-
Γιατι με 140? 130 δεν ειναι το οριο στην Εθνικη??
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Γιατι με 140? 130 δεν ειναι το οριο στην Εθνικη??130 + 10% απόκλιση που σου επιτρέπει ο 'νομος' = 143km/h ...το στρογγυλοποιήσαμε στο 140
Θα μου πεις...γιατί όχι 145km/h που είναι η σωστή στρογγυλοποίηση...Ψάχνεις λογική εσύ έτσι? -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Γιατι με 140? 130 δεν ειναι το οριο στην Εθνικη??Υποθέτω επειδή το 140 είναι η ταχύτητα πάνω από την οποία έχεις μεγάλες επιπτώσεις (αν σε γράψουν)
-
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
Θα ήθελα πάντως να δω το συσχετισμό ταχύτητας - ατυχημάτων όπως γίνεται από τον δημιουργό του topic και μάλιστα με στοιχεία, από την Στατιστική Υπηρεσία.
Ωραίο post pipinos!
Σε ότι αφορά αυτό σου το σχόλιο έχω να πω μερικά πράγματα:
- Απ' ότι είχα δει πριν καιρό (έχει τουλάχιστον 4-5 χρόνια), ακόμη και στη Τζουτζία που για όλα φταίει η ταχύτητα, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, η υπερβολική ταχύτητα ήταν 4η σε αιτίες πρόκλησης τροχαίων. Πρώτη ήταν η οδήγηση υπό την επίρρεια αλκοόλ... Αντίστοιχα, η υπερβολική ταχύτητα είναι χαμηλά στις αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων σε όσες στατιστικές έχω δει. Συνήθως στις πρώτες θέσεις φιγουράρουν το αλκοόλ, η κόπωση του οδηγού, κτλ...
- Έχω διαβάσει έρευνες, όπου αναφέρεται ότι έχει παρατηρηθεί θετική συσχέτιση μεταξύ του αριθμού των ατυχημάτων και του ορίου ταχύτητας. Δηλαδή, όταν ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΔΡΟΜΟ αυξάνεται το όριο ταχύτητας, αυξάνονται και τα ατυχήματα. Αλλά παντού υπήρχε το σχόλιο ότι 'Χρειάζονται περισσότερα στοιχεία', ενώ θα πρέπει κι εγώ να σχολιάσω ότι δεν μου φαίνεται παράλογη η αύξηση των ατυχημάτων όταν σ' έναν δρόμο που έχει φτιαχτεί για κίνηση με 120χαω, ξαφνικά το όριο γίνεται 140χαω...
- Επίσης, είχα διαβάσει έρευνα (δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να τα ψάξω όλα αυτά... ) η οποία είχε βρει ότι γενικά οι οδηγοί ΔΕΝ ενδιαφέρονται για τα όρια ταχύτητας. Οι οδηγοί κινούνται με την ταχύτητα που αυτοί θεωρούν λογική και ασφαλή, ανεξαρτήτως του ορίου ταχύτητας. Η έρευνα είχε γίνει στις ΗΠΑ και οι ερευνητές τροποποιούσαν τα όρια ταχύτητας και μετρούσαν την ταχύτητα των αυτοκινήτων. Βρήκαν ότι αυτή παρέμενε σταθερή, ανεξαρτήτως του εάν το όριο ανέβαινε, κατέβαινε ή εξαφανίζονταν τελείως.
Συμπέρασμά μου είναι πάντως ότι η ύπαρξη ορίων ταχύτητας ΔΕΝ είναι επαρκώς τεκμηριωμένη (υπάρχουν πολλά στοιχεία βέβαια) και χρειάζεται κάποιος να ασχοληθεί περισσότερο. Βέβαια, δεν είμαι επιστήμονας και η ενασχόλησή μου με το θέμα ήταν επιφανειακή, οπότε πολύ πιθανό να κάνω λάθος.
Ακόμα και να βάζαμε κόφτη σε χ χιλιόμετρα στα Ι.Χ., στην Ελλάδα ζούμε, θα πηγαίναμε να τους βγάλουμε(όχι όλοι, αλλά αρκετοί) όπως κάνουν τα βαρέα οχήματα(φορτηγά και λεωφορεία με 120-130, ουκ ολίγα), οπότε...πάλι στη συνείδηση του καθενός καταλήγουμε.
Θυμάμαι σχόλιο φορτηγατζή σε προηγούμενο εργοδότη μου. Τα φορτηγά δεν είχαν κόφτη, αλλά το αφεντικό ήταν πολύ αυστηρό με τους οδηγούς και δεν ήθελε με τίποτα να τρέχουν πάνω από 90 (συνήθως τους κόφτες τους έβγαζαν οι οδηγοί σε συνεργασία μ' έναν μηχανικό της εταιρείας). 'Γυρνούσα τις προάλλες από Ηγουμενίτσα με την νταλίκα και ο δρόμος ήταν τελείως άδειος. Μιλάμε κανένα αυτοκίνητο. Οπότε λέω κι εγώ να πατήσω λίγο το γκάζι, να φτάσω σπίτι μια ώρα αρχίτερα... Ε... ένα αυτοκίνητο βρέθηκε, του αφεντικού... ' Σε χρόνο dt είχε χτυπήσει το κινητό του και άκουσε (κυριολεκτικά) τα εξ΄αμάξης...
Kαι γιατί να αγοράζουμε αυτοκίνητα που να έχουν κόφτη στα 140?
Δε θα ήταν καλύτερα να έχουν τόσα άλογα ώστε με το ζόρι να πιάνουν 140?
Και πιο οικονομικά θα ήταν λόγω λιγότερης ιπποδύναμης και πιο ασφαλή λόγω μικρών ταχυτήτων...Κάνεις λάθος και στα δύο σημεία σου:
α) Κατανάλωση: Αυτοκίνητα με αδύναμους κινητήρες καταναλώνουν περισσότερο από αυτοκίνητα με δυνατότερους. Ο κινητήρας πιέζεται πολύ λιγότερο. Παραδείγματα πολλά, αναφέρω 2 δικά μου:
Το δικό μου 206 (1,6 110ps) καταναλώνει λιγότερο απ' ότι 206 1,4 75ps...
Το Picasso που αναλογικά είναι πολύ πιο αδύνατο από το 206 (picasso=1480kg - 127ps, άρα 85.8ps/tn 206= 1025kg - 110 ps, άρα 107,3ps/tn) καταναλώνει περίπου 30% παραπάνω από το 206.Ένα αμάξι που έχει τόσο αδύναμο κινητήρα που με το ζόρι να πιάνει 140 (δηλαδή το 206 μου να είχε 45-50 άλογα) αφενός θα καίει πολύ και αφετέρου στο προσπέρασμα θα είναι κάτι πιο αργό από τη νεκροφόρα που θα σε κουβαλήσει άμα το προσπαθήσεις...
β) Ασφάλεια: Ένα Matiz πιάνει με το ζόρι 140, μία 599 πιάνει 320. Ποιο έχει καλύτερες αναρτήσεις;;; Εντάξει, υπερβάλλω, γιατί μιλάμε για διαφορετική κλάση τιμής. Αλλά αυτό που θέλω να πω είναι όσο μεγαλύτερη η τελική, τόσο πιο εξελιγμένες - ασφαλείς οι αναρτήσεις και γενικότερα τα λοιπά συστήματα του αυτοκινήτου. Επανερχόμενος στο παράδειγμα Matiz - 599 σε ποιο από τα δύο θα προτιμούσες να είσαι μέσα σε περίπτωση ατυχήματος με 60χαω;
-
Καταρχάς δεν είναι είναι ανάγκη να γράφεις ευχαριστώ, εμείς ευχαριστούμε για τα γραφτά σου
Συμφωνώ σχεδόν 100% αλλά έχω και μερικά σχόλια:
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
...
Καταρχάς, θα ήθελα να δω μία πηγή που να αναφέρει πως η ταχύτητα είναι η κύρια υπεύθυνη για τα ατυχήματα. Αντιθέτως, ο κ. Σταθάκης, που είχε ασχοληθεί με το ζήτημα και εντός βουλής, δημοσίως αναφέρει πως το 85% των ατυχημάτων συμβαίνει σε απόσταση < 40 Km από την οικία του οδηγού, άρα εντός πόλεων μιας και το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πληθυσμού κατοικεί σε πόλεις, και με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 90 Km/h. Η απάντηση αυτή είναι φυσιολογική από τη στιγμή που στις πόλεις αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα που το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ακόμα και στα κακά χάλια που βρίσκεται δεν έχει να αντιπαλέψει. Σήματα κρυμμένα από τα δένδρα, διασταυρώσεις με παρκαρισμένα οχήματα που μηδενίζουν την ορατότητα, αυξημένος αριθμός οχημάτων στριμωγμένα σε λίγες λωρίδες και με υψηλές ταχύτητες έστω και αν είναι νόμιμες, μεγάλο αριθμός οδηγών που κινείται σε περιοχές που δε γνωρίζει πιεζόμενος από ντόπιους που τον ωθούν να τρέξει, εκνευρισμός από τα μποτιλιαρίσματα και την γενική οικονομικοκοινωνικοπολιτική κατάσταση κτλ. Αυτά όλα συντελούν στα ατυχήματα και η ταχύτητα, αν και όταν υπάρχει, είναι απλά μια παράπλευρη παράμετρος που τονίζεται κάθε φορά που γίνεται κάποιο περίεργο τροχαίοΊσως ξεχνάς την ελλειπή εκπαίδευση των οδηγών μας. Μακάρι όλοι οι οδηγοί να περνούσαν μια εκπαίδευση τύπου safetrack και μάλιστα να επαναλαμβάνεται άνα π.χ. 5έτια ή 10έτια.
....Αν δε γίνουν κινήσεις για επιστροφή στην επαρχία, αν δε γίνουν κινήσεις για περιορισμό των μετακινήσεων (eGov, ΜΜΜ κτλ), ...
Φυσικά και συμφωνώ και εδώ αλλά θα πρόσθετα πώς οι αναγκαίες μετακινήσεις λογικό είναι να γίνονται με αυτοκίνητα πόλης ή δίτροχα πόλης (αν για κάποιον λόγο δεν βολεύουν επαρκώς τα ΜΜΜ). Εδώ το κράτος δυστυχώς καθόλου δεν βοηθά να έχουμε 2ο αυτοκίνητο ή 2ο μηχανάκι [ένα για ικανό για ταξίδια και ένα για την πόλη]. Καθόλου επίσης δεν βοηθά την χρήση ποδηλάτων
...
Άρα, και οικονομικά και από πλευράς ρύπων, το να μειώσουμε την ταχύτητα στα ταξίδια από 150 σε 120 δε θα ωφελήσει τόσο όσο το να μειώσουμε τις άσκοπες μετακινήσεις και το μποτιλιάρισμα στις πόλεις. Φυσικά, το κράτος, ωφελείται από την κατανάλωση βενζίνης εφόσον πληρώνουμε φόρους και γλυτώνει και από έργα υποδομής στην επαρχία και γι' αυτό **επιθυμεί **όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες να μένουν εντός πόλεων.Συμφωνώ φυσικά και εδώ με μόνη παρατήρηση την χρήση της λέξης 'επιθυμεί' παραπάνω. Νομίζω πως είναι απλά αμέλεια - αδράνεια. Και εδώ κολλάει το παραπάνω σχόλιο μου σχετικά με τα οχήματα πόλης.
Ευχαριστούμε για τα επιχειρήματα.
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Ένα αμάξι που έχει τόσο αδύναμο κινητήρα που με το ζόρι να πιάνει 140 (δηλαδή το 206 μου να είχε 45-50 άλογα) αφενός θα καίει πολύ και αφετέρου στο προσπέρασμα θα είναι κάτι πιο αργό από τη νεκροφόρα που θα σε κουβαλήσει άμα το προσπαθήσεις...μα και η νεκροφόρα 140 θα μπορεί να πιάνει ΜΟΝΟ (λόγω περιορισμών στους ίππους)... όλοι 140...
πλάκα θα είχε... -
Ο χρήστης saxo_1100 έγραψε:
Ένα αμάξι που έχει τόσο αδύναμο κινητήρα που με το ζόρι να πιάνει 140 (δηλαδή το 206 μου να είχε 45-50 άλογα) αφενός θα καίει πολύ και αφετέρου στο προσπέρασμα θα είναι κάτι πιο αργό από τη νεκροφόρα που θα σε κουβαλήσει άμα το προσπαθήσεις...
μα και η νεκροφόρα 140 θα μπορεί να πιάνει ΜΟΝΟ (λόγω περιορισμών στους ίππους)... όλοι 140...
πλάκα θα είχε...Εννοώ όταν ακολουθεί τη νεκρώσιμη πομπή...
-
Έστω ότι πηγαίνω με 140χλμ(έπιασα τελική δηλαδή, αν αυτό ήταν το μέγιστο όριο) και συναντώ αργότερο που πάει με 139χλμ(άντε 135...)... και αλλάζω λωρίδα να τον προσπεράσω(μην με πάει έτσι μέχρι την Κόρινθο...).
Πόση ώρα θα μου πάρει η προσπέραση (εάν ο τύπος δεν μειώσει ταχύτητα για να με 'βοηθήσει') ; -
Ο χρήστης King Alexander έγραψε:
Έστω ότι πηγαίνω με 140χλμ(έπιασα τελική δηλαδή, αν αυτό ήταν το μέγιστο όριο) και συναντώ αργότερο που πάει με 139χλμ(άντε 135...)... και αλλάζω λωρίδα να τον προσπεράσω(μην με πάει έτσι μέχρι την Κόρινθο...).
Πόση ώρα θα μου πάρει η προσπέραση (εάν ο τύπος δεν μειώσει ταχύτητα για να με 'βοηθήσει') ;+1000! Είναι αστείο να μιλάμε για κόφτες σε αυτά τα χιλιόμετρα. Στην Αγγλία που τα λεωφορεία και τα φορτηγά έχουν όλα κόφτη δημιουργούν κυκλοφοριακό πρόβλημα γιατί βγαίνουν να προσπεράσουν ένα ποιο αργό φορτηγό και κάνουν 5 λεπτά καθώς χτυπάνε τον κόφτη τους και δεν μπορούν να περάσουν γρήγορα. Το ίδιο θα γίνει και με τα αυτοκίνητα αν μπει κόφτης. Επίσης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (ατυχήματα κλπ που ΠΡΕΠΕΙ να πας γρήγορα) τι θα κάνεις; Για να μην μιλήσω για το αυτονόητο, ότι η υψηλή ταχύτητα δηλαδή δεν σκοτώνει. Τα οδηγικά λάθη σκοτώνουν.
Markvag: Στα 330+ έχει μετρηθεί η 599.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Markvag: Στα 330+ έχει μετρηθεί η 599.
Κρύβε λόγια...
Σε λίγο καιρό την κόβω με κανέναν κόφτη στα 100...
Παρόμοιες δηλώσεις με αυτά που λέει ο δημιουργός του topic είχε κάνει παλαιότερα και μία επίτροπος πάντως...
-
Και την έφαγε η μαρμάγκα την συγκεκριμένη επίτροπο!
-
Ο χρήστης King Alexander έγραψε:
Έστω ότι πηγαίνω με 140χλμ(έπιασα τελική δηλαδή, αν αυτό ήταν το μέγιστο όριο) και συναντώ αργότερο που πάει με 139χλμ(άντε 135...)... και αλλάζω λωρίδα να τον προσπεράσω(μην με πάει έτσι μέχρι την Κόρινθο...).
Πόση ώρα θα μου πάρει η προσπέραση (εάν ο τύπος δεν μειώσει ταχύτητα για να με 'βοηθήσει') ;Θές τώρα απάντηση σ΄ αυτό ή ήταν απλά μια ακόμα ειρωνεία;
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Γιατι με 140? 130 δεν ειναι το οριο στην Εθνικη??
130 + 10% απόκλιση που σου επιτρέπει ο 'νομος' = 143km/h ...το στρογγυλοποιήσαμε στο 140
Θα μου πεις...γιατί όχι 145km/h που είναι η σωστή στρογγυλοποίηση...Ψάχνεις λογική εσύ έτσι?Αυτός ο υπολογισμός της απόκλισης δεν ισχύει εδώ και δύο χρόνια. Ρίξτε μια ματιά στον κοκ! Απλώς για τις εθνικές οδούς 130+20 = 150, έχεις πρόστιμο 40 ευρώ μόνο. Για ταχείας κυκλοφορίας 110+20 =130 και για το υπόλοιπο δίκτυο 90+20 =110. Γενικά όριο +20 = 40 ευρώ, όριο +30 = 100 ευρώ και 5 πόντοι και πάνω από αυτό 2 μήνες χωρίς δίπλωμα και 350 ευρώ. Το +30 δεν ισχύει για τα ανώτατα όρια, δηλ, υπάρχει πλαφόν στα 150, 130, 110 για κάθε τύπο δρόμου αντίστοιχα. Όλα αυτά στο μισό αν πληρώσεις σε 10 μέρες.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
.....Επίσης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (ατυχήματα κλπ που ΠΡΕΠΕΙ να πας γρήγορα) τι θα κάνεις;...Μα 140 ΕΙΝΑΙ γρήγορα.... ίσως όχι αρκετά γρήγορα αλλά μην το απαξιώνουμε...
Πριν κάμποσα χρόνια όταν πήρα το δίπλωμα ο πατέρας μου προκειμένου να μου επιτρέψει να παίρνω αυτοκίνητο με είχε βάλει να του υποσχεθώ ότι δεν θα ξεπερνούσα τα 100. Τότε αυτό ήταν το όριο, τα 110 ήταν σούπερ ταχύτητα.... που για να την πιάσεις ήθελες και 20''! Θυμάμαι μεγαλώνοντας να ταξιδεύω με 110! Θυμάμαι όταν οδήγησα σε Ιταλία και Γερμανία με 140.... τρελλάθηκα από την ταχύτητα!
Τώρα τα 100 κρατιόμαστε να μην την ξεπεράσουμε σε λεωφόρο μέσα στην πόλη... Τα 140 τα έχουμε για πλάκα και τα μπορούμε ακόμα και με Matiz. Κι όμως δεν έπαψε να είναι υψηλή ταχύτητα απλά έχουν βελτιωθεί τα γκάζια, τα φρένα, η αεροδυναμική και σε κάποιες περιπτώσεις οι δρόμοι. Καθώς όμως τα αυτοκίνητα έχουν υπερδιπλασιαστεί (ή τριπλασιαστεί ή...) ο κίνδυνος δεν ξέρω πόσο έχει λιγοστέψει....
Πάντως τα 140 σε αυτοκινητόδρομο είναι μια βολική ταχύτητα που συνδυάζει λογική οικονομία με λογικό χρόνο διάσχισης και λογικό ρυθμό αλλαγής άποψης από τα παράθυρα ώστε να μην σε παίρνει ο ύπνος....Στην Ιαπωνία κάποια στιγμή είχαν φτιάξει και όριο ιπποδύναμης, νομίζω 267 άλογα.
-
Δεν ήταν ειρωνία. Υπερέβαλα για να δείξω ότι υπάρχουν και πρακτικά προβλήματα(και οι συμφορουμίτες είπαν αρκετά, όταν δεν ειρωνεύονταν).
Φυσικά, αν αποδεχόμασταν όλοι το όριο που προτείνεις, μάλλον -αργά ή γρήγορα- θα συμβιβαζόμασταν και με την ιδέα να πάμε λιγουλάκι πιο αργά, αν πέφταμε σε αργότερο αυτοκίνητο ή θα εξοικιωνόμασταν στην ιδέα να μας παίρνει περισσότερη ώρα η προσπέραση.Είναι αυτονόητο ότι στις ίδιες συνθήκες, ένα αυτοκίνητο που κινείται με 70χλμ και ένα που κινείται με 100χλμ, το πρώτο αυτοκίνητο θα αποφύγει ευκολότερα ένα ξαφνικό ενδεχόμενο ατύχημα και άσε τους 'με-λένε-χερά' να νομίζουν το αντίθετο.
Η ταχύτητα φυσικά και μειώνει τις πιθανότητες αντίδρασης σε απρόβλεπτες καταστάσεις, δεν αντιλέγω(δεν φταίνε ΠΑΝΤΑ οι κακοί δρόμοι και η έλλειψη φωτισμού). -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Και την έφαγε η μαρμάγκα την συγκεκριμένη επίτροπο!Δεν νομίζω όμως να έφταιγε η συγκεκριμένη πρόταση...
@onyx: Θυμάμαι ένα βιβλίο του Τσιφόρου (Μίλων Φιρίκης => ) όπου μιλούσε για ένα αυτοκίνητο που πήγαινε με ιλλιγγιώση ταχύτητα, την οποία έγραφε λίγο πιο κάτω: 90χαω... Και φυσικά, λόγω της εξαιρετικά τεράστιας αυτής ταχύτητας έφυγε και σκοτώθηκε... (δεκαετία 60...)
είσαι πολύ μεγάλος...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
.....Επίσης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (ατυχήματα κλπ που ΠΡΕΠΕΙ να πας γρήγορα) τι θα κάνεις;...
Μα 140 ΕΙΝΑΙ γρήγορα.... ίσως όχι αρκετά γρήγορα αλλά μην το απαξιώνουμε...
Πριν κάμποσα χρόνια όταν πήρα το δίπλωμα ο πατέρας μου προκειμένου να μου επιτρέψει να παίρνω αυτοκίνητο με είχε βάλει να του υποσχεθώ ότι δεν θα ξεπερνούσα τα 100. Τότε αυτό ήταν το όριο, τα 110 ήταν σούπερ ταχύτητα.... που για να την πιάσεις ήθελες και 20''! Θυμάμαι μεγαλώνοντας να ταξιδεύω με 110! Θυμάμαι όταν οδήγησα σε Ιταλία και Γερμανία με 140.... τρελλάθηκα από την ταχύτητα!
Τώρα τα 100 κρατιόμαστε να μην την ξεπεράσουμε σε λεωφόρο μέσα στην πόλη... Τα 140 τα έχουμε για πλάκα και τα μπορούμε ακόμα και με Matiz. Κι όμως δεν έπαψε να είναι υψηλή ταχύτητα απλά έχουν βελτιωθεί τα γκάζια, τα φρένα, η αεροδυναμική και σε κάποιες περιπτώσεις οι δρόμοι. Καθώς όμως τα αυτοκίνητα έχουν υπερδιπλασιαστεί (ή τριπλασιαστεί ή...) ο κίνδυνος δεν ξέρω πόσο έχει λιγοστέψει....
Πάντως τα 140 σε αυτοκινητόδρομο είναι μια βολική ταχύτητα που συνδυάζει λογική οικονομία με λογικό χρόνο διάσχισης και λογικό ρυθμό αλλαγής άποψης από τα παράθυρα ώστε να μην σε παίρνει ο ύπνος....Στην Ιαπωνία κάποια στιγμή είχαν φτιάξει και όριο ιπποδύναμης, νομίζω 267 άλογα.
Το τί ίσχυε πριν 30 χρόνια με τα αυτοκίνητα του τότε και τους δρόμους του τότε δεν νομίζω ότι είναι σχετικό σήμερα. Σου εύχομαι να μην πάθει ποτέ κακό κανεις κοντινός σου αλλά ακόμα και αν αυτό συμβει και πρέπει να φτάσεις σε νοσοκομείο μέσω εθνικής να μπορείς πας πάνω από 140 (με ασφάλεια πάντα).
Το όριο ιπποδύναμης στην Ιαπωνία ήταν 280 αλλά πλέον το καταστρατηγούνε όλοι.
-
Kαι στο φιναλε, ζουμε στον 'κοσμο της ταχυτητας'. Ο ανθρωπος προσπαθει σε ολους τους τομεις να κανει τα πραγματα πιο γρηγορα. Γρηγοροι δρομοι κλειστης κυκλοφοριας φτιαχνονται για να αυξηθει η ταχυτητα μιας διαδρομης. Οταν οι προυποθεσεις ασφαλειας υπαρχουν θα πρεπει η ταχυτητα να αυξανεται. Απλα πραγματα. Και στα 140 km/h τη νυχτα θα χτυπησεις μια μαυρη γατα που θα εχει την ατυχια να διασχισει ενα αυτοκινητοδρομο, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι ειναι μια υπερηχητικη ταχυτητα που θα πρεπει να νιωθουμε και ενοχες κιολας που την πιανουμε. Οταν οι σουπερ δυσκοιλιοι και ψυχροι γερμανοι εχουν τοσα χρονια τις Autobahn διχως ορια (οχι παντου, ΟΚ αλλα καπου τελος παντων) αυτο σημαινει πως τεχνικα ειναι εφικτοτατο. Οι δρομοι μας εχουν βελτιωθει καμποσο και το 130 θα επρεπε σε πολλα σημεια να ειναι συνιστωμενη και οχι μεγιστη ταχυτητα. Οχι παντου σιγουρα, αλλα σε παρα πολλα σημεια κλειστου αυτοκινητοδρομου στη χωρα μας πλεον μπορουμε να παμε αρκετα πιο γρηγορα με ασφαλεια, τουλαχιστον στο στεγνο, γιατι στο βρεγμενο και το 130 μπορει να ειναι πολυ σε καποιες περιπτωσεις ακομα και σε καινουρια κομματια Ε.Ο.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μα 140 ΕΙΝΑΙ γρήγορα.... ίσως όχι αρκετά γρήγορα αλλά μην το απαξιώνουμε...Το τί ίσχυε πριν 30 χρόνια με τα αυτοκίνητα του τότε και τους δρόμους του τότε δεν νομίζω ότι είναι σχετικό σήμερα...
Ναι, τα αυτοκίνητα είναι ισχυρότερα και με καλύτερα φρένα και αναρτήσεις και βελτιώθηκε η ποιότητα κύλισης έτσι ώστε κάθε σούπερ μίνι να κάνει ξεκούραστα ταξίδια ακόμα και σε ταχύτητες παράνομες. Όμως είναι και βαρύτερα και οι νόμοι της φύσης δεν άλλαξαν....
Επίσης έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αυτοκινήτων. Και καθώς η οδηγική παιδεία ή ικανότητα των οδηγών όσο και οι δρόμοι (στο μεγαλύτερο μέρος τους) δεν έχουν υποστεί βελτίωση το μόνο που κάνει τη διαφορά είναι οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι και τα αστεράκια ασφαλείας... Και αν δεν είχαμε την κατασκευή διαχωριστικού διαζώματος σε μεγάλο μέρος του δικτύου αναρωτιέμαι και αμφιβάλλω αν με τα προηγούμενα θα είχαμε τη μείωση θανάτων που έχουμε πετύχει για να μιλάμε για βελτίωση της ασφάλειας.Να υπενθυμίσω (το έχω πει και πιο πριν στο θέμα νομίζω) ότι είμαι εναντίον τυχόν περιορισμού στα 140 καθώς και πολλών άτοπων ορίων ταχύτητας. Δεν προτείνω λοιπόν ούτε το 100 σαν όριο ούτε το 140 σαν περιορισμό. Απλά καλό είναι να μην ξεχνάμε το κοντινό παρελθόν μας!! Και επίσης να θυμόμαστε ότι η αύξηση της ταχύτητας κατά 5-10χλμ εμπεριέχει μεγάλη αύξηση της κινητικής ενέργειας που αν κάτι πάει λάθος θα πρέπει κάπου να εκτονωθεί.... Η 'επικίνδυνη ταχύτητα' δεν αντιστοιχεί σε έναν αριθμό και όντως το να πας 160 ή και 200 με ένα καλοτάξιδο αυτοκίνητο σε έναν σύγχρονο, κλειστό (πραγματικά κλειστό, που δεν έχουμε, ας μην ξεχνάμε ότι και στην Εγνατία βγαίνουν αρκούδες....) αυτοκινητόδρομο μπορεί να μην είναι επικίνδυνο αλλά η έννοια του κινδύνου είναι και σχετική. Πχ λιγότερο επικίνδυνο από τον επαρχιακό με 100. Αλλά περισσότερο επικίνδυνο από τον ίδιο καλό δρόμο με 140. Θέλει προσοχή λοιπόν στο όριο κινδύνου που θέτουμε, δεν θέλουμε να φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε με τα αυτοκίνητά μας γιατί πάντα υπάρχει κίνδυνος. Μερικές φορές ακόμα και τα 20χλμ (πχ σε πάγο) μπορεί να είναι υπερβολική και πραγματικά επικίνδυνη ταχύτητα (για όποιον σκέφτεται ότι με 20χλμ και σε δέντρο να πέσω δεν θα πάθω τίποτα να του υπενθυμίσω ότι υπάρχουν και οι γκρεμοί....)!
Ούτε όμως και να θεωρούμε ότι όλοι οι συμπολίτες μας διαθέτουν/με όχημα, παιδεία, γνώσεις και ικανότητες για σωστή επιλογή ταχύτητας ανάλογα με τις συνθήκες. Και με μερικούς από αυτούς ακόμα και με τα όρια όταν πάνε δεν θέλω να οδηγώ στον ίδιο δρόμο... φαντάσου να τα απελευθερώσουμε...
Πάντως σε κάτι αγροτικά υπερυψωμένα, με 180-200 άλογα και σούστες ίσως καλό θα ήταν να τους έβαζαν κανέναν κόφτη στα 140... έχω δει τέτοια να κάνουν προσπεράσεις θανατηφόρες πηγαίνοντας ίσως και με 170 σε απλό επαρχιακό δρόμο... φορτωμένα (2,5+ τόνοι με τι λάστιχα και τί φρένα...) ή ξεφόρτωτα (που σε κάθε ανωμαλία ο πίσω άξονας απογειώνεται....) -
Νομίζω πως τα πράγματα είναι πολύ απλά..
Στους δρόμους κινούνται διάφορες κατηγορίες οδηγών.Μεταξύ αυτών υπάρχει η κατηγορία
των συντηρητικών οδηγών όπως και αυτού που ξεκίνησε αυτό το topic.Αυτοί λοιπόν οι οδηγοί
κινούνται μονίμως αργά (οι ασυνείδητοι αριστερά, οι ευσυνείδητοι στη μεσαία ή δεξιά). Θεωρούν
de facto ότι ΟΛΟΙ οι οδηγοί που κινούνται με πάνω από 120 είναι επικίνδυνοι και πως η ταχύτητα
και μόνο αυτή φταίει για όλα τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους.
Προσωπικά αδυνατώ να σεβαστώ σχεδόν το σύνολο των γελοίων ορίων που έχει επιβάλλει
το κράτος.Τηρώ όμως ΠΑΝΤΑ τις αποστάσεις ασφαλείας, δεν το παίζω εξυπνάκιας με σφήνες
διπλοσειρές και τέτοιες κουτοπονηριές και πάω πάντα δεξιά όταν θέλω να κινηθώ αργά.
Απο κει και μετά φίλε DANAOS_master κάθε δημόσια τοποθέτησή σου που προβλέπει
επιβολή των απόψεών σου με σχεδόν χουντικό τρόπο θα βρίσκει εμένα και οδηγούς σαν εμένα
απέναντί σου
Απαγορεύονται όλα τα αυτοκίνητα με τελική > 140 χαω!