Άργησα να πάρω χαμπάρι τι έγινε στο forum.
edit (off topic) [MOD]
Άργησα να πάρω χαμπάρι τι έγινε στο forum.
edit (off topic) [MOD]
Χα, χα, χα! Έτσι όπως τα λές Βασίλη!
Για μια στιγμή σκέφτηκα να κάνω μια στάση στη Λάρσα και να τους πώ αυτό ακριβώς, αλλά το πάτησα για επάνω.
JohnnyX, ευχαριστώ για τις ευχές.
Ένας μήνας και ούτε μια ανάρτηση. Φαίνεται ότι περνάτε καλά...
Πριν λίγες μέρες πήγα στο Βόλο για μια εβδομάδα. Φορτωμένο το αυτοκίνητο σε ανηφόρες, κατηφόρες, κολώδρομους με σαμαράκια, άρχισα να ακούω ένα περίεργο θόρυβο κάτι σαν γκτουπ - γκτουπ (zonas, τα λέω καλά;). Ακουγόταν συνήθως στις χαμηλές ταχύτητες και σε δρόμους με ανωμαλίες.
Στην αρχή νόμισα ότι οι ομπρέλες (της θάλασσας βρε) δεν ήταν καλά στερεωμένες και χτυπούσαν μεταξύ τους. Μια τον άκουγα από μπροστά, μια από πίσω, περίεργα πράγματα. Άνοιξα το καπό και χάζευα σαν τις ξανθιές που κοιτάν την μηχανή με απορία, άπλωσα ψάθα και έπεσα από κάτω προσπαθώντας να δώ μήπως κάποια βάση εξάτμισης είχε φύγει, αλλά τίποτε...
Για να μη μακρηγορώ, όταν γύρισα στο χωριό μου, πήγα στη Lion για να το ρίξουν μια ματιά. Αποτέλεσμα, φαγώθηκε η μπάρα συγκράτησης της αντιστρεπτικής δοκού (ζαμφόρ) κάτω από τον συνοδηγό. Αντικατάσταση και εργασία κόστος 55€.
Με τις υγιές μας...
Καλά, δεν παίζεσαι ρε αθεόφοβε!
Είχες πατήσει καρφί και το άφηνες για 'κάποιους μήνες' επάνω στο λάστιχο;
NickNT, σ' ευχαριστώ για την βοήθεια. Θα ενημερώσω όταν με το καλό καταλήξω κάπου.
Προς το παρόν βλέπω ότι δουλεύει χωρίς πρόβλημα, αφού εχθές και σήμερα (συνολικά ~70χλμ) δεν έβγαλε κανένα μήνυμα και το διαγνωστικό δείχνει ότι οι πιέσεις είναι ΟΚ.
silversurferGR, απ' ότι είχα διαβάσει οι διαφορά πρέπει να είναι >25% (μπορείς να το δεις εδώ, εδώ κι' εδώ).
Η ευαισθησία των αισθητήρων ίσως είναι μικρή, γιατί αν ήταν μεγαλύτερη θα μας είχε τρελάνει στα μηνύματα.
Μόνο η μεταβολή της πίεσης λόγω μεταβολής της θερμοκρασίας του ελαστικού κατά την χρήση φτάνει…
Αυτό που περιγράφεις συνέβη και σε εμένα. Οπτικά φαινόταν ότι το ελαστικό έχει αέρα, όταν όμως πήγα στο βενζινάδικο για να μετρήσω την πίεση, είδα ότι αντί για 2,4bar είχε 1,7bar.
Παρεμπιπτόντως, μου έχει συμβεί και το αντίστροφο. Ήμουν σε χωμάτινη (μάλλον πέτρινη θα έλεγα) διαδρομή μακριά από πολιτισμό και σε μια στάση το ένα λάστιχο μου φάνηκε καθισμένο. Άδειασα το πορτμπαγκάζ, έβγαλα το κομφλέρ για να το φουσκώσω και είδα ότι το μανόμετρο έδειχνε κανονική πίεση.
Ναι, και εγώ το διάβασα. Θα το κάνουν για λόγους οικολογικούς υποτίθεται, γιατί όταν οδηγάς με χαμηλή πίεση έχεις αυξημένη κατανάλωση.
Το θέμα όμως με το TPMS είναι ότι ενεργοποιείται όταν η πτώση είναι μεγαλύτερη του 25% της κανονικής πίεσης. Αυτό σημαίνει ότι αν η πίεση από 2,4 bar πέσει στα 1,9 bar, δεν θα δώσει καμία ένδειξη, άρα που είναι η εξοικονόμηση ενέργειας;
Άσε που εκατοντάδες εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να αλλάζουν κάθε πενταετία αισθητήρες (χ4 τεμ κάθε όχημα) που περιέχουν μπαταρίες και μολύνουν το περιβάλλον.
Μετά από δοκιμές του TPMS σε μία διαδρομή 25 χλμ διαπίστωσα τα εξής:
1. Διαγνωστικός έλεγχος πρίν την εκκίνηση: Tyre Pressure OK
2. Διαγνωστικοί έλεγχοι κατά την πορεία: Tyre Pressure OK
3. Μετά από ~20 χλμ μήνυμα: Tyre pressure(s) not monitor
4. Σβήνει το μήνυμα και παραμένει αναμμένο το τρίγωνο με το θαυμαστικό.
5. Διαγνωστικός έλεγχος κατά την πορεία: Tyre pressure(s) not monitor
6. Σβήνει το και το τρίγωνο με το θαυμαστικό.
7. Διαγνωστικός έλεγχος κατά την πορεία: Tyre pressure(s) not monitor
8. Άφιξη στον προορισμό
9. Διαγνωστικός έλεγχος σε στάση πριν το σβήσιμο του κινητήρα: Tyre pressure(s) not monitor
Όταν έκανα τους ελέγχους αφού είχε βγάλει το μήνυμα 'Tyre pressure(s) not monitor' μου έδειχνε ότι ο προβληματικός αισθητήρας ήταν ο μπροστά αριστερά.
Σωστά πρότεινες να αγοράσω τον αισθητήρα και να πάω στο συνεργείο. Το θέμα είναι ότι σε 2-3 μήνες προγραμματίζω να αλλάξω ελαστικά. Αυτό που σκέφτομαι να κάνω είναι να αλλάξω όλες τις βαλβίδες με την αλλαγή των ελαστικών και ενδεχομένως αν το πρόβλημα είναι στην βαλβίδα, να λυθεί, ειδάλλως αντικαθιστώ και τον αισθητήρα.
Άλλη σκέψη είναι η αντικατάσταση όλων των αισθητήρων, αφού σε λίγους μήνες το αυτοκίνητο κλείνει πενταετία. Αυτό βέβαια σημαίνει άλλα 200€ περίπου.
Στην περίπτωση αυτήν τι κάνω; Βάζω τα ελαστικά και τους αισθητήρες στο βουλκανιζατέρ και πάω στο συνεργείο για τα περαιτέρω, ή παίρνω τα λάστιχα και τους αισθητήρες και πάω στο συνεργείο για να τα περάσουν;
Νομίζω ότι με κάποια πράγματα κάναμε την ζωή μας πιο δύσκολη απ’ ότι θα έπρεπε.
Πρώτα απ΄ όλα σ’ ευχαριστώ για την βοήθεια.
Ο χρήστης NickNT έγραψε:
Ως προς το μήνυμα λάθους, το ότι σβήνει μετά από λίγο δεν έχει να κάνει με το ότι αποκαθίσταται η επαφή - είναι απλά προγραμματισμένο να γίνεται έτσι (για να μη σε πρήζει, υποθέτω). Και στην περίπτωση μου, με διαλυμένο αισθητήρα, αυτό ακριβώς γινόταν (error μετά από λίγη ώρα, και σβήσιμο μετά από λίγο).
Το μήνυμα σαφώς σβήνει μετά από μερικά δευτερόλεπτα, αλλά εγώ αναφέρομαι στο τρίγωνο με το θαυμαστικό.
Επαναδιατυπώνω αυτό που είπα προηγουμένως. Αφού βγάλει το μήνυμα 'Tyre pressure not monitored' ανάβει ταυτόχρονα το τρίγωνο με το θαυμαστικό στο επάνω μέρος του πίνακα οργάνων. Το μήνυμα (όπως όλα τα μηνύματα που μου έχουν εμφανισθεί έως τώρα) παραμένει στην οθόνη για λίγο και μετά εξαφανίζεται. Το τρίγωνο με το θαυμαστικό παραμένει αναμμένο για να ξέρεις ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Αυτό που λέω ότι με παραξενεύει είναι ότι μετά από λίγο σβήνει και το τρίγωνο με το θαυμαστικό που σημαίνει ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε.
Να προσθέσω ότι όταν πιέζω το πλήκτρο για να τρέξει τα διαγνωστικά, το πρώτο πράγμα που βγάζει είναι “Tyre Presssure OK”!
Too good to be true!
Είχα την ελπίδα ότι το πρόβλημα ήταν στα μεταλλικά καπάκια των βαλβίδων, αλλά δυστυχώς δεν ήταν. Τα έβγαλα, κανένα μήνυμα στον πίνακα και στα 20 χλμ μου έβγαλε το μήνυμα 'Tyre pressure not monitored'. Ίδια ακριβώς συμπεριφορά όπως και με τα μεταλλικά καπάκια.
Αυτό που παρατηρώ είναι ότι αφού βγάλει το μήνυμα, ανάβει το τρίγωνο με το θαυμαστικό στο επάνω μέρος του πίνακα οργάνων, παραμένει αναμμένο για λίγο και μετά σβήνει. Μάλλον κάτι πρέπει να γίνεται με κάποιον αισθητήρα, χάνεται η επαφή για λίγο και μετά αποκαθίσταται.
Τώρα τρέχα γύρευε να βρείς ποιος αισθητήρας έχει το πρόβλημα...
Καλή εβδομάδα
Λες ρε να φταίνε τα καπάκια;
Μπορεί... Θα τα αλλάξω και θα δούμε...
Ο χρήστης NickNT έγραψε:
Θεωρώ απίθανο το πρόβλημα να είναι στο δέκτη. Επίσης, όταν παρουσιάζεται πρόβλημα δε σου δείχνει ποιος αισθητήρας φταίει, στα Citroen τουλάχιστον.
Δείχνει. Το μήνυμα που βγάζει είναι κάτι σαν 'Front Left Tyre Pressure Low'. Μου το έβγαλε 2 φορές έως τώρα κατά το παρελθόν.