Ο χρήστης 147_gtm έγραψε:
Ουσιαστικα τοποθετωντας ζαντες 17 ιντσων αντι 18 αλλαζεις το 'βημα' του αυτοκινητου κερδιζοντας ενδεχομενως 0,2-0,4sec στα 100km και χανεις ταυτοχρονα 5-8Km απο την τελικη του, διαφορες που μαλλον λιγη σημασια θα εχουν.
Σιγουρα ομως η διαφορα στην ανεση θα ειναι αισθητη αφου εκτος απο την αυξηση μιας ιντσας στην ζαντα, στην προκειμενη περιπτωση μειωνεται και το προφιλ του ελαστικου σε 40 απο 45.
Καταρχας να αποσαφινισουμε κατι.Για ποιο μοντελο μιλαμε και ποια διασταση ελαστικων.Αν πχ αναφερομαστε στο 1.4 με τα 160 η 17αρα του απο το εργοστασιο φοραει 225/45/17 ενω η αλλη εξτρα 17αρα φοραει 235/45/17 που σημαινει αυξηση του βηματος κατα 1 ποντο συνολικα δηλ μακρενει το κιβωτιο.Τωρα η 18αρα φοραει 235/40/18 που ειναι σχεδον ιδιο με το 235/45/17(βασικα ιδιο αμηλητεα διαφορα) οποτε πρεπει να δει εαν θα παει σε 235/45/17 με την 17αρα η σε 225/45/17 με την μαμα 17αρα.Τωρα για την αποκλιση του κοντερ αυτο ειναι σχετικο διοτι πολυ σωστα αναφερετε παραπανω τι λεει ο κανονας αλλα αυτο πρεπει να φανει και στην πραξη γιατι δεν γνωριζουμε ποτε με ποια διασταση η VW θεωρει οτι ειναι η ομολογκαρισμενη και με βαση αυτη το κοντερ δειχνει σωστα παρα το γεγονος οτι η VW ανακοινωνει στις εταιριες ελαστικων μια διασταση ως ομολογκαρισμενη.Αρα για να το εξακριβωσεται αυτο πρεπει σε ενα ιδιο σημειο του δρομου οπου υπαρχει ενας μετρητης ταχυτητας απο αυτους που ειναι στημενοι να δειτε ποσα κμ κλεβει το κοντερ σε συνδιασμο με την χρηση ενος GPS και χρησιμοποιοντας και το Cruise control για να πατε πχ με σταθερα 100.Για τις 225/45 R17 έχουμε συνολική διάμετρο τροχού 63,45cm ενώ για τις 235/45 R18 64,35cm. Μιλάμε δηλαδή για 0,9cm διαφορά, ή 1%. Μπορεί η αύξηση της διαμέτρου του τροχού κατά 1% να θεωρηθεί αλλαγή βήματος;
Εν πάσει περιπτώσι, από τις 225/45 R17 στις 235/45 R18 η διαφορά στη συνολική διάμετρο είναι σχεδόν μηδενική...
Ναι θεωρειται αυξηση βηματος αφου η διαμετρος ψηλωνει ενα ποντο.Καταρχας τα νουμερα ειναι λαθος παρανω αν και με τον σωστο υπολογισμο η διαμετρος εχει παλι αυτη τη διαφορα.Η σωστη μετρηση ειναι η εξης: 225χ0.45χ2χ1.04 ΕRTRO(Europian rim and tire organisation)+431mm(17αρες)=641.6mm αρα εχουμε +1.5% αυξηση του βηματος δηλ ακριβως στα ορια που θετει η ERTRO. Το κατωτατο οριο ειναι -2%.Αν καποιος ξεφυγει απο αυτο το ευρος θεωρηται οτι αποκλινει κατα πολυ απο το κοντερ.
Το 1,04 από που προκύπτει;
Σε κάθε περίπτωση είμαστε εντός του 2%, αρά πράγματι η διαφορά είναι ελάχιστη.
Η διαφορα που περιγραφεις παραπανω δεν ειναι σχεδον μηδενικη ειναι ενας 1 ποντος.Μηδενικη ειναι οταν απο 225/45/17 πας σε 225/40/18.
Αυτό εννοούσα. Το 45 γράφτηκε εκ παραδρομής. Οι Interlagos είναι 235/40 R18.