Απόσυρση-express παλαιών οχημάτων με 400 ευρώ!
Οι εταιρείες ανακύκλωσης τηρούν πλέον όλες τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος?
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ από την ΗΜΕΡΗΣΙΑ (Τρίτη 20 Οκτ. 2009)
Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr
Αναστάτωση επικρατεί στα Κέντρα Ανακύκλωσης αλλά και στις Νομαρχιακές Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών όλης της χώρας καθώς ο πολύ μεγάλος αριθμός οχημάτων που οδηγούνται προς απόσυρση φαίνεται πως έχουν ανοίξει την όρεξη των επιτήδειων για τα καλά!
Μάλιστα όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην «Η» εισαγωγείς, έμποροι αλλά και ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, καθώς για να γλιτώσει κάποιος τις τεράστιες ουρές που έχουν δημιουργηθεί έξω από τα Κέντρα Ανακύκλωσης αλλά και τις Διευθύνσεις Μεταφορών θα πρέπει να καταβάλει από 400 έως 600 ευρώ!
Το απίστευτο ποσό που ζητούν οι επιτήδειοι αφορά κυρίως στην μεταφορά με φορτηγό του παλαιού οχήματος που δεν λειτουργεί έξω από κάποιο Κέντρο Ανακύκλωσης και την επίσπευση των διαδικασιών στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών ώστε να παραλάβει γρήγορα ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου οχήματος την Μηχανογραφημένη Πράξη Οριστικής Διαγραφής.
Αν πάλι κάποιος επιθυμεί να μην τρέχει στην εφορία ώστε να παραλάβει τα χρήματα το κόστος αυξάνεται κατά τουλάχιστον 100 ευρώ.
Θα περάσει νύχτα;
Οι ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων τα οποία δεν λειτουργούν για κάποιο λόγο είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν τα χρήματα που τους ζητούν οι επιτήδειοι καθώς αλλιώς κινδυνεύουν να χάσουν τα οικονομικά κίνητρα της απόσυρσης.
Παράλληλα κάποιοι που έχουν ήδη επικοινωνήσει με τους εν λόγω «διεκπεραιωτές» αναφέρουν χαρακτηριστικά πως αρχικά το κόστος που τους αναφέρουν είναι σχετικά χαμηλό καθώς κυμαίνεται από 100 έως και 150 ευρώ η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφοράς κάποιου παλιού οχήματος σε κέντρο ανακύκλωσης. Όμως μόλις συμφωνήσουν για τη μεταφορά τότε ως δια μαγείας όλα αλλάζουν και όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα 150 ευρώ αφορούν μόνο στο φορτηγό, ενώ επειδή η δουλειά θα γίνει νύχτα θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του παλαιού ΙΧ να καταβάλει επιπλέον 100 ευρώ και βέβαια για να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να χρεωθεί άλλα 150 ευρώ ώστε να εξυπηρετηθούν και κάποιοι ακόμη υπάλληλοι.
Ωστόσο σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το «γρηγορόσημο» είναι καθιερωμένο σχεδόν σε όλες τις Διευθύνσεις Μεταφορών και όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά κάποιοι υπάλληλοι μένουν στις υπηρεσίες έως αργά το απόγευμα, χωρίς ωστόσο να γράφουν υπερωρίες, για να δουλέψουν για τους δικούς τους πελάτες. Βέβαια υπάρχουν και κάποιοι άλλοι υπάλληλοι οι οποίοι «τακτοποιούν» τις υποχρεώσεις τους εντός του ωραρίου τους?
Πάντως τους τελευταίους μήνες η τεράστια πτώση που έχουν καταγράψει οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας έχει μειώσει στο ελάχιστο τα έσοδα τόσο των υπαλλήλων όσο και των επιτήδειων με αποτέλεσμα σήμερα λόγω του πολύ μεγάλου όγκου οχημάτων που αποσύρονται προσπαθούν να καλύψουν τη «χασούρα» των προηγούμενων μηνών σε βάρος βέβαια των ιδιωτών καταναλωτών.
Πιστοί στους νόμους;
Πριν δύο μήνες όλες οι εταιρείες ανακύκλωσης αν τις καλούσε κάποιος για να παραλάβουν το παλιό του αυτοκίνητο έσπευδαν να εξυπηρετήσουν παραλαμβάνοντας το όχημα από το μέρος που βρίσκονταν ακόμη και αν ήταν σε άθλια κατάσταση. Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά και όχι μόνο δεν δέχονται να το παραλάβουν οι ίδιοι με κάποιο φορτηγό τους αλλά επιβάλουν στους ιδιοκτήτες των παλιών οχημάτων να κινούνται αυτοδύναμα και να μην έχουν και πολλά τρακαρίσματα γιατί δεν τα δέχονται.
Μάλιστα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Η» ιδιοκτήτης παλαιού ΙΧ ο οποίος κάλεσε κάποια εταιρεία ανακύκλωσης καθώς το όχημά του δεν μπορούσε να κινηθεί του απάντησαν πως επειδή αντιλαμβάνονται το πρόβλημα που έχει ο εν λόγω κύριος και κινδυνεύει να χάσει τα οικονομικά κίνητρα της απόσυρσης μπορούν είτε να στείλουν κάποιο μηχανικό ώστε να το κάνει να λειτουργήσει με 150 ευρώ είτε να στείλουν γερανό με κόστος περίπου 300 ευρώ!
Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι εταιρείες ανακύκλωσης αλλά και η ΕΔΟΕ πρέπει να βάλει ένα τέλος σε όλες αυτές τις καταστάσεις καθώς τα κέντρα ανακύκλωσης όλης της χώρας παραλαμβάνουν χωρίς κόστος όλα τα παλιά οχήματα τα οποία αποτελούν μια μεγάλη πηγή εσόδων για αυτούς ενώ παράλληλα μπορούν να διαθέσουν και μεταχειρισμένα ανταλλακτικά προς πώληση που αποτελεί ακόμη ένα έξτρα εισόδημα και βέβαια όλα τα παραπάνω με μηδενικά έξοδα!
Αγορές-ευκαιρίες
Από την ημέρα που ξεκίνησε το μέτρο της απόσυρσης αρκετοί επιτήδειοι έσπευσαν να στήσουν «καρτέρι» έξω από τα κέντρα ανακύκλωσης και αγόραζαν κάποια διατηρημένα αυτοκίνητα λίγο κάτω από το τίμημα που έχει ορίσει το κράτος. Ειδικότερα ιδιοκτήτης ΙΧ που περίμενε τη σειρά του στην ουρά έξω από το κέντρο ανακύκλωσης το οποίο όμως ήταν σε πολύ καλή κατάσταση (μοντέλο του 2000) με κινητήρα υψηλότερο από 2500 κ.εκ. το πούλησε πριν το δώσει για απόσυρση έναντι 3.000 ευρώ. Αν το είχε αποσύρει θα λάμβανε 2.200 ευρώ από την απόσυρση και επιπλέον 1.000 ευρώ για να το αντικαταστήσει?
Κάποιος άλλος ιδιοκτήτης ΙΧ που περίμενε στην ουρά ξαφνικά είδε 4 οχήματα να οδεύουν προς το κέντρο ανακύκλωσης «κολλητά». Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά από τα τέσσερα μόνο το τελευταίο λειτουργούσε και «έσπρωχνε» τα άλλα τρία προς το κέντρο ανακύκλωσης!