Οι εταιρίες σίγουρα θα ήταν ευχαριστημένες να τα αλλάζαμε και κάθε 3-4 χρόνια, δεν υπάρχει αμφιβολία, το 10 βέβαια που λέει ο Orestisren είναι το πιο συνηθισμένο.
Οι εταιρίες ΣΙΓΟΥΡΑ θέλουν να πουλάνε ΠΟΛΛΑ καινούργια αμάξια. Ξέρουμε όμως ότι εδώ και δεκαετίες η έννοια 'αξιοπιστία' είναι από τα μεγαλύτερα ζητούμενα κατά το χτίσιμο του 'ίματζ' μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έτσι δεν είναι; Δεν θα ήταν λοιπόν μπούμερανγκ γι' αυτές να 'χαλάνε' σκοπίμως και 'ύπουλα' τα καινούργια αμάξια του κοσμάκη;... Μέσα σε λίγα χρόνια θα αρκούσε για να καταρρακώσει τη φήμη μιας εταιρίας.
Αντιθέτως, καταφέρνουν (έστω εν μέρει, ειδικά εν μέσω οικονομικής κρίσης) να διατηρούν τις πωλήσεις τους δελεάζοντας τους υποψήφιους αγοραστές με καινούργιο ντιζάιν, πλήθος ηλεκτρονικά μαραφέτια, αυξημένες (έστω οριακά) επιδόσεις, υποσχέσεις για περισσότερη ασφάλεια κλπ. Οπότε κάποιος που έχει ένα αμάξι 7,8, 10 χρόνια αρχίζει και 'γλυκαίνεται' με όλα αυτά και τελικά το αλλάζει, κι ας μην του έχει 'χαλάσει' ακόμη. Πασίγνωστα πράγματα ρε παιδιά.
giannisb
@giannisb
Ερασιτέχνης γενικώς! - Ταξίδια, αυτοκίνητα, φωτογραφία, μουσική, κομπιούτερ
Latest posts made by giannisb
-
RE: Octavia 5
-
RE: Octavia 5
Όλη αυτή η συζήτηση περί λαδιού και αναγκαιότητας (ή όχι) για αντικατάστασή του νωρίτερα απ' ό,τι υποδεικνύει ο κατασκευαστής καλή και άγια είναι και έρχονται στο φως πολλά και διάφορα, χρήσιμα να τα ξέρει κανείς, πράγματα. Ωραία και καλά.
Ο κάθε συζητητής βέβαια, κατά βάθος παραμένει στις αρχικές του θέσεις και κανένας, τελικά, δεν μπορεί να πείσει κανέναν και για τίποτα. Ο λόγος είναι ότι σε καθενός ανθρώπου τη σκέψη κάποια πράγματα βαρύνουν περισσότερο, διαφορετικά απ' αυτά που βαρύνουν στη σκέψη του άλλου. Και η συζήτηση για το περιβάλλον δεν είναι απλώς μια 'καραμέλα'. Η πρόωρη αντικατάσταση των λαδιών είναι άλλη μια επιβάρυνση γι' αυτό, καλά το λέει και η VW.Για το κόστος εξήγησα, ΜΟΝΟ στην περίπτωση που με μια ιδανική χρήση του αμαξιού καταφέρουμε να παρουσιαστεί η ένδειξη για σέρβις στο ανώτατο 'όριο', τότε μόνο ενδέχεται να υπάρχει κάποιο (μικρό) οικονομικό όφελος. Στην πράξη, όποιος έχει αμάξι με προγραμματισμό QG1 και με δεδομένες τις συνθήκες κίνησης στην Αττική, η ένδειξη αυτή θα έρθει αρκετά νωρίτερα και τα λάδια τελικά θα αλλαχτούν π.χ. στις 20000 ή 23000 χλμ. Και μαζί τους φυσικά και ένα ΚΑΝΟΝΙΚΟ (=ακριβό) σέρβις. Μακροπρόθεσμα αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερο συνολικό κόστος για όποιον τελικά ακολουθήσει αυτό το πρόγραμμα. Τότε λοιπόν ΓΙΑΤΙ να ακολουθήσει κάποιος το QG1 και να ΜΗΝ το γυρίσει σε QG0-2;... Θέμα νοοτροπίας, εμπιστοσύνης στις νέες τεχνολογίες, εμπιστοσύνης σε μια αξιόπιστη αυτοκινητοβιομηχανία, λίγο παραπάνω σεβασμός προς το περιβάλλον, αυτά.
Και θα το πω για μια ακόμη φορά : μου είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να πιστέψω ότι η SKODA (και η 'μαμά' VW) θέλουν να με παραπλανήσουν και να με κάνουν να καταστρέψω το καινούργιο αμάξι μου. Ούτε στα πιο τρελά και σουρρεαλιστικά μου όνειρα. Τέλος.
-
RE: Octavia 5
Δεν 'βάφτισα' κανέναν συγκεκριμένο χρήστη του φόρουμ ως 'πολέμιο'. Χρησιμοποίησα τη λέξη γενικώς, διότι οι αναγνώστες είναι πολύ περισσότεροι από έναν... νομίζω! Και ΚΑΘΕ μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία έχει τους φανατικούς 'οπαδούς' της και τους φανατικούς 'πολέμιους', αμφότεροι αδικαιολόγητοι βέβαια. Να ξηγιόμαστε δηλαδή. Όπως επίσης ΔΕΝ μίλησα για αθάνατα λάδια... έλεος δηλαδή! Μίλησα για λάδια που οι ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ τους δίνουν κάποια αυξημένα, σε σχέση με το παρελθόν, όρια χρήσης, that's ALL!
Η ανάλυση αναφέρεται σε λάδι και κινητήρα διαφορετικά από τα δικά μου, οπότε τα συμπεράσματα μόνο αμυδρή ή καθόλου σχέση μπορούν να έχουν με την περίπτωση του δικού μου αυτοκινήτου.
Όσο για το περίφημο και χιλιοειπωμένο (σε επίπεδα πλέον αστικού μύθου) ρητό : 'Οι εταιρειες τα τελευταια χρονια, στην προσπαθεια τους να κανουν πιο ελκυστικο το προιον τους ανεβαζουν τα διαστηματα σερβις, χαμηλωνοντας ετσι το κοστος χρησης...' το θεωρώ, για την περίπτωση του δικού μου τουλάχιστον, εντελώς αναληθές. Οικονομικώς ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ να το γυρίσω σε σταθερά διαστήματα σέρβις διότι θα αλλάζω (φθηνότερα) λάδια στα 15000 χλμ. και θα έχω το 'μεγάλο' σέρβις σταθερά στα 30000 χλμ. (και πάλι με φθηνότερα λάδια). Τώρα όμως, ενδέχεται να μου 'ζητάει' σέρβις κάθε, περίπου, 25000 χλμ. στα οποία, φυσικά, θα γεμίζει με το ακριβότερο λάδι. Μακροπρόθεσμα δηλαδή θα έχω σκάσει περισσότερα στα σέρβις ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα έχω έρθει στα ίσα. ΠΟΥ είναι λοιπόν το οικονομικό όφελος για τις εταιρίες, ειδικά σε μία χώρα που ακούνε για αλλαγή λαδιών στα 20000 χλμ. ή 30000 χλμ. και φτύνουν στον κόρφο τους να ξορκίσουν το 'κακό'...
-
RE: Octavia 5
Αφήνουμε στην άκρη το (ας πούμε υπερβολικό) 70000 χλμ. και μιλάμε για τα όρια που δίνει επισήμως η VW : 15000 - 30000 χλμ. (ή από 1 έως 2 χρόνια) για τα αμάξια με προγραμματισμό QG1 και για την περίφημη προειδοποίηση σέρβις που θα δώσει μόνο του αμάξι (μέσα σ' αυτά τα όρια), όταν το κρίνει απαραίτητο. Όλα αυτά λοιπόν που γράφονται στα βιβλία σέρβις, στα εγχειρίδια χρήσης, σε επίσημα site στο internet είναι απλώς 'στα χαρτιά' και όποιος τα ακολουθήσει θα βρεθεί με καμένη μηχανή. Δηλαδή οι ΙΔΙΟΙ άνθρωποι που σχεδίασαν τις μηχανές των αμαξιών είναι ή ΑΣΧΕΤΟΙ ή θέλουν να καταστρέψουν τα αμαξάκια μας, έτσι για να γελάνε, ή μάλλον για να πληρώνουν τις εγγυήσεις που δίνουν.
Παρένθεση (κυρίως για τους 'πολέμιους' του VW Group) : Η VW έχει καταφέρει με τον άμεσο ψεκασμό, μια τουρμπινίτσα (ή δύο), και ένα software να κάνει πράξη ό,τι κάνουν (ή προσπαθούν να κάνουν) άλλοι με πολύπλοκες μηχανικές ή ηλεκτροϋδραυλικές διατάξεις. Απλά πραγματάκια που όλοι σιγά-σιγά θα τα μιμηθούν, θέλοντας και μη. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, που η χρήση τους εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς παγκοσμίως.
Στην πράξη τώρα :
- 15000 χλμ. και μου έχει 'φάει' μόλις 400 γρ. λάδι, με το ζόρι, και ΟΧΙ φυσικά 1 λίτρο στα 1000 χλμ.
- ...χωρίς να είμαι ούτε ο 'γκαζοφονιάς' αλλά ούτε και ο 'σαλίγκαρος της Εθνικής'. Το αμάξι φυσικά δουλεύει σε τρελά χαμηλές στροφές στις αστικές διαδρομές, (μόνο του αποφασίζει γι' αυτό, χάρη στο DSG), στα ταξίδια, πες, εκεί γύρω στις 2500 (με 7η και 120-130). Σε κάθε βόλτα όμως εκτός πόλης τα προσπεράσματα πέφτουν σύννεφο και το kick-down εκτοξεύει αμέσως τις στροφές στον κόφτη. Χώρια οι αναβάσεις με 80-100 στην Πάρνηθα και στην Κέρκυρα, καλοκαιριάτικα, και η θερμοκρασία λαδιού να ανεβαίνει στους 110+.
- και να έχει κάψει με όλα αυτά (το ξαναλέω) μόνο 400 γρ. λάδι.
- Παραδείγματα κατανάλωσης καυσίμου τώρα. Αθήνα-Μαρκόπουλο, τετραμελής οικογένεια, 6,6 λ/100, με κανονική οδήγηση (120-130). Πήγαινε-έλα στη Νέα Πέραμο (A/C στην επιστροφή), 7 λίτρα. Επιστροφή από Κέρκυρα, 'γαϊδουροφορτωμένο' το αμάξι, A/C, 130-140 στην Πατρών, 7,5 λίτρα. Αστική οδήγηση (σε 'στενά', όχι σε ελεύθερες αρτηρίες) **8,5 - 9 λίτρα **το πολύ... και πάει λέγοντας. Και η κατανάλωση εξακολουθεί να 'πέφτει', αργά αλλά σταθερά, όσο περνάει ο καιρός, δηλαδή ο κινητήρας όλο και στρώνει (πέρα φυσικά από το βασικό στρώσιμο που έγινε μέχρι τα 1500 χλμ. όπως έλεγε το εγχειρίδιο).
Είμαι λοιπόν στα 15000 χλμ., το αμάξι λειτουργεί πιο τέλεια κι από τότε που ήταν καινούργιο, καμία ένδειξη στο ταμπλώ για σέρβις, ΣΑΦΕΣΤΑΤΕΣ οι σχετικές οδηγίες της Skoda, και της Volkswagen γενικότερα, και εγώ θα πρέπει να τα αγνοήσω όλα αυτά και να το πάω για λάδια, λέει, γιατί ο παππούς μου στα χιλιόμετρα αυτά είχε ήδη αλλάξει λάδια πέντε φορές.
-
RE: Octavia 5
Η τεχνολογία εξελίσσεται στα πάντα, τα μηχανόλαδα θα έμεναν απ' έξω; Αυτό που λέει ο φίλος μας για λάδια που αντέχουν ακόμη και 60-70 χιλιάδες χλμ. λογικό το βρίσκω. Άντε να πειστεί όμως ο πολύ κόσμος. Είναι καθαρά θέμα νοοτροπίας.
Σκεφτείτε, η ίδια η εταιρία δίνει τη δυνατότητα 'πισογυρίσματος' στα σταθερά διαστήματα. Γιατί άραγε το κάνει αυτό; Διότι ξέρει πολύ καλά ότι είναι τραγικά δύσκολο να πείσεις έναν οδηγό (ειδικά κάποιον που ΔΕΝ παρακολουθεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας από πολύ κοντά) ότι το αμάξι του δεν πρόκειται να 'λιώσει' επειδή θα μείνει τόσο πολύ με τα ίδια λάδια και ότι μάλλον καλό θα του κάνουν τα 'δουλεμένα' (με την τεχνολογικώς καλή έννοια) λάδια. Ασ' τον, σου λέει, βάλ' του τα πιο 'δεύτερα' λάδια και άλλαζέ τα κάθε 15000 να είναι ήσυχος και ευχαριστημένος.
Όσο για τα συνεργεία, δεν πιστεύω ότι επιμένουν στο 'παλιό' στυλ για κερδοσκοπικούς λόγους, όχι, για όνομα. Το κάνουν προφανώς για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Άσε, σου λένε, μην τυχόν και γίνει καμιά 'στραβή' και τα βάλει μαζί μας ο άλλος ότι του αφήσαμε τα λάδια δυο χρόνια μέσα... άσε καλύτερα να μην μπλέξουμε... Και, εδώ που τα λέμε, έχουν και δίκαιο, με τη γενικότερη στενοκεφαλιά που υπάρχει γύρω μας.
Ο χρήστης aggelooos2000 έγραψε:
Κάποιο καλό συνεργείο vag στη Θεσσαλονίκη για σερβις των 30000? Να μου επαναφέρουν και την κωδικοποίηση στο longlife! Τα χαιρετίσματά μου στην αντιπροσωπεία!Οπουδήποτε κι αν πας είναι υποχρεωμένοι και ΘΑ στο γυρίσουν σε QG1. Εάν σου κάνουν τους δύσκολους πέσ' τους ότι η Skoda επικοινωνεί αστραπιαία με τους πελάτες της και ότι σου λέει και 'Thanks for the information', όπως μου είπαν εμένα όταν τους έγραψα ότι εδώ στην Ελλάδα τα συνεργεία δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το QG1 από το QG2...
Δεν είμαι σίγουρος ότι σε ένα αυτοκίνητο που θέλει λάδια κάθε 15.000 χλμ ή 12μηνο στην περίπτωση που έχει σε 12 μήνες 3000 χλμ μόνο είναι σε καλύτερη μηχανική κατασταση απο ένα αντίστοιχο που κάλυψε τα 15000 χλμ σε ένα 6μηνο. Και τα δύο την αλλαγή λαδιών τους την θέλουν.
Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία ο αριθμός των χιλιομέτρων αλλά ο τρόπος που έγιναν. Αν ένα αμάξι έκανε 3000 μέσα σε ένα χρόνο πηγαίνοντας μόνο βόλτες στην εξοχή είναι σχεδόν καινούργιο σε σχέση με κάποιο που έκανε τα ίδια χιλιόμετρα με καθημερινές διαδρομές στο κέντρο της (πηγμένης) πόλης. Όσο για την αλλαγή λαδιών, θα το ξαναπώ, στην εποχή μας πλέον εξαρτάται από το είδος του λαδιού και την 'παρακολούθησή' του από το κομπιούτερ του αυτοκινήτου. Και τα κομπιούτερ ούτε λάθη κάνουν ούτε ο ρόλος τους είναι απλώς πληροφοριακός. Αντιθέτως, ο ρόλος τους στα σύγχρονα αμάξια είναι απολύτως κεντρικός.
-
RE: Octavia 5
Ο προγραμματισμός του αμαξιού ξαναλλάζει κανονικότατα σε QG1 (μεταβλητά διαστήματα). Αναφέρεται ρητώς στο βιβλίο σέρβις : *'Επιστροφή στα μεταβλητά διαστήματα σέρβις **QG1 *είναι δυνατή' (σελ. 6, κάτω αριστερά).
Για να γίνει βέβαια κάτι τέτοιο θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τα λάδια να αντικατασταθούν με τα κατάλληλα (503 ή 504).
Μου φαίνεται όμως εντελώς απαράδεκτη αυτή η επιμονή για αλλαγή σε QG2. Έχει βέβαια να κάνει με την παλιά νοοτροπία σχετικά με το λάδι (που έλεγα πριν). Υπάρχουν οδηγοί που το θεωρούν 'αυτοκτονία' να αφήσουν τα λάδια τόσο καιρό μέσα. Εδώ όμως υπάρχουν σαφέστατες οδηγίες από τη μαμά εταιρία αλλά πολλά εξουσιοδοτημένα συνεργεία τις αγνοούν.Στο δικό μου βιβλίο σέρβις, παράδειγμα, μου έχουν γράψει το γνωστό '15000 χλμ. ή 1 έτος'. Τώρα λοιπόν που συμπλήρωσα τα 15000 χιλιόμετρα πήγα και ρώτησα σε κάποιο κοντινό συνεργείο Skoda : 'Ρε παιδιά, εφ' όσον το αμάξι είναι με μεταβλητά διαστήματα, γιατί να το φέρω για λάδια στα 15000;...' κι αυτοί μου απάντησαν 'λάδια στα 15000, σέρβις στα 30000'. Κι εγώ τους είπα 'μα αυτό είναι το πρόγραμμα για αμάξια με QG0 ή QG2 και το δικό μου είναι QG1...' κι αυτοί ξαναπάντησαν 'λάδια στα 15000, σέρβις στα 30000' δηλαδή πιάσ' το αυγό και κούρεφ' το!
Γι' αυτό λοιπόν κι εγώ, σαν καλό παιδάκι, έπιασα κι έστειλα ένα e-mail στη μαμά Skoda και πήρα (εννοείται) την απάντηση ότι το QG1 πηγαίνει για σέρβις+λάδια ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ανάμεσα στα 15000 χλμ. ή 30000 χλμ., ανάλογα με τον τρόπο χρήσης-οδήγησης. Όταν βέβαια λέμε οπουδήποτε, εννούμε 'όποτε μας το ζητήσει ΤΟ ΙΔΙΟ το αμάξι'. Ορίστε και το σχετικό απόσπασμα από την απάντηση της 'μαμάς' :
'Your car has a set up interval QG1 - it means that a service check-up and change of oil is done in the interval from 15000 km or 1 year to maximal 30000 km or maximal 2 years depending on what occurs earlier. When this interval is set, the car 'watches' quality of oil filling. Therefore a situation can occur when a display on the dashboard signals service check-up earlier than at claimed maximal values of service intervals'
Μετάφραση : 'Το αμάξι σου είναι ρυθμισμένο με διαστήματα QG1 - δηλαδή θα το πας για σέρβις και αλλαγή λαδιών στο διάστημα από 15000 χλμ. ή 1 χρόνο (σ.τ.μ. 'το νωρίτερο') μέχρι, το ανώτερο, 30000 χλμ. ή 2 χρόνια, εξαρτάται από το ποιο θα συμπληρωθεί πρώτο. Όταν είναι ρυθμισμένο αυτό το (μεταβλητό) διάστημα, το αμάξι 'παρακολουθεί' την ποιότητα του λαδιού (σ.τ.μ. εργοστασιακό και τυχόν συμπληρώσεις). Επομένως, ενδέχεται να υπάρξουν συνθήκες (σ.τ.μ. αρνητικές) όπου να παρουσιαστεί ένδειξη στο ταμπλώ που να σημοτοδοτεί σέρβις νωρίτερα από τα ισχυριζόμενα ως μέγιστα όρια διαστημάτων'.
(σ.τ.μ. -> σημείωση του μεταφραστή)Και ορίστε, όπως είπα και στο προηγούμενο μήνυμα, εμένα μου υπολογίζει (για την ώρα) ότι θα το πάω για σέρβις όταν θα έχουν συμπληρωθεί 29100 χλμ.
-
RE: Octavia 5
Κάτοχος κι εγώ μιας υπέροχης 'γαλαζογκρίζας' Octavia 1.4 TSI, από το Μάρτιο, έκατσα και διάβασα όλο αυτό το τόπικ με ενδιαφέρον. Θα πω κι εγώ τις εντυπώσεις μου απ' τ' αμάξι εν καιρώ (από πολύ καλές έως άριστες φυσικά), όσο για το φίλο μας τον Jacob, που του έκανε εντύπωση ο πίσω γυαλοκαθαριστήρας σε Octavia (hatchback), πολύ πιθανόν να είδε εμένα εκείνη τη μέρα - που τον ήθελα το δίχως άλλο στο καινούργιο μου αμάξι και τον ΕΒΑΛΑ! (όχι θα παίξουμε...)
Πρώτα-πρώτα όμως θα 'θελα να θίξω κάτι πολύ βασικό, σχετικό με τις αλλαγές των λαδιών. Πριν κάμποσες σελίδες εδώ πέρα, αναφέρθηκε αλλαγή λαδιών στα 7500 χλμ. ΓΙΑΤΙ;;; Ακόμη και στα Octavia με σταθερά διαστήματα σέρβις (QG0 ή QG2) η αλλαγή λαδιών (ακόμη και η πρώτη-πρώτη) γίνονται κάθε 15000 χλμ. Το δικό μου (ίσως και ΟΛΑ τα καινούργια Octavia) είναι μαρκαρισμένο ως 'QG1' δηλαδή έχει μεταβλητά διαστήματα σέρβις (Flexible Service Intervals) και το βιβλίο σέρβις το λέει ρητώς και κατηγορηματικώς ότι τα σέρβις (ΜΑΖΙ με την αλλαγή λαδιών) γίνονται όποτε μας υποδείξει το ίδιο το αμάξι. Τα αμάξια με μαρκάρισμα QG1 :
- Είναι γεμισμένα από το εργοστάσιο με σούπερ υψηλής ποιότητας συνθετικό λάδι. Για τους κινητήρες 1.4 TSI π.χ. χρησιμοποιείται το προδιαγραφών VW 503 00 ή VW 504 00, το οποίο είναι σχεδιασμένο για πολύ πιο εκτεταμένη χρήση από τα αντίστοιχα VW 501 01 ή VW 502 00, με τα οποία γεμίζονται οι ίδιοι ακριβώς κινητήρες σε όσα είναι μαρκαρισμένα QG0 ή QG2 (δηλαδή με ΣΤΑΘΕΡΑ διαστήματα σέρβις)
- Έχουν αισθητήρες ποιότητας λαδιού στο κάρτερ. Ανάλογα με τον τρόπο χρήσης και οδήγησης η ποιότητα του λαδιού 'πέφτει' με κάποιο ρυθμό και το κομπιούτερ του αμαξιού υπολογίζει πότε το λάδι θα είναι πλέον 'για πέταμα'.
- ΔΕΝ υπάρχει 'ενδιάμεσο' σέρβις αλλαγής λαδιών στα 15000 χλμ.
- Όπως διάβαζα σε ξένα φόρουμ, η 'πρόωρη' αλλαγή λαδιών μάλλον αρνητικά αποτελέσματα έχει για τον κινητήρα. Ψάξτε και θα βρείτε σχετικές εξηγήσεις.
Το πρώτο σέρβις λοιπόν, σε ένα Octavia με πρόγραμμα QG1, μπορεί να ζητηθεί από τα 15000 μέχρι τα 30000 χιλιόμετρα (ή δύο χρόνια το πολύ, όποιο έρθει πρώτο), ομοίως και όλα τα επόμενα, ανάλογα πάντοτε με τον τρόπο που οδηγιέται τ' αμάξι. Ψάχνοντας τις ενδείξεις στην οθονίτσα του ταμπλώ μπορούμε να δούμε από πολύ πριν πότε 'περίπου' το αμάξι θα μας ζητήσει σέρβις (σύμφωνα με τους 'αυτοελέγχους' που εκτελεί συνέχεια στα σωθικά του...).
Εγώ π.χ. έχω διανύσει 15000 χλμ. και μου δηλώνει ότι σε 13900 χλμ. ή 470 μέρες (όπου θα έχουν συμπληρωθεί δύο χρόνια από τη 'γέννησή' του) θα πρέπει να το πάω για σέρβις ΚΑΙ, φυσικά, αλλαγή λαδιών Πόσα χιλιόμετρα θα έχω διανύσει ως τότε; 29100 χλμ Χμ... κάπως καλούτσικη χρήση του κάνω, δε 'διαμαρτύρεται'... Εάν όμως στο μεταξύ το πλακώσω σε καθημερινή αστική χρήση, ατέλειωτα ρελαντί, μικρές διαδρομές και σβήσιμο κλπ. τότε θα μου 'ζητήσει' σέρβις πολύ νωρίτερα, ίσως δηλαδή και στα 22000 χλμ. συνολικά.Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι καινούργιοι κινητήρες (ειδικά τα 'διαμάντια' με το όνομα TSI...) καθώς και τα καινούργια συνθετικά λάδια δεν έχουν να κάνουν με όσα ξέραμε πριν 20 και 30 χρόνια, που αλλάζαμε λάδια στα 5000 χλμ. η ακόμη και στα 3000 χλμ. (μερικοί σχολαστικοί...)
-
RE: Peugeot 3008 '08
Χαίρομαι όταν διαβάζω τόσο πληρέστατες και (ειλικρινά) ευγενέστατες απαντήσεις σε ιντερνετικούς χώρους συζήτησης. Απαλλαγμένες από εμμονές, προκαταλήψεις, ειρωνίες και λοιπές .....ίες. Μπράβο παιδιά!
Θεωρώ λοιπόν ότι ο Pitt μας ΥΠΕΡ-κάλυψε στην παρουσίαση του αυτοκινήτου, ούτε σε τεστ περιοδικού δε βρίσκεις τέτοιες λεπτομέρειες, και τον ευχαριστώ για το χρόνο του και ΒΕΒΑΙΩΣ για το άπταιστο ύφος του γραπτού λόγου του. Αντικειμενικότατος και ειλικρινέστατος.
106_4_ever, είναι σίγουρα παροιμιώδης η άνεση των γαλλικών αμαξιών, δεν αμφιβάλλω καθόλου, ούτε φυσικά για την ασφάλεια και το κράτημα του συγκεκριμένου αμαξιού, παρά το αυξημένο του ύψος. Και βέβαια, όπως πιστεύω φαίνεται καθαρά στο ποστ μου, τα σημεία που ΔΕΝ μου αρέσουν στο αμάξι είναι κυρίως υποκειμενικής φύσης, όπως π.χ. η έλλειψη αυτόματου κιβωτίου. Βλέπεις, έχω πλέον αποφασίσει ότι το επόμενο αμάξι μου ΘΑ είναι αυτόματο οπότε...
Ειλικρινά, εάν το αμάξι ερχόταν με κάποιο αυτόματο κιβώτιο δεν θα μου γλίτωνε, έστω κι αν χρειαζόταν κάποιος χρόνος εξοικίωσης με το αυξημένο ύψος και τις (όποιες) προφυλάξεις που χρειάζεται να πάρει κάποιος κατά την οδήγηση. Το ομολογώ, μ' αρέσουν τα απότομα στροφιλίκια στα βουνά και οι οριακές 'κωλιές' και ένα χαμηλό αμάξι είναι το ιδανικό για κάτι τέτοια. Με 16 πόντους όμως παραπάνω ύψος, μάλλον χρειάζεται κάποια 'αυτοσυγκράτηση' νομίζω, ειδικά όταν το αμάξι είναι πλήρες. -
RE: Peugeot 3008 '08
Το είδα σήμερα σε έκθεση και εντυπωσιάστηκα για τα καλά, όχι όμως τόσο που να 'προδώσω' την Octavia, δε νομίζω... Πάντως είναι αρκετά καλό αμάξι. Ειδικότερα :
ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΠΟΛΥ :
- Η σχεδίαση του ταμπλώ, αρκετά όμορφο, καλά υλικά και φινίρισμα.
- Τα διάφορα 'μπιχλιμπίδια' της έκδοσης premium pack.
- Οι άνετοι χώροι μπρος-πίσω και το επίπεδο πάτωμα στις πίσω θέσεις με τις 'κρυφές' θέσεις για μικροπράγματα κάτω απ' τα πατάκια.
- Η λειτουργικότητα της πίσω 'διπλής' πόρτας, χρησιμοποιείται ακόμη και σαν 'παγκάκι' ή σαν προέκταση του πατώματος του πορτ-μπαγκάζ, σε περίπτωση που θες να κουβαλήσεις κάτι πολύ μακρύ.
- Το μεταβαλλόμενο ύψος του πατώματος στο πορτ-μπαγκάζ και το ρίξιμο των πίσω θέσεων με το τράβηγμα ενός μοχλού κοντά στην πίσω πόρτα (δε χρειάζεται να κάνεις 'βόλτες' για να ρίξεις τα πίσω καθίσματα).
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΚΑΘΟΛΟΥ :
- Η έλλειψη αυτόματου κιβωτίου, έστω ενός CVT (δε μιλάω για DSG και άλλα ξωτικά…)
- Η υπερβολικά ψηλή κονσόλα και η θέση του επιλογέα. Κάποιους τους βολεύει αλλά εμένα μου τη δίνει να βρίσκεται διαρκώς μπροστά μου. Δεν είμαι φυσικά νοσταλγός του 'μαρκουτσιού που φυτρώνει απ' το (γυμνό) πάτωμα'… αλλά αν παρκάρω κολλητά με τοίχο στα αριστερά μου, πώς διάολο θα βγω από κει μέσα…;;;
- Η μέτρια ποιότητα στα πλαστικά των θυρών και οι μικροσκοπικές θήκες στις μπροστινές πόρτες. Εάν δεν κάνω λάθος οι πίσω πόρτες δεν έχουν καθόλου, διορθώστε με.
- Το υπερβολικό βάρος (1500+ στην έκδοση των 150 ίππων).
- Η τεράστια 'μουτράκλα' με τις επίσης τεράστιες οπές ψύξης της μηχανής, αν και αυτό είναι το τελευταίο που θα με επηρέαζε.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Παραμένω στην Octavia που και 16 πόντους χαμηλότερη είναι και στρίβεις με λιγότερο φόβο και κανονικότατη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει πίσω και πολύ καλύτερες επιδόσεις και ΚΥΡΙΩΣ το 7άρι DSG, κι όλα αυτά με σχεδόν τα ίδια λεφτά. -
RE: Απόσυρση Ι.Χ. 2009 - 2016
Εννοείται το δεύτερο! Κι εγώ τα λατρεύω τα αυτοκίνητα από μικρό παιδάκι. Όχι όμως για χάρη τους να ρίξουμε το καράβι έξω επειδή προεκλογικά ανακοινώθηκε και άρχισε να εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα-φούσκα, θνησιγενές για όποιον μπορούσε να κρίνει σε κάποιο βάθος τα πράγματα...
Μακάρι να φτιαχτούν άλλες 5 γραμμές μετρό, να απαγορευτεί εντελώς η κίνηση στο κέντρο-κέντρο και να μεγαλώσει ο δακτύλιος άλλο τόσο, μπας και δούμε 'άσπρη' μέρα στο κέντρο της Αθήνας. Εντάξει, όσοι μένουν 'εντός' να εφοδιαστούν με ειδικές κάρτες, τις οποίες θα επιδεικνύουν σε τυχόν έλεγχο και οι οποίες φυσικά θα δικαιολογούν την παρουσία τους στην περιοχή 'από το σπίτι μέχρι τα όρια' και ΟΧΙ 'από το σπίτι προς το κέντρο...'