-
Με την έλευση του Porsche Doppelkupplung (PDK), όλοι μίλησαν για ένα φοβερό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με απίστευτα γρήγορες αλλαγές, ιδανικές σχέσεις μετάδοσης (με 6η τελική, και 7η overdrive), πολύ αγωνιστική αίσθηση(για κάποιους όμως, λάθος εργονομία στο τιμόνι), ακόμα και βελτιωμένη κατανάλωση.
Το κιβώτιο αναμφίβολα είναι κορυφαίο.
Εσείς όμως, θεωρείτε ότι η αυθεντική σχέση οδηγού-αυτοκινήτου είναι αποκλειστικά χειροκίνητη-εξατάχυτη?
-
Με την έλευση του Porsche Doppelkupplung (PDK), όλοι μίλησαν για ένα φοβερό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με απίστευτα γρήγορες αλλαγές, ιδανικές σχέσεις μετάδοσης (με 6η τελική, και 7η overdrive), πολύ αγωνιστική αίσθηση(για κάποιους όμως, λάθος εργονομία στο τιμόνι), ακόμα και βελτιωμένη κατανάλωση.
Το κιβώτιο αναμφίβολα είναι κορυφαίο.
Εσείς όμως, θεωρείτε ότι η αυθεντική σχέση οδηγού-αυτοκινήτου είναι αποκλειστικά χειροκίνητη-εξατάχυτη?
-
Με την έλευση του Porsche Doppelkupplung (PDK), όλοι μίλησαν για ένα φοβερό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με απίστευτα γρήγορες αλλαγές, ιδανικές σχέσεις μετάδοσης (με 6η τελική, και 7η overdrive), πολύ αγωνιστική αίσθηση(για κάποιους όμως, λάθος εργονομία στο τιμόνι), ακόμα και βελτιωμένη κατανάλωση.
Το κιβώτιο αναμφίβολα είναι κορυφαίο.
Εσείς όμως, θεωρείτε ότι η αυθεντική σχέση οδηγού-αυτοκινήτου είναι αποκλειστικά χειροκίνητη-εξατάχυτη?
-
Κλασσικά, συντηρητικά, παραδοσιακά και χωρίς αιδώ ένα τέτοιο :
Όλα τα άλλα (πέρα από χρόνους και ευκολία, σαν αίσθηση) γυροφέρνουν αυτήν την κατάσταση :
(Ειδικά τα μοχλουδάκια στο τιμόνι της Πόρσε πρέπει να είναι μεγάλη 'πατάτα'. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει αλλά δεν έχω διαβάσει ούτε μία κουβέντα όχι για το ότι είναι 'καλά' αλλά για το ότι είναι απλώς 'ανεκτά'. Στο επόμενο φειςλιφτ μάλλον θα δούμε και αυτάκια. Θέλανε να πρωτοτυπήσουν προς το παρόν... )
-
Εννοείται το PDK.
Αλλαγές στιγμιαίες, προστασία του κινητήρα από κακή χρήση, 6+1 ταχύτητες και για οικονομία χωρίς να επηρεάζονται οι επιδόσεις, αγχολυτικό, οικονομικό μακροπρόθεσμα (λιγότεροι κατεστραμμένοι συμπλέκτες) και αν το θέλεις πλήρως αυτόματη λειτουργία.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Κλασσικά, συντηρητικά, παραδοσιακά και χωρίς αιδώ ένα τέτοιο :Όλα τα άλλα (πέρα από χρόνους και ευκολία, σαν αίσθηση) γυροφέρνουν αυτήν την κατάσταση :
(Ειδικά τα μοχλουδάκια στο τιμόνι της Πόρσε πρέπει να είναι μεγάλη 'πατάτα'. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει αλλά δεν έχω διαβάσει ούτε μία κουβέντα όχι για το ότι είναι 'καλά' αλλά για το ότι είναι απλώς 'ανεκτά'. Στο επόμενο φειςλιφτ μάλλον θα δούμε και αυτάκια. Θέλανε να πρωτοτυπήσουν προς το παρόν... )
+1
Eιχα την τυχη να δοκιμασω καποια μοντελα της Porsche, με τελευταια την 997S.
Νομιζω οτι και το καλυτερο ημιαυτοματο/διπλου συμπλεκτη στην αγορα να βγαλει, (αν δεν ειναι ηδη το PDK...) θα προκειται για ενα χειριστηριο (παραφωνια) που παρεμβαινει με
εντονο και αφαιρετικο τροπο στην συνολικη τελεια αισθηση των υπολοιπων που
χρησιμοποιουνται και αποτελουν την προεκταση των ακρων του οδηγου.
Τα PDK δυστυχως τα δοκιμασα (τα κουμπακια μονο!) σε εκθεσιακο και απογοητευτικα
απο την επιλογη των κουμπιων στο τιμονι τυπου σπαζοκεφαλια...
Ισως με νεου και πιο εργονομικου τυπου αυτακια να αναθεωρησω, αν και παλι
χανεται η ικανοποιηση που προσφερει ενα πολυ καλο χειροκινητο οπως αυτα των προσφατων μοντελων της Porsche.
Οσο για την επισημανση απο φιλο περι 'ανακατεματος σουπας'..., καμμια σχεση. -
---Με τι μετάδοση θα προτιμούσατε την Porsche (cayman S,carrera S) σας?---
να ένα poll που ακουμπάει τη μέση νοικοκυρά και το μεροκαματιάρη...
-
Ο χρήστης saxo_1100 έγραψε:
---Με τι μετάδοση θα προτιμούσατε την Porsche (cayman S,carrera S) σας?---να ένα poll που ακουμπάει τη μέση νοικοκυρά και το μεροκαματιάρη...
Tωρα με τις μειωσεις τους ακουμπαει ολους...
Ειπαμε, η κριση θελει καλοπεραση. -
Άσε που τελευταία βλέπω στην Αθήνα περισσότερες Καγιεν και Μποξστερ παρά Γκόλφ !
-
Φυσικα και μηχανικο κιβωτιο, για την αισθηση και τον απολυτο ελεγχο!
Καλα και υπερσυγχρονα τα PDK, DKG και ΣΙΑ, αλλα νιωθεις οτι κατι σου λειπει... Το μονο προτερημα τους ειναι οτι μπορεις να πετυχεις τις επιδοσεις του κατασκευαστη οποτε θες, σε οποιεσδηποτε συνθηκες.
Με το χειροκινητο για να πετυχεις το 0-100, 0-200 του κατασκευαστη πρεπει να δυαλισεις το κιβωτιο, αλλα ειπαμε η αισθηση ολες τις αλλες στιγμες ειναι ανωτερη των αυτοματων! -
Luis le chef
Μαρέσει να ανακατεύω τη φασολάδα!
Μαρέσει να γεμίζω τη δευτέρα με την παραμικρή ευκαιρία!
Μαρέσει που το αριστερό μου πόδι δεν παραπονέθηκε ποτέ!
Μαρέσει που δεν το πήρα σε αυτόματο! -
Eχω οδηγησει Πορσε με το PDK και προτιμω τον συμπλεκτη γιατι απλα υπαρχει μεγαλυτερη απολαυση στην αυτοκινηση αν αλλαζεις μονος σου τις ταχυτητες οταν το θελεις εσύ και ελεγχεις και το ξεκινημα με τον συμπλεκτη. Παλια ειχα ενα Ρενω με πολυ βαρυ συμπλεκτη φυσικα εχω ταλαιπωρηθει πολυ με τετοια αυτοκινητα αλλα τα τελευταια χρονια που οι συμπλεκτες ειναι μαλακοι και οι μοχλοι των ταχυτητων κουμπωνουν ευκολα δεν βλεπω τον λογο καποιος να πεταξει τοσα λεφτα στο PDK για να εχει το ενα ποδι να μην κανει τιποτα.
-
Αναρωτιέμαι, υπάρχει κάποιος στο forum που οδηγούσε συστηματικά αυτοκίνητα και με χειροκίνητο και με αυτόματο κιβώτιο και να προτιμά, σε καινούργιο αγορά αυτοκινήτου, χειροκίνητο κιβώτιο; Εγώ πάντως, όχι.
-
PDK φυσικά...ακόμα και Tiptronic προτιμώ από το χειροκίνητο.
Ο χρήστης dapost έγραψε:
Αναρωτιέμαι, υπάρχει κάποιος στο forum που οδηγούσε συστηματικά αυτοκίνητα και με χειροκίνητο και με αυτόματο κιβώτιο και να προτιμά, σε καινούργιο αγορά αυτοκινήτου, χειροκίνητο κιβώτιο; Εγώ πάντως, όχι.Εγώ και πλέον ΔΕΝ ξαναγοράζω χειροκίνητο (μαζί σου είμαι)! Συμφωνώ ότι το χειροκίνητο προσφέρει άλλη χαρά, αλλά ΜΟΝΟ σε ένα 5% (και πολύ λέω) της οδήγησης (σε πίστα ή σε κάποιο στροφιλίκι), στο υπόλοιπο 95% του χρόνου οδήγησης είναι κουραστικό, άβολο και δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό. Καθαρά προσωπική γνώμη...μην πέσετε να με φάτε!!
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Μετά από αρκετά χιλιόμετρα με Carrera 2 PDK κατέληξα όπως και μετά από συζήτηση με αρκετούς κατόχους Porsche ότι είναι καλό αλλά το παλιό tiptronic πολύ καλύτερο.Κανένα ημιαυτόματο δεν μπορεί να δουλέψει ομαλά σαν τον μετατροπέα ροπής.
Για το μηχανικό σασμάν ούτε λόγος.Δεν βρίσκω κανένα λόγο ν ανακατεύω την σούπα.+100000 με εβγαλες απο τον κοπο να τα γραφω!
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Μετά από 1.000.000 χλμ με χειροκίνητα κιβώτια και 300.000 χλμ με αυτόματα και ημιαυτόματα ότι έχει τρία πεντάλ στα πόδια για μένα δεν υπάρχει.Ούτε τζάμπα δεν δέχομαι χειροκίνητο..δεν πα να είναι και GT 2...+100000 Για αλλη μια φορα με εκφραζεις απολυτα! ( Δεν εχω κανει φυσικα εγω τοσα πολλα χιλιομετρα οσο εσυ αλλα η ιδεα ειναι η ιδια )
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Όλα τα άλλα (πέρα από χρόνους και ευκολία, σαν αίσθηση) γυροφέρνουν αυτήν την κατάσταση :Εμένα πάντως το PDK και τα αντίστοιχα μου φέρνουν περισσότερο προς αυτό:
Εννοείται το PDK.
Αλλαγές στιγμιαίες, προστασία του κινητήρα από κακή χρήση, 6+1 ταχύτητες και για οικονομία χωρίς να επηρεάζονται οι επιδόσεις, αγχολυτικό, οικονομικό μακροπρόθεσμα (λιγότεροι κατεστραμμένοι συμπλέκτες) και αν το θέλεις πλήρως αυτόματη λειτουργία.
Ακριβώς
Αναρωτιέμαι, υπάρχει κάποιος στο forum που οδηγούσε συστηματικά αυτοκίνητα και με χειροκίνητο και με αυτόματο κιβώτιο και να προτιμά, σε καινούργιο αγορά αυτοκινήτου, χειροκίνητο
κιβώτιο; Εγώ πάντως, όχι.Δεν το συζητάμε, η ύπαρξη dual clutch κιβωτίου ήταν από τις αιτίες της αγοράς του νέου μου αυτοκινήτου
Και επίσης δεν το συζητάμε, η χρήση των paddles σε ορεινό στροφιλίκι ήταν Α-Π-Ο-Λ-Α-Υ-Σ-Η.
τα τελευταια χρονια που οι συμπλεκτες ειναι μαλακοι και οι μοχλοι των ταχυτητων κουμπωνουν ευκολα δεν βλεπω τον λογο καποιος να πεταξει τοσα λεφτα στο PDK για να εχει το ενα ποδι να μην κανει τιποτα.
Δεν είμαστε στο γυμναστήριο ρε συ. Αν θέλεις να συμμετέχει όλο σου το σώμα πάρε μηχανή
Εξάλλου η απάντηση στο παραπάνω είναι: Left Foot Braking (αν και 'μπερδεύει' όλα τα dual clutch κιβώτια, οπότε το λέω ως πλάκα περισσότερο)
Οι οδηγοί της F1 και του WRC μάλλον διαφωνούν πάντως με κάποιους από τους παραπάνω...
Της Porsche τα αυτάκια τα έκαναν έτσι νομίζω για συμβατότητα με το Tiptronic...
EDIT:
@sv2: έλεος με τους μετατροπείς ροπής έχεις το καλύτερο σειριακό, δεν το θέλεις, δοκιμάζεις το καλύτερο dual clutch, εκεί εσύ
-
PDK εννοείται, αν είχε και σωστά αυτάκια
-
Για πιο λόγο είναι πιο οικονομικό είναι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ???
Το έχεις πληρώσει παραπάνω από 2000+ ευρώ ( DSG ) έως 5-6 χιλιάρικα ( Πόρσε, BMW ), σου καίει 0.3 λίτρα λιγότερα μεν στα 100 χλμ και φυσικά κάθε 80.000+- χλμ θέλεις τη συντήρηση του της τάξης των 400+ ευρώ για το dsg (το κόστος για το pdk είναι προφανές ότι θα ξεπερνά το χιλιάρικο), οπότε για ποια οικονομία μιλάμε? Επίσης σε περίπτωση ενδεχόμενης βλάβης σχεδόν όλα τα σύγχρονα κιβώτια ΔΕΝ επισκευάζονται (τουλάχιστον επισήμως) οπότε εκεί θα μιλάμε για κλάμα οδυνηρό ...
Η 'προστασία του κινητήρα' από το κιβώτιο που αναφέρθηκε από κάποιο φίλο, προφανώς οδηγεί και σε 'περιορισμό παιχνιδιών'. Π.χ. (και όχι μοναδικό) απώλειας πρόσφυσης με κατέβασμα. Το κιβώτιο της Μ3 διαθέτει 'προστασία' για αυτό το θέμα οπότε ξεχάστε τα κωλίδια με αυτόν τον τρόπο. Περιοριστείτε στους υπόλοιπους!
Το left foot braking είναι όνειρο θερινής νυκτός στα περισσότερα αυτόματα κιβώτια. Στα χειροκίνητα είναι καθημερινότητα. Επίσης υπάρχει και το 'μύτη τακούνι' στα χειροκίνητα που νομίζω ότι είναι κάτι που είναι πολύ ενδιαφέρον να το μάθει κάποιος στην 'Αγνή' του μορφή.
Το ότι στην F1 και στο WRC κυκλοφορούν τέτοια κιβώτια δεν έχει να πει και πολλά στην καθημερινότητα και στην σπορ οδήγηση ενός ερασιτέχνη στον ελεύθερο χρόνο του. Αφενός εκεί παίζουν με εκατοστά και αφετέρου αν έπρεπε να υιοθετούμε κάθε 'συνήθεια' αγωνιστική θα έπρεπε να κυκλοφορούμε με σλικ ή τρακτερωτά λάστιχα, να είχαμε ρυθμιζόμενες πτέρυγες, να παίρναμε τηλ το βενζινά ότι πλησιάζαμε για να είχε έτοιμη την αντλία, ο συνοδηγός να μας 'διαβάζει' την επόμενη στροφή κ.α. (αστειεύομαι !) Επίσης ένα μέρος είναι και 'διαφήμιση' . Με ποιο θράσος θα ζητούσε η Πόρσε 5-6 χιλιάρικα για το pdk (ή τα τριπλάσια η Φεράρι) ?? Τώρα όμως τα ζητάει και στην ερώτηση του υποψήφιου αγοραστή 'γιατί κοστίζει τόσο?' ,η απάντηση του πωλητή είναι αβίαστη 'δείτε Φόρμουλα 1 την Κυριακή και θα δείτε ότι τέτοια κιβώτια έχουν. Για αυτό είναι ακριβά.'. Άλλωστε ΔΕΝ τίθεται θέμα ασφάλειας από το χειροκίνητο/αυτόματο κιβώτιο οπότε η όποια 'πρόοδος' στους αγώνες στα κιβώτια για μένα είναι κενό γράμμα αφού το χειροκίνητο είναι η 'επαφή' μου με το κινητήρα. Και στο χέρι και στο πόδι. Έτσι όπως το πάμε ας κάνουμε τον εξής συλλογισμό: τώρα τα υπερξελιγμένα αυτόματα κιβώτια, ακολούθως το ενεργητικό cruise control (κρατάει σταθερή απόσταση. Υπάρχει ήδη), πιο μετά παρακολούθηση των γραμμών και των ορίων ταχύτητας των πινακίδων και ανάλογη ρύθμιση της πορείας (ένα μέρος υπάρχει ήδη και αυτό), τελευταίο στάδιο η τοποθέτηση του στίγματος gps του προορισμού και μετά αραλικί και φραπέ.
Θα 'κλέψω' και θα παραφράσω λίγο μια φράση από ένα περιοδικό. Τα αυτόματα (και τα διπλού συμπλέκτη που συζητάμε) είναι σαν λέει κάποιος 'μου αρέσει το σέξ με τη γυναίκα μου αλλά επειδή βαριέμαι μερικές στάσεις βάζω τον κηπουρό και τις κάνει' ή 'μου αρέσει το σεξ αλλά ιδρώνω και για αυτό δεν το κάνω' !
Extremely boring :
Αρχίζει και αποκτά ενδιαφέρον το θέμα :
Εδώ όμως έχουμε κανονικό show :
Δεν βλέπω τον Αρούλη να 'δυσκολεύεται' από το χειροκίνητο :
(Σημ. όλα τα προηγούμενα έχουν ανάλαφρο τόνο! Σαφώς το Pdk και όλα τα ανάλογα είναι state of the art, απλά νομίζω ότι κάτι μου 'αφαιρούν'. Ίσως αρκετά χρόνια αργότερα να αναθεωρήσω αλλά προς το παρόν εκτός από την πιταρισμένη Σταδίου προς το παρόν δεν τα έχω μνημονεύσει ούτε μία φορά ! )
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
@sv2: έλεος με τους μετατροπείς ροπής έχεις το καλύτερο σειριακό, δεν το θέλεις, δοκιμάζεις το καλύτερο dual clutch, εκεί εσύ
Το γράφεις από προσωπική εμπειρία ή από άρθρα και δημοσιεύματα που έχεις διαβάσει ?
Είναι προφανές πως τα λέω με διάθεση πλάκας. Και εννοείται πως δεν έχω άποψη για το ποιό είναι το καλύτερο σειριακό. Αλλά ξέρω σίγουρα, έχοντας οδηγήσει για αρκετά χλμ. και χειροκίνητο (ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν), και σειριακό στη μηχανή μου (ΟΚ δε συγκρίνεται άμεσα αλλά η ιδέα είναι παρόμοια), και αυτόματο σε όλες τις συνθήκες κίνησης (όχι στην Ελλάδα) και τώρα τελευταία που οδηγώ dual clutch, πως το τελευταίο υπερέχει όλων αυτών διότι μπορείς να το δουλεύεις και σαν αυτόματο (και δε βλέπω και κάποια σημαντική διαφορά με τα μετατροπέα ροπής ως προς αυτό, δηλαδή γιατί δεν σου άρεσε το PDK σαν αυτόματο και προτιμάς το Tiptronic ? είναι μόνο θέμα 'seamless' αλλαγών ?) αλλά αν θέλεις να το πας σαν χειροκίνητο, πάει μια χαρά
Ενδεχομένως αν είχα 60-80 κιλά ροπής να έλεγα άλλα αλλά με τα τωρινά 37 και με τα προηγούμενα 21 το αυτόματο είναι τελείως λάθος ΙΜΗΟ.
Σε κάθε περίπτωση, γούστα είναι αυτά και επίσης θέμα 'φακέλλου χρήσης'. Δυσκολεύομαι να πιστέψω πως ένα αυτόματο είναι προτιμητέο σε σχέση ακόμα και με ένα χειροκίνητο σε μία ορεινή διαδρομή ή στην πίστα, ενώ το αντίθετο θα ισχύει μέσα στην πόλη ή σε ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Ε, τα dual clutch είναι ένας άριστος συμβιβασμός.
Μηχανικό κιβώτιο vs PDK. Ψηφίστε!!