-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Βόμβα στα χέρια της Γερμανίας και κατ'επέκταση ολόκληρης της Ευρώπης.Χάνει το στοίχημα στην Κίνα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο μόνος πραγματικός ανταγωνιστής τους από το εξωτερικό είναι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla.
Πρόσφατα ακόμα και οι κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων, ιδίως εκείνοι με υψηλά εισοδήματα, άρχισαν να προτιμούν εγχώριες μάρκες.
Ενδεικτικό ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD (Build Your Dreams), πρώτη σε πωλήσεις στην Κίνα, πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους 30% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της κινεζικής βιομηχανικής ένωσης CPCA.Quelle catastrophe....
-
@vagnar said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@spi_duster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Υπάρχουν δεκάδες μελέτες για την πτώση απόδοσης των μπαταριών, και δεν έχετε αναφέρει τον βασικότερο παράγοντα γι αυτό, το ποσοστό soc. Το state of charge που λένε και στο χωριό μου. Άλλη πτώση έχει η μπαταρία άμα την φορτίζεις πχ από 30% και έως 80%, και άλλη άμα την φορτίζεις πχ από 10-100% (αισθητά μικρότερη στη δεύτερη περίπτωση). Στο αμέρικα υπάρχουν αρκετοί χιλιομετροφάγοι με τέζλα δεκαετίας, με πολύ μικρή πτώση μπαταρίας. Αλλά φορτίζουν βραδέως στο γκαράζ τους, σταματάνε τη φόρτιση στο 80 με 80%, και δεν ξελιγώνουν την μπαταρία με βαθιές εκφορτίσεις.
Πολυ σωστα κανουν και φορτιζουν βραδεως. Ειναι ομως καλο να ξεφορτιζει πληρως η μπαταρια και να φορτιζει παλι μεχρι το 100% ολοκληρωνοντας τους κυκλους της. Μιλουμε παντα για λιθιου lfp. Το μολυβι εχει αλλη συμπεριφορα.
Υπάρχει κάπου αναφορά για τις λιθίου ότι θέλουν 100 % φόρτιση/αποφόρτιση;
Γιατί όταν το κοίταζα γενικά λένε ότι αυτό είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις.Δε μιλαμε για κινητα αλλα για Lithium batteries αυτοκινητων και οι προδιαγραφες με κυκλους φορτισης.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@spi_duster said in [Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης]
Πολυ σωστα κανουν και φορτιζουν βραδεως. Ειναι ομως καλο να ξεφορτιζει πληρως η μπαταρια και να φορτιζει παλι μεχρι το 100% ολοκληρωνοντας τους κυκλους της. Μιλουμε παντα για λιθιου lfp. Το μολυβι εχει αλλη συμπεριφορα.
Η ταση που υπαρχει τελευταια προς τις lfp, εχω την εντυπωση, οτι δεν εχει να κανει τοσο με την τεχνολογια τους (αν ειναι πιο προηγμενες απο τις παλαιοτερες) οσο με θεματα κοστους και πολιτικης
Απο εκει και περα η συσταση φορτισης στο 100% υπαρχει για δυο λογους.
α. διοτι εχουν καλυτερη αντοχη σε υψηλα soc
β. λογω της τεχνολογιας τους, δεν μπορει να υπολογιστει με τοση ακριβεια το soc τους. Επομενως ζητειται απο τον χρηστη, να γεμισει, ωστε να βοηθησει το αμαξι να κανει σωστους υπολογισμουςΠροσφερω ως anecdotal evidence την προσφατη εμπειρια φιλου με MY rwd (που εχει μπαταρια lfp), οπου εσβησε το αμαξι, το κλειδωσε και οταν πηγε μετα απο μερικες ωρες να το οδηγησει, ειχε ανεβει (!!!) το ποσοστο της μπαταριας του.
Δε θα μπω στη λογικη να κατεβασω σχετικη αρθογραφια. Ειδικα στο συγκεκριμενο θεμα η τεχνολογια εξελισσεται ραγδαια και καθε εταιρεια εχει τα μικρα και μεγαλα μυστικα της. Η ουσια των προδιαγραφων ειναι να ολοκληρωνονται οι κυκλοι των μπαταριων. Επισης οι κατασκευαστες προκρινουν την αργη φορτιση εαν ειναι εφικτη. Σε καποιον που θα ταξιδεψει Αθηνα Αλεξανδρουπολη πχ δε μπορεις να πεις να περιμενει να αδειασει πληρως η μπαταρια και να μεινει καπου πχ 8 ωρες για να φορτισει αργα ωστε να φτασει το 80%.
-
@spi_duster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagnar said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@spi_duster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Υπάρχουν δεκάδες μελέτες για την πτώση απόδοσης των μπαταριών, και δεν έχετε αναφέρει τον βασικότερο παράγοντα γι αυτό, το ποσοστό soc. Το state of charge που λένε και στο χωριό μου. Άλλη πτώση έχει η μπαταρία άμα την φορτίζεις πχ από 30% και έως 80%, και άλλη άμα την φορτίζεις πχ από 10-100% (αισθητά μικρότερη στη δεύτερη περίπτωση). Στο αμέρικα υπάρχουν αρκετοί χιλιομετροφάγοι με τέζλα δεκαετίας, με πολύ μικρή πτώση μπαταρίας. Αλλά φορτίζουν βραδέως στο γκαράζ τους, σταματάνε τη φόρτιση στο 80 με 80%, και δεν ξελιγώνουν την μπαταρία με βαθιές εκφορτίσεις.
Πολυ σωστα κανουν και φορτιζουν βραδεως. Ειναι ομως καλο να ξεφορτιζει πληρως η μπαταρια και να φορτιζει παλι μεχρι το 100% ολοκληρωνοντας τους κυκλους της. Μιλουμε παντα για λιθιου lfp. Το μολυβι εχει αλλη συμπεριφορα.
Υπάρχει κάπου αναφορά για τις λιθίου ότι θέλουν 100 % φόρτιση/αποφόρτιση;
Γιατί όταν το κοίταζα γενικά λένε ότι αυτό είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις.Δε μιλαμε για κινητα αλλα για Lithium batteries αυτοκινητων και οι προδιαγραφες με κυκλους φορτισης.
Και γιατί να αλλάζει ο τρόπος αν η χημεία της μπαταρίας και η λειτουργία της είναι η ίδια;
-
Δεν ειναι τοσο θεμα χημειας οσο ηλεκτρομηχανολογιας με μπολικο ηλεκτρομαγνητισμο.
-
@spi_duster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagnar said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@spi_duster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Υπάρχουν δεκάδες μελέτες για την πτώση απόδοσης των μπαταριών, και δεν έχετε αναφέρει τον βασικότερο παράγοντα γι αυτό, το ποσοστό soc. Το state of charge που λένε και στο χωριό μου. Άλλη πτώση έχει η μπαταρία άμα την φορτίζεις πχ από 30% και έως 80%, και άλλη άμα την φορτίζεις πχ από 10-100% (αισθητά μικρότερη στη δεύτερη περίπτωση). Στο αμέρικα υπάρχουν αρκετοί χιλιομετροφάγοι με τέζλα δεκαετίας, με πολύ μικρή πτώση μπαταρίας. Αλλά φορτίζουν βραδέως στο γκαράζ τους, σταματάνε τη φόρτιση στο 80 με 80%, και δεν ξελιγώνουν την μπαταρία με βαθιές εκφορτίσεις.
Πολυ σωστα κανουν και φορτιζουν βραδεως. Ειναι ομως καλο να ξεφορτιζει πληρως η μπαταρια και να φορτιζει παλι μεχρι το 100% ολοκληρωνοντας τους κυκλους της. Μιλουμε παντα για λιθιου lfp. Το μολυβι εχει αλλη συμπεριφορα.
Υπάρχει κάπου αναφορά για τις λιθίου ότι θέλουν 100 % φόρτιση/αποφόρτιση;
Γιατί όταν το κοίταζα γενικά λένε ότι αυτό είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις.Δε μιλαμε για κινητα αλλα για Lithium batteries αυτοκινητων και οι προδιαγραφες με κυκλους φορτισης.
Και εγώ αυτό ξέρω, δεν την αφήνεις να πέσει πολύ και δεν τη φορτίζεις στο 100%. Αν μπορείς μόλις πέσει στο 40-50% να τη φορτίσεις στο 90% νομίζω ότι είναι το καλύτερο που μπορείς να κανείς.
-
Ειναι καλο να ακολουθουμε τους κυκλους - προδιαγραφες των κατασκευαστων.
Δεν εχω να προσθεσω κατι παραπανω σε αυτο φιλε μου. -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
κα ειχε μικρη μπαταρια (αλλα ηταν αυτοκινητο πολης). Κυκλοφορησε σε τρεις εκδοσεις, αρχικα με μια μπαταρια των μολις 18.2kwh, οποτε καταλαβαινεις οτι και ενα 10-15% να χασεις, ειναι προβλημα. Βεβαιως, οπως ειπα, ποτε δεν το προωθουσε η εταιρεια ως αυτοκινητο για ταξιδια. Στην πορεια βγηκαν αλλες δυο εκδοσεις, μια με 27.2kwh και μια με 37.9. Την τριτη, ειλικρινα δεν την θυμαμαι καθολου να κυκλοφορει, αλλα αφου το λεει η εταιρεια, θα υπηρξ
Αυτό ψάχνεις: https://cartalk.gr/tesla-poso-peftei-mpataria-tous-meta-apo-320-000-chiliometra/
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
κα ειχε μικρη μπαταρια (αλλα ηταν αυτοκινητο πολης). Κυκλοφορησε σε τρεις εκδοσεις, αρχικα με μια μπαταρια των μολις 18.2kwh, οποτε καταλαβαινεις οτι και ενα 10-15% να χασεις, ειναι προβλημα. Βεβαιως, οπως ειπα, ποτε δεν το προωθουσε η εταιρεια ως αυτοκινητο για ταξιδια. Στην πορεια βγηκαν αλλες δυο εκδοσεις, μια με 27.2kwh και μια με 37.9. Την τριτη, ειλικρινα δεν την θυμαμαι καθολου να κυκλοφορει, αλλα αφου το λεει η εταιρεια, θα υπηρξ
Αυτό ψάχνεις: https://cartalk.gr/tesla-poso-peftei-mpataria-tous-meta-apo-320-000-chiliometra/
Μπραβο, ακριβως! το εχεις στα ελληνικα απο αρθρο σου και στα αγγλικα. Πολυ πιο ευκολο απο το λινκ που βρηκα στα νορβηγικα
-
Με δύο λινκ μες στο άρθρο από Model 3 και Model X που όντως έχουν διανύσει 320.000 χιλιόμετρα κι οι κάτοχοί τους ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι.
-
Βλέπω Βαλκάνιους και Γερμανούς με Tesla διακοπές στις παραλίες της Μακεδονίας, άρα ακόμα και με το τωρινό δίκτυο φόρτισης υπάρχει ελπίδα.
-
@antonakis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Βλέπω Βαλκάνιους και Γερμανούς με Tesla διακοπές στις παραλίες της Μακεδονίας, άρα ακόμα και με το τωρινό δίκτυο φόρτισης υπάρχει ελπίδα.
Τύπε μου, γράφω περισσότερα από 50k χλμ το χρόνο σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας. Από τις 100δες καθ οδόν συναντήσεις μου με ηλεκτρικά δεν έχω δεί περισσότερες από Πέντε (5) φορές οποιοδήποτε ηλεκτρικό να αξιοποιεί έστω και κλάσμα των επιδόσεων του στο δρόμο (εξαιρώ μεταμεσονύκτιες βόλτες στα κοντροστέκια). Και δεν μιλάω για ταχύτητες αυτοφόρου - μιλάω ακόμα και για ένα γρήγορο προσπέρασμα ή την εκκίνηση από τα διόδια. Ναι, έτσι - και με απαιτήσεις ακρίβειας προγραμματισμού ταξιδιού αντίστοιχες με αυτές γιαπωνέζικου σιδηρόδρομου - όντως υπάρχει ελπίς.
-
@antonakis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Βλέπω Βαλκάνιους και Γερμανούς με Tesla διακοπές στις παραλίες της Μακεδονίας, άρα ακόμα και με το τωρινό δίκτυο φόρτισης υπάρχει ελπίδα.
Σήμερα ειδα Model 3 και Υ από Νορβηγία και Γαλλία αντίστοιχα στα Σύβοτα.
Ποια Βαλκάνια και Γερμανία…
Εδώ ζούμε σε αφρικανικό mood
-
Που να δεις τι κυκλοφορεί Καβάλα από Βουλγαρία και Ρουμανία. Hint δεν είναι ηλεκτρικά.
-
Εγώ ήθελα απλά να θίξω το εξής: Μιλάμε συχνά για αισχροκέρδεια, αλλά δείτε λίγο τι συμβαίνει με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις μπαταρίες:
Το κόστος μιας μπαταρίας υποτίθεται ότι έχει υποχωρήσει στο ένα δέκατο από ότι ήταν πριν από 10-12 χρόνια. Παρόλα αυτά σε παλιά μοντέλα όπως τα πρώτα Nissan Leaf, Smart, BMW i3 κτλ σου ζητάνε 10.000+ για να στην αλλάξουν.
Ο λόγος προφανής: Για να μην έχεις κίνητρο να το κάνεις και να πάρεις καινούριο αμάξι.
Είναι αστείο και ταυτόχρονα τραγικό να μην ασχολείται η Ε.Ε. με αυτή την κατάσταση, όπως έκανε ήδη σε άλλα θέματα (βλέπε κινητά). Θα ήταν ευχής έργον για την τσέπη του καταναλωτή και για το περιβάλλον να αγοράζαμε μεταχειρισμένα ηλεκτρικά και να μπορούσαμε φθηνά να βάλουμε νέες μπαταρίες!
-
Είσαι σίγουρος για το ένα δέκατο; Έχει υποχωρήσει, αλλά όχι τόσο πολύ.
-
The cost of lithium batteries has been steadily declining since 2010, with the average cost dropping by an impressive 89% to US$137/kWh in 2021.
-
-
Η πλάκα είναι ότι στην Αυστραλία υπάρχει εταιρεία που έχει φτιάξει δικές της μπαταρίες για το Leaf και είχα δεί συνέντευξη όπου λένε οι ίδιοι ότι δεν θέλουν να τις πουλήσουν πολύ φθηνότερα από τη Nissan γιατί πολύ απλά κερδίζουν έτσι.
-
Εδώ βλέπω ότι σε βάθος δεκαετίας έχει πέσει στο 1 προς 5.5 -> 6.
Και πάλι είναι πολύ εντυπωσιακή μείωση.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης