Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2
    1. Home
    2. Αντίλογος
    3. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2
    • 1
    • 2
    • 1963
    • 1964
    • 1965
    • 1966
    • 1967
    • 1985
    • 1986
    • 1965 / 1986
    Αντίλογος
    117
    39706
    724255
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • F
      fiverg @lap last edited by

      @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

      Ο άλλος λέει (καθηγητής κιολας στην τηλεόραση) πως μετα το 80 ο συνδικαλισμός οδήγησε σε αυξήσεις μεγαλύτερες από την παραγωγικότητα. Σωστό και αληθές, χωρίς να προτάσσεται αντίλογος από αντίστοιχους ειδικούς. Αλλά δεν αναφέρει πως αυτό ήταν το μοτίβο από τα μέσα του 70 λόγω πετρελαϊκών κρίσεων . Δεν αναφέρει το πλαίσιο πίεσης εξωτερικών παραγόντων στην οικονομία μας. Πετάει ένα υπομερος μιας αλήθειας σε συγκεκριμένα κυβερνητικά μέσα ενημέρωσης , τα παίρνουν οι απαίδευτοι (με την έννοια του παιδεύομαι να ψάξω στοιχεία και να μάθω την αλήθεια) και διαμορφώνουν απόψεις χιλίων καρδιναλίων

      Εσύ δλδ που είσαι ο εκπαιδευμένος πιστεύεις ότι οι αποφάσεις αυτές ήταν λόγω "πλαισίου" και "σχεδίου" του τρισμέγιστου τιμονιέρη και όχι λόγω ψηφαλακίων κατά περίπτωση; Αλήθεια ποιο ήταν "τότε" το ποσοστό της βιομηχανίας/μεταποίησης ως ποσοστό του ΑΕΠ; Των εξαγωγων; Για να βλέπουμε και τι "βιώσιμη" ανάπτυξη μας δημιουργησε ο τιμονιέρης με τα δανεικά που πήρε...

      Τι να σου πούμε και τι να καταλάβεις...

      L 1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • L
        lap last edited by lap

        This post is deleted!
        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • L
          lap @fiverg last edited by lap

          @fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

          @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

          Ο άλλος λέει (καθηγητής κιολας στην τηλεόραση) πως μετα το 80 ο συνδικαλισμός οδήγησε σε αυξήσεις μεγαλύτερες από την παραγωγικότητα. Σωστό και αληθές, χωρίς να προτάσσεται αντίλογος από αντίστοιχους ειδικούς. Αλλά δεν αναφέρει πως αυτό ήταν το μοτίβο από τα μέσα του 70 λόγω πετρελαϊκών κρίσεων . Δεν αναφέρει το πλαίσιο πίεσης εξωτερικών παραγόντων στην οικονομία μας. Πετάει ένα υπομερος μιας αλήθειας σε συγκεκριμένα κυβερνητικά μέσα ενημέρωσης , τα παίρνουν οι απαίδευτοι (με την έννοια του παιδεύομαι να ψάξω στοιχεία και να μάθω την αλήθεια) και διαμορφώνουν απόψεις χιλίων καρδιναλίων

          Εσύ δλδ που είσαι ο εκπαιδευμένος πιστεύεις ότι οι αποφάσεις αυτές ήταν λόγω "πλαισίου" και "σχεδίου" του τρισμέγιστου τιμονιέρη και όχι λόγω ψηφαλακίων κατά περίπτωση; Αλήθεια ποιο ήταν "τότε" το ποσοστό της βιομηχανίας/μεταποίησης ως ποσοστό του ΑΕΠ; Των εξαγωγων; Για να βλέπουμε και τι "βιώσιμη" ανάπτυξη μας δημιουργησε ο τιμονιέρης με τα δανεικά που πήρε...

          Τι να σου πούμε και τι να καταλάβεις...

          Τα έχω παραθέσει αυτά, μη με βάζετε να ξαναδιαβάζω. Ο βιομηχανικός κλάδος διατηρήθηκε όλη την δεκαετία με μια μέση αύξηση του 1%, ο πρωτογενής εάν θυμάμαι καλά 7-8% και ο τριτογενής με ένα 6-8% επίσης. Τα πακέτα Ντελόρ ξεκίνησαν το 89

          Ξαναλέω για να κρίνεις κάτι ιστορικά πρέπει να κρίνεις το ιστορικό πλαίσιο των αποφάσεων. Δες σήμερα τι γίνεται στη Ευρώπη με τα ασιατικα αυτοκίνητα, σκέψου τώρα αντί για τα ευρωπαϊκά η Ευρώπη να είχε τς pony. Ποσο να αντέξει χωρις εμπορικό προστευτισμο; Αυτή ήταν πολλές φορές η αναλογία την εποχή του 80 για εμάς.

          Εάν λοιπόν ο ανθρωπος του μέλλοντος δει αποσπασματικά κάποιες σημερινές απολύσεις στον βιομηχανικό κλάδο του αυτοκινήτου στην Ευρώπη χωρίς να εξετάζει το πλαίσιο που αυτό συμβαίνει όπως την μεταβαση στην ηλεκτροκίνηση, τα κεφαλαια επενδύσεων για αυτήν τον ανταγωνισμό από την Ασία, τις διεθνείς συνθήκες για το περιβάλλον, τις επιδοτήσεις, τους πολέμους κτλ.....τι συμπέρασμα θα βγαλει για τις σημερινές κυβερνήσεις των χωρών που συμβαίνουν οι απολύσεις;;;;

          Κανένα...απλώς θα αναμασά και παπαγαλίζει πολιτική προπαγάνδα.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • L
            lap last edited by

            Όσο για τις κλαδικές, πραγματικά δεν ξέρω τι είναι αν και με κατηγορούν, δεν έχω πατήσει το ποδι μου ποτέ σε κανένα κόμμα διότι δεν θέλω να είμαι υπόλογος κανενός. Ούτε ως φοιτητής ήμουν σε κάποια πολιτική παράταξη, και μαλιστα βλέπω φίλους μου να πηγαίνουν καλά που ήταν σε αυτές. Από Δ.Α.Π και ΠΑΣΠ.

            Αλλά μιας και αναφέρεσαι για κλαδικές του 80 να πω πως το 60 η χωρα εν μέσω κρίσεων όπως βλέπουμε από το εξαιρετικό ντοκυμαντέρ στον σκαι ήταν μια κλαδική για όποιον θεωρούσε ότι δεν ήταν δεξιός . Εδώ βλέπω στο ντοκυμαντέρ πως οι θεσμοί του κράτους δεν ακολουθούσαν την επίσημη κυβέρνηση επειδή ήταν κεντρώοι, σκέψου για αυτούς της τότε ΕΔΑ.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • George 0
              George 0 last edited by

              Παντως που κολαει η πετρελαικη κριση του 1973 σε αυτο που συζητουσαμε πιο πριν.

              We declare our right on this earth to be a human being, to be respected as a human being, to be given the rights of a human being in this society, on this earth, in this day

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • L
                lap last edited by

                Σε ποιο;; Στην άποψη ενός εργαζομένου για την εάβ;;;

                Την δέχομαι όσο δέχομαι την αντίστοιχη ενός πασοκου. Βγάζει καπου η κουβέντα αυτή για να δούμε την συνολική εικόνα της δεκαετία του 80;

                Επίσης, οι κρισεις ήταν δυο. Η τελευταία διέλυσε την οικονομία μας

                https://el.wikipedia.org/wiki/Πετρελαϊκή_κρίση_του_1979

                George 0 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • George 0
                  George 0 @lap last edited by

                  @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                  Εγω απο αυτο που εγραψες ξεκινησα:

                  @lap said
                  Την ΕΛΒΟ που θα μπορούσε εδώ και δεκαετίες να παίξει την βάση για συνεργασία ώστε να κατασκευαστούν γραμμές παραγωγής ή έστω συναρμολόγησης, ποιος την απαξίωσε και την έκλεισε με σκοπό να αγοράζει τα προϊόντα των άλλων χωρών;

                  Το ΠΑΣΟΚ του 80;

                  We declare our right on this earth to be a human being, to be respected as a human being, to be given the rights of a human being in this society, on this earth, in this day

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • nasos
                    nasos last edited by nasos

                    Όποιος δεν έχει ζήσει τις εποχές που οι οδηγοί των λεωφορείων έβαζαν την "Αυριανή" στο παρμπρίζ (για να δείξουν πως είναι μοβόροι) και τις οικογένειες να πηγαίνουν στην επαρχία να ψηφίσουν και να έχουν στη μία πλευρά του πίσω παρμπρίζ την αφίσα του Αντρέα και στην άλλη την αφίσα του Αβέρωφ ή του Μητσοτάκη (επειδή το ζευγάρι ψήφιζε διαφορετικά), δεν υπάρχει περίπτωση να αντιληφθεί πότε άρχισε η σαπίλα.

                    Προσωπικά η εικόνα της "Αυριανής" στο παρμπρίζ με στοιχειώνει, αν θέλω να σκεφτώ την αρχή της κατρακύλας η εικόνα αυτή και μόνο, μου φτάνει για να μου τη θυμίσει.

                    Στη συνέχεια πήρανε κι οι άλλοι σειρά με τον "Ελέυθερο Τύπο" στο παρμπρίζ, αλλά αυτοί ακολούθησαν απλά το ρεύμα πλέον...

                    Πίστα; Ποιά πίστα; Παραλία! ™

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • L
                      lap last edited by lap

                      @fiverg
                      Και οι υπόλοιποι. Διαβάσατε το λινκ με την επιστολή του αβερωφ;;; Κανεις σας δεν την διάβασε και φαίνεται.

                      Από αυτά που αναφέρετε πως δήθεν θυμάστε το πριν και μετά θα διαπιστώσετε πως υπηρχαν και πριν από εσάς. Όπως για παράδειγμα την τάση των Ελλήνων να ξοδεύουν περισσότερο από τις ικανότητες τους αυξάνοντας τον ιδιωτικό δανεισμό ως προς την κατανάλωση. Γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στην επιστολή. Πριν το 81. Και μαλιστα το αναφέρει ως παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ελλήνων. Δηλαδή και πριν το 70

                      George 0 F 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                      • K
                        kkostask last edited by

                        Την Καφριανή εννοείς…την ωραία εκείνη εποχή που οι Σταμουλοκολλάδες ξεβράκωναν τον κόσμο στη μέση του δρόμου…

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • George 0
                          George 0 @lap last edited by

                          @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                          @fiverg
                          Και οι υπόλοιποι. Διαβάσατε το λινκ με την επιστολή του αβερωφ;;; Κανεις σας δεν την διάβασε και φαίνεται.

                          Από αυτά που αναφέρετε πως δήθεν θυμάστε το πριν και μετά θα διαπιστώσετε πως υπηρχαν και πριν από εσάς. Όπως για παράδειγμα την τάση των Ελλήνων να ξοδεύουν περισσότερο από τις ικανότητες τους αυξάνοντας τον ιδιωτικό δανεισμό ως προς την κατανάλωση. Γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στην επιστολή. Πριν το 81. Και μαλιστα το αναφέρει ως παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ελλήνων. Δηλαδή και πριν το 70

                          Θα το διαβαζαμε εαν το βρισκαμε στα γραπτα σου.

                          We declare our right on this earth to be a human being, to be respected as a human being, to be given the rights of a human being in this society, on this earth, in this day

                          L 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • F
                            fiverg @lap last edited by

                            @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                            @fiverg
                            Και οι υπόλοιποι. Διαβάσατε το λινκ με την επιστολή του αβερωφ;;; Κανεις σας δεν την διάβασε και φαίνεται.

                            Από αυτά που αναφέρετε πως δήθεν θυμάστε το πριν και μετά θα διαπιστώσετε πως υπηρχαν και πριν από εσάς. Όπως για παράδειγμα την τάση των Ελλήνων να ξοδεύουν περισσότερο από τις ικανότητες τους αυξάνοντας τον ιδιωτικό δανεισμό ως προς την κατανάλωση. Γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στην επιστολή. Πριν το 81. Και μαλιστα το αναφέρει ως παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ελλήνων. Δηλαδή και πριν το 70

                            δεν ξέρω τι αναφέρει ο αβέρωβφ, σε διαβεβαιώ πάντως ότι ο ιδιωτικός δανεισμός για τον απλό κόσμο ήταν ανύπαρκτος. Αυτοί που δικαιούνταν να πάρουν δάνεια ήταν δακτυλοδεικτούμενοι (σε ειχε επιλέξει η τραπεζα να σε δανείσει, ήταν μεγάλη υπόθεση!) και συνήθως ήταν για σπίτια/στέγαση και ποτέ για κατανάλωση.
                            Αυτό βέβαια και επί πασόκ, δεν ήταν τρελλός να πάρει κάποιος δάνειο με επιτόκιο 20%+. Ο ιδιωτικός δανεισμός για καταναλωτισμό προέκυψε πολυυυυυυυ αργότερα.
                            Αν ο Αβέρωφ θέλει να μας πει ότι υπηρχαν λαμόγια που έπαιρναν θαλασσοδάνεια, οκ.

                            L 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • L
                              lap @George 0 last edited by lap

                              @george-0 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                              @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                              @fiverg
                              Και οι υπόλοιποι. Διαβάσατε το λινκ με την επιστολή του αβερωφ;;; Κανεις σας δεν την διάβασε και φαίνεται.

                              Από αυτά που αναφέρετε πως δήθεν θυμάστε το πριν και μετά θα διαπιστώσετε πως υπηρχαν και πριν από εσάς. Όπως για παράδειγμα την τάση των Ελλήνων να ξοδεύουν περισσότερο από τις ικανότητες τους αυξάνοντας τον ιδιωτικό δανεισμό ως προς την κατανάλωση. Γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στην επιστολή. Πριν το 81. Και μαλιστα το αναφέρει ως παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ελλήνων. Δηλαδή και πριν το 70

                              Θα το διαβαζαμε εαν το βρισκαμε στα γραπτα σου.

                              Παραβλέπω την ειρωνία σου, σε έχω σε υπόληψη, εάν θες να αλλάξω τρόπο συμπεριφοράς και να σε ειρωνεύομαι, μου είναι πανευκολο.
                              Τεσπά,

                              **Πρώτον, η πίεση, οργανωμένη και μη, και της δικής μας καταναλωτικής κοινωνίας που εννοεί να ζει σε πιο υψηλό επίπεδο από ό,τι το επιτρέπει το δυναμικό του τόπου -κοινωνικό φαινόμενο δύσκολα καταπολεμούμενο»- ενώ συγχρόνως δεν αυξάνει η παραγωγικότητά της.

                              Δεύτερον, οι ποικίλες συνέπειες της πετρελαϊκής κρίσεως**

                              Διάβασε την ολόκληρη έχει πολλά σημεία που συνδέονται. Αποσπασματικά δεν βγαίνει ένα συμπέρασμα.

                              https://www.news247.gr/politiki/i-ekthesi-averof-gia-tin-elliniki-oikonomia/

                              Το ίδιο επιβεβαιώνω από άλλα στοιχεία που είχα βρει παλιότερα. Η ιδιωτική κατανάλωση και πριν το 80 ήταν άνω των οικονομικών δυνατοτήτων των Ελλήνων.

                              Απλώς όταν ο λαός αυτός βρέθηκε με υψηλότερα εισοδήματα συνέχισε σε εντονότερο βαθμό την ίδια κουλτούρα που είχε από πριν.

                              George 0 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • L
                                lap @fiverg last edited by lap

                                @fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                                @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                                @fiverg
                                Και οι υπόλοιποι. Διαβάσατε το λινκ με την επιστολή του αβερωφ;;; Κανεις σας δεν την διάβασε και φαίνεται.

                                Από αυτά που αναφέρετε πως δήθεν θυμάστε το πριν και μετά θα διαπιστώσετε πως υπηρχαν και πριν από εσάς. Όπως για παράδειγμα την τάση των Ελλήνων να ξοδεύουν περισσότερο από τις ικανότητες τους αυξάνοντας τον ιδιωτικό δανεισμό ως προς την κατανάλωση. Γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στην επιστολή. Πριν το 81. Και μαλιστα το αναφέρει ως παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ελλήνων. Δηλαδή και πριν το 70

                                δεν ξέρω τι αναφέρει ο αβέρωβφ, σε διαβεβαιώ πάντως ότι ο ιδιωτικός δανεισμός για τον απλό κόσμο ήταν ανύπαρκτος. Αυτοί που δικαιούνταν να πάρουν δάνεια ήταν δακτυλοδεικτούμενοι (σε ειχε επιλέξει η τραπεζα να σε δανείσει, ήταν μεγάλη υπόθεση!) και συνήθως ήταν για σπίτια/στέγαση και ποτέ για κατανάλωση.
                                Αυτό βέβαια και επί πασόκ, δεν ήταν τρελλός να πάρει κάποιος δάνειο με επιτόκιο 20%+. Ο ιδιωτικός δανεισμός για καταναλωτισμό προέκυψε πολυυυυυυυ αργότερα.
                                Αν ο Αβέρωφ θέλει να μας πει ότι υπηρχαν λαμόγια που έπαιρναν θαλασσοδάνεια, οκ.

                                Την δεκαετία του 70 ο κόσμος έκανε ιδιωτικά γραμμάτια. Για τα πάντα...

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • George 0
                                  George 0 @lap last edited by

                                  @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                                  @george-0 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                                  @lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

                                  @fiverg
                                  Και οι υπόλοιποι. Διαβάσατε το λινκ με την επιστολή του αβερωφ;;; Κανεις σας δεν την διάβασε και φαίνεται.

                                  Από αυτά που αναφέρετε πως δήθεν θυμάστε το πριν και μετά θα διαπιστώσετε πως υπηρχαν και πριν από εσάς. Όπως για παράδειγμα την τάση των Ελλήνων να ξοδεύουν περισσότερο από τις ικανότητες τους αυξάνοντας τον ιδιωτικό δανεισμό ως προς την κατανάλωση. Γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στην επιστολή. Πριν το 81. Και μαλιστα το αναφέρει ως παραδοσιακό τρόπο ζωής των Ελλήνων. Δηλαδή και πριν το 70

                                  Θα το διαβαζαμε εαν το βρισκαμε στα γραπτα σου.

                                  Παραβλέπω την ειρωνία σου, σε έχω σε υπόληψη, εάν θες να αλλάξω τρόπο συμπεριφοράς και να σε ειρωνεύομαι, μου είναι πανευκολο.
                                  Τεσπά,

                                  **Πρώτον, η πίεση, οργανωμένη και μη, και της δικής μας καταναλωτικής κοινωνίας που εννοεί να ζει σε πιο υψηλό επίπεδο από ό,τι το επιτρέπει το δυναμικό του τόπου -κοινωνικό φαινόμενο δύσκολα καταπολεμούμενο»- ενώ συγχρόνως δεν αυξάνει η παραγωγικότητά της.

                                  Δεύτερον, οι ποικίλες συνέπειες της πετρελαϊκής κρίσεως**

                                  Διάβασε την ολόκληρη έχει πολλά σημεία που συνδέονται. Αποσπασματικά δεν βγαίνει ένα συμπέρασμα.

                                  https://www.news247.gr/politiki/i-ekthesi-averof-gia-tin-elliniki-oikonomia/

                                  Το ίδιο επιβεβαιώνω από άλλα στοιχεία που είχα βρει παλιότερα. Η ιδιωτική κατανάλωση και πριν το 80 ήταν άνω των οικονομικών δυνατοτήτων των Ελλήνων.

                                  Απλώς όταν ο λαός αυτός βρέθηκε με υψηλότερα εισοδήματα συνέχισε σε εντονότερο βαθμό την ίδια κουλτούρα που είχε από πριν.

                                  Δεν σε ειρωνευτικα. Εγραψες εαν διαβασαμε το link με την επιστολη Αβερωφ, απαντησες μονος σου οτι οχι και οσο και να εψαξα δεν ειχες γραψει καπου το link.

                                  We declare our right on this earth to be a human being, to be respected as a human being, to be given the rights of a human being in this society, on this earth, in this day

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • L
                                    lap last edited by lap

                                    Οκ, δεκτον. Απλώς η συζήτηση συνεχίζεται από άλλο νήμα που προχθές το ανήρτησα

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • L
                                      lap last edited by lap

                                      @George-0

                                      Όταν την διαβάσεις και διαπιστώσεις την οικτρή κατάσταση της οικονομίας μας, προσέθεσε για την επόμενη χρόνια μια επιπλέον αρση του προστατευτισμού, όπου ένα τσουνάμι ξένων προϊόντων με προσόντα όπως οικονομίες κλίμακας, δυνατότητα πιστωτικης επέκτασης για την διάθεση τους από τα τοπικά δίκτυα, με υψηλότερη ποιότητα αλλά και επιθετικές εμπορικές πολτικες με σκοπό την απόκτηση της αγοράς, με τα πακέτα αναδιανομής πλούτου μέσω επενδύσεων που θα πιστωνόταν μονάχα μέσω δανεισμού να έρχονται το 89.....μετά τα βέτο και την διαπραγμάτευση του 85

                                      Δηλαδή δεν μας έδιναν έτσι απλά τούβλα και πακέτα από λεφτά. Ήθελαν να δανειστούμε πρώτα για χ,ψ έργα ως δημόσια αναπτυξιακά προγράμματα και ένα μέρος θα το χρηματοδοτούσαν και αυτοί ως οι χώρες που καρπώνονταν το παθητικο εμπορικό μας ισοζύγιο.

                                      Ενώ, προς τα τέλη του 80 να ξεσπά μια διέθνης κρίση των μεγάλων δυνάμεων που επηρέαζε τους δείκτες και τις οικονομικές αξιολογησεις μικρότερων οικονομιών. Τα ίδια δηλαδή με εμάς μετά το 2009.

                                      Προσέθεσε την δεσμευση για αναδιανομή πλούτου προς τις λαϊκές μάζες, προσέθεσε την ανάγκη για να εξοπλιστείς με σκοπό την αποφυγή ενός νέου εθνικού δράματος κτλ

                                      Δεν αμφισβητώ έναν λαϊκισμό για εκλογικούς λόγους όπως και από την ΝΔ. Ούτε τις κλαδικές που έπαιρναν την κοινωνική τους αντεκδίκηση από την δεκαετία του 60. Τα πασοκικά πολιτικά φρονήματα κτλ

                                      Παρόλα αυτά τα νούμερα των παραγωγικών κλάδων έμειναν στάσιμα και ελαφρώς αυξημένα συγκριτικά με την αρχή της δεκαετίας κατά το απολογισμό στο τέλος της. Δεν υποβαθμίστηκε η οικονομία. Απλώς δεν ειχε την φοβερή ανάπτυξη που περίμεναν κάποιοι, χωρίς να εξετάζουν όμως μια σειρά τόσους παράγοντες.

                                      George 0 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • George 0
                                        George 0 @piliourits last edited by

                                        @piliourits said in [ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2]

                                        Όλη η Ευρώπη παράγει αυτοκίνητα, εκτός της Ελλάδας.

                                        Για εμενα πιο πολυ νοημα ειχε να απαντηθει το ερωτημα που εθεσε ο Πηλιουριτης και οχι να γινει μια εκτενης οικονομικη αναλυση.

                                        Αλλα ο καθενας ειναι ελευθερος να εκφραζεται οπως επιθυμει.

                                        We declare our right on this earth to be a human being, to be respected as a human being, to be given the rights of a human being in this society, on this earth, in this day

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • L
                                          lap last edited by

                                          Εγώ θεωρώ πως υπάρχει ακόμα ελπίδα για ένα made in Greece αυτοκινητο.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • C
                                            criuser last edited by criuser

                                            Επειδή το αναφέρετε και είμαι κάτοχος και των δύο Πόνυ που έβγαλε η Νάμκο.

                                            Είναι λίγο παλιά η ιστορία και έψαξα στο νετ να την βρώ...

                                            https://www.kozanilife.gr/2011/07/30/namco-pony-μια-διδακτική-ιστορία-για-το-γιατί-η/

                                            NAMCO PONY: Μια διδακτική ιστορία, για το γιατί η Ελλάδα δεν αξίζει να σωθεί!

                                            Η περιπέτεια της NAMCO στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική για την σύγκρουση των μεγάλων συμφερόντων που «έπνιξαν» όλες τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο!) στην Ελλάδα.

                                            Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και ..
                                            με προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα… άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.

                                            Ξεκίνησαν πριν από τριάντα χρόνια την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια ρομαντική εποχή, όπου οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν είχαν αλώσει τον κλάδο και που η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν ικανή να διατηρήσει την αυτοχθονία της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην οικονομική ανάπτυξη.

                                            Μάλλον όμως, οι επικεφαλής της λογάριαζαν χωρίς… τον ξενοδόχο, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα πολιτικά προσκόμματα που έβαζαν κυβερνητικά στελέχη της εποχής κατόπιν πιεστικών αιτημάτων ανταγωνιστών εμπόρων και εισαγωγέων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία του θρυλικού Pony το οποίο είχε κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους και προμήθευε τα Σώματα Ασφαλείας.

                                            Οι πιέσεις ακόμη και υπουργών έγιναν αφόρητες, οι απεργίες στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όλο και συχνότερες, οι μηχανές έμειναν σβησμένες για πάνω από 120 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα η μονάδα ελληνικής παραγωγής να μην είναι βιώσιμη και να κλείσει, βάζοντας μια ακόμη «ταφόπλακα» στο ελληνικό επενδυτικό όνειρο για τη δημιουργία μιας κραταιής εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

                                            Ίσως ούτε και οι ίδιοι οι πολιτικοί να μην πίστευαν πως η «εθνικά υπερήφανη» κατά τ’ άλλα Ελλάδα θα μπορούσε να φτιάξει τα δικά της αυτοκίνητα. Διαφορετικά δεν εξηγείται, όταν κατασκευάστηκε στην τελική του μορφή το πρώτο Pony και η οικογένεια Κοντογούρη κάλεσε τον τότε υπουργό Βιομηχανίας Κωνοφάγο για να το δει, εκείνος δεν μπήκε καν στον κόπο, διαμηνύοντας πως η Ελλάδα δε θα φτιάξει ποτέ δικό της αυτοκίνητο. Στη συνέχεια όμως, αφού ο ίδιος είχε εμπλακεί στο εργοστάσιο μπαταριών ΠΑΚ, πούλαγε στην μονάδα τα προϊόντα του.

                                            Οι συνδικαλιστές

                                            Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.

                                            Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν την αρνήθηκαν, αλλά τους πρότειναν να δουν τι αύξηση θα τους έδινε ο κλάδος του μετάλλου. Όμως, εκείνοι επέμεναν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους «εδώ και τώρα», υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας, του οποίου ο ρόλος στην περίπτωση αυτή μάλλον ήταν «σκοτεινός», κάνοντας πολλούς να μιλήσουν για «το ότι παρακινείτο από ανταγωνιστικά της οικογένειας Κοντογούρη συμφέροντα».

                                            η κυβέρνηση της “επαράτου δεξιάς” χρηματοδότησε το εργοστάσιο, αλλά βρήκε δυναμική
                                            αντίσταση της “προοδευτικής αριστεράς” που κατήγγειλε τις ΕΟΚικές χρηματοδοτήσεις, ως “δωρεές σε μονοπώλια”.
                                            Έτσι το “μονοπώλιο” έκλεισε…..λίγο αργότερα, το 1983.
                                            Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα. Έδειραν μάλιστα, πολύ άσχημα τον διευθυντή πωλήσεων Γιώργο Ζωγράφο. Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να… πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.

                                            Ήταν καλοκαίρι του 1983 και η Ελλάδα ζούσε στιγμές σοσιαλιστικού παροξυσμικού συνδικαλισμού, τις συνέπειες του οποίου πληρώνουμε σήμερα και θα πληρώνουμε για 50 τουλάχιστον χρόνια ακόμη…Τους δυναμικούς “μουσάτους” συνδικαλιστές της δεκαετίας του ΄80, που κατήγγειλαν την “ΕΟΚ των μονοπωλίων” και ζητούσαν να αποδοθεί στην κοινωνικοποίηση, ο παράνομος πλούτος που συσωρεύει το ληστρικό μεγάλο κεφάλαιο ….Έτσι, οι “καπιταλιστές” έκλεισαν τα εργοστάσιά τους, αλλά όλως περιέργως ο “συσωρευμένος πλούτος” άλλαξε χέρια. Πέρασε σε αυτά των “μαχητικών συνδικαλιστών”…

                                            Αριστερά στην Ελλάδα 1917 - 2023
                                            πόσο κάνει βρε παιδιά ένας φορτιστής τελικά...
                                            Εμαθα...

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1963
                                            • 1964
                                            • 1965
                                            • 1966
                                            • 1967
                                            • 1985
                                            • 1986
                                            • 1965 / 1986
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr