-
Εγώ σαν μη ειδικός φίλε μου, θα φέρω έναν αντίλογο που έχει αν κάνει με την ποιότητα του χάλυβα που χρησιμοποιείται και το κόστος διαχείρισης του. Μετά μια ‘’σκληρή’’ ποιότητα δεν είναι εύκολη και συγκόλληση του.
Οπότε προτιμούνται χαμηλότερης σκληρότητας χάλυβες για μείωση του κόστους κατασκευής.
Δηλαδή μπορείς να επιτύχεις το ίδιο αποτέλεσμα προστασίας με λεπτότερο χάλυβα αλλά υψηλής ποιότητας όσον αφορά τα διάφορα όρια ακαμψίας του. Είτε να χρησιμοποιήσεις χαμηλότερης ‘ποιότητας’’ χάλυβα σε μεγαλύτερο πάχος.
Κάτι που θα αυξήσει και το βάρος του
Σωστή η σκέψη μου;
-
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
Εγώ σαν μη ειδικός φίλε μου, θα φέρω έναν αντίλογο που έχει αν κάνει με την ποιότητα του χάλυβα που χρησιμοποιείται και το κόστος διαχείρισης του. Μετά μια ‘’σκληρή’’ ποιότητα είναι εύκολη και συγκόλληση του
Μπορείς να επιτύχεις το ίδιο αποτέλεσμα με λεπτότερο χάλυβα αλλά άλλης ποιότητας όσον αφορά τα διάφορα όρια ακαμψίας του. Είτε να χρησιμοποιήσεις χαμηλότερης ποιότητα χάλυβα σε μεγαλύτερο πάχος.
Κάτι που θα αυξήσει και τη μάζα του.ΟΡΘΟΤΑΤΑ.
Ο χαλυβας που λες σαν πιασαρικα ονοματα εχει HTSS και UHTSS, χρησιμοποειται αρκετα χρονια σε συγκεκριμενα κρυφα σημεια για ενισχυση και το δικο σου αμαξι εχει!
Απλως πλεον μαρκεταρεται εντονα.
-
Είχα κάποια λάθη στο κείμενο και το διόρθωσα στο τι ήθελα να πω.
Τώρα που τα λέμε παρατηρούσα το Tiggo 4 σε ένα διαφημιστικό όπως λες αναφέρει πως έχει από το Α pillar όλο το τόξο πάνω από τη πόρτα του οδηγού καθω και όλο το b pillar με χάλυβα των 1500mPa
Μου φάνηκε πάρα πολύ υψηλό νούμερο. Και μεγάλη έκταση χρήσης του.
Αλλα αυτό δεν σημαίνει πως θα είναι ανώτερο από κάποιο άλλο χαμηλότερης σκληροντητας εφόσον δεν γνωρίζουμε τα πάχη του και τα εσωτερικά τμήματα στα κομβικά σημεία…σωστά;

Εντωμεταξύ παρατηρώ πως δεν το ονομάζουν tensile αλλά strength….
Χμμμμμ
-
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
mPa
MPa οχι mPa θα ηταν πολυ κακο, παντα φιλικα το λεω
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
Μου φάνηκε πάρα πολύ υψηλό νούμερο. Και μεγάλη έκταση χρήσης του.
εφελκυστικη αντοχη των 1450 MPa ειναι τρομερα υψηλη, ομως αυτοι οι χαλυβες συνηθως αστοχουν σε διάτμηση λογω των φορτιων και των συνδεσεων, σε διάτμηση η αντοχη τους μπορει να ειναι και κατω του 40% της εφελκυστικης. Παλι ομως αξιοθαυμαστο νουμερο. Δεν νομιζω πως ειναι ολοκληρη η κολωνα αλλα οι εσωτερικες τις δομες, εξωτερικα προφανως δεν μπορει να βαλει τετοια υλικα καθως δεν μπορει να τα διαμορφωσεις ευκολα.
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
Αλλα αυτό δεν σημαίνει πως θα είναι ανώτερο από κάποιο άλλο χαμηλότερης σκληροντητας εφόσον δεν γνωρίζουμε τα πάχη του και τα εσωτερικά τμήματα στα κομβικά σημεία…σωστά;
Κοιτα εδω δεν μιλας για απλη μηχανικη μιλας για πολυπλοκες καταπονησεις δυναμικα φαινομενα και και και... Προφανως η διατομη που ειναι η λεξη που ψαχνεις παιζει τεραστιο ρολο, αλλα την διατομη την αυξανεις οπου χρειαζεται για οσο χρειαζεται και την απομειωνεις για να γλυτωσεις βαρος εκει που δεν χρειαζεται. Αλλες παραμετροι ειναι οι συγκολησεις (πχ πυκνοτητα πονταρισματος ή laser κλπ). Οποτε σιγουρα δεν μπορει να υπολογισεις τιποτα.
Ποιοτικα ομως αν το εξετασεις ΝΑΙ, σαφεστατα σε προδιαθετει σε πολυ καλη συμπεριφορα!
Μετα την φωτογραφια που παρεθεσες μιλας για το εξωτερικο φυλλο της εσωτερικης δομης. Θελανε να πετυχουν πολυ καλα αποτελεσματα σε υποβαθμιση (πχ φορτηγο που μπαινει απο κατω, και πιθανα σε κολωνα και συμμετρικη πλευρικη.
Πολυ καλη δουλεια...
-
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
Εντωμεταξύ παρατηρώ πως δεν το ονομάζουν tensile αλλά strength…
Ultra high tensile strength steel = Χαλυβας υπερ υψηλης εφελκυστικης αντοχης.
Tensile strentgh = εφελκυστικη αντοχη
Shear strength = διατμητικη αντοχη (δεν δινεται σχεδον σε κανενα υλικο καθως ειναι πολυπλοκη μορφη αστοχιας, συνηθως ειναι στο 50% της εφελκυστικης για αυτους τους χαλυβες, πχ στα χυτα ειναι μεγαλυτερη της εφελκυστικης)
-
Ναι μπράβο διατομή. Δεν το έχω με το λεξιλόγιο και την γραφή κάποιες φορές.
Φυσικά MPa αλλά παλεύεις με το τ9 του apple. Η χειρότερη αναβάθμιση στην ιστορία του σύμπαντος…
Τεσπα.Οπότε για να μάθω κάτι καινούργιο σήμερα…
Τα εξωτερικά φύλλα υπερυψηλής αντοχής, παίζουν ρόλο ώστε να διατηρούν την φόρμα του τόξου και όχι τόσο στην ουσιαστική ακαμψία του κλωβού ασφαλείας ;;;;
Άρα είναι και λιγάκι διαφημιστικό τρικ;;;
Άρα εσύ θα κοίταζες τη εσωτερική δομή κάτω από το φύλλο αυτό …σωστά;
Υ.γ Αυτοί λένε ultra strength όχι tensile, μήπως είναι κάποια παγίδα ;
-
@omikrositalofilos said in Crash Tests- Euro NCAP:
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
πάρχουν ακόμα ιταλοφιλοι φοιτητές με τέτοια κολλήματα ; Ήταν βαριά γιατί ήταν κακοσχεδιασμένη ! Η συσχέτιση βάρους με παθητική ασφάλεια μας δίνει βεβαιότητα για το αν καταλαβαίνεις μηχανική ! Οχι !!
Χαχα καλα καλα ετσι θα ειναι σιγουρα.
Η μαζα εχει αμεση εξαρτηση τοσο με τις πλαστικες κρουσεις οσο και με τις δομες ασφαλειας για αυτο δεν βρισκεις ουτε ενα συγχρονο οχημα που να ειναι ελαφρυ
Peugeot 308 = 1340kg (στεγνο)
Peugeot 307 = 1150kg (στεγνο)
Brera = 1445kg (στεγνο)
SAAB 9-3 = 1440kg (στεγνο) (ενα απο τα ασφαλεσταρα αυτοκινητα την εποχη του)
Volvo S40 = 1400kg (στεγνο) (ενα απο τα ασφαλεσταρα αυτοκινητα την εποχη του)Βλεπεις ΜΗΠΩΣ ρωταω καποιο trend?
Λέω ότι αυτό που γράφεις είναι παντελώς μπακαλίστικη λογική γιατί δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις τη διατάξη, τη θέση το υλικό και τη συμπεριφορά των επιμέρους στοιχείων.
Θα σε σοκάρω, αλλά στη μηχανική υπάρχουν διατάξεις (πχ δικτυώματα) που με μικρότερο βάρος έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε δυναμικές και στατικές φορτίσεις! Αρα ότι μας λες είναι μπακαλίστικες προσεγγίσεις νηπιακού επιπέδου !
-
Ναι αλλά εμείς θέλουμε αμάξωμα αυτοκινήτου, όχι φόρμουλα
-
@omikrositalofilos said in Crash Tests- Euro NCAP:
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
Εντωμεταξύ παρατηρώ πως δεν το ονομάζουν tensile αλλά strength…
Ultra high tensile strength steel = Χαλυβας υπερ υψηλης εφελκυστικης αντοχης.
Tensile strentgh = εφελκυστικη αντοχη
Shear strength = διατμητικη αντοχη (δεν δινεται σχεδον σε κανενα υλικο καθως ειναι πολυπλοκη μορφη αστοχιας, συνηθως ειναι στο 50% της εφελκυστικης για αυτους τους χαλυβες, πχ στα χυτα ειναι μεγαλυτερη της εφελκυστικης)
Αυτός είναι σοβαρός λόγος να σου πάρουν πίσω το πτυχίο ή δίπλωμα. Αν έχεις δηλαδή !
Και η από κάνω πρόταση είναι λόγος για το ίδιο !
-
Βαριές κουβέντες κόκκινο τέρας.
-
@lap said in Crash Tests- Euro NCAP:
Βαριές κουβέντες κόκκινο τέρας.
Γιατί σου έχει δείξει το πτυχίο του;
-
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
Αυτός είναι σοβαρός λόγος να σου πάρουν πίσω το πτυχίο ή δίπλωμα. Αν έχεις δηλαδή !
Και η από κάνω πρόταση είναι λόγος για το ίδιο !
Thank you next!
-
Μα τώρα είναι δυνατόν να διατυμπανίζεις ότι είσαι μηχανικός και τι να μας πουν τα μαστορια και να υποστηρίζεις ότι υπάρχει χάλυβας με μεγαλύτερη αντοχή σε διατμηση έναντι του εφελκυσμού ;
-
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
δικτυώματα
δικτυωματα ειναι στο επιπεδο, μαλλον θελεις να πεις χωροδικτυωματα αλλα τελος παντων ειπαμε να μου παρουν το πτυχιο!
-
@omikrositalofilos said in Crash Tests- Euro NCAP:
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
Αυτός είναι σοβαρός λόγος να σου πάρουν πίσω το πτυχίο ή δίπλωμα. Αν έχεις δηλαδή !
Και η από κάνω πρόταση είναι λόγος για το ίδιο !!)
Thank you next!
Εχεις καταλάβει ότι εδώ μιλάμε για χυτοσίδηρο ;
-
Ξέρω ‘γώ;;;
Ο άνθρωπος είπε πως έχει σχετικές σπουδές και έχει όλη την καλή διάθεση να μας εξηγήσει κάποια πράγματα.
Εάν έκανε ένα λάθος εδώ είμαστε να συζητήσουμε. Μπορούμε να κρίνουμε εμείς εάν πρέπει να του αφαιρέσουν την άδεια ή δίπλωμα;
-
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
χυτα ειναι μεγαλυτερη της εφελκυστικης
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
Εχεις καταλάβει ότι εδώ μιλάμε για χυτοσίδηρο
Πες μου σε παρακαλω τι διαβαζεις να καταλαβω κι εγω ο ανθρωπος!!!!!
-
@omikrositalofilos said in Crash Tests- Euro NCAP:
συνηθως ειναι στο 50% της εφελκυστικης για αυτους τους χαλυβες
@omikrositalofilos said in Crash Tests- Euro NCAP:
στα χυτα ειναι μεγαλυτερη της εφελκυστικης
ΝΟΜΙΖΩ ΕΙΠΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΩ,
αλλα κατι δεν διαβασες καλα -
Ρε θα μας τρελάνεις ;
Μιλάμε για διαφορετικά υλικά ! Τόση ώρα για χάλυβα δεν μιλάμε ; -
@red_monster said in Crash Tests- Euro NCAP:
Μιλάμε για διαφορετικά υλικά ! Τόση ώρα για χάλυβα δεν μιλάμε ;
μιλησα για την διατμητικη αντοχη!!!!! ΓΙΑ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
και ειπα στους χαλυβες ειναι γυρω στο 50% στα ΧΥΤΑ πολλες φορες ειναι υψηλοτερη, εγω μαλλον θα τρελαθω εδω μεσα
Crash Tests- Euro NCAP