-
Νομίζω ότι λόγω εύρους περιοχής και βάθους εκσκαφής στην Αθήνα τα αρχαία που βρέθηκαν ήταν πολύ λίγα, δεν νομίζω πχ το Χαλάνδρι να είχε τέτοια θέματα. Εδώ λόγω γεωγραφίας της πόλης ήταν σίγουρο ότι θα βρεθούν πολλά
-
Μια διαφορά! Το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού μετρό της Θεσσαλονίκης είναι στο ιστορικό της κέντρο!
Οι επεκτάσεις στην Αθήνα είναι σε βοσκοτόπια που στην αρχαιότητα δεν ήταν τίποτα! Η αρχαία Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν πολύ μικρές
-
Στην Αττική εκτός από την καταστροφή αρχαίων λόγω κατασκευής του μετρό, είχε προηγηθεί η καταστροφή και λόγω ηλεκτρικού αλλά λόγω μαζικής οικοδόμησης χωρίς σχέδιο από το 1950 μέχρι το 1980+
-
@lap said in ΤΙΣ ΟΙΔΕΝ [#10]:
Μια διαφορά! Το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού μετρό της Θεσσαλονίκης είναι στο ιστορικό της κέντρο!
Οι επεκτάσεις στην Αθήνα είναι σε βοσκοτόπια που στην αρχαιότητα δεν ήταν τίποτα! Η αρχαία Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν πολύ μικρές
Ακόμα και το Αδριάνειο υδραγωγείο που έφερνε νερό στην Αθήνα από το Μενίδι αρχαιότητα είναι!
Τα σημερινά προάστια ήταν άλλα "χωριά", αρχαία χωριά! Πχ σίγουρα κάπου στο Χαλάνδρι υπάρχει αρχαίο θέατρο, όπως στο Μενίδι!
-
Αυτό τώρα δεν το γνωρίζουμε, ότι δηλαδή έπεσαν σε θέατρα χωριών, που αμφιβάλω ότι είχαν θέατρα όπως της Αθήνας!
Ζήτημα να είχαν κάτι σε ξύλινη μορφή που έχει λιώσει!
Αυτή ηταν η αρχαία Αθήνα ! Και μετά στους αιωνες που ήρθαν επεκτάθηκε αλλά όχι πολύ
-
Οι περισσότερες αρχαιες κατασκευες καταστραφηκαν στους βυζαντινους χρονους. Τοτε που οι ναοι και αλλα γιγαντια οικοδομηματα αποτελουσαν τις πηγες υλικών ωστε να κτιστουν εκκλησιες, εκκλησακια και μοναστήρια. Επειδή ομως δε μας αρέσει να τα λεμε αυτά, προτιμουμε να θυμόμαστε κάποια ξεχωριστά περιστατικά που αποτελουν εξαιρεση του κανονα. Πχ η καταστροφή της αρχαιας Σπαρτης, η ανατιναξη του Παρθενωνα και η ληστεία των γλυπτων του κλπ.
-
Μόνο που αυτές οι κατασκευές για τους ανθρώπους εκείνους δεν θεωρούνταν αρχαίες αφού ήταν πάγια τακτική η επαναχρησιμοποίηση των οικοδομικών υλικών των παλαιότερων κτιρίων για λόγους κόστους.
Προφανώς θα υπήρχαν τότε και πολλά παλαιότερα κτίρια.
Οι κολώνες αν δεν είχαν πέσει ήδη τις άφηναν γιατί τους ήταν άχρηστες. Όχι όμως οι λαξευμένες πέτρες που ήταν τα κτίρια μέσα από τις κολώνες.
-
Aρχαία έχει και η Αθήνα και η Ρώμη.
Πάμε μία μικρή σύγκριση (disclaimer : δεν κάνω πλήρη σύγκριση, θες πολλά δεδομένα για κάτι τέτοιο, μια απλή προσέγγιση για να δούμε που έκατσε η μπίλια).
Μετρό Ρώμης γραμμή C, με ανάδοχους , μεταξύ άλλων, την Ιμπρετζίλο και ΑνσάλντοΜπρέντα και συρμούς χωρίς οδηγούς, κατασκευή τα ίδια χρόνια περίπου με Θεσνίκη, παράδοση 2017.
3,5 δις κόστος για 19,5 χλμ. τα 11 υπόγεια, τα 8,5 υπέργεια, 22 σταθμοί.
Κόστος ανά χλμ. 180 μιλλούνια, κόστος ανά σταθμό 160.Μετρό Αθήνας, κατασκευάζεται τώρα, 1,5 δις για 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς, όλο υπόγειο, και έστω ότι θα πάει 2 δις τελικά.
156 μύρρια ανά χλμ., 133 μύρρια ανά σταθμό.Μετρό Θεσνίκης με ανάδοχους παρόμοιους με το μετρό Ρώμης
3 δις για 9,6χλμ. και 13 σταθμούς. Όλο υπόγειο.
312 μύρρια ανά χλμ., 230 ανά σταθμό!Η εξήγηση είναι απλή:
Φάγανε από τα μπετά, φάγανε από τα τούβλα, φάγανε από τα κεραμίδια, φάγανε από τις πρόκες, φάγανε,φάγανε,φάγανε... -
Απο την αλλη περιμεναν τοσα χρονια και ειχαν εξοδα.
-
Στην Ελλαδα τρωνε διαφοροι από τα μεγαλα εργα. Οι πιο μαγκες απλά τα παίρνουν ειτε κανοντας ενστασεις ή για να μη κάνουν. Αυτό κοστίζει πιο πολύ από τα τουβλα .
ΤΙΣ ΟΙΔΕΝ [#10]