-
DIABASA STO ENTHETO ASFALEIA TON 4T OTI EINAI LATHOS NA VAZOUME TA KALA LASTIXA EMPROS SE ENA MPROSTOKINHTO GIATI AN TO AYTIKINHTO XASEI THN PROSFISH STOYS PISO TROXOYS EINAI DISKOLO NA TO ELENKSOYME.
AYTO EINAI SOSTO, ALLA:1)POSES FORES GINETAI AYTO KAI POSES NA XASOYN PROSFISH OI MPROSTA (YPOSTROFH) ?
-
TA FRENA BAZOYN PIO POLY DYNAMH STOYS MPROSTA TROXOYS.
-
KATA THN EPITAXYNSH OI MPROSTA PERNANE TH DYNAMH STO DROMO.
4)BAZOYME TA KALHTERA LASTHXA EMPROS GIATI FTHIRONTAI GRHGOROTERA ARA EINAI AYTA POY TALAIPOROYNTAI PIO POLY.
5)TELOS BAZOYME MPROSTA TA KALHTERA GIA NA FTHIRONTAI OMOIOMORFA ALLIOS THA TA ALLAZAME POLY SYXNOTERA.\
KAI 6)ROTHSTE OPOION MHXANIKO THELETE KAI THA SAS APANTHSEI TA IDIA (EGO ROTHSA 8 MEXRI TORA)
KALH H THEORIA ALLA H PRAKSH EINAI AYTH POY METREI...
Το θέμα πάει στα 'Τεχνικά Θέματα'
-
-
DIABASA STO ENTHETO ASFALEIA TON 4T OTI EINAI LATHOS NA VAZOUME TA KALA LASTIXA EMPROS SE ENA MPROSTOKINHTO GIATI AN TO AYTIKINHTO XASEI THN PROSFISH STOYS PISO TROXOYS EINAI DISKOLO NA TO ELENKSOYME.
AYTO EINAI SOSTO, ALLA:1)POSES FORES GINETAI AYTO KAI POSES NA XASOYN PROSFISH OI MPROSTA (YPOSTROFH) ?
-
TA FRENA BAZOYN PIO POLY DYNAMH STOYS MPROSTA TROXOYS.
-
KATA THN EPITAXYNSH OI MPROSTA PERNANE TH DYNAMH STO DROMO.
4)BAZOYME TA KALHTERA LASTHXA EMPROS GIATI FTHIRONTAI GRHGOROTERA ARA EINAI AYTA POY TALAIPOROYNTAI PIO POLY.
5)TELOS BAZOYME MPROSTA TA KALHTERA GIA NA FTHIRONTAI OMOIOMORFA ALLIOS THA TA ALLAZAME POLY SYXNOTERA.\
KAI 6)ROTHSTE OPOION MHXANIKO THELETE KAI THA SAS APANTHSEI TA IDIA (EGO ROTHSA 8 MEXRI TORA)
KALH H THEORIA ALLA H PRAKSH EINAI AYTH POY METREI...
Το θέμα πάει στα 'Τεχνικά Θέματα'
-
-
DIABASA STO ENTHETO ASFALEIA TON 4T OTI EINAI LATHOS NA VAZOUME TA KALA LASTIXA EMPROS SE ENA MPROSTOKINHTO GIATI AN TO AYTIKINHTO XASEI THN PROSFISH STOYS PISO TROXOYS EINAI DISKOLO NA TO ELENKSOYME.
AYTO EINAI SOSTO, ALLA:1)POSES FORES GINETAI AYTO KAI POSES NA XASOYN PROSFISH OI MPROSTA (YPOSTROFH) ?
-
TA FRENA BAZOYN PIO POLY DYNAMH STOYS MPROSTA TROXOYS.
-
KATA THN EPITAXYNSH OI MPROSTA PERNANE TH DYNAMH STO DROMO.
4)BAZOYME TA KALHTERA LASTHXA EMPROS GIATI FTHIRONTAI GRHGOROTERA ARA EINAI AYTA POY TALAIPOROYNTAI PIO POLY.
5)TELOS BAZOYME MPROSTA TA KALHTERA GIA NA FTHIRONTAI OMOIOMORFA ALLIOS THA TA ALLAZAME POLY SYXNOTERA.\
KAI 6)ROTHSTE OPOION MHXANIKO THELETE KAI THA SAS APANTHSEI TA IDIA (EGO ROTHSA 8 MEXRI TORA)
KALH H THEORIA ALLA H PRAKSH EINAI AYTH POY METREI...
Το θέμα πάει στα 'Τεχνικά Θέματα'
-
-
Eksartate. Mporh na einai poli epikindo analoga me thn anartish kai to stisimo tou autokinitou.
Persh piga pista me ton Agis D. Mesa se 3 ores eliosa ta mprosta lastixa. Ebala meta ta piso mprosta kai ta fagomena piso. Sundiase to me thn polh sklirh anartish pou exo kai Sway Bars to autokinito olo kolo petage kai den mazeuotan.
-
Όσο πιο συνοπτικά μπορώ:
Στη δυναμική των αυτοκινήτων (και των σκι επίσης ) υπάρχουν δύο 'αντικρουόμενοι' στόχοι: η **ευστάθεια **(ικανότητα του οχήματος να διατηρεί την προδιαγεγραμμένη πορεία ανεξάρτητα από εξωτερικές ενοχλήσεις - πχ πλευρικούς ανέμους) και ο **έλεγχος **(ικανότητα του οχήματος να αντιδρά στις εντολές του οδηγού για να μεταβάλλει την πορεία του σύμφωνα με τις εντολές αυτές). Εξ ορισμού, όσο προσεγγίζουμε τον ένα στόχο χειροτερεύουμε τον άλλο. Ανάλογα με τη χρήση του οχήματος θέτουμε ως προτεραιότητα τον ένα ή τον άλλο (τον έλεγχο στα αγωνιστικά, την ευστάθεια στα οικογενειακά).
Στο θέμα των ελαστικών τώρα: Εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο έχουμε καλύτερο έλεγχο αν βάλουμε τα 'καλά' ελαστικά μπροστά. Αυτό συμβαίνει γιατί το αυτοκίνητο είναι εμπροσθόβαρο, με αποτέλεσμα οι μπροστινοί τροχοί να έχουν αυξημένο έργο να επιτελέσουν κατά το στρίψιμο. (Επίσης, επειδή είναι εμπροσθόβαρο, έχει και καλύτερη ευστάθεια, αλλά χειρότερο έλεγχο, γιαυτό και τα οικογενειακά αυτοκίνητα κατασκευάζονται κατά κανόνα εμπροσθόβαρα, αυτό όμως δεν έχει σχέση με τα ελαστικά). Σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο όμως, η **ευστάθεια **βελτιώνεται αν αυξήσουμε την πλευρική πρόσφυση των πίσω τροχών, ενώ χειροτερεύει αν αυξήσουμε την πλευρική πρόσφυση των εμπρόσθιων τροχών. Αρα, αν θέλουμε καλύτερη ευστάθεια, θα βάλουμε τα 'καλά' ελαστικά πίσω.
Φυσικά όλα αυτά αποδεικνύονται και μαθηματικά, αλλά αυτό που εμείς μπορούμε να κάνουμε είναι η πειραματική επιβεβαίωση:
Πειραματική επιβεβαίωση: Παίρνουμε ένα αυτοκίνητο και ξεφουσκώνουμε τα μπροστινά λάστιχα στο μισό (15 psi). Βγαίνουμε στον ανοιχτό δρόμο και κάνουμε μια γρήγορη διαδρομή. Ξαναφουσκώνουμε τα μπροστινά λάστιχα και ξεφουσκώνουμε τα πίσω στο μισό. Επαναλαμβάνουμε τη διαδρομή και παρατηρούμε τι συμβαίνει.
-
Συγγνώμη κιόλας, μπορεί να είμαι μικρός και να μην καταλαβαίνω... Τα λάστιχα δεν πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας μπροστά και πίσω; Ελπίζω η συζήτηση να μη γίνεται για οικονομικό ζήτημα, γιατί με αυτά δεν παίζουμε.
-
Ο χρήστης artech έγραψε:
Συγγνώμη κιόλας, μπορεί να είμαι μικρός και να μην καταλαβαίνω... Τα λάστιχα δεν πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας μπροστά και πίσω; Ελπίζω η συζήτηση να μη γίνεται για οικονομικό ζήτημα, γιατί με αυτά δεν παίζουμε.Χμμμ, πιστεύω ότι έχεις το πιό πολύ δίκιο εδώ...
Πλην όμως η συζήτηση έχει σα βάση το οικονομικό ζήτημα! -
Το ένθετο είναι γραμμένο από τη Volvo. Επομένως η έμφαση σε οριακές σ'εμάς συνθήκες (σαν αυτές που ζήσαμε πριν λίγες μέρες) είναι λογικές και αναμενόμενες.
Κατά τα άλλα (τα θεωρητικά) συμφωνώ με τον catalyst.
-
Φιλε javaj και γω καπου αλλου το ειχα διαβασει αυτο και η αιτιολογηση του ηταν εν μερει σωστη μιας και αναφεροταν σε κοινους οδηγους .Δηλ ελεγε οτι ο κοινος οδηγος οταν βαλει καλα λαστιχα μπροστα αισθανεται ασφαλεια και πηγαινει γρηγοροτερα απο οτι του επιτρεπει η κατασταση των πισω ελαστικων.
Οποτε στην δυσκολη το πιο πιθανο ειναι να χασει το ελεγχο και να 'σβουριξει'.
Οταν λοιπον μπροστα εχει τα παλια λαστιχα παει παντα 'κρατημενος' και ετσι αποφευγει την δυσκολη....
Δεν εχουν λοιπον αδικο αλλα πες μου εσυ αν ειναι σωστο αυτο????
Αλλαζουμε λοιπον και τα τεσσερα και παμε παντα 'ανεμος' -
Με πολυ απλα λογια (γιατι θελει μεγαλη εξηγηση):
Ανεξαρτητα με το που εχει την κινηση το αυτοκινητο, με χαλια εμπρος ελαστικα τοτε απλα γλυστραει η μουρη. Δεν ειναι κα ιλιγο αυτο, αλλα σε ενδεχομενο γλυστριμα υπαρχει η δυνατοτητα (και πιθανοτητα) ελεγχου του αυτοκινητου. Αν ομως εχουμε τα χαλια λαστιχα πισω, τοτε σε μια στροφη πχ με κανονικη για καποιο αλλο αμαξι ταχυτητα, μπορει το πισω μερος να γλυστρισει απροειδοποιητα το οποιο θα καταληξει σε τετακα.
-
Ναι και εγώ λέω τα καλά πίσω, για πιό ασφαλή συμπεριφορά.
Αλλά αν θέλουμε πιστεύω να είμαστε πιό σωστοί, κάνουμε αλλαγές στα λάστιχα μπρος-πίσω, ΠΡΙΝ τα μπροστινά γίνουν αρκετά χειρότερα από τα πίσω. Κάνουμε δηλαδή αλλαγές συχνά, ώστε τα λάστιχα μπρος-πίσω να είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο. Διατηρούμε δηλαδή μια ισσοροπημένη συμπεριφορά (ή τουλάχιστον αυτό που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής για το αυτοκίνητό μας).
-
Ο χρήστης artech έγραψε:
.... μπορεί να είμαι μικρός ... Τα λάστιχα δεν πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας μπροστά και πίσω; Ελπίζω η συζήτηση να μη γίνεται για οικονομικό ζήτημα, γιατί με αυτά δεν παίζουμε.Από μικρό (κι από τρελλό) μαθαίνεις την αλήθεια!
Το θέμα προφανώς και είναι οικονομικό αλλά το 'με αυτά δεν παίζουμε' σηκώνει πολλή κουβέντα. Δεν υπάρχουν άσπρα και μαύρα, μπαίνουμε στην γκρί περιοχή. (twilight zone!) Ιδανικά θα άλλαζες λάστιχα κάθε μήνα ή καλύτερα κάθε μέρα! Προσπαθεί κανείς λοιπόν να ζυγίσει τα πλεονεκτήματα μειονεκτήματα και να φτάσει σε κάποιο συμβιβασμό.....(όπως σε όλα σε αυτήν την ζωή!)Το είχα διαβάσει πριν από αρκετά χρόνια σαν συμπέρασμα δοκιμών μεγάλης εταιρείας (δεν είμαι σίγουρος, ίσως Michelin) και όντως έλεγαν ότι είναι πιο ασφαλές για το μέσο οδηγό. Όπως ειπώθηκε και πιο πριν αυξάνει την ευστάθεια. Η αυξημένη υποστροφή αποτελεί περιοριστικό παράγοντα, άρα προληπτικό, εφόσον εμφανίζεται εύκολα και σταδιακά και προτιμάται σε σχέση με την απρόβλεπτη και απότομη υπερστροφή που όταν επέλθει είναι ήδη αργά!
Δεν ξέρω αν επηρεάζεται αρνητικά το φρενάρισμα τόσο πολύ, αν δεν είναι καμένο το λάστιχο δε θα με ανησυχούσε.
Προσωπικά όταν τα εμπρός φθαρήκανε και τα έβαλα πίσω είδα ότι μπορούσα να συνομιλήσω πολύ καλύτερα με το αυτοκίνητο! Δεν μιλάω για ακρότητες απλά για μια ρυθμισιμότητα. Για κάποιον ήσυχο (άσχετο) οδηγό που κυκλοφορεί με την οικογένειά του (άρα βάρος στον πίσω άξονα που εγώ δεν έχω) θα προτιμούσα να είχε εμπρός τα φθαρμένα. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Με πολυ απλα λογια (γιατι θελει μεγαλη εξηγηση):Ανεξαρτητα με το που εχει την κινηση το αυτοκινητο, με χαλια εμπρος ελαστικα τοτε απλα γλυστραει η μουρη. Δεν ειναι κα ιλιγο αυτο, αλλα σε ενδεχομενο γλυστριμα υπαρχει η δυνατοτητα (και πιθανοτητα) ελεγχου του αυτοκινητου. Αν ομως εχουμε τα χαλια λαστιχα πισω, τοτε σε μια στροφη πχ με κανονικη για καποιο αλλο αμαξι ταχυτητα, μπορει το πισω μερος να γλυστρισει απροειδοποιητα το οποιο θα καταληξει σε τετακα.
Σωστός!!
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Με πολυ απλα λογια (γιατι θελει μεγαλη εξηγηση):
Ανεξαρτητα με το που εχει την κινηση το αυτοκινητο, με χαλια εμπρος ελαστικα τοτε απλα γλυστραει η μουρη. Δεν ειναι κα ιλιγο αυτο, αλλα σε ενδεχομενο γλυστριμα υπαρχει η δυνατοτητα (και πιθανοτητα) ελεγχου του αυτοκινητου. Αν ομως εχουμε τα χαλια λαστιχα πισω, τοτε σε μια στροφη πχ με κανονικη για καποιο αλλο αμαξι ταχυτητα, μπορει το πισω μερος να γλυστρισει απροειδοποιητα το οποιο θα καταληξει σε τετακα.
Σωστός!!
Κάπως έτσι. Διαφωνώ με το 'απροειδοποιητα'. Έγω πάντως τα καινούργια τα έβαλα πίσω (οδηγά και η γυναίκα μου το αυτοκίνητο- Xantia). Με κοίταγε βέβαια κάπως ο λαστιχάς μου αλλά ... τι ξέρει αυτός
Αν πάντως κάποιος γνωρίζει και θέλει να διασκεδάσει με μικρές σχετικά ταχύτητες μπορεί να βάλει τα καινούργια ... μπροστά. το έχω κάνει και αυτό σε 106, πλάκα είχε. -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Αν πάντως κάποιος γνωρίζει και θέλει να διασκεδάσει με μικρές σχετικά ταχύτητες μπορεί να βάλει τα καινούργια ... μπροστά. το έχω κάνει και αυτό σε 106, πλάκα είχε.Στο golf IV είχα βάλει τα καινούρια μπροστά και πίσω άφησα τα φαγωμένα. Ναι αυτό είχε όντως πλάκα.
Στο 106 όμως που έχει από τη φύση του ατίθασο πίσω μέρος και γυρνάει με το παραμικρό μου φαίνεται λίγο ακραίο...Υ.Γ. Πώς το ξέθαψες αυτό το topic...
-
sdf
-
Ο χρήστης Argyrismm έγραψε:
ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΠΙΕΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ 15 psi ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ. Είναι τουλάχιστον επικίνδυνο. Όχι μόνο από πλευράς συμπεριφοράς, αλλά κυρίως από πλευράς κίνδυνου να σκάσει το ελαστικό.Σωστός, η πίεση του αέρα σε ένα ελαστικό αλλάζει ΠΟΛΥ την ικανότητα μεταφοράς φορτίου.
Με 15 psi η ικανότητα φορτίου του ελαστικού (συνηθισμένου αυτοκινήτου) είναι τόσο μικρή ώστε υπερθερμαίνεται και αν δεν σκάσει θα έχει στα πλαϊνά τακούνια σημάδια (κομματάκια να λείπουν) σαν να τα έκοψες με το νύχι.
-
Ο χρήστης Argyrismm έγραψε:
Αν θέλει κάποιος να δει αλλαγή στην οδική συμπεριφορά να βάλει στα μπροστινά ελαστικά το μέγιστο όριο κατασκευαστή όσον αφορά την πίεση
και στα πίσω το ελάχιστο. Και μετά το αντίθετο.Δεν γνώριζα ότι υπάρχει και ελάχιστη πίεση γραμμένη στα ελαστικά. θα το ψάξω.
Δεν θα την αντιληφθεί σε νορμάλ οδήγηση, παρά μόνο όταν προσπαθήσει να αποσταθεροποιήσει (με τιμονιά) το πίσω μέρος.
Εκτός απο την άνεση στις λακούβες
-
Δύο ερωτήσεις παίδες:
-
Έχω κάνει ήδη σχεδόν 10.000 χιλιόμετρα με τα καινούρια μου λάστιχα. Πρέπει να κάνω την κλασσική αλλαγή εμπρός-πίσω;
-
Έχετε να προτείνετε, κοντά στο Χολαργό, κάποιο καλό λαστιχά; Ενδιαφέρομαι για καλή ζυγοστάθμιση (ρυθμισμένο μηχάνημα) και ίσιωμα ζάντας.
Υ.Γ. Αρκετά παλιότερα που ειχα πάει για ζυγοστάθμιση παρατήρησα οτι το μηχάνημα επιταχύνει τον τροχό μέχρι τα 100-120 το πολύ... Το σωστό δεν ειναι να επιταχύνει μέχρι τη θεωρητική τελική του μοντέλου;
-
-
Κανείς;
STA MPROSTOKINHTA, TA KALA LASTIXA PISO? DE NOMIZO...