Ναι αυτό ισχύει δλδ. ότι η μέγιστη επιτάχυνση για δεδομένη σχέση μετάδοσης είναι στο peak torque... και αποδεικνύεται εύκολα...
P = torquerpmσταθερά
P = Fv = mγ*v
άρα γ = (torquerpmσταθερά)/m*v, αλλά η ταχύτητα v μπορεί να φύγει αφού στην ουσία είναι στροφές επί το λόγο σχέσης μετάδοσης, οπότε η επιτάχυνση γ είναι μια σταθερά επί ροπή... και γ max όταν torque max...
Aκόμα και τότε όμως είναι μια πληροφορία άχρηστη... ωραία το ξέραμε ότι σε λιγότερα χιλιόμετρα (το μέγιστο ροπής είναι σε χαμηλότερες στροφές από το μέγιστο ισχύος) επιταχύνουμε δυνατότερα so what?
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
GP Abarth
50-80 με 3η σε 3.1, αναμενόμενο αφού οι στροφές είναι μεταξύ 2700-4300 και peak torque 3000
80-110 με 3η σε 3.8, στροφές μεταξύ 4300-6000 και peak power 5500, αναμενόμενο και αυτό
αλλάζουμε σε 4η
80-110 σε 4.7, στροφές μεταξύ 3100-4300
110-140 σε 5.8, στροφές 4300-5500 (Πηγή Drive)
Συμπέρασμα, παντού και πάντα όταν ανεβάζουμε σχέση έχουμε ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ επιτάχυνση ΕΙΤΕ για μετρήσεις ίδιων ταχυτήτων (80-110 με 3η vs 80-110 με 4η) ΕΙΤΕ για μετρήσεις διαφορετικών ταχυτήτων που συμπίμπτουν όμως σε ίδιες στροφές (50-80 με 3η vs 80-110 με 4η)...
αν ίσχυαν αυτά που ισχυριζόταν ο Christobale στην αρχή το 80-110 με 3η που γίνεται στην ουσία στο power band θα έπρεπε να είναι πιο αργό από το 80-110 με 4η που γίνεται στο torque band, γιατί έχουμε καλύτερη επιτάχυνση στο torque band