολύ καλύτερες μαθησιακές επιδόσεις και επιπλέον έχουν ελάχιστες έως μηδενικές πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα δυσλεξίας.
«Πρόθεσή μας όταν ξεκινούσαμε το πείραμα ήταν να διερευνήσουμε τα αποτελέσματα πολλών πανεπιστημιακών ερευνών που κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση των κρουσμάτων μαθησιακών διαταραχών, και κυρίως της δυσλεξίας, ύστερα από την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος», εξηγεί ο κ. Τσέγκος. «Δεν μπορούσαμε να απαντήσουμε στο γιατί συμβαίνει αυτό και αναζητούσαμε διάφορες επιστημονικές εξηγήσεις. Μέχρι στιγμής αποδεικνύεται ότι η εκμάθηση του πολυτονικού συστήματος επιδρά θετικά στις οπτικο-αντιληπτικές ικανότητες και τις αναπτύσσει με επιταχυνόμενο ρυθμό».
Οι «αρχαίοι» τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα στην αντιγραφή σχημάτων, στη διάκριση των γραφημάτων, στη μνήμη σχημάτων και εικόνων. Επίσης εμφάνισαν καλύτερες επιδόσεις στη δοκιμασία της συναρμολόγησης αντικειμένων, ενώ ωριμάζουν ταχύτερα οι οπτικές και οι αντιληπτικές λειτουργίες. Το πείραμα θα συνεχιστεί τουλάχιστον άλλα τρία χρόνια, ώστε να εξαχθούν ακόμη πιο ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα που ίσως θα «επιβάλουν» την επιστροφή του πολυτονικού συστήματος στην εκπαίδευση.
ΤΑ ΝΕΑ , 18-05-2004 , Σελ.: N48
Κωδικός άρθρου: A17941N482
ID:416172 -
Καλά, απο δείγμα 25 παιδιών βγάλανε συμπέρασμα αυτοί
-
Όπως φαίνεται, τα αποτελέσματα αυτά αφορούν μια πρώιμη φάση της μελέτης. Πρόσεξε λίγο την κατακλείδα: Το πείραμα θα συνεχιστεί τουλάχιστον άλλα τρία χρόνια, ώστε να εξαχθούν ακόμη πιο ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα.
Πράγμα που σημαίνει, κατά τη δική μου αντίληψη, ότι το δείγμα θα πρέπει να διευρυνθεί και θα διευρυνθεί. Το δε αρχικό δείγμα νομίζω ότι είναι 50 παιδιά (δύο ομάδες, των 25 η κάθε μια).
Κατά τη γνώμη μου, τα πρώτα αυτά συμπεράσματα απλώς δικαιώνουν όσα έχουν παρατηρήσει οι εκπαιδευτικοί και φαίνεται να δείχνουν κάποια σχετικά ασφαλή συσχέτιση.
Μην ξεχνάμε ότι και στις ΗΠΑ, των οποίων η γλώσσα είναι ούτως ή άλλως ιδιαίτερα απλή, από την ώρα που άρχισε η υιοθέτηση κάθε είδους κακοποίησής της, τα κρούσματα δυσλεξίας έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Άρα πρέπει να υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της μη παροχής γλωσσικών/γραμματικών/οπτικών ερεθισμάτων στον εγκέφαλο και της δυσλεξίας.
-
Η δυσλεξία δεν είναι φαινόμενο της εποχής μας!
Υπήρχε πάντα αλλά τώρα οι επιστήμονες μπόρεσαν να προσδιορίσουν τους λόγους που μαθητές καθ' ολα αξιόλογοι **δεν μπορούσαν **να ακολουθήσουν τους ρυθμούς εκμάθησης και δυσκολεύονταν να εστιάσουν την προσοχή τους σε ενα θέμα για πολλή ώρα.Δεν είναι πάθηση αλλά αφορά την λειτουργία του εγκεφάλου.Μάλιστα είναι καλό να γίνεται η διάγνωση **πριν την ηλικία των 5 ετών **ώστε να μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την βοήθεια του παιδιού!
Πρόκειται δηλαδή για άλλη μια περίπτωση που βρίσκουμε κατι και το αναλύουμε όπως μας βολεύει.
Πως θα μπορούσε η εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικών να βοηθήσει ενα παιδί που αν δεν προσεχθεί πολύ νωρίς,στα 12 έχει πλέον παγιώσει τα στοιχεία της δυσλεξίας!
Και με βάση αυτή την λογικη που εκφράζει η έρευνα,δυσλεξία θα έπρεπε να παρατηρείται σε όλες τις χώρες εκτός της Ελλάδας!!
Δυσλεκτικοί ήταν πολλοί γνωστοί άνθρωποι...και στην εποχή τους υπήρχε η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών!Τι να πει κανείς?
-
dourou
σοβαρά τώρα αυτά που λες πραγματικά θεωρείς οτι πηγάζουν από τη λογική ??
εγώ θα τα χαρακτήριζα αυθαιρεσίες, ασυναρτησίες και πασαλήματα
τουλάχιστον αφού έχεις μια γνώμη και θεωρείς οτι την έχεις αποκτίσει με λογικά κριτήρια βρες και κάποια επιχειρήματα που κατ' ελάχιστον να στέκουν, όντας σχετικά με το θέμα αν μη τι άλλο.
Αν πάλι έχεις σχηματίσει γνώμη από δυο κείμενα που έχεις διαβάσει και έχουν γραφτεί απλά για να κανουν εντύπωση τότε πάρε το απόφαση οτι αυτό δεν είναι λογική και μην το παρουσιάζεις σαν λογική αλλά λέγε 'σε όσους αρέσουμε...' -
Νίκο, οι ψυχίατροι και οι πανεπιστημιακοί διερευνούν τη χρήση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ως ενός είδους 'λεκτικής γυμναστικής', που θα προλαμβάνει κατά το δυνατόν ή θα θεραπεύει (πάλι κατά το δυνατόν) τη δυσλεξία που τόσους πολλούς ανθρώπους ταλαιπωρεί.
Δεν βρίσκω κάτι κακό, μεμπτό ή ανώφελο σ'αυτό. Άλλωστε, τα νοητικά γυμνάσματα κάνουν καλό στη σκέψη και στο μυαλό μας: οι μαθηματικές ασκήσεις μας βοηθούν στην ανάπτυξη των μαθηματικών μας δεξιοτήτων, η τριβή μας με το σχέδιο μας βοηθά να ζωγραφίζουμε καλύτερα, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μας κάνει καλύτερους σ'αυτό, τα αινίγματα και οι γρίφοι ακονίζουν το μυαλό...
Άρα, για ποιον ακριβώς λόγο η λεκτική γυμναστική που παρέχουν τα αρχαία Ελληνικά δεν θα βοηθούσε την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την καταπολέμηση της δυσλεξίας;
Μην απορρίπτουμε ελαφρά τηι καρδίαι την επιστήμη, ιδίως όταν οι εκπρόσωποί της τεκμηριώνουν καλά τη δουλειά τους και μιλούν με τόση σεμνότητα, αλλά και επιφύλαξη.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Νίκο, οι ψυχίατροι και οι πανεπιστημιακοί διερευνούν τη χρήση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ως ενός είδους 'λεκτικής γυμναστικής', που θα προλαμβάνει κατά το δυνατόν ή θα θεραπεύει (πάλι κατά το δυνατόν) τη δυσλεξία που τόσους πολλούς ανθρώπους ταλαιπωρεί.Δεν βρίσκω κάτι κακό, μεμπτό ή ανώφελο σ'αυτό. Άλλωστε, τα νοητικά γυμνάσματα κάνουν καλό στη σκέψη και στο μυαλό μας: οι μαθηματικές ασκήσεις μας βοηθούν στην ανάπτυξη των μαθηματικών μας δεξιοτήτων, η τριβή μας με το σχέδιο μας βοηθά να ζωγραφίζουμε καλύτερα, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μας κάνει καλύτερους σ'αυτό, τα αινίγματα και οι γρίφοι ακονίζουν το μυαλό...
Άρα, για ποιον ακριβώς λόγο η λεκτική γυμναστική που παρέχουν τα αρχαία Ελληνικά δεν θα βοηθούσε την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την καταπολέμηση της δυσλεξίας;
Μην απορρίπτουμε ελαφρά τηι καρδίαι την επιστήμη, ιδίως όταν οι εκπρόσωποί της τεκμηριώνουν καλά τη δουλειά τους και μιλούν με τόση σεμνότητα, αλλά και επιφύλαξη.
Ελπίζω πάντως να μην προσπαθείς να στηρίξεις την άποψή σου περί εντατικοποίησης της διδασκαλίας των αρχαίων στα σχολεία στο επιχείρημα ότι αυτή προλαμβάνει τη δυσλεξία! Μπορεί να το δεχθώ ως μέθοδο θεραπείας αν και μόνο αν διαπιστωθεί ότι ένα παιδί ρέπει προς τη δυσλεξία αλλά μέχρι εκεί.
-
Ακριβώς Κώστα!
Εχουμε καταλήξει οτι τα Αρχαία (γενικώς) ειναι πανάκεια δια πάσαν νόσον!!Η δυσλεξία χρειάζεται όντως προσοχή και ειδικές ασκήσεις που ΔΕΝ περιλαμβάνουν όμως μάθηση ντε και καλά!
Ασκήσεις σε οργάνωση χρόνου,εκμάθηση τρόπων για να διαβάζεται ενα μεγάλο κείμενο,τόνωση αυτοπεποίθησης και τρόποι αντιμετώπισης της άσχημης αντιμετώπισης αυτών παιδιών απο τα άλλα που συχνά τα χαρακτηρίζουν 'χαζά'!!
Αυτές είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται!Και το λέω μετά λόγου γνώσεως αφου ασχολούμαι με το θέμα εδω και 10 χρόνια για το δικό μου παιδί!!!
Αν κάποιοι βγούν και πουν κάτι,πως διάολο θεωρούμε αμέσως οτι αυτό είναι σωστό και στηρίζεται σε βάσεις σωστές?
Πόσες φορές δεν έχουν βγει διάφοροι και λένε το μακρύ και το κοντό τους για τα πάντα?
Πριν πόσο καιρό δεν είχαν βγάλει το ελαιόλαδο επικίνδυνο για την υγεία?Σταματάω εδω γιατι είναι ενα θέμα που δεν μπορώ να ελέγξω τον ευατό μου!
-
Συμφωνώ απόλυτα με το Νίκο.
Αγαπητέ skullone, μπορούμε να επικεντρωθούμε στο θέμα της λεκτικής γυμναστικής, στα νοητικά γυμνάσματα όπως επίσης αναφέρθηκε.
Όλα πρέπει να έχουν ένα μέτρο.
Και εγώ προσωπικά θα ήμουν πιο ικανοποιημένος αν ήξερα καλύτερα την γλώσσα μας, αν και πιστεύω ότι στα δικά μας χρόνια, δεκαετία του 80, η διδασκαλία της γινόταν με τρόπο αντιπαραγωγικό και αντιπαιδαγωγικό. Σίγουρα θα μπορούσε να γίνει καλύτερα και σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας της εποχής μας. -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Νίκο, οι ψυχίατροι και οι πανεπιστημιακοί διερευνούν τη χρήση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ως ενός είδους 'λεκτικής γυμναστικής', που θα προλαμβάνει κατά το δυνατόν ή θα θεραπεύει (πάλι κατά το δυνατόν) τη δυσλεξία που τόσους πολλούς ανθρώπους ταλαιπωρεί.Δεν βρίσκω κάτι κακό, μεμπτό ή ανώφελο σ'αυτό. Άλλωστε, τα νοητικά γυμνάσματα κάνουν καλό στη σκέψη και στο μυαλό μας: οι μαθηματικές ασκήσεις μας βοηθούν στην ανάπτυξη των μαθηματικών μας δεξιοτήτων, η τριβή μας με το σχέδιο μας βοηθά να ζωγραφίζουμε καλύτερα, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μας κάνει καλύτερους σ'αυτό, τα αινίγματα και οι γρίφοι ακονίζουν το μυαλό...
Άρα, για ποιον ακριβώς λόγο η λεκτική γυμναστική που παρέχουν τα αρχαία Ελληνικά δεν θα βοηθούσε την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την καταπολέμηση της δυσλεξίας;
Μην απορρίπτουμε ελαφρά τηι καρδίαι την επιστήμη, ιδίως όταν οι εκπρόσωποί της τεκμηριώνουν καλά τη δουλειά τους και μιλούν με τόση σεμνότητα, αλλά και επιφύλαξη.
Πολύ καταλληλότερες για 'λεκτική γυμναστική΄ θα ήταν η γλώσσα των Νάβαχο ή των αρχαίων κατοίκων του Μέχικο.
Καμιά μελέτη όπου δοκιμάστηκαν αυτές;
-
Αν πάλι έχεις σχηματίσει γνώμη από δυο κείμενα που έχεις διαβάσει και έχουν γραφτεί απλά για να κανουν εντύπωση τότε πάρε το απόφαση οτι αυτό δεν είναι λογική και μην το παρουσιάζεις σαν λογική αλλά λέγε 'σε όσους αρέσουμε...'
καλώς ή κακώς τα βιβλία που έχω στο υπόγειο (δεν χωρανε πια στο σπίτι) γεμίζουν βιβλιοπωλείο. Δεν είναι αυθαίρετες οι απόψεις μου αλλά προφανώς τα απιχειρήματά μου δεν είναι ικανά να αναιρέσουν την συνήθεια της πίστης εις θεον.
Το σχόλιό σου φτάνει στην σφαίρα του καλοδιατυπωμένου λίβελου και λυπάμαι που ενώ προσπάθησα να δώσω έρεισμα για εσωτερική αναζήτηση το μόνο που κατάφερα ήταν να ορθωθεί περισσότερο η άρνηση της αθεϊας.
Τα επιχειρήματά μου δεν είναι σαθρά. Θεωρώ όμως δεδομένες τις γνώσεις μαθηματικών και φυσικής που τα στηρίζουν. Για να αναπτυχθούν τα επιχειρήματα περί ανυπαρξίας θεού πρέπει να γραφεί βιβλίο, όχι να παρουσιασθούν σε διαδικυακό forum!Όσο για την δυσλεξία... παράξενη περίπτωση. Είναι πολύ οι μύθοι που την περιτρυγιρίζουν: ότι οι δυσλεκτικοι είναι εξυπνότεροι από τους υπόλοιπους, ότι ο Einstein ήταν δυσλεκτικός κλπ. Είναι καθόλα συνηθισμένα άτομα όπως όλοι οι άλλοι. Στην πραγματικότητα είναι μία γενετική(??) 'δυσμορφία' ή αναστροφή κάποιων νευρώνων. Εξηγούμαι: νεύρα που έπρεπε να πηγαίνουν στο δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου πάνε στο αριστερό και τουμπαλιν. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην μπορούν να ξεχωρίσουν κάποιο γράμμα από τον καθρεπτισμό του, την κατά 150-200 μοίρες περισροφή του και αλλα παρόμοια. Απότελεσμα αυτού είναι η δυσκολία στην ανάγνωση και εκμάθηση, η πλήρης ανορθογραφία και η απαράδεκτη γραφή, μεμονωμένα ή και σε συνδυασμό. Η βοήθεια που μπορεί να τους προσφερθεί είναι όντως ασκήσεις γραφής- ανάγνωσής, χρωματισμός του κειμένου και ψυχολογική στήριξη. Είναι αρκετά ενδιαφέρον φαινόμενο όταν παρουσιάζεται σε ευφυείς ανρώπους διότι το πολεμούν πολύ πιο έντονα ακόμα και χωρίς στήριξη από ότι οι υπόλοιποι δυσλεκτικοί. Τα δε αποτελέσματα της θεραπείας από μικρή ηλικία είναι εντυπωσιακά! (η εμπειρία μου στο θέμα kouk σε περνάει: 12 χρόνια με την αδερφή μου - και καλά τραβεί!).
-
Ο χρήστης piko έγραψε:
Συμφωνώ απόλυτα με το Νίκο.
Αγαπητέ skullone, μπορούμε να επικεντρωθούμε στο θέμα της λεκτικής γυμναστικής, στα νοητικά γυμνάσματα όπως επίσης αναφέρθηκε.
Όλα πρέπει να έχουν ένα μέτρο.
Και εγώ προσωπικά θα ήμουν πιο ικανοποιημένος αν ήξερα καλύτερα την γλώσσα μας, αν και πιστεύω ότι στα δικά μας χρόνια, δεκαετία του 80, η διδασκαλία της γινόταν με τρόπο αντιπαραγωγικό και αντιπαιδαγωγικό. Σίγουρα θα μπορούσε να γίνει καλύτερα και σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας της εποχής μας.Ακριβώς εκεί είναι το ζήτημα! Αντί να χρησιμοποιήσουμε τον πλούτο της γλώσσας μας (και όχι μόνο της γλώσσας μας - δείτε πόσο χάλια τα κάνανε και με τη χημεία, τα μαθηματικά, τη φυσική) για να βοηθήσουμε τη μάθηση και να αναπτύξουμε, πάμε και μετατρέπουμε το σχολείο σε αγγαρεία και παπαγαλία!
Το ξέρετε όλοι σας ότι πλέον έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου οι μαθητές στην τάξη ή κοιμούνται ή μιλάνε στο κινητό και αδιαφορούν πλήρως για ό,τι κι αν κάνει ο καθηγητής (ο οποίος δεν έχει πια κανένα κίνητρο να καταβάλει οποιαδήποτε προσπάθεια, αφού κανείς δεν του δίνει σημασία. Τα λεφτά έτσι κι αλλιώς θα τα πάρει, τους κάνει δεν τους κάνει μάθημα), γιατί... 'θα τα μάθουν στο φροντιστήριο'.
Επανερχόμενος όμως στις αμφισβητήσεις για τα αρχαία Ελληνικά, χωρίς να αρχίσω να μιλώ για τη δική μου εμπειρία, θα ρωτήσω αν έξω, όπου τα διδάσκουν στα σχολεία κανονικότατα και τα θεωρούν πολύτιμο συστατικό της εκπαίδευσης, είναι... 'κουτόφραγκοι' κι εμείς οι έξυπνοι.
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
καλώς ή κακώς τα βιβλία που έχω στο υπόγειο (δεν χωρανε πια στο σπίτι) γεμίζουν βιβλιοπωλείο. Δεν είναι αυθαίρετες οι απόψεις μου αλλά προφανώς τα απιχειρήματά μου δεν είναι ικανά να αναιρέσουν την συνήθεια της πίστης εις θεον.Όσα βιβλιοπωλεία κι αν γεμίζουν πιστεύω πως το μόνο που το πολύ-πολύ μπορείς να ισχυριστείς είναι ότι η επιστήμη δεν μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει θεός, ούτε βέβαια ότι δεν υπάρχει. Και πώς θα μπορούσε βέβαια, αφού η έννοια 'θεός' δεν είναι καλά ορισμένη! Και αν εσύ έχεις υποθέσει πως είναι κάτι 'έξω από το γνωστό σύμπαν', τότε η 'απόδειξή' σου είναι παραπλανητική, αφού εμπλούτισες αυθαίρετα την υπόθεση προς εξέταση (γνωστό κόλπο).
Τα επιχειρήματά μου δεν είναι σαθρά. Θεωρώ όμως δεδομένες τις γνώσεις μαθηματικών και φυσικής που τα στηρίζουν. Για να αναπτυχθούν τα επιχειρήματα περί ανυπαρξίας θεού πρέπει να γραφεί βιβλίο, όχι να παρουσιασθούν σε διαδικυακό forum!
Εσύ ήσουν ο πρώτος που πέταξες εδώ μέσα μερικά ψίχουλα από τη θεωρία του μιγαδικού χρόνου, καταλήγοντας μετά από λογικά άλματα και τεράστιες παραλείψεις στο συμπέρασμα ότι 'δεν υπάρχει θεός'. Αφού 'πρέπει να γραφτεί βιβλίο' για να μας πείσεις, θα έπρεπε τουλάχιστον να παραθέσεις βιβλιογραφία ή έστω ένα-δύο link, αλλιώς η δυσπιστία από ανθρώπους προφανώς υψηλού επιπέδου είναι δεδομένη και απολύτως δικαιολογημένη.
Your call!
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
(.........)Το ξέρετε όλοι σας ότι πλέον έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου οι μαθητές στην τάξη ή κοιμούνται ή μιλάνε στο κινητό και αδιαφορούν πλήρως για ό,τι κι αν κάνει ο καθηγητής (ο οποίος δεν έχει πια κανένα κίνητρο να καταβάλει οποιαδήποτε προσπάθεια, αφού κανείς δεν του δίνει σημασία. Τα λεφτά έτσι κι αλλιώς θα τα πάρει, τους κάνει δεν τους κάνει μάθημα), γιατί... 'θα τα μάθουν στο φροντιστήριο'.(........)
Γιατι στη δικια μου (1950-60) εποχη τι καναμε ?
Ναυμαχια,Μικρος ηρωας,Μασκα και αλλα μεσα για σκοτωμα της ωρας ηταν δημοφιλεστατα κατα την ωρα του μαθηματος.Οσοι θελαν να πανε παραπανω τρεχανε στα φροντιστηρια.
Σπανια ομως τυχαινε ο καθηγητης να εχει το (θειο) χαρισμα της μεταδοτικοτητος οποτε μπορουσε να κανει ολους εμας τους σκερβελεδες να τον παρακολουθουμε με ακρα προσοχη.Αλλα ηταν ειδος εν ανεπαρκεια.
Παντα τα ιδια ητανε Κωστα,παντα τα ιδια. -
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα τα πράγματα έχουν χειροτερέψει ακόμα περισσότερο. Τα έχουμε φτάσει όλοι μας τα παιδιά στο σημείο να μην είναι ικανά να καταλάβουν ένα απλούστατο κείμενο πέντε σειρών. Και θα πει κανείς 'μα πόσο πια έχουν χειροτερέψει τα πράγματα;'. Μόνον όσοι έχετε την τύχη - ή ατυχία, όπως το πάρετε - να συζητάτε τέτοια θέματα με εκπαιδευτικούς θα μπορέσετε να καταλάβετε το τραγελαφικόν του πράγματος.
Μα, θα πείτε, κι εμείς έτσι ήμαστε. Ε όχι κι έτσι! Στη φουρνιά μου, το 50% της τάξης δεν μπορούσε με τίποτα να ανταποκριθεί ούτε στα στοιχειώδη κριτήρια νόησης και αντίληψης για τη δεδομένη ηλικία, κι από εκεί κι έπειτα, ένα ποσοστό περίπου 30% ήταν απλώς μέτριο και το 20% φαινόταν ότι μπορούσε να τραβήξει πολύ μπροστά.
Σήμερα, στα 35 παιδιά μιας τάξης, είναι ζήτημα αν υπάρχουν ΠΕΝΤΕ που να μπορούν να καταλάβουν τι τους λες - και δε μιλώ για βαθυστόχαστα νοήματα, ούτε για περίπλοκες έννοιες. Τα έχουμε όλοι μας αποβλακώσει εντελώς. Πιθανώς γιατί βολεύεται το οικονομικοπολιτικοθρησκευτικό κατεστημένο από την ηλιθιοποίηση της πλειοψηφίας του κοινωνικού συνόλου.
Για δε την ορθογραφία, στη φουρνιά μου (αποφοίτησα το '94 απ'το λύκειο), περίπου 60-70% μπορούσαμε να γράψουμε ένα κείμενο με ειρμό, οργάνωση, αρχή-μέση-τέλος ΚΑΙ, επιπλέον, χωρίς ορθογραφικά λάθη, ή με λίγα ορθογραφικά λάθη. Εγώ προσωπικά, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ήμουν παράτονος (έβαζα τόνους σε λάθος μέρη) και μόνον όταν έκατσα και εξασκήθηκα στο πολυτονικό διόρθωσα αυτό μου το πρόβλημα.
Σήμερα, το να δεις ορθογραφημένο, σωστά συντεταγμένο κείμενο είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Κι αυτό το βλέπουμε να επικρατεί και ως καθεστώς. Να μην αρχίσω τώρα για το... 'αφτί' και το... 'αβγό' του Μπαμπινιώτη!
Κάποτε αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν έχουμε δικαίωμα απέναντι στις γενιές που έρχονται να τις ακρωτηριάζουμε νοητικά, ούτε να παίζουμε συνδικαλιστικά/κομματικά/θρησκευτικά παιχνίδια στην πλάτη τους.
-
Μάλιστα
συνοψίζοντας λοιπόν...Ο χρήστης dourou έγραψε:
καλώς ή κακώς τα βιβλία που έχω στο υπόγειο (δεν χωρανε πια στο σπίτι) γεμίζουν βιβλιοπωλείο. Δεν είναι αυθαίρετες οι απόψεις μου αλλά προφανώς τα απιχειρήματά μου δεν είναι ικανά να αναιρέσουν την συνήθεια της πίστης εις θεον.Τα επιχειρήματά μου δεν είναι σαθρά. Θεωρώ όμως δεδομένες τις γνώσεις μαθηματικών και φυσικής που τα στηρίζουν. Για να αναπτυχθούν τα επιχειρήματα περί ανυπαρξίας θεού πρέπει να γραφεί βιβλίο, όχι να παρουσιασθούν σε διαδικυακό forum!
Αν θες να ονομαζεις θεο την ενεργεια κενού (όχι δεν θα κάτσω να αναλύσω ΚΑΙ αυτό- είναι πάντως καλό επιχείρημα) καλώς.
ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΣΤΟΝ 20ο ΑΙ. ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΣΩ!
... να μην εξηγώ πολύ τις θέσεις μου... ωσαν να πετούσα διαμάντια σε χοίρους!!!
αυτό μου το λεει συχνα ο fiestapower όταν προσπαθώ απεγνωσμένα να εμφυσήσω λογική σε αδιόρθωτα παραλογιζόμενους ανθρώπους...
Η εντροπία καθορίζει την αδυναμία επιστροφής σε προηγούμενο 'χρόνο' του σύμπαντος. Είναι μέσο ορισμού της φοράς του οριζοντα γεγονοτων... αλλα τι καθομαι και τα λεω...
αυτό λέω και εγώ
τι κάθεσαι και λες αφού κανέναν τελικά δεν μπορείς να κοροιδέψεις με τις ασυναρτησίες σου ??
παντως εγώ το κόβω εδώ το θέμα περί χρήσης άσχετων ασυναρτησιών με την ονομασία 'λογική'
δεν έχει άλλο νόημα
νομίζω οτι είμαστε και οι δύο ξεκάθαροι και σταθεροί στο τι λέμε και πως το λέμε... -
Μην ανακατεύετε προσωπικούς χαρακτηρισμούς...δεν κάνει!!Συζήτηση είναι, δεν πρόκειται να απονεμηθούν βραβεία!!
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα τα πράγματα έχουν χειροτερέψει ακόμα περισσότερο. Τα έχουμε φτάσει όλοι μας τα παιδιά στο σημείο να μην είναι ικανά να καταλάβουν ένα απλούστατο κείμενο πέντε σειρών. Και θα πει κανείς 'μα πόσο πια έχουν χειροτερέψει τα πράγματα;'. Μόνον όσοι έχετε την τύχη - ή ατυχία, όπως το πάρετε - να συζητάτε τέτοια θέματα με εκπαιδευτικούς θα μπορέσετε να καταλάβετε το τραγελαφικόν του πράγματος.Μα, θα πείτε, κι εμείς έτσι ήμαστε. Ε όχι κι έτσι! Στη φουρνιά μου, το 50% της τάξης δεν μπορούσε με τίποτα να ανταποκριθεί ούτε στα στοιχειώδη κριτήρια νόησης και αντίληψης για τη δεδομένη ηλικία, κι από εκεί κι έπειτα, ένα ποσοστό περίπου 30% ήταν απλώς μέτριο και το 20% φαινόταν ότι μπορούσε να τραβήξει πολύ μπροστά.
Σήμερα, στα 35 παιδιά μιας τάξης, είναι ζήτημα αν υπάρχουν ΠΕΝΤΕ που να μπορούν να καταλάβουν τι τους λες - και δε μιλώ για βαθυστόχαστα νοήματα, ούτε για περίπλοκες έννοιες. Τα έχουμε όλοι μας αποβλακώσει εντελώς. Πιθανώς γιατί βολεύεται το οικονομικοπολιτικοθρησκευτικό κατεστημένο από την ηλιθιοποίηση της πλειοψηφίας του κοινωνικού συνόλου.
Για δε την ορθογραφία, στη φουρνιά μου (αποφοίτησα το '94 απ'το λύκειο), περίπου 60-70% μπορούσαμε να γράψουμε ένα κείμενο με ειρμό, οργάνωση, αρχή-μέση-τέλος ΚΑΙ, επιπλέον, χωρίς ορθογραφικά λάθη, ή με λίγα ορθογραφικά λάθη. Εγώ προσωπικά, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ήμουν παράτονος (έβαζα τόνους σε λάθος μέρη) και μόνον όταν έκατσα και εξασκήθηκα στο πολυτονικό διόρθωσα αυτό μου το πρόβλημα.
Σήμερα, το να δεις ορθογραφημένο, σωστά συντεταγμένο κείμενο είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Κι αυτό το βλέπουμε να επικρατεί και ως καθεστώς. Να μην αρχίσω τώρα για το... 'αφτί' και το... 'αβγό' του Μπαμπινιώτη!
Κάποτε αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν έχουμε δικαίωμα απέναντι στις γενιές που έρχονται να τις ακρωτηριάζουμε νοητικά, ούτε να παίζουμε συνδικαλιστικά/κομματικά/θρησκευτικά παιχνίδια στην πλάτη τους.
Λάθος και ξανά λάθος κατά τη γνώμη μου...Κάθε 10 χρόνια που περνάνε οι μαθητές και οι νέοι μαθαίνουν ΠΟΛΥ περισσότερα πράγματα από τις προηγούμενες γενιές σε όλα τα επίπεδα...Ναι και γλωσσικά...Αυτοί οι οποίοι γκρινιάζουν για τη γλωσσική ένδεια των νέων σήμερα απλά αγνοούν το μέσο επίπεδο του μαθητή τη δεκαετία του 50, 60...Σοβαρολογούμε τώρα? Ξέρετε ποιό ήταν το μέσο επίπεδο του μαθητή στην Κομοτηνή το 1955 και ποιό είναι σήμερα?
Το 1955 οι μισοί μαθητές ήταν κατά κυριολεξία αγράμματοι, στουρνάρια με πενιχρά μέσα και βιβλία...Θα τους συγκρίνουμε με τους σημερινούς μαθητές οι οποίοι μπροστά τους φαντάζουν καθηγητές Πανεπιστημίου...Γνωρίζετε τη κατάσταση της ελληνικής παιδείς προ 30-40 χρόνων, το επίπεδο των βιβλίων που διδάσκονταν στα παιδιά?Ούτε εδώ έχει γίνει πρόοδος? Επειδή διδάσκονταν αρχαία νομίζετε ότι ξέραν γράμματα?Την τύφλα τους τη μαύρη δεν ήξεραν...Πόσους αναλφάβητους έχουμε σήμερα πόσους τότε? Ποιό ήταν το επίπεδο των διδασκόντων τότε ποιό είναι σήμερα ή μήπως δεν παίζει ρόλο αυτό...
Μη λέμε ό,τι θέλουμε : οι σημερινοί μαθητές απέχουν έτη φωτός προς το καλύτερο, σε όλα τα επίπεδα, από τους συνομηλίκους τους πριν από 3 δεκαετίες...Όσοι πιστεύουν το αντίθετο απλά δεν κάνουν τη σύγκριση με την πραγματική κατάσταση των μαθητών της εποχής (σκεφτείτε λίγο την Ελλάδα του 1960 στο σύνολό της και την επαρχία και ίσως αρχίσετε να συνειδητοποιείτε για τι μιλάμε) αλλά με επιλεγμένα παραδείγματα...Μπροστά πάμε κύριοι παντού καταλάβετέ το,αργά μεν, με πισωγυρίσματα προσωρινά αλλά συνολικά και μεσομακροπρόθεσμα πάμε ΜΠΡΟΣΤΑ
Ένα συνταρακτικό ντοκιμαντέρ του πολιτισμού ΜΑΣ